معرفی و دانلود کتاب آدرس: نامشخص

عکس جلد کتاب آدرس: نامشخص
قیمت:
۳۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آدرس: نامشخص و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آدرس: نامشخص و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آدرس: نامشخص

کتاب آدرس: نامشخص داستانی تأثیرگذار و خنده‌دار نوشته‌ی سوزین نیلسن درباره‌ی نوجوانی، خانواده، دوستی و مشکلات دنیای بزرگسالان است. شخصیت اصلی این کتابِ برنده‌ی جوایز معتبر کودک‌ و نوجوان از کشور کانادا، فلیکس ناتسون، پسری حدوداً دوازده‌ساله است که با مادرش در ون زندگی می‌کند. داستان از جایی شروع می‌شود که فلیکس تک‌وتنها در اداره‌ی پلیس گیر می‌افتد...

درباره‌ی کتاب آدرس: نامشخص

زندگی در ون جالب به نظر می‌رسد؛ مگر نه؟ اینکه هر وقت هر جا دلت بخواهد بروی، خیلی هیجان‌انگیز است. مثلاً می‌توانی کنار دریا بروی و غروب آفتاب را تماشا کنی یا به کویر بروی و عظمت کهکشان‌ها را ببینی. اما کسی که آه در بساط ندارد و از همه‌ بدتر بی‌خانمان است، اصلاً به چنین چیزهایی فکر نمی‌کند. او در آرزوی خانه‌ای و بستری گرم و نرم است؛ نه هیچ چیز دیگر. سوزین نیلسن (Susin Nielsen) در کتاب آدرس: نامشخص (No Fixed Address)، داستان چنین شخصیتی را تعریف می‌کند.

فلیکس ناتسون باید عاشق چیزهای جدید، حیوانات خانگی و بازی کردن با دوستانش باشد؛ درست مثل هر پسربچه‌ی دوازده - سیزده‌ساله‌ای. اما زندگی بر وفق مراد او نیست. از بد حادثه، او و مادرش، آسترید، در یک ون زندگی می‌کنند و هیچ‌کس راز آن‌ها را نمی‌داند. آن‌ها پیش از این در خانه‌ی مادربزرگ فلیکس زندگی می‌کردند؛ ولی وقتی مادربزرگ می‌میرد، آسترید و فلیکس بی‌خانمان می‌شوند. البته نه بی‌خانمان کامل. مادر فلیکس با پول به‌ارث‌رسیده خانه‌ای جدید می‌خرد؛ اما بر روی آب. خانه بر اثر سیلاب غرق می‌شود و آن‌ها همه چیز خود را از دست می‌دهند. در کتاب آدرس: نامشخص از زبان فلیکس بخوانید که چگونه او و مادرش سر از زندگی در ون درمی‌آورند. و آیا فلیکس این نوع زندگی را دوست دارد یا نه؟

معرفی و دانلود کتاب آدرس: نامشخص

فلیکس و آسترید در ونکوور کانادا زندگی می‌‌کنند و در ماه آگوست ساکن ون می‌شوند. آسترید به فلیکس قول می‌دهد که چنین وضعیتی موقت است و به محض پیدا کردن شغل، همه چیز عوض می‌شود. اما زمستان سخت کانادا فرامی‌رسد و آسترید نه شغلی پیدا کرده و نه خانه‌ای. در همین زمان، فلیکس به مدرسه‌‌ای جدید می‌رود و دو دوست جدید پیدا می‌کند. در آن‌جا با مسابقه‌ای آشنا می‌شود که در صورت برنده شدن در آن، زندگی او و مادرش دستخوش تغییری اساسی می‌شود.

سوزین نیلسن در کتاب آدرس: نامشخص پسری معمولی را به تصویر کشیده که در شرایطی دشوار زندگی می‌کند. این رمان با زبان طنز و محاوره‌ای نوشته شده و خیلی سریع می‌توانید آن را بخوانید. فلیکس پسری باهوش است که همه چیز را به‌سرعت می‌فهمد. او حتی با مشکلات دنیای بزرگسالان هم با ظرافت برخورد می‌کند و می‌کوشد با کمک دوستانش،‌ با معضلات زندگی روبه‌رو شود. مادر او، آسترید، به طرز مشخصی مشکلاتی روحی چون افسردگی دارد؛ اما معلوم است که قلبش برای پسرش می‌تپد.

سوزین نیلسن نگاهی واقع‌بینانه به وضعیت افراد بی‌خانمان دارد و در رمان آدرس: نامشخص بر جنبه‌هایی از زندگی آن‌ها تمرکز می‌کند که قبلاً متوجه آن‌ها نبوده‌ایم. نویسنده بر این موضوع تأکید دارد که قدرت دوستی و کمک گرفتن از دیگران، چگونه مانند معجزه‌ای همه چیز را روبه‌راه می‌کند. فلیکس و آسترید زمانی که می‌فهمند در دنیا تنها نیستند و افرادی هستند که به آن‌ها اهمیت بدهند، دوباره به زندگی امیدوار می‌شوند.

کتاب پاپلی که واحد کودک و نوجوان نشر کتاب کوله‌پشتی است، کتاب آدرس: نامشخص را با ترجمه‌ی حسنا حسینی‌فر منتشر کرده.

جوایز و افتخارات کتاب آدرس: نامشخص

  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب منتخب نوجوانان مانیتوبا در سال 2020
  • برنده‌ی جایزه‌ی Forest of Reading Red Maple در سال 2020
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کوه راکی در سال 2020
  • برنده‌ی جایزه‌ی ویولت داونی (IODE) در سال 2019
  • برنده‌ی جایزه کتاب BC در سال 2019 (جایزه‌ی شیلا اگوف)
  • نامزد مدال کارنگی انگلستان
  • قرار گرفتن در میان ده کتاب منتخب OLA (کتاب منتخب کتابخانه‌ی انتاریو) در سال 2019
  • منتخب برجسته‌ترین کتاب‌های USBBY (بهترین کتاب آمریکا برای نوجوانان) در سال 2019
  • نامزد جایزه‌ی روث و سیلویا شوآرتز در دسته‌ی کتاب نوجوانان در سال 2019
  • نامزد جایزه‌ی کتاب کودک Hackmatack در سال 2020

نکوداشت‌های کتاب آدرس: نامشخص

  • رمانی زیبا و سرگرم‌کننده که دل شما را به درد می‌آورد. (ساندی تایمز)
  • سوزین نیلسن استعدادی بی‌نظیر برای رساندن صداهای فراموش‌ناشدنی نوجوانان به تمام جهان دارد. کتاب آدرس: نامشخص ممکن است درباره‌ی فقر باشد و اندوه؛ اما امید و طنز در دل آن نهفته است. (روزنامه‌ی گاردین بریتانیا)
  • داستانی پر از امید که آن را سریع می‌خوانید. من آن را دوست داشتم. (کریس گرابنستاین، نویسنده‌ی کتاب «من جوکم»)
  • سرگرم‌کننده، پرجنب‌وجوش و خنده‌دار. سوزین نیلسن فوق‌العاده است. (سارا کروسان، نویسنده‌ی کتاب «یک دقیقه بعد از نیمه‌شب»)
  • سوزین نیلسن یک نویسنده‌ی شگفت‌انگیز است. کتاب آدرس: نامشخص کتاب منتخب سال من است! «هیلاری مک‌کی، نویسنده‌ی کتاب «جنگ چکاوک‌ها»)

کتاب آدرس: نامشخص برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب آدرس: نامشخص برای رده‌ی سنی نوجوانان نوشته شده است.

در بخشی از کتاب آدرس: نامشخص می‌خوانیم

مورمور همه‌چیز را برای مادرم به ارث گذاشت. آن‌قدرها که آسترید می‌خواست نبود، چون مورمور بخشی از پس‌اندازش را به حساب یک نیجریه‌ای منتقل کرده بود. وقتی آسترید یک سال بعد از مرگ مادربزرگ خانه را فروخت، آن‌قدر پول داشتیم که پیش‌پرداخت آپارتمانی را در کیتسیلانو، که در غرب ونکوور بود، پرداخت کنیم. درست است که دلم برای مادربزرگ تنگ می‌شد، اما خانۀ جدید را دوست داشتم. کوچک بود، اما مال خودمان بود. بوی فرش نو هنوز در فضا بود. همه‌چیز از نو بودن می‌درخشید. آسترید نقاشی‌هایش را همه‌جا آویزان کرده بود. غذاهای خوشمزه‌ای می‌خوردیم؛ مثل پنیر کبابی با خیارشور، و ماهی با لوبیا.

کلاس سوم را در مدرسۀ دولتی واترلو شروع کردم. خیلی زود دوست پیدا کردم؛ نه فقط دوست که دوستی خیلی صمیمی؛ دیلان برینکرهاف، صبح تا شب با هم بودیم، با لِگوها بازی می‌کردیم یا کتاب می‌خواندیم. حتی مجله‌ای به اسم داستان‌هایی از اورانوس درست کردیم و مقاله‌هایی هم دربارۀ دیدن بشقاب‌پرنده و شبح نوشتیم. آسترید شغل دیگری پیدا کرد؛ جواب ‌دادن تلفن‌ها در شرکت تولید برنامۀ تلویزیونی. در کنارش هم دانشگاه امیلی‌کار، که همچنان دو روز در هفته به آنجا می‌رفت و با اتوبوس کمی از خانه فاصله داشت.

اما یک سال و نیم بعد از اینکه به آنجا آمدیم، دوتا اتفاق افتاد.

اول: آسترید هر دو شغلش را از دست داد. حالا دیگر هیچ کاری نداشت. کسی برای ترم جدید در کلاس‌های او ثبت‌نام نکرده بود. شرکت تولید برنامه هم ورشکسته شد.

دوم: خانه‌مان زیر آب رفت. بله، غرق شد.آنجا روی بستر رودخانه ساخته شده بود. مالکان آپارتمان‌ها مسئول تعمیرشان بودند که هر خانه حدود چهل‌هزار دلار هزینه داشت. ما این‌قدر پول نداشتیم. یک سال دیگر آنجا زندگی کردیم، اما بالاخره آسترید مجبور شد آنجا را زیر قیمت بفروشد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آدرس: نامشخص
نویسنده
مترجمحسنا حسینی فر
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات256
زبانفارسی
شابک978-600-4615-60-0
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آدرس: نامشخص

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آدرس: نامشخص

برای دریافت کتاب آدرس: نامشخص و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.