معرفی و دانلود رایگان خلاصه کتاب صوتی هوش اخلاقی

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی هوش اخلاقی
قیمت:
رایگان
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی هوش اخلاقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی هوش اخلاقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی هوش اخلاقی

بحث‌های اخلاقی به فرایند بهبود شخصیت انسان‌ها می‌پردازند، بااین‌حال تعداد زیادی از افراد هستند که از چنین بحث‌هایی فراری‌اند. بروس واینستین که متخصص این حوزه است در خلاصه کتاب صوتی هوش اخلاقی تلاش می‌کند تا معنا و اهمیت واقعی اخلاقیات و هوش اخلاقی را در زندگی انسان‌ها نشان بدهد.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی هوش اخلاقی

هوش عاطفی ازجمله مفاهیم روان‌شناختی است که امروزه تعداد زیادی از افراد جامعه با آن آشنا هستند و از اهمیتش خبر دارند. اما بروس واینستین (Bruce Weinstein) در خلاصه کتاب صوتی هوش اخلاقی (Ethical Intelligence) که درواقع متن یکی از سخنرانی‌های اوست، ما را با مفهومی جدید و بسیار مرتبط با هوش عاطفی آشنا می‌کند که اغلب افراد از اهمیت آن غافل مانده‌اند. این مفهوم که هوش اخلاقی نامیده می‌شود، راهنمای ما در بسیاری از مراحل و چالش‌های زندگی است. این هوش اخلاقی است که در بسیاری از مواقع بحرانی به ما می‌گوید که باید چه‌کار کنیم و تصمیم درست کدام است.

معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی هوش اخلاقی

از نظر بروس واینستین در خلاصه کتاب صوتی هوش اخلاقی، مواردی مانند آسیب نرساندن به دیگران، انصاف داشتن، سروسامان دادن به اوضاع، احترام گذاشتن و محبت کردن، ازجمله فاکتورهای بسیار مرتبط با هوش اخلاقی هستند. اخلاق در جامعه تبدیل به کلمه‌ای کلیشه‌ای شده و همیشه مباحث مرتبط با نبایدها و خطاها را به ذهن متبادر می‌کند. اما از نظر بروس واینستین، اخلاق مفهومی بسیار عمیق‌تر و پایه‌ای‌تر از این‌هاست که نمی‌توان نقش آن را در زندگی هیچ فردی انکار کرد.

بسیاری از مشکلاتی که هر فرد در زندگی شخصی و کاری خود با آن‌ها مواجه می‌شود، ناشی از دست‌کم گرفتن اهمیت هوش اخلاقی و تقویت آن هستند. نادیده گرفتن این موضوع باعث می‌شود که در بسیاری از دوراهی‌های سرنوشت‌ساز زندگی، تصمیم اشتباهی بگیریم که فرصت‌های طلایی آینده‌مان را می‌سوزاند. بروس واینستین در فعالیت‌های حرفه‌ای خود، از جمله این سخنرانی که در قالب خلاصه کتاب صوتی هوش اخلاقی درآمده است، تلاش می‌کند تا افراد بیشتری را متوجه اهمیت تقویت کردن هوش اخلاقی کند و دیدگاهی تازه نسبت به اخلاقیات را به آن‌ها ببخشد.

خلاصه کتاب صوتی هوش اخلاقی را نشر صوتی کلید آموزش با صدای مهدی سعادتی و براساس ترجمه‌‎ی موعود کوهکن منتشر کرده است.

خلاصه کتاب صوتی هوش اخلاقی برای چه کسانی مناسب است؟

خلاصه کتاب صوتی هوش اخلاقی برای مخاطبان کتاب‌های اخلاق حرفه‌ای، انواع هوش، مدیریت و موفقیت جذاب خواهد بود.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی هوش اخلاقی می‌شنویم

آسیب نرسوندن یه قاعده‌ی نشئت‌گرفته از مهار کردن و خودداری از انجام کاریه. درحالی‌که جلوگیری از آسیب به ما می‌گه که باید کاری انجام بدیم. نمونه‌ی خیلی بارز که همه‌ی ما تو زندگی‌مون با اون مواجهیم رفتن به یه مهمونی کاریه. وقتی که می‌بینین همکارتون خیلی حالش بده و می‌خواد مهمونی رو ترک کنه و سوار ماشینش بشه، هوش اخلاقیتون بهتون چی می‌گه؟ کلیدهاش رو ازش بگیرین. یه تاکسی برای اون بگیرن یا خودتون برسونیدش. هر کاری به‌غیر از اینکه اجازه بدین همکارتون تو معرض خطر و آسیب قرار بگیره که همون جلوگیری از آسیبه.

دومین مفهومی که با قاعده‌ی آسیب نرسونین ارتباط خیلی نزدیک و تنگاتنگی داره، به حداقل رسوندن آسیبیه که قابلیت پیشگیری نداره. بیاین با این حقیقت روبه‌رو بشیم که بعضی مواقع باید کارهایی رو انجام بدیم که به دیگران آسیب می‌زنه. برای مثال اگه وقت این رسیده به یه رابطه‌ای پایان بدیم، خب قطعاً دردناک و آسیب‌زننده‌س؛ برای هر دو طرف. و ممکنه باعث بشه که رابطه‌ی دوستی‌تون برای همیشه از بین بره. اما این کار باید انجام بشه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

54 دقیقه
هوش اخلاقی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی هوش اخلاقی
نویسنده
مترجمموعود کوهکن
راویمهدی سعادتی
ناشر صوتیانتشارات کلید آموزش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی هوش اخلاقی

کامران غزلی
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
کتاب هوش اخلاقی اثر بروس واینستین یک کتاب روانشناسی و اخلاقی است که به معرفی و تقویت هوش اخلاقی در افراد می‌پردازد. نویسنده در این کتاب پنج اصل اخلاقی را به عنوان مبنای تصمیم گیری در موقعیت‌های مختلف زندگی معرفی می‌کند. این پنج اصل عبارتند از:
- آسیب نرساندن به دیگران
- بهتر کردن اوضاع
- احترام
گذاشتن
- منصف بودن
- عشق ورزیدن به دیگران
نویسنده با استفاده از مثال‌های واقعی و ملموس، نشان می‌دهد که چگونه می‌توان با کاربرد این اصول، مشکلات و چالش‌های روزمره را حل کرد و روابط بهتری با خود و دیگران برقرار کرد. همچنین، نویسنده از مفهوم هوش هیجانی شروع می‌کند و تفاوت و ارتباط آن را با هوش اخلاقی تبیین می‌کند. او معتقد است که هوش هیجانی برای درک احساسات خود و دیگران کافی نیست و باید با هوش اخلاقی ترکیب شود تا بتوان به عنوان یک انسان کامل عمل کرد.
کتاب هوش اخلاقی یک کتاب جذاب و کاربردی است که به خوانندگان کمک می‌کند تا اخلاقیات را به عنوان یک مهارت قابل یادگیری و ارتقا دانسته و از آن به عنوان یک راهنما در زندگی استفاده کنند. این کتاب برای کسانی که به موضوعات روانشناسی، اخلاق، موفقیت و مدیریت علاقه مند هستند، مناسب است.
فاطمه موسوی
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
کتاب عالی و فوق العاده‌ای بود گویندگی عالی و صدای دلنشینی داشت و لذت بردم
بااینکه در جمله کتابهای رایگان بود فکر نمیکردم انقد مطالب قوی باشد و از کتابراه تشکر میکنم
مفهوم اصلی هوش اخلاقی این است که ما بتوانیم درست را از نادرست تشخیص دهیم؛ یعنی اعتقادات محکم اخلاقی داشته باشیم و بر اساس این عمل و
اعتقادات کنیم به آن‌ها پایبند باشیم. هوش اخلاقی توانایی تشخیص و تمیز درست از نادرست است. به بیان دیگر، کسی دارای هوش اخلاقی تعریف می‌شود که از باورهای اخلاقی راسخ و قوی و توانایی عمل کردن به آن‌ها برخوردار باشد، به گونه‌ای که فرد به شیوه‌ای صحیح و محترمانه رفتار کند و باعث رنجش باقی افراد نشود و خود این امر نیز بسیار مهم و ضروری میباشد.
این هوش به دانشتن اعتقادات اخلاقی قوی و همچنین عمل کردن به آن‌ها اشاره دارد. افرادی که این هوش را درون خود تقویت کرده‌اند در واقع ظرفیت و توانایی درک مسائل اخلاقی را دارند. هوش اخلاقی شامل یک سری اصول اخلاقی می‌شود که در اهداف و ارزش‌ها و عملکرد شخصی انسان نقش موثری دارد و هچنین در هنگام
معرفی کتاب هوش اخلاقی که اثری زیبا از اثر بروس واینستین است که در توضیحات آن اشاره به پنج فرمان اصل هوش اخلاقی دارد که
این پنج فرمان پنج اصل هوش اخلاقی هستند که به ما کمک می‌کنند تا بهترین تصمیم‌های ممکن را بگیریم، زیرا این اصول‌ بهترین خصوصیات ما را برمی‌انگیزند. تلاش برای پیشبرد امور زندگی براساس اصول هوش اخلاقی که کار ساده‌ای نیست، بهترین راه برای رسیدن به خواسته‌هایتان است و انتخاب براساس هوش اخلاقی یک سبک زندگی محترمانه و مفید است که این امکان را میدهد. این نوع انتخاب‌ها به حقوق دیگران احترام می‌گذارند و در بلندمدت، به نفع همه ازجمله خود شما تمام می‌شوند.
با تشکر فرا
ساغر
۱۴۰۳/۱/۶
کتاب صوتی هوش اخلاقی اثر نویسنده محترم بروس واینستین است که در مورد اخلاق و رفتار صحیح انسان صحبت می‌کند و بیان میکنه که برای اینکه اخلاق شما کامل باشه باید پنج اصل را مورد توجه قرار بدهید و با بیان مثال و بردن انسان در شرایط‌های مختلف نحوه برخورد انسان را بررسی می‌کند تا خیلی ساده و روان این مطلب را بیاموزد که خیلی از ما فکر می‌کنیم اخلاق و رفتار خوبی داریم و بهترین رفتار را داریم اما این کتاب با بیان شیوایی که داره نکات و ضعف اخلاقی مارا بیان می‌کند تا عیوب و ایرادهای اخلاق خود را بهتر متوجه بشیم و اصلاح کنیم. کتاب بسیار بسیار مفید و آموزنده است و نویسنده فهیم و دانایی داره که به ما میگه اول هر کدام از ما اخلاق و رفتار خودمان را تغییر بدهیم تا هم زندگی بهتری داشته باشیم و هم جامعه خوبی ایجاد بشود. سپاسگزارم
فائقه
۱۴۰۲/۶/۱۱
از نظر من کتاب خوب ومفیدی یه کتاب یک ساعته وخیلی ساده وروان در مورد اخلاق ورفتار ما و مردم صحبت میکنه و کاربردیه اینکه در مورد کسی انتقاد بد و تند نکنیم و یا اگه کسی به ما انتقاد کرد اگه سازنده است در نظر داشته باشیم ولی اگه به صورت بد ودائم از ما انتقاد میشه اهمیت ندیم در محل کار وجایی در مورد بحث سیاست نکنیم واگه کسی در مورد سیاست نظرش با ما یکی نباشه ناخودآگاه روی دیدگاه ما اثر میزاره که اون شخص آدم خوبی نیست در حالی که اختلاف نظر داشتن با ماربطی به خوب یا بد بودن نداره و در نهایت این کتاب توصیه میشه دوست زیبا وخوش اخلاق من
بهروز علامه
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
خب واقعا نمی‌دونی اول از متن کتاب تعریف کنی یا از خوانش آقای مهدی سعادتی چون هم سبک و ارزش نوشتار و هم خوانش اقای سعادتی مانع می‌شد تا ضمن گوش دادن به متن کتاب خسته و یا کسل بشی. برای من که باعث شد تا چند بار این فایل صوتی رو گوش بدم و از اون لذت ببرم.
ضمن گوش دادن به محتوای کتاب خود به خود یاد و
افراد پا به سن گذاشته پخته جامعه می‌افتی که می‌دونند در شرایط مختلف با مشکلات چگونه برخورد کنند و موقع برخورد و صحبت با دیگران همه جوانب رو خیلی خوب مد نظر دارند و می‌دونند که در روزمره زندگی چگونه با ایجاد یک سبک زندگی محترمانه مشکلات و چالش‌های زندگی رو با ارایه راهکارهای مفید برطرف کنند...
مصطفی عزیزی
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
با درود فراوان خدمت دوستان کتابخوان و گرامی، کتابی بسیار قوی و با متنی روان و دلچسب. در این کتاب فوق العاده نویسنده با قلمی ساده و اندیشه‌های توانمند تونسته به زیبایی نکات مهمی رو بهشون اشاره بکند، و همین هاست که می‌تونه به تغییرات بزرگی در زندگی ایجاد کند، نکات ارزشمندی چون قضاوت نکردن، خودمون و و بودن احترام به عقاید بقیه که از اوامر مهم کلیدی در برقراری ارتباط موثر و مداوم در زندگی می‌باشد. این کتاب ساده و مختصر خوب می‌تونه خیلی مفید واقع باشه. ترجمه‌ی خوب و خوانش مطلوبی هم داره که جذابیت خاصی بخشیده به این کتاب خوب. سپاس از تیم خوب کتابراه برای این کتاب خوب
محمد فلاح
۱۴۰۲/۷/۷
درسته که خیلی از مباحث این کتاب رو خودم میدونم و فکر میکنم هر انسانی که از شعور بهرمنده اینارو میدونه. ولی متاسفانه من وقتی یاد اخلاق میافتم که کار از کار گذشته و از هوش اخلاقی استفاده نکردم. این نشون میده من چقدر درگیر این جو زندگی اجتماع شدم که ساده‌ترین و بدیهی‌ترین مسائل انسانیت رو فراموش کردم. حالا که فکر میکنم میبینم خیلی چیزا جز هوش اخلاقی هست که در طول روز فراموش میکنم و فرصت ‌هایی که امکان داره به یک شاه راه موفقیت برسه نادیده میگیرم. به امید بیداری👑
پارلا آریا منش
۱۴۰۲/۶/۱۵
با درود و احترام، این کتاب از بدیهیات گفته، البته به نکاتی که اشاره کرده بابت هوش اخلاقی، باید در جامعه رعایت بشه و مدرسه و خانواده اینا رو باید درست انتقال بدن. که متاسفانه بابت سطحی‌ترین چیزا ما در بزرگسالی، بابت دفاع از سطحی‌ترین حقوق شهروندی و غیره... باید تذکر بدیم.
میخوام بگم نوشتن کتاب این
بابت مسائل، فایده نداره، با اینکه نویسنده زحمت کشیدن مثالهای خوب و قابل فهمی هم بکار بردن.
باید فرهنگ سازی جدی از ابتدای زندگی صورت بگیره.
کسی که این بدهیات رو نمیدونه قطعا کتاب هم نمیخونه.
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۶/۲۵
بروس واینستین در کتاب هوش اخلاقی، گویا از مزایای اخلاق مداری صحبت می‌کند (البته کتاب نیست سخنرانی واینستین است)
اینکه اخلاق رعایتش کاری تعهدی و ذاتی است و به منش افراد بستگی دارد یک بار دیگر در این مجال بررسی شده است.
با اینکه شروع و پردازش اطلاعات دهی واینستین در سخنرانی‌اش خلاقانه و ویژه خودش
است اما مطلبی برای آگاهی بیشتر به من نداد!
البته چون کتاب صوتی است گوش دادن آن در هنگام کاری دیگر مزید بر فایده بود و چندپتانسیلی بود.
Sara Asadpour
۱۴۰۲/۸/۹
کتاب به زبان ساده، و قابل فهم نوشته شده است، صدای گوینده رسا و‌خوب است، نویسنده هوش اخلاقی رو معنی کرده. و آن را به پنج قاعده تقسیم کرده است. این قواعد باعث میشود ارتباطمان با خودمان و دیگران بهتر شود. در کتاب اشاره‌ای به روش ساندویجی شده. که برای انتقاد از دیگران اول باید از آن‌ها تمجید کرد سپس و انتقاد مجددا تمجید،
ترس، بی حوصلگی و عدم تمرکز باعث میشود نتوانیم قواعد هوش اخلاقی را در زندگی پیاده کنیم.
هادی محمدی
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
درود
کتابی نبود که مد نظرم بود و خواست رفتار صحیح و شناخت رفتار اشتباه در جامعه‌ها بود اما خیلی بسته بود و مثالهایی که هرگز نتونستم به شرایط خودم ربط بدم و درس ازشون بگیرم رو نویسنده آورده شاید اگر نویسنده هموطن بود و با فرهنگ من سازگار بود اینگونه نبود وقتی فرهنگ‌ها متفاوت است دلیل از ایراد نیست
چون یک موضوع در یک فرهنگ والا است ولی در فرهنگ دیگه بسیار زننده...
این کتاب پیشنهادم نیست
سپاس از دوستان
یاسر عاقل
۱۴۰۲/۶/۲۹
یاسر عاقل هستم واقعا کتاب فوق العاده‌ای من بارها بارها گوش دادم و با هر مفاهیم کتاب تو زندگی شخصی و چالشهای پیش رو مصداق تهیه کردم که برام جذاب ولذت بخش بود بحث هوش اخلاقی رو با هوش اجتماعی و باهوش عقلانی به مقایسه چالش کشیدم و در کتاب به ما کمک با استفاده این آگاهی آسیب‌های وارد به خود اطراف به و حداقل برسانیم آگاهانه ودیدی ودیدی وسیع به مسائل نگاه کنیم و ما خواهیم توانست از تعاملات خود سر بلند بر بیاییم و تشکر از پشتیبانان کتابراه.
ghazale rafeie
۱۴۰۲/۱۱/۱۷
توضیحات کوتاه و مفیدی بود شاید اکثر آدم ها این مقوله‌ها رو شنیده باشند اما این طور تقسیم بندی منظم شده کمتر در ذهنمون هست علاوه بر این که اکثرا تحت تاثیر هیجانات راحت اخلاق رو نادیده می گیریم ولی وقتی یادمون بیافته که نشان دهنده کم هوشی اخلاقی است بیشتر مراقب می شویم که یک وقت در زمینه هوش اخلاق در سطح عقب افتاده‌ها نباشیم. پس عالی بود و البته راوی هم عالی بود ممنون
Roya
۱۴۰۲/۱۱/۱۷
این کتاب نکات خیلی ساده‌ی روزمره رو که ما خیلی با بی تفاوتی از کنار ان ها عبور میکنیم رو به وضوح توضیح داده و تفاوت بین اخلاق و علم اخلاق را در جامعه‌ای که کسانی که بار علمی پایینی دارند به جای تامل عجولانه اظهار نظر می کنند را به نظاره کشید در کل مفید و مختصر بود و اندر احوالات جامعه‌ی کنونی و سپاس بیکران از کتابراه برای بالابردن توسعه و اگاهی و بار علمی مردم
رضایی
۱۴۰۲/۷/۴
کتاب هوش اخلاقی به نظرم یک کتاب صوتی از جمع بندی رفتار و اخلاقی که ما باید در اجتماع و علاوه براین دراحترام به اطرافیان رعایت کنیم را به صورت خلاصه وار بیان کرده. البته بصورت بدیهی رعایت می‌شه و در جامعه حاکم هست را بصورت علمی و با مثال به این بحث پرداخته. و در آخر پیشنهاد میدهم که یک ساعت وقتتون برای این کتاب صوتی برنامه ریزی کنید. متشکرم
مشاهده همه نظرات 135

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی هوش اخلاقی

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی هوش اخلاقی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.