معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی نظریه‌ی همه چیز

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی نظریه‌ی همه چیز
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی نظریه‌ی همه چیز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی نظریه‌ی همه چیز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی نظریه‌ی همه چیز

تایلر کبو در خلاصه کتاب صوتی نظریه‌ی همه چیز به توضیح تلاش‌های گسترده‌ی دانشمندانِ دو حیطه‌ی فیزیک و کیهان‌شناسی برای فهم بنیان‌های جهان مادی پرداخته است. اثر حاضر ذیل مجموعه سخنرانی‌های تدتاک به انتشار می‌رسد.

درباره خلاصه کتاب صوتی نظریه‌ی همه چیز:

ایده‌ی «نظریه‌ی نهایی» همواره جذابیتی اغواگرانه برای دانشمندان علوم تجربی داشته است. تصور اینکه فرمولی کلی، ساده و بی‌نهایت زیبا وجود دارد که تمام ساختار کائنات را برای ما روشن نموده و راز آفرینش را پیش چشمانمان آشکار می‌سازد، طبیعتاً هوش از سر آدمی می‌برد. این تصور اما می‌تواند در عین حال بسیار گمراه‌کننده نیز باشد؛ خصوصاً در نظر آن دسته از دانشمندانی که علوم تجربی را عرصه‌ی خیال‌پردازی‌های آزمایش‌ناپذیر نمی‌دانند.

تایلر کبو در خلاصه کتاب صوتی نظریه‌ی همه چیز (Theory of everything) به همین موضوع پرداخته است. او در این اثر ضمن بررسی اجمالی تازه‌ترین تحولات فیزیک مدرن، شما را از آخرین نظرپردازی‌ها راجع به امکان حصول نظریه‌ی نهایی با خبر می‌سازد. به واقع، تمام تلاش او در این اثر کوتاه در این راستا بوده که مختصات نظریه‌‌ای هنوزْ کشف‌ناشده را شرح دهد که مطابق آنچه انتظار می‌رود، کلید فهمِ تمام معمای هستی خواهد بود.

در پایان بد نیست بار دیگر اشاره کنیم که کتاب حاضر ذیل مجموعه سخنرانی‌های تدتاک به انتشار می‌رسد.

خلاصه کتاب صوتی نظریه‌ی همه چیز مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به فیزیکِ نظری مخاطبین اصلی اثر حاضرند.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی نظریه‌ی همه چیز می‌شنویم:

هولوگرام‌ها می‌تونن توضیح بدن که چجوری یک نظریه درباره‌ی همه چیز می‌تونه به تمام کهکشان و حتی فراتر از اون مرتبط باشه. تصور کنید که کهکشان ما یک دیسک دی وی دی عظیمه که در میان بی‌نهایت دی وی دی دیگه شناوره. بنا به نظریه‌ی همه چیز، همه‌ی دی وی دی‌ها در یک کارخانه ساخته شدن. اما هر کدوم از اون‌ها یک فیلم جداگونه توی خودشون ذخیره کرده.

در حالی که دی وی دی ما یک کهکشان سه بعدی رو نشون می‌ده که تابع قوانین مدل استاندارده، منظره‌ی دی وی دی همسایه‌ی ما دارای یک فیلم پنج‌بعدیه و بر اساس مدل متفاوت دیگه‌ای عمل می‌کنه. اگر بتونیم که تمام این منظره‌های جدا رو در چهار بعد ببینیم، ممکنه بتونیم ساختار زیرین اونا رو ببینیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
قسمت یک
4 دقیقه
قسمت دو
5 دقیقه
قسمت سه
5 دقیقه
قسمت چهار
4 دقیقه
قسمت پنج
4 دقیقه
قسمت شش
4 دقیقه
قسمت هفت
4 دقیقه
قسمت هشت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی نظریه‌ی همه چیز
نویسنده
راویامیر لطفی
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی علمی و آموزشی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی نظریه‌ی همه چیز

مرتضی پوربشیر
۱۴۰۱/۸/۲۷
همین یه ستاره هم براش زیاده. اسم این کتاب رو نباید خلاصه نظریه همه چیز گذاشت بلکه باید اسم اونو معرفی نظریه ریسمان به عنوان نظریه همه چیز گذاشت. این کتاب از قبل داوری کرده و نظریه ریسمان رو به عنوان نظریه همه چیز پذیرفته و سعی کرده دانشمندهایی رو که روی این نظریه بزرگ و جالب کار می‌کنند معرفی کنه. این کتاب حتی کوچک‌ترین اشاره‌ای به نظریه‌هایی که سعی کرده‌اند به عنوان نظریه همه چیز معرفی بشن و شکست خورده‌اند نکرده و به نظر من فقط ارزش مطالعه برای شناخت نظریه ریسمان و همچنین شناخت دانشمندانی که روی این نظریه کار می‌کنن داره ولاغیر.
مهران بلوچی
۱۴۰۱/۴/۳۰
بیشترین امتیاز رو به صدای گوینده میدم.
کتاب خوبیه ولی بسیار بسیار مختصر و مفید. از نظر من خلاصه مطالب فوق العاده پیچیده نظریه ریسمان هست و اندکی در مورد فیزیک دانان عالی رتبه.
وحید اذر
۱۴۰۲/۲/۲۹
کتاب کوچک و کم حجم برای علاقمندان به فیزیک و فلسفه.. با اینکه بعضی مطالب کمی تخصصی بود ولی انقدر جذاب بود که خواب از سر میپراند..
مارال دادفر
۱۴۰۲/۵/۳۰
خوبیش در مختصر بودنش بود ولی به نظر من کتاب نبود بلکه یک مقاله نوشته شده توسط یک روزنامه نگار در مورد یک موضوع هست
زهرا بهارلویی
۱۴۰۲/۱/۱۰
سلام، خیلی مختصر بود، بیشتر از اینکه نظریه همه‌ چیز باشه درباره دانشمندان بود.
علیرضا رضائیان
۱۴۰۱/۴/۶
کتاب خوبی بود راحع به نظریه وحدت یا همه جیز ولی خیلی خلاصه بود.
امید کاظمی
۱۴۰۱/۴/۱۴
هیچی به غیر از یسری اطلاعات پایه به ما نمیده
سما پوررضایی
۱۴۰۱/۲/۲۶
کتاب عالی ولی کمی پیچیده
ممنون ازکتابراه
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی نظریه‌ی همه چیز

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی نظریه‌ی همه چیز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.