معرفی و دانلود خلاصه کتاب آنا کارنینا

عکس جلد خلاصه کتاب آنا کارنینا
قیمت:
۱۱,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب آنا کارنینا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب آنا کارنینا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب آنا کارنینا

روایتی پرشور از عشق و خیانت؛ کتاب آنا کارنینا اثر جاودانه‌ی لئو تولستوی، در دیدگاه بسیاری از صاحب‌نظران یکی از برجسته‌ترین آثار ادبی جهان به‌شمار می‌آید. داستان به روایت عشق ممنوع میان آنا کارنینا و کنت وِرونسکی می‌پردازد و خرده‌روایت‌های دیگری را به صورت موازی، در این ماجرای پیچیده نقل می‌کند. اثر پیش رو با بازنویسی کلاید نهرنز، به عنوان خلاصه‌ای از کتاب آنا کارنینا در اختیار علاقه‌مندان به ادبیات کلاسیک قرار گرفته است.

درباره‌ی خلاصه کتاب آنا کارنینا

لئو تولستوی (Leo Tolstoy) نویسنده‌ی نامدار روسی، از کتاب آنا کارنینا (Anna Karenina) به عنوان اولین رمان حقیقی یاد می‌کند که موفق به نگارش آن شده است. این اثر پیچیده که شخصیت‌های متعددی دارد، فقط به آنا کارنینا و رابطه‌ی نامشروع او با کنت ورونسکی نمی‌پردازد، بلکه رویدادهای بسیاری را در موازات با داستان اصلی پیش می‌برد. زمینه‌ی اصلی این داستان عشق و خیانت است. همینطور نویسنده در نگارش کتاب آنا کارنینا به موضوعات مهمی همچون خانواده، ازدواج و شرح وضعیت جامعه‌ی اشرافی روسیه در آخرین دهه‌های امپراتوری تزار اشاره می‌کند.

لئو تولستوی در نگارش کتاب آنا کارنینا، از تخیل فوق‌العاده‌ی خود بهره برده و برخی از ماندگارترین شخصیت‌های خیالی در ادبیات داستانی را خلق کرده است. هرچند رویدادهای کتاب به قرن نوزدهم مربوط می‌شوند، اما قصه‌ی نامکرر عشق، باعث شده آنا کارنینا هرگز تازگی خود را از دست ندهد و همواره جایگاهی خاص در قلب کتاب‌دوستان داشته باشد.

خلاصه کتاب آنا کارنینا با ترجمه‌ی آرمین فیروزگاه، توسط نشر نوژین در دسترس علاقه‌مندان به آثار کلاسیک قرار گرفته است.

اقتباس‌های هنری و سینمایی از کتاب آنا کارنینا

کتاب آنا کارنینا الهام‌بخش آثار هنری متعددی در قالب تئاتر، اپرا، فیلم، باله، سریال و نمایش رادیویی بوده است. در ادامه به گزیده‌ای از آن‌ها اشاره می‌شود:

  • اولین اقتباس سینمایی از کتاب آنا کارنینا، یک فیلم صامت آلمانی بود که در سال 1910 ساخته شد و البته امروزه اثری از آن باقی نیست.
  • نسخه‌ی آمریکایی آنا کارنینا با بازی گرتا گاربو، 1935
  • فیلم دیگری با بازی ویوین لی و رالف ریچاردسون، 1948
  • اجرای چند تئاتر در برادوی و انگلستان
  • اجرای باله‌ی آنا کارنینا، 1979
  • تئاتر رادیویی کمپانی مترو گلدوین مایر با هنرنمایی مارلین دیتریش، 1949
  • اجرای دو اپرا در سال‌های 1978 و 2007
  • مجموعه تلویزیونی کوتاه در سال 2000 توسط کشور بریتانیا
  • و...

جوایز و افتخارات کتاب آنا کارنینا

  • جزو ده اثر برتر ادبیات کلاسیک
  • در میان پرفروش‌ترین رمان‌های روسی از سال انتشار تا کنون
  • جزو فهرست 1001 کتابی که پیش از مرگ باید بخوانید
  • برنده‌ی جایزه‌ی ادبیات روسیه، 2012

نکوداشت‌های کتاب آنا کارنینا

  • آنا کارنینا بهترین اثر داستانی‌ست که تا کنون نوشته شده. (ویلیام فالکنر)
  • اثری بی‌نقص از لئو تولستوی. (فئودور داستایوفسکی)
  • بی هیچ تردیدی می‌توان گفت آنا کارنینا شاهکاری بزرگ است. (نیویورک تایمز)

خلاصه‌ کتاب آنا کارنینا مناسب چه کسانی است؟

خواندن خلاصه‌ کتاب آنا کارنینا به دوستداران آثار کلاسیک و داستان‌های عاشقانه پیشنهاد می‌شود. کتاب پیش رو انتخابی مناسب برای کسانی‌ست که فرصت مطالعه‌ی آثار بلند داستانی را ندارند.

با لئو تولستوی بیشتر آشنا شویم

کنت لِو نیکولایویچ تولستوی مشهور به لئو تولستوی، نویسنده و متفکر نامدار روسی است که در سال 1828 زاده شد. او در خانواده‌ای اشرافی به‌دنیا آمد و والدین خود را در سنین کودکی از دست داد. از لئو تولستوی به عنوان یکی از بزرگترین نویسندگان تاریخ یاد می‌شود. با این‌که او چندین بار نامزد دریافت جایزه‌ی ادبی و صلح نوبل شد، اما دست‌های پشت پرده مانع از اهدای این جایزه به او شدند، چرا که او یک روس بود. زندگی وی به نوبه‌ی خود داستان هیجان‌انگیز دیگری‌ست. از خدمت در ارتش تا تحصیل و نویسندگی و سرانجام مشاهده‌ی سرنگونی حکومت تزار، برخی از مهم‌ترین تجربیات لئو تولستوی در دوران زندگی‌اش محسوب می‌شوند. مجموعه داستان‌های کوتاه، رمان، نمایشنامه و مقالات متعددی از لئو تولستوی به جا مانده و آثار مشهوری همچون «جنگ و صلح»، «مرگ ایوان ایلیچ» و نمایشنامه‌ی «قدرت تاریکی»، او را تبدیل به یکی از غول‌های دنیای نویسندگی کرده‌اند. وی در سال 1910 در سن 82 سالگی از دنیا رفت.

در بخشی از خلاصه کتاب آنا کارنینا می‌خوانیم

دالی، همسر استفان آرکادیچ اوبلونسکی، از رابطه خارج از زناشویی همسرش مطلع شده و به او اعلام می‌کند که دیگر قادر به زندگی با او نیست. آن‌ها در مسکو زندگی می‌کنند، 9 سال است که ازدواج کرده‌اند و ثمره این ازدواج پنج فرزند است. استفان به دالی التماس می‌کند که او را ببخشد ولی دالی حاضر به بخشیدن نیست. استفان، از خواهر خود آنا کارِنینا دعوت می کند که برای پادرمیانی به سن‌پترزبورگ بیاید و دالی را از جدایی منصرف کند.

در این میان یکی از دوستان خانوادگی، کنستانتین دیمیتریچ لِوین برای دیدار از آن‌ها وارد می‌شود. کنستانتین علت حضور خود را خواستگاری از کیتی شِرباتسکی، خواهرزن هجده سالهٔ استفان، یعنی خواهر دالی، عنوان می‌کند.

لِوین هم سن اوبلونسکی است و مدیریت ملک بزرگی را در دست دارد که به او و برادرش نیکولای دیمیتریچ و نابرادریشان سِرگی ایوانویچ کُزنیشف به ارث رسیده است. تمامی اعضای خانواده اوبلونسکی با این ازدواج موافق هستند. اما به لوین هشدار می‌دهند که در این ازدواج رقیبی به نام کُنت الکسی وِرونسکی دارد. او فردی «بسیار ثروتمند، خوش‌سیما، بسیار با نفوذ و مهربان و دوست داشتنی» است. همان شب لِوین و وِرونسکی به میهمانی خانوادهٔ وِرونسکی دعوت شده‌اند. لِوین پیش از شروع میهمانی از کیتی تقاضای ازدواج می‌کند. ولی با پاسخ کیتی: «مرا ببخش...امکان این ازدواج وجود ندارد»، نا امید و سرشکسته می‌شود. آخرین تصویری که لِوین پیش از ترک میهمانی می‌بیند «چهره خندان و شاد» کیتی است، زمانی که وِرونسکی به او می‌گوید که امیدوار است در میهمانی، کیتی حضور داشته باشد.

روز بعد وِرونسکی و لِوین در ایستگاه قطار با یکدیگر روبرو می‌شوند. اوبلونسکی به استقبال خواهرش آنا؛ و وِرونسکی برای دیدن مادر خود آمده. آنا و وِرونسکی در یک نگاه یکدیگر را می‌بینند و این آغاز دلدادگی آن‌ها به هم می‌شود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب آنا کارنینا
نویسنده،
مترجمآرمین فیروزگاه
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات27
زبانفارسی
شابک978-622-740547-7
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب آنا کارنینا

abolfazl
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
درسته خلاصه هست و کتابی با ان قلم پربار رو به صورت خیلی مختصر شرح داده اما به هیچ وجه پیشنهاد نمیکنم که در خوانش با کتاب اصلی در اولویت قرار بگیره بهتره اول با نسخه اصلی کتاب انا کارنینا شروع کنید تا هم از جای جای داستان لذت ببرید هم چیزی از قلم براتون نیفتاده باشه این جوری چیزی رو هم اسپویل یا به نحوی چیزی برایتان افشا نمیشه و به نظرم این احترام به خودتونه. اما این کتاب میتونه انتخاب خیلی خوبی باشه برای مرور کتاب یا وقتی قصد دوباره خوندن کتاب رو دارید تا دوباره ان مسیر اصلی رو به قولی چی به چیه رو به یاد بیارید!
حامد صفری
۱۴۰۳/۱/۸
این اثر از بسیاری جهات یک رمان قابل توجه است. این رمان تولستوی داستان موازی دو شخصیت است. آنا کارنینا، شخصیت اول، یک زن زیبا از طبقه اشراف است که زندگی‌اش به نحو غم‌انگیزی به پایان می‌رسد و نفر دوم، مالکی به نام کنستانتین لوین است که دغدغه‌های او درباره کشاورزی، اخلاقیات و نجابت و آنچه که قرار است بر سر روسیه بیاید، در اصل بازتاب دهنده تفکرات و نظرات خود نویسنده است. رمان، داستان پوسیدگی است که در قلب این جامعه رخ می‌دهد
عباس اسدی
۱۴۰۲/۶/۱۶
رمانِ خلاصه و جالبی است، برای کسانی که حوصله و یا وقت کافی، جهت خواندنِ رمان‌های بلند ندارند.
ممنون از "کتابراه"
Sana
۱۴۰۳/۱/۵
برای خلاصه خوب بود، اصل کتاب بهتره
عارف
۱۴۰۲/۱۲/۱
خلاصه‌ای از کتاب اصلی
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب آنا کارنینا

برای دریافت خلاصه کتاب آنا کارنینا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.