معرفی و دانلود کتاب در قند هندوانه

عکس جلد کتاب در قند هندوانه
قیمت:
۴۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در قند هندوانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در قند هندوانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در قند هندوانه

آیا زندگی و دنیا پس از فرا رسیدن آخرالزمان ادامه خواهد یافت؟ کتاب در قند هندوانه نوشته‌ی ریچارد براتیگان، اثری پست مدرن درباره‌ی یک آرمانشهر پس از فروپاشی جهان است. خورشید هر روز با رنگی تازه طلوع می‌کند و انسان‌های منزجر از خشونت، در مکانی به نام آی‌دث غرق در شیرینی هندوانه‌های رنگارنگ هستند و آدم و حوا با چهره‌ای مدرن در این باغ عدن خودساخته سرگردانند. روایتی زیبا،‌ متفاوت و البته تکان‌دهنده.

درباره‌ی کتاب در قند هندوانه

درباره‌ی آخرالزمان و تبدیل شدن جهان به ویرانشهر یا دیستوپیا، کتاب‌ها و آثار هنری متعددی خلق شده، اما شکل گرفتن یک آرمانشهر آن هم پس از ویرانی کامل و فروپاشی جامعه‌ی صنعتی، پدیده‌‌ای چنان غیرقابل باور و دور از ذهن به نظر می‌رسد که کمتر کسی به آن پرداخته است. دنیا در دهه‌های پس از جنگ جهانی دوم آنچنان نیازمند صلح و آرامش بود که جوانان نسل جدید به دنبال راهی برای ساختن یک آرمانشهر می‌گشتند و بر این باور بودند که صنعتی شدن دنیا، باعث بروز این همه مصیبت و بدبختی‌ست.

ریچارد براتیگان (Richard Brautigan) نویسنده‌ی مشهور آمریکایی در کتاب در قند هندوانه (In Watermelon Sugar) به توصیف چنین آرمانشهری پرداخته و جامعه‌ای بسیار عجیب را به تصویر می‌کشد. صنایع از میان رفته‌اند و انسان‌ها پیرامون خانه‌ای مرکزی که محل تجمع آن‌هاست، سکونت گزیده‌اند. نام این خانه آی‌دث (iDEATH) است که بر خلاف معنای ظاهری‌اش، بیشتر محل زندگی‌ست تا مرگ و مدام دستخوش تغییر می‌شود. بسیاری از چیزها از قند موجود در هندوانه ساخته شده‌اند، آن هم هندوانه‌های رنگارنگ. خورشید دچار کیفیتی عجیب است و از آن‌جا که هر روز با یک رنگ جدید طلوع می‌کند، هندوانه‌ها نیز دستخوش تغییر و تحول شده‌اند. هر هندوانه روز مخصوص به خود را دارد، مثلاً شنبه روز هندوانه‌های آبی‌ست، یکشنبه هندوانه‌های قهوه‌ای و هندوانه‌های قرمز فقط دوشنبه‌ها می‌رسند.

در کتاب قند هندوانه راوی به نوعی می‌تواند خود براتیگان باشد، زیرا او نیز نویسنده است و مشغول نوشتن کتابی‌‌ که تا آخر داستان هم معلوم نمی‌شود درباره‌ی چیست. همه چیز به قدری در آی‌دث تکراری شده که وقت آن رسیده یک نفر کتاب جدیدی بنویسد. مارگارت یکی دیگر از شخصیت‌های اصلی کتاب، معشوقه‌ی سابق راوی‌ست که در میان خرابه‌های به جا مانده از تمدن پیشین سرگردان است و اشیاء فراموش‌شده را همراه خود به خانه می‌آورد. او از شهر و شهرنشینان دور افتاده و تنهایی مقدمه‌ی ورود افکاری جدید به زندگی‌اش می‌شود.

این بهشت به ظاهر امن و آرام، وسوسه‌گری نیز دارد: فردی به نام این‌بویل (inBoil) و دار و دسته‌ی دائم‌الخمرش. مارگارت و این‌بویل نقشه‌ای در سر دارند و داستان با ماجرای همکاری آن‌ها و اتفاقات بعدی ادامه می‌یابد.

پس از این‌که کتاب در قند هندوانه در سال 1968 انتشار یافت، بسیاری از صاحب‌نظران آن را به‌عنوان روایتی پست‌مدرن از بهشت و سرگذشت آدم و حوا توصیف کردند. هرچند ریچارد براتیگان علاقه‌ای به جنبش هیپی‌ها نداشت و از دست ایشان گریزان بود، اما موضوع داستانش باعث شد کتاب در قند هندوانه در آن دوران به مانیفستی مهم برای این جنبش نوپا تبدیل شود.

کتاب در قند هندوانه با ترجمه‌ی مهدی نوید توسط نشر چشمه به چاپ رسیده و نسخه‌ی الکترونیک آن از طریق سایت و اپلیکیشن کتابراه در دسترس علاقه‌مندان به کتابخوانی قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب در قند هندوانه

  • کتابی اصیل و افسونگر. طرح داستان کاملاً منسجم و مرتبط با دوران کنونی‌ست. (تایمز)

  • ریچارد براتیگان با نوشتن این اثر پیوندی میان خود و نویسندگانی همچون هرمان هسه، گلدینگ و سالینجر برقرار نموده است. مانند یک مبلغ ادبی که به گروه فرهیختگان می‌پیوندد. (لوک)

  • اثری ظریف، خیال‌انگیز و بسیار بامزه. سبک براتیگان به شدت انحصاری‌ست و با پویایی هر چه تمام‌تر شکوفا می‌شود. خواندن کتاب در قند هندوانه تجربه‌ای لذتبخش، مفرح و روشنگرانه است. (مالکوم بردبری، نویسنده)

کتاب در قند هندوانه مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی کتاب در قند هندوانه به دوستداران ادبیات پست مدرن و داستان‌های پسارستاخیزی و فلسفی پیشنهاد می‌شود.

با ریچارد براتیگان بیشتر آشنا شویم

ریچارد براتیگان، نویسنده و شاعر آمریکایی متولد 1935 در ایالت واشنگتن است. آثار، زندگی و مرگش او را تبدیل به چهره‌ای فراموش‌نشدنی در میان نویسندگان مطرح دنیا کرد. او تنها فرزند زوجی کارگر بود و قبل از این‌که به دنیا بیاید، والدینش از هم جدا شده بودند. دوران کودکی او در فقر و نداری گذشت. سرودن شعر را از دوازده سالگی آغاز کرد و به خاطر مشکلات زندگی، تبدیل به جوانی یاغی و سرکش شد. پزشکان وضعیت روحی او را به عنوان فردی مبتلا به اسکیزوفرنی تشخیص دادند و به‌همین‌خاطر چندین بار تحت درمان قرار گرفت. اولین مجموعه شعر او در سال‌ 1957 منتشر شد و طولی نکشید که نگارش داستان‌های کوتاه و رمان را نیز آغاز کرد.

سیاهی تجربیات دوران کودکی، در کمدی سیاه و طنز تلخ آثارش انعکاس یافتند و تأثیری عمیق بر جهان‌بینی او داشتند. براتیگان زندگی پرفرازونشیبی را تجربه کرد و حتی پس از موفقیت در عرصه‌ی نویسندگی، نتوانست با زندگی کنار بیاید. او تبدیل به فردی دائم‌الخمر شده بود و سرانجام در ویلای شخصی‌اش خودکشی کرد. نویسندگانی همچون هاروکی موراکامی، کریستوفر مور و سارا هال، براتیگان را به عنوان عنصری تأثیرگذار بر سبک ادبی‌شان معرفی نموده‌اند. کتاب‌های «صید قزل‌آلا در آمریکا»، «در رؤیای بابل» و «هوای عشق بارانی‌ست» عنوان برخی از آثار مشهور براتیگان هستند که به فارسی ترجمه شده‌اند.

در بخشی از کتاب در قند هندوانه می‌خوانیم

آن روزها دوتا ببر را روی پل گیر انداختند و کشتند و بعد پل را آتش زدند. فقط بخشی از پل در آتش ویران شد.

جسدِ ببرها در رودخانه افتاد و هنوز هم می‌توان استخوان‌های‌شان را در کفِ رودخانه دید، که در قسمت‌های شنی و در بین تخته‌سنگ‌ها گیر کرده و این طرف و آن طرف پخش‌وپلاست: استخوان‌های کوچک دنده‌ها و قسمتی از یک جمجمه.

در کنارِ استخوان‌های داخلِ‌ رودخانه یک مجسمه هست. مجسمه‌ی کسی که سال‌ها پیش ببرها کشتندش. هیچ‌کس او را نمی‌شناسد.

هیچ‌وقت پل را تعمیر نکردند و حالا پلی متروکه است. در دو سوی پل یک فانوس هست. چاکِ پیر هر شب روشنِ‌شان می‌کند، هرچند بعضی‌ها می‌گویند خیلی پیر است.

پل فعلی تماماً از چوبِ کاج ساخته شده. یک پلِ سرپوشیده است و همیشه داخلش مثل گوش تاریک است. فانوس‌ها به شکلِ صورت‌اند.

یکی صورتِ کودکِ زیبایی‌ست و آن‌یکی صورتِ ماهی قزل‌آلا. چاکِ پیر با کبریت‌های بلندی که از لباس کارش بیرون آورده بود فانوس‌ها را روشن کرد. فانوس‌های پلِ متروکه به شکلِ ببر هستند.

فهرست مطالب کتاب

مارگریت
نامِ من
فِرِد
نظرِ چارلی
غروب
جیرجیرکِ اصیل
روشن کردنِ پل‌ها
iDEATH
ببرها
گفت‌وگوی بیشتر در iDEATH
کلی شب به‌خیر
سبزیجات
باز هم مارگریت
کلبه‌ی پائولین
یک عشق، یک باد
باز هم ببرها
حساب
و بود
بره‌یی در سراب
خورشیدِ هندوانه‌یی
دست‌ها
باز هم باز هم مارگریت
توت‌فرنگی‌ها
معلمِ مدرسه
زیرِ پِرِسِ چوب
تا ناهار
مقبره‌ها
قزل‌آلای بزرگِ پیر
2 / inBOIL / نُه چیز
باز هم باز هم باز هم مارگریت
چُرت
باز هم ویسکی
دعوای اساسی
زمان
زنگوله
پائولین
کارگاهِ فراموش‌شده
گفت‌وگویی با بی‌سروپا
در آن‌جا
خطرِ گم شدن
رئیسِ کارگاهِ فراموش‌شده
راهِ بازگشت
چیزی در شُرفِ اتفاق
شایعات
باز هم راهِ‌ بازگشت
شامِ آن شب
باز هم پائولین
صورت‌ها
کلبه
دخترِ فانوس به‌دست
جوجه‌ها
ژامبون
سرآغاز
جروبحث
پرورشگاهِ ماهی قزل‌آلا
inBOIL iDEATH
فرغون
رژه‌ی نظامی
سنبل‌های وحشی
باز هم باز هم باز هم باز هم مارگریت
آتشِ کلبه
3 / مارگریت / وظیفه
میت‌لوف
پای سیب
ادبیات
راه
مجسمه‌ی آینه‌ها
باز هم قزل‌آلای بزرگِ پیر
پیدا کردنِ فرد
باز هم باد
برادرِ مارگریت
باز هم باز هم باد
گردن‌بند
نیمکت
فردا
هویج‌ها
اتاقِ مارگریت
آجرها
اتاقِ من
باز هم دخترِ فانوس به‌دست
باز هم باز هم باز هم باز هم باز هم مارگریت
ژامبونِ خوشمزه
طلوعِ خورشید
سپرِ نشان‌دار
صبحِ آفتابی
کارکنانِ مقبره
رقص
آشپزها با هم
نواختنِ سازهای‌شان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در قند هندوانه
نویسنده
مترجممهدی نوید
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات184
زبانفارسی
شابک978-964-362-218-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در قند هندوانه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب در قند هندوانه

برای دریافت کتاب در قند هندوانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.