معرفی و دانلود خلاصه کتاب جنگ و صلح

عکس جلد خلاصه کتاب جنگ و صلح
قیمت:
۱۱,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب جنگ و صلح و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب جنگ و صلح و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب جنگ و صلح

اگر در ابتدای راه ورود به دنیای ادبیات کلاسیک هستید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، خلاصه کتاب جنگ و صلح نوشته‌‌ی لئو تولستوی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این خلاصه کتاب شرح مختصری از سیر وقایع و شخصیت‌های موجود در کتاب اصلی را به شما ارائه می‌دهد تا راحت‌تر قدم به دنیای وسیع جنگ و صلح بگذارید.

درباره‌‌ی خلاصه کتاب جنگ و صلح

شاید جزو آن دسته از افرادی باشید که درباره‌ی ادبیات کلاسیک کنجکاوند، اما نمی‌دانند از کجا و با کدام کتاب و نویسنده به این دنیای ژرف و گسترده ورود کنند. شاید هم از مفصل بودن و تعدد شخصیت‌های این کتاب‌ها بترسید. راه‌حل شما مطالعه‌ی خلاصه‌ی این کتاب‌هاست. خلاصه کتاب «جنگ و صلح»، یکی از بزرگترین آثار ادبیات روسیه، نوشته‌ی لئو تولستوی (Leo Tolstoy) و خلاصه‌شده توسط کلاید نهرنز (Clyde Nehrenz) با ارائه‌ای منظم و با زبانی ساده محور اصلی وقایع داستان را برایتان توضیح می‌دهد و به شما کمک می‌کند در میان انبوه اتفاقات و شخصیت‌های این کتاب گم نشوید.

در کتاب اصلی جنگ و صلح حدود 580 شخصیت وجود دارد و شرایط اجتماعی و سیاسی قرن نوزدهم روسیه و داستان زندگی پنج خانواده‌ی اشرافی روس درست پیش از جنگ به تصویر کشیده شده است. در خلاصه کتاب جنگ و صلح ابتدا لیستی کوتاه‌شده از شخصیت‌های مهم و مکان‌های موجود در داستان آورده شده و بعد چکیده‌ای از روایت کلی کتاب اصلی را می‌خوانید.

رمان با ماجرای یک مهمانی مجلل و اشرافی شروع می‌شود که در ساعات پایانی آن زمزمه‌های جنگ به گوش حاضرین و مهمانان می‌رسد. در ادامه فضای کتاب کم‌کم به سمت جنگ پیش می‌رود. این جنگ همان حمله‌ی ناپلئون به روسیه است که به آتش‌سوزی مسکو می‌انجامد، رنج و مشکلات زیادی برای روسیه به بار می‌آورد و شخصیت‌های مختلف کتاب را به نحوی تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. لئو تولستوی در این رمان شرح شرایطی که جنگ بر شخصیت‌های رمان تحمیل می‌کند، داستان عشق‌ها و روابط میان آدم‌ها را با انتقاداتی از زندگی و اخلاقیات اشراف قرن نوزدهم فرانسه همراه می‌کند.

با مطالعه‌ی خلاصه کتاب جنگ و صلح سیر کلی وقایع کتاب برایتان ملموس می‌شود، شخصیت‌های مهم را از باقی شخصیت‌ها جدا می‌کنید و به این ترتیب راحت‌تر به خاطر می‌سپارید. در نهایت هم ترستان از مطالعه‌ی آثار کلاسیک می‌ریزد و اطمینان می‌یابید که کتاب جنگ و صلح، کتابی بسیار مفید و جذاب است و با خیال راحت به سراغ این شاهکار حجیم و بی‌نظیر می‌روید.

خلاصه کتاب جنگ و صلح توسط سینا رجبی ترجمه شده و انتشارات نوژین آن را منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی نوولا

مجموعه‌ی نوولا یا چکیده پنجاه رمان کلاسیک (Fifty classic novel summaries) با همت نشر نوژین، گزیده‌ای از شاهکار‌های ادبی جهان را در قالب چکیده رمان و کتابچه به دست مخاطب فارسی‌زبان می‌رساند. این مجموعه‌ی منحصر‌به‌فرد، که توسط کلاید نهرنز (Clyde Nehrenz) به تلخیص درآمده، راه آشنایی با جهان شیرین ادبیات داستانی دنیا را به‌آسانی و در کمترین زمان بر هر مخاطبی باز خواهد کرد و گنجینه‌ای از ادبیات کلاسیک و معاصر را به روی آنان خواهد گشود. مجموعه‌ کتاب‌های نوولا همچنین فرصت مناسبی‌ست تا اوقات فراغت یا زمان‌های بدون استفاده‌ی روز خود را به اوقاتی خوش و مفید برای کتاب‌خوانی تبدیل کنیم. نکته‌ی طلایی در مجموعه کتاب‌های نوولا، آن است که در کنار حجم کم، زبان اصلی نویسنده و ارزش داستانی و ادبی اثر به‌خوبی حفظ شده و در نهایت، عصاره‌ای گوارا از فضای داستان به دست مخاطب داده خواهد شد. «آلیس در سرزمین عجایب»، «طوفان»، «فنشاو» و «بلندی‌های بادگیر» نمونه‌ای از کتاب‌های این مجموعه‌ی چندده‌ جلدی هستند.

خلاصه کتاب جنگ و صلح برای چه کسانی مناسب است؟

این خلاصه کتاب به تمام کسانی که در ابتدای راه ورود به دنیای ادبیات کلاسیک هستند و قصد آشنایی با این آثار را دارند، توصیه می‌شود.

در بخشی از خلاصه کتاب جنگ و صلح می‌خوانیم

یک مهمانی مجلل توسط آنا پاولونا شِرر زنی چهل ساله و ندیمه ملکه ماریا فِدُرُونا، ترتیب داده شده است. در این میهمانی، اعضای تراز اول سنت پیترزبورگ دعوت شده‌اند. شاهزاده واسیلی کوراگین مردی برجسته در جامعه و نیز در دادگستری یکی از میهمانان دعوت شده است. شاهزاده واسیلی، دختری زیبا به نام هلن و دو پسر به نام‌های هیپولایت و آناتول دارد که پسرانش مایه شرم او هستند.

پی‌یِر بزوخوف، پسر نامشروع کنت کریل ولادیمیرُویچ بزوخوف، یکی از ثروتمندترین مردان روسیه نیز در این میهمانی حضور دارد. او تازه تحصیلاتش را در فرانسه به پایان رسانده و این اولین حضورش در یک میهمانی، پس از بازگشت به کشورش می‌باشد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب جنگ و صلح
نویسنده،
مترجمسینا رجبی
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات51
زبانفارسی
شابک978-622-746744-4
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب جنگ و صلح

رضا میری
۱۴۰۳/۱/۵
سلام کتابخوان عزیز! بخشهایی از اصل این کتاب جذاب رو سالها پیش خونده‌ام مثل تمام آثار تولستوی محشره. خلاصه ش هم خیلی خوب و ماهرانه انجام شده است. برای دوستانی که فرصت مطالعه کل رمان رو ندارن، توصیه میکنم.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب جنگ و صلح

برای دریافت خلاصه کتاب جنگ و صلح و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.