معرفی و دانلود کتاب GBS ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس: همراه با آخرین آزمون‌های علوم پزشکی و دندان پزشکی

عکس جلد کتاب GBS ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس: همراه با آخرین آزمون‌های علوم پزشکی و دندان پزشکی
قیمت:
۱۱۰۰۰۰ ۵۵,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب GBS ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب GBS ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب GBS ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس: همراه با آخرین آزمون‌های علوم پزشکی و دندان پزشکی

کتاب GBS ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس نوشته‌ی سعید سلطانی و سید محمد پیری، چکیده‌ای کاربردی از آخرین ویرایش کتاب ایمونولوژی ابوالعباس را دربردارد. در این اثر تلاش شده تا به تمامی مباحث مهم پرداخته شود و در عین خلاصه بودن از جامعیت مطالب کاسته نشود.

درباره کتاب GBS ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس

ایمونولوژی از پویاترین شاخه‌های علوم پزشکی محسوب می‌شود که همواره در حال پیشرفت و تحول بوده است. مباحث مطرح‌شده در این علم نه تنها در دوره علوم پایه بلکه در دوران تحصیلِ درجاتِ تخصص نیز مورد نیاز دانشجویان پزشکی و داروسازی است. سعید سلطانی و سید محمد پیری در کتاب GBS ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس تلاش داشته‌اند تا مباحث مرتبط با ایمونولوژی را به شکلی خلاصه و جامع بیان کنند تا در زمان مطالعه‌ی دانشجویان در این درس صرفه‌جویی شود و از طرف دیگر فهم مطالب برای آن‌ها آسان‌تر شود.

کتاب GBS ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس در فصل اول و دوم به «خصوصیات کلی پاسخ‌های ایمنی» و «آنتی‌بادی و آنتی‌ژن» می‌پردازد. «ایمنی ذاتی» و «کمپلکس اصلی سازگاری نسجی» از دیگر مباحثی هستند که موضوعات فصول سوم و چهارم کتاب حاضر را شامل می‌شوند. فصل پنجم و ششم دربردارنده‌ی مباحث «سیتوکین‌ها» و «تکامل سلول‌های درگیر در پاسخ ایمنی و بیان گیرنده‌های آنتی‌ژن» است. فصل هفتم و هشتم در مورد «پردازش آنتی ژن و عرضه آن به لنفوسیت‌های T» و «پذیرنده‌های آنتی‌ژن و مولکول‌های فرعی لنفوسیت‌های T» صحبت می‌کند. «فعال شدن لنفوسیت‌های B و T» و «مکانیسم‌های اجرایی سلولی و هومورال» از جمله مباحثی هستند که فصل نهم و دهم کتاب GBS ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس را به خود اختصاص داده‌اند. در فصل یازدهم و دوازدهم به مباحث «خودایمنی» و «واکنش‌های ازدیاد حساسیت» پرداخته می‌شود. فصل سیزدهم و چهاردهم شامل مباحث «اختلالات ایمنی» و «ایمونولوژی پیوند» است و در انتها در فصل پانزدهم و شانزدهم «مباحث ایمنی به تومورها» و «تولرانس ایمونولوژیکی» مطرح می‌شوند.

این اثر به همت نشر تیمورزاده منتشر می‌شود.

کتاب GBS ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان رشته‌ی پزشکی و داروسازی مخاطبان اصلی کتاب حاضر هستند.

در بخشی از کتاب GBS ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس: همراه با آخرین آزمون‌های علوم پزشکی و دندان پزشکی می‌خوانیم

کشتن میکروب بلعیده‌شده به وسیله بیگانه‌خوارها

نوتروفیل‌ها و ماکروفاژهای فعال شده، میکروب‌های فاگوسیتوزشده را از طریق تولید مولکول‌های میکروب‌کش در فاگولیزوزوم‌ها می‌کشند. چندین گیرنده شامل TLR‌ها، گیرنده‌های مرتبط با پروتئین G، گیرنده‌های Fc و C3 و گیرنده‌های سیتوکین به ویژه IFN-Y پس از شناسایی میکروب‌ها با همکاری هم باعث فعال شدن فاگوسیت‌ها به منظور کشتن میکروب بلعیده‌شده می‌شوند.

نوتروفیل‌ها و ماکروفاژهای فعال‌شده اکسیژن مولکولی را به واسطه‌های فعال اکسیژن (ROI) تبدیل می‌کنند که عوامل اکسیدان به شدت فعال هستند و میکروب‌ها را منهدم می‌کنند. اکسیداز فاگوسیت به وسیله محرک‌های متعددی شامل IFN-Y و سیگنال‌های ارسالی از TLRها القا و فعال می‌شود. عمل این آنزیم احیاء اکسیژن مولکولی به واسطه‌های فعال اکسیژن (ROI) نظیر رادیکال‌های سوپراکسید است. سوپراکسید متحمل دیسموتاسیون آنزیمی می‌شود و به پراکسید هیدروژن تبدیل می‌شود. این مولکول همراه با یون‌های هالید تحت تأثیر آنزیم میلوپراکسیداز به اسیدهای هیپوهالوس تبدیل می‌شود. این ترکیبات برای باکتری‌ها بسیار سمی هستند.

فرآیندی که منجر به تولید واسطه‌های فعال اکسیژن می‌گردد انفجار تنفسی نامیده می‌شود. در بیماری گرانولوماتوز مزمن نقص ارثی در یکی از اجزاء اکسیداز بیگانه‌خوار دیده می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: خصوصیات کلی پاسخ‌های ایمنی: سلول‌ها و بافت‌های سیستم ایمنی
فصل 2: آنتی بادی و آنتی ژن
فصل 3: ایمنی ذاتی
فصل 4: کمپلکس اصلی سازگاری نسجی
فصل 5: سیتوکین‌ها
فصل 6: تکامل سلول‌های درگیر در پاسخ ایمنی و بیان گیرنده‌های آنتی‌ژن
فصل 7: پردازش آنتی ژن و عرضه آن به لنفوسیت‌های T
فصل 8: پذیرنده‌های آنتی‌ژن و مولکول‌های فرعی لنفوسیت‌های T
فصل 9: فعال شدن لنفوسیت‌های B و T
فصل 10: مکانیسم‌های اجرایی سلولی و هومورال
فصل 11: خودایمنی
فصل 12: واکنش‌های ازدیاد حساسیت
فصل 13: اختلالات ایمنی
فصل 14: ایمونولوژی پیوند
فصل 15: ایمنی به تومورها
فصل 16: تولرانس ایمونولوژیکی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب GBS ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس: همراه با آخرین آزمون‌های علوم پزشکی و دندان پزشکی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات153
زبانفارسی
شابک978-600-2384-05-8
موضوع کتابکتاب‌های علوم پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۱۰۰۰۰ ۵۵,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب GBS ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس

Sina mir
۱۴۰۲/۵/۹
از اینکه منابع تستی آزمون دستیاری رو قرار میدین متشکرم. این کتاب مناسب تمامی پزشکان عمومی که می‌خوان دستیاری بدن مناسبه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب GBS ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس

برای دریافت کتاب GBS ایمونولوژی سلولی و مولکولی ابوالعباس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.