معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی ده کسب و کار خلاق الهام بخش

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی ده کسب و کار خلاق الهام بخش
قیمت:
۱۴,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی ده کسب و کار خلاق الهام بخش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی ده کسب و کار خلاق الهام بخش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی ده کسب و کار خلاق الهام بخش

یکی از دلایل موفقیت کسب‌وکارها نوآوری در محیط کاری و شیوه‌های مدیریتی است. دیوید کاکس در خلاصه کتاب صوتی ده کسب و کار خلاق الهام بخش به سراغ کسب‌وکارهایی رفته که مسیری رادیکال را در ایجاد محیط‌های کاری منحصر‌به‌فرد پیش‌گرفته‌اند. آن‌ها فضا و نوع مدیریت خود را برای افزایش حداکثری خلاقیت کارکنان طراحی کرده‌اند.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی ده کسب و کار خلاق الهام بخش

بسیاری از کسب‌وکارها همچنان به شکلی سنتی کار می‌کنند و فضای داخلی و مدیریتی آن‌ها با توجه به نیازهای کارکنان و اهداف کسب‌وکار طراحی نشده است. دیوید کاکس (David Cox) در خلاصه کتاب صوتی ده کسب و کار خلاق الهام بخش (Ten Inspirational Creative Businesses) که فصل هفده از کتاب تفکر خلاق (Creative thinking for Dummies) است، شرکت‌های مختلفی از حوزه‌های کاری متنوع را انتخاب کرده تا ویژگی‌های نوآورانه‌ی فضاهای داخلی، مدیریت جزئی و کلی و اخلاق کاری این کسب‌وکارها را شرح دهد. از نظر او ویژگی مهم این کسب‌وکارها اخلاق و اصول کاری مشخص و باور قوی به هوش خلاق و تخیّل کارمندان‌شان است.

طراحی فضای کار در پویایی و تبلور خلاقیت کارکنان تأثیر بسزایی دارد. شرکت‌ها و مجموعه‌های موفق عموماً به خاطر نوآوری‌هایی که در محیط کاری خود داشته‌اند موردتوجه قرار می‌گیرند. دیوید کاکس در خلاصه کتاب صوتی ده کسب و کار خلاق الهام بخش نشان می‌دهد که ایجاد یک محیط کاری عالی، ارزش‌گذاری مناسب برای شناسایی تخیل خلاق افراد و اتخاذ بهترین اخلاق کاری باعث رشد شرکت‌های بزرگ جهان شده است. تناسب بین معماری محیط، شیوه‌ی مدیریت و احترام به حقوق کارکنان از یک‌سو و ساختن محیطی برای پرورش و رشد کارکنان باعث می‌شود که این کسب‌وکارها همپا با کارکنانشان رشد کنند و در سطوح مختلف خلاقیت داشته باشند.

آژانس تبلیغاتی ساعتچی و ساعتچی با 114 دفتر در 76 کشور دنیا یکی از کسب‌وکارهایی است که موردتوجه دیوید کاکس در خلاصه کتاب صوتی ده کسب و کار خلاق الهام بخش قرارگرفته است. شرکت مایند جیم نیز فضای داخلی متغیری دارد که به شکل تعاملی تغییر می‌کند. این شرکت برای تربیت و پرورش مدیران موفق فضایی منحصربه‌فرد طراحی کرده است. یکی از کسب‌وکارهای معروفی که طراحی فضای داخلی بسیار مناسبی برای پرورش خلاقیت دارد شرکت پیکسار است. تولید انیمیشن کار پرزحمتی است که نیاز به ساعت‌های طولانی نشستن پشت میز دارد. وجود فضاهایی برای بازی و سرگرمی کارکنان فضای داخلی شرکت پیکسار را به مکانی الهام‌بخش تبدیل کرده است.

شرکت‌های اپل، دی‌پی‌ای، لگو ، چیات/دی،‌ اس‌تی لوک ، کافئین و جک تینکر هرکدام به نحو خلاقانه‌ای فضای کاری مناسبی برای افزایش خلاقیت کارکنان خود انتخاب کرده‌اند. فضاهای کاری این شرکت‌ها نشان‌دهنده‌ی اخلاق کاری آن‌ها و اهدافی است که برای آینده‌ی کسب‌وکار خود دارند. دیوید کاکس معتقد است که تنظیم شرایط محیطی و مدیریتی برای تمرین خلاقیت از اهمیت فراوانی برخوردار است. خلاصه کتاب صوتی ده کسب و کار خلاق الهام بخش شاهدی برای این واقعیت است که خلاقیت و نوآوری خود‌به‌خودی اتفاق نمی‌افتد.

خلاصه کتاب صوتی ده کسب و کار خلاق الهام بخش یکی از کتاب‌های مجموعه دامیز است. انتشارات آوند نسخه‌ی چاپی این کتاب را با ترجمه‌ی فیروزه زارع فراشبندی و خسرو زارع فراشبندی منتشر کرده است.

این خلاصه کتاب صوتی با صدای محمدرضا علی اکبری توسط استودیو نوار تهیه و تولید شده است.

درباره مجموعه کتاب‌های دامیز

مجموعه‌ کتاب‌های دامیز (For Dummies) کتاب‌هایی آموزشی در زمینه‌های مختلفی هستند که طرفداران بسیاری در سرتاسر جهان دارند. در این مجموعه کتاب‌ها مسائل متنوع با زبانی ساده و قابل‌فهم به‌نوعی توضیح داده می‌شود که بتواند هم افراد مبتدی و هم افراد متخصص را با خود همراه کند. کتاب‌های بسیاری از این مجموعه به فارسی ترجمه شده‌اند. مجوز انحصاری انتشار این مجموعه در ایران در اختیار انتشارات آوند دانش است. کتاب‌های «تقویت مغز و افزایش خلاقیت»، «پرورش مغز»، «فلسفه‌ی سیاسی» و «الفبای اخلاق تجارت و کسب‌وکار» بخشی از کتاب‌های این مجموعه هستند.

خلاصه کتاب صوتی ده کسب و کار خلاق الهام بخش برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب مناسب کسانی است که به دنبال ایده‌هایی نو برای بهبود فضای کاری هستند. اگر قصد دارید پویایی خود و دیگران در محیط کاری را افزایش دهید با شنیدن این خلاصه کتاب صوتی می‌توانید از تجربیات بزرگ‌ترین کسب‌وکارها در این زمینه استفاده کنید.

با دیوید کاکس بیشتر آشنا شویم

دیوید کاکس نویسنده و سخنران در حوزه‌ی خلاقیت و ذهن آگاهی است. او به‌عنوان کارآفرین از اوایل دهه‌ی 1970 میلادی فعالیت موفقیت‌آمیزی داشته است. تحصیلات دیوید کاکس در هنرهای زیبا و روان‌شناسی نگاه ویژه‌ی او به مسائل مربوط به خلاقیت را شکل داده است. همکاری با آژانس‌های تبلیغاتی جنبه‌ی دیگری از فعالیت‌های دیوید کاکس است. افزایش و بهبود خلاقیت در فضاهای کاری و کسب‌وکارها موضوع سخنرانی‌ها و کتاب‌های او است.

در بخشی از خلاصه کتاب ده کسب و کار خلاق الهام بخش می‌شنویم

اپل در کوپرتینوی کالیفرنیا و در مجموعه‌ای از شش ساختمان دایره‌وار کوچک قرار دارد که مرکز کسب‌وکار آن را تشکیل می‌دهد. در میان این مجموعه که به حلقه‌ی بی‌انتها مشهور است کافه‌تریا قرار دارد که طوری طراحی شده که همه‌ی افراد روزانه سر راه یکدیگر قرار گیرند. حلقه‌ی بی‌انتها تشبیه خوبی برای روش کار این شرکت است چراکه ساختاری باز و ترکیب‌های گروهی ناپایدار دارد. هر گروه روی پروژه‌ی خود تمرکز کرده و در صورت نیاز با سایر گروه‌ها هم ارتباط برقرار می‌کند. اپل به روحیه‌ی کارکنانش اطمینان دارد و به ساختار سلسله‌مراتبی و برنامه‌های روحیه دهی به کارکنان نیاز ندارد.

فلسفه‌ی کاری اپل بر پایه‌ی انتخاب گروهی از افراد به‌عنوان کارکنان طراز اول بناشده است. افراد دارای اعتمادبه‌نفس و باانگیزه‌ای که از تمام توانایی‌های خود استفاده می‌کنند درنتیجه نیازی به مدیریت جزئی وجود ندارد. کارکنان با توجه به برنامه‌ی زمان‌بندی‌شده کار می‌کنند و هیچ‌کس هنگام ورود و خروج ساعت نمی‌زند. شرکت از آن‌ها انتظار دارد سرعتشان را طوری تنظیم کنند که بتوانند به اهداف فردی و گروهی‌شان دست‌یابند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
27 دقیقه
ده کسب‌وکار خلاق الهام‌بخش
2 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی ده کسب و کار خلاق الهام بخش
نویسنده
مترجمخسرو زارع فراشبندی، فیروزه زارع فراشبندی
راویمحمدرضا علی اکبری
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی ده کسب و کار خلاق الهام بخش

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی ده کسب و کار خلاق الهام بخش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.