معرفی و دانلود کتاب صوتی داستان‌های دوقلوهای خل و چل - قل اول: بچه‌ی سوراخ، گوسی بع بعو و برادران نیوتون

عکس جلد کتاب صوتی داستان‌های دوقلوهای خل و چل - قل اول: بچه‌ی سوراخ، گوسی بع بعو و برادران نیوتون
قیمت:
۸۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داستان‌های دوقلوهای خل و چل - قل اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داستان‌های دوقلوهای خل و چل - قل اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی داستان‌های دوقلوهای خل و چل - قل اول: بچه‌ی سوراخ، گوسی بع بعو و برادران نیوتون

کتاب صوتی داستان‌های دوقلوهای خل و چل - قل اول نوشته‌ی سید نوید سید علی اکبر، اولین جلد از مجموعه کتاب‌های «داستان‌های دوقلوهای خل و چل» است. در این کتاب، ماجراهای طنز دو برادر دوقلو به نام‌های خل و چل را می‌شنویم که با کنجکاوی‌هایشان، دردسرهای زیادی درست می‌کنند.

درباره‌ی کتاب صوتی داستان‌های دوقلوهای خل و چل - قل اول

کتاب صوتی داستان‌های دوقلوهای خل و چل - قل اول نوشته‌ی سید نوید سید علی اکبر، مجموعه داستان‌هایی کوتاه از دو برادر دوقلوست. این دو برادر که خل و چل نام دارند، به همراه مادرشان که او را مامان تاریک صدا می‌زنند، زندگی می‌کنند. خل و چل خیلی خیلی کنجکاوند، ولی چون چیزی از این دنیا نمی‌دانند معمولاً کنجکاوی‌هایشان به اتفاقات بدی ختم می‌شود. دردسرهایی که خل و چل برای خودشان و دیگران درست می‌کنند، ماجراهای خنده‌داری را رقم می‌زند.

روزی از روزها مامان تاریک تصمیم می‌گیرد تا برای خرید بیرون برود، ولی هیچ دلش نمی‌خواهد که دو بچه‌ی کله‌پوک را با خودش به خرید ببرد. برای همین از خل و چل می‌خواهد با او قایم موشک بازی کنند. مامان تاریک به آن دو می‌گوید بروند چشم بگذارند و تا صد بشمارند تا او قایم شود، و بعد بیایند و دنبالش بگردند. خل و چل نمی‌دانند قایم موشک چیست؛ موش‌ها را چه کار کنند؟ موشک از کجا بیاورند؟ چشم‌هایشان را چجوری دربیاورند؟ اصلاً چشم‌هایشان را کجا بگذارند؟ همان‌طور که آن دو با هم سروکله می‌زنند، مامان تاریک آرام و یواشکی از خانه بیرون می‌رود. بعد از اینکه مامان رفت، همسایه می‌آید و زنگ در را می‌زند. او بچه‌ی کوچولوی نوزادش را به خل و چل می‌دهد و از آن‌ها می‌خواهد به مادرشان بگویند تا یکی دو ساعتی را از بچه نگهداری کند، آخر او خودش کار دارد و نمی‌تواند کنار بچه‌اش باشد. خل و چل بچه را می‌گیرند و به داخل خانه می‌برند. آن‌ها با خودشان فکر می‌کنند که نکند بچه، همان مادرشان باشد که رفته خودش را کوچک کرده تا آن‌ها او را پیدا نکنند؟ برای همین شروع می‌کنند و دوتایی دست و پای بچه را می‌کشند تا او بزرگ شود و دوباره تبدیل به مادرشان شود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی داستان‌های دوقلوهای خل و چل - قل اول

بچه از این کار به گریه می‌افتد. خل و چل با تردید به بچه نگاه می‌کنند؛ از چشم‌های بچه دارد آب می‌چکد، یادشان می‌آید که یک بار، آفتابه‌شان هم سوراخ بوده همین‌طور چیلیک چیلیک از آن آب می‌چکیده. برای همین نتیجه می‌گیرند که بچه سوراخ شده و از یک جایش آب می‌ریزد. آن‌ها اول سعی می‌کنند بچه را سروته روی گلدان نگه دارند تا با آبی که از او چکه می‌کند، گلدان‌ها را آب بدهند. بعد که می‌بینند بچه جیغ می‌زند و بی‌قراری می‌کند، سعی می‌کنند سوراخ بچه را پیدا کنند و آن را تعمیر کنند.

در کتاب صوتی داستان‌های دوقلوهای خل و چل - قل اول می‌شنویم که خل و چل، به یاد زمانی می‌افتند که توپشان سوراخ شده بود و بابا برای پیدا کردن سوراخش، آن را در تشت پر از آب فرو کرده بود. حالا که راه پیدا کردن یک سوراخ این است، آن‌ها هم تصمیم می‌گیرند تا بچه را در تشت آب فرو کنند و سوراخش را پیدا کنند...

کتاب صوتی داستان‌های دوقلوهای خل و چل - قل اول توسط نشر صوتی لحن دیگر و انتشارات هوپا منتشر شده و آن را با صدای مهران نوروزی می‌شنوید.

کتاب صوتی داستان‌های دوقلوهای خل و چل - قل اول برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان و نوجوانان 10 تا 13 ساله که به داستان‌های طنز و تخیلی علاقه‌مندند، مخاطبین این کتاب محسوب می‌شوند.

در بخشی از کتاب صوتی داستان‌های دوقلوهای خل و چل - قل اول: بچه‌ی سوراخ، گوسی بع بعو و برادران نیوتون می‌شنویم

خل و چل توی وان حمام خوابیده بودند. ساعت که زنگ زد، یک لیوان از لبه‌ی میز افتاد پایین روی کلید پنکه. پنکه باد زد، جارو را هل داد. دسته‌ی جارو خورد به شیر حمام. دوش باز شد. وان پر از آب شد. چل از زیر آب‌ها بیرون آمد. نفس‌نفس می‌زد و مثل ماهی لجن‌خواری که از آب بیرون افتاده باشد، دهانش را باز و بسته می‌کرد: «اوه! صبح شده بود خل! دستگاه بیدارکنمون چه خوب کار می‌کرد.» خل زیر آب بود. چشم‌هایش را تا ته‌ته، تا آخر باز کرده بود و حباب، قلپی از دهانش بیرون آمد. چل گفت: «خل! پاشو دیگه. مدرسه‌مون دوباره دیر می‌شدها. بعد با چوب گنده می‌زدن کف دستمون. دردمون می‌اومد.» خل دست‌هایش را توی وان تکان می‌داد و کمک می‌خواست. چل دست خل را گرفت و کشید. خل از زیر آب بیرون آمد. شکمش یک گردالی بزرگ پر از آب شده بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
2 دقیقه
شناسنامه
1 دقیقه
متن پشت جلد
14 دقیقه
داستان اول: بچه‌ی سوراخ
10 دقیقه
داستان دوم: مدرسه هیچی بلد نشدیم
11 دقیقه
داستان سوم: نیمرو شکمی و چایی نافی
10 دقیقه
داستان چهارم: برادران نیوتون
17 دقیقه
داستان پنجم: کلیک خلیک و کلیک چلیک
10 دقیقه
داستان ششم: اسب لوک و تلویزیون تاریک
17 دقیقه
داستان هفتم: قاشق‌های تنها و گوسی بع‌بعو
14 دقیقه
داستان هشتم: چوروخوف‌های سرزمین خواب
9 دقیقه
داستان نهم: گوسفند به علاوه ریل مساوی است با گوریل

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی داستان‌های دوقلوهای خل و چل - قل اول: بچه‌ی سوراخ، گوسی بع بعو و برادران نیوتون
نویسنده
راویمهران نوروزی
ناشر چاپیانتشارات هوپا
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۵۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی داستان‌های دوقلوهای خل و چل - قل اول

برای دریافت کتاب صوتی داستان‌های دوقلوهای خل و چل - قل اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.