معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی ویران شهری که با تبلیغات می‌سازیم

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی ویران شهری که با تبلیغات می‌سازیم
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی ویران شهری که با تبلیغات می‌سازیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی ویران شهری که با تبلیغات می‌سازیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی ویران شهری که با تبلیغات می‌سازیم

آیا می‌دانید یک کلیک سادهٔ شما روی تبلیغات چه تبعاتی در آینده به همراه دارد؟ زینب توفکچی جامعه شناس، نویسنده و ستون‌نویس نیویورک تایمز، در خلاصه کتاب صوتی ویران شهری که با تبلیغات می‌سازیم درمورد تبلیغات و تاثیر آن بر روی زندگی ما صحبت می‌کند. این فایل صوتی از یکی از سخنرانی‌های این جامعه‌شناس ترک در «تدتاک» برگرفته شده است

درباره خلاصه کتاب صوتی ویران شهری که با تبلیغات می‌سازیم:

دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم را عصر دیجیتال می‌گویند و همه چیز به نحوی به هوش ماشینی مربوط است. هر تصمیمی که ما در طول روز اتخاذ می‌کنیم، به الگوریتم‌های پیچیده‌ای در ارتباط هستند و نتیجهٔ تصمیمات ما به آن‌ها مربوط می‌شود. در طی سال‌های اخیر به قدری از یادگیری ماشین در سیستم‌ها ما استفاده شده که اغلب دیگر قادر به درک نحوهٔ اتخاذ برخی از تصمیم‌ها نیستیم.

زینپ توفکچی عقیده دارد این گذر تاریخی که ما در حال تجربهٔ آن هستیم، تاثیر عمیقی بر روی فرهنگ، بازار، سیاست و زندگی شخصی ما می‌گذارد. او در سخنرانی خود به اسم ویران شهری که با تبلیغات می‌سازیم (were building a dystopia just to make people click on ads) به شما می‌گوید شبکه‌های اجتماعی دسترسی ما را به اطلاعات آسان‌تر کرده و به ما کمک می‌کند افراد همفکر و همسوی خودمان را پیدا کنیم. اما در این میان ضررهایی نیز به ما وارد کرده است؛ به طور مثال شبکه‌های اجتماعی ممکن است گرو‌های معترض به چیزی را از حالت یکپارچگی دربیاورد.

این جامعه‌شناس برجسته در ادامه به این نکته اشاره می‌کند که جنبش‌ها پیش از این بسیار بیشتر طول می‌کشید تا شکل بگیرند. اما در عوض ماندگاری بسیار بیشتری داشتند. او با بررسی تفاوت‌های بین اعتراض‌ها در گذشته و حال، به این نتیجه رسیده که نقش شبکه‌های مجازی در حمایت اعتراضات و جنبش‌های اجتماعی و سیاسی بسیار سریع اما ناپایدار است.

علاوه‌براین با شنیدن این فایل صوتی متوجه این موضوع می‌شوید که جنبش‌های امروزی با اینکه بسیار سریع شکل می‌گیرند، بدون هیچ‌گونه برنامه‌ریزی مدون برای آینده با شکست مواجه می‌شوند. مثل اینکه یک شروع قوی داشته باشند، ولی در نیمهٔ راه ندانند چه می‌خواهند بکنند.

در انتها باید گفت شنیدن این سخنرانی اطلاعات قابل توجهی درباره آینده و فناوری‌های نوین ارائه می‌دهد که می‌تواند برای هر فردی راهگشا و جذاب باشد.

خلاصه کتاب صوتی ویران شهری که با تبلیغات می‌سازیم به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به سخنرانی‌هایی پیرامون تکنولوژی، آینده پژوهی و مطالعات اجتماعی علاقه دارید، شنیدن این فایل صوتی می‌تواند برایتان مفید و لذت‌بخش باشد.

زینب توفکچی را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده و جامعه‌شناس ترک به عنوان دانشیار دانشکده اطلاعات و علوم کتابداری در دانشگاه کارولینای شمالی نیز فعالیت می‌کند. او همچنین عضو هیئت علمی مرکز اینترنت و جامعه برکمن کلاین هاروارد است. زینب توفکچی (Zeynep Tufekci) بر روی پیامد‌های اجتماعی فناوری‌های جدید مثل هوش مصنوعی و داده‌های بزرگ مطالعاتی داشته است.

وی در حال حاضر با روزنامه‌های نیویورک تایمز و آتلانتیک همکاری دارد و برای نشریه‌های Wired و Scientific American ستون‌هایی می‌نویسد. توفکچی در سال 2014 جزو 100 فرد تاثیرگذار در توییتر در حوزه فناوری نامیده شد.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی ویران شهری که با تبلیغات می‌سازیم می‌شنویم:

بزارید همون مثال سفر به لاس وگاس رو بازتر کنیم. چه اتفاقی می‌افته اگه این سیستمی که ما اون رو درک نمی‌کنیم یاد بگیره که فروختن بلیت به افراد دو قطبی که به زودی وارد فاز روانیشون میشن راحت‌تره. این افراد این توانایی رو دارن که بیش از حد پول خرج کنن. این ماشینا می‌تونن بدون اینکه ما هیچ ایده‌ای داشته باشیم، به فراگیری این مسائل بپردازن.

من این مثال رو برای چندتا مهندس کامپیوتر زدم و بعد جلسه یکی از اونا به سراغم اومد. یه چیزی اون رو آشفته کرده بود. اون به من گفت برای همین بود که من نتونستم اون رو چاپ کنم. ازش پرسیدم چیو نتونستی چاپ کنی؟ اون آزمایشی کرده بود تا ببینه آیا میشه شروع دورهٔ جنون یه فرد رو توسط شبکه‌های اجتماعی قبل از علائم بالینی تشخیص داد یا نه. و نتیجهٔ آزمایش مثبت بود. اون نمی‌دونست که چطور این اتفاق افتاده.

حالا اگه اون این مقاله رو چاپ نکنه مشکل حل نمیشه. چون در حال حاضر شرکت‌هایی در حال تولید این فناوری‌ان و خیلی از اونارو فروختن. تولید این فناوری‌ها دیگه اونقدرام سخت نیست.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
بخش یک
5 دقیقه
بخش دو
6 دقیقه
بخش سه
6 دقیقه
بخش چهار
6 دقیقه
بخش پنج
6 دقیقه
بخش شش

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی ویران شهری که با تبلیغات می‌سازیم
نویسنده
مترجمسپهر عماد حقی
راویرضا خاکی زمانی
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی ویران شهری که با تبلیغات می‌سازیم

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی ویران شهری که با تبلیغات می‌سازیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.