معرفی و دانلود کتاب آموزش گام به گام PLC

عکس جلد کتاب آموزش گام به گام PLC
قیمت:
۲۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش گام به گام PLC و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش گام به گام PLC و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش گام به گام PLC

کتاب آموزش گام به گام PLC، نوشته‌ی فرانک دی. پتزولا، تمامی اطلاعات لازم برای آشنایی با حوزه‌ی پی‌.‌ال‌.سی را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. با مطالعه‌ی این کتاب، با تعریفی کامل از PLC و زبان‌های برنامه‌‌نویسی آن آشنا خواهید شد. این آشنایی شرایطی مناسب برای کار در دنیای جذاب و پردرآمد برق صنعتی فراهم می‌کند.

درباره‌ی کتاب آموزش گام به گام PLC

کتاب آموزش گام به گام PLC (Programmable Logic Controllers)، نوشته‌ی فرانک دی. پتزولا (Frank D Petruzella)، طی مراحلی ساده و قدم‌به‌قدم، برنامه‌ریزی و کار با دستگا‌های پی‌.ال‌.سی را به مهندسان صنعت برق آموزش می‌دهد. علاقه‌مندان این حوزه به‌ خوبی می‌دانند وقتی از پی‌.ال‌.‌سی صحبت می‌‌کنیم، منظور نوع خاصی از رایانه است. این رایانه برای عملکرد مطمئن دستگاه‌های صنعتی طراحی می‌شود. کتابی که از آن صحبت می‌‌کنیم، آموز‌ش‌های لازم را برای امور مختلفی مانند تنظیم دمای بسیار زیاد، رطوبت، خشکی و گردوخاک فراهم کرده است. مطالب این کتاب به گونه‌ای آموزش داده می‌شود که خواننده روندی خودکار برای فرایندهای صنعتی ایجاد کند. این روزها تمامی صنایع با سرعت چشمگیری به سمت ماشینی شدن و فرایند‌های خودکار پیش می‌روند. در نتیجه کتاب آموزش گام به گام PLC بی‌شک به کار فعالین حوزه‌ی برق خواهد آمد.

اهمیت پی‌.‌ال‌.سی در دنیای امروز برق صنعتی، انتشارات «علوم رایانه» را برای چاپ و ترجمه‌ی این کتاب تشویق کرد. به همین دلیل دکتر قدرت‌الله سپیدنام، یکی از مترجم‌های خوشنام و معتبر در حوزه‌ی علوم صنعتی، برای ترجمه‌‌ی کتاب آموزش گام به گام PLC آستین بالا زد. ماحصل این تلاش را در کتابی شاهد هستیم که اکنون درباره‌ی آن صحبت می‌کنیم. خوشبختانه با توجه به دانش نویسنده در این حوزه، با کتابی روبه‌رو هستیم که اطلاعات فنی در آن با زبان بسیار ساده‌ای آموزش داده شده است. نویسنده‌ی این کتاب شخصیتی برجسته در میان فعالین حوزه‌ی صنعت به‌ حساب می‌آید. این شرایط باعث شده تا چیزی درباره‌ی پی‌.‌ال‌.سی در این کتاب از قلم نیفتد.

در فصل نخست کتاب با توضیحاتی درباره مفهوم پی.‌ال‌.‌سی روبه‌رو هستیم. فصل‌های دیگر این کتاب به قسمت‌های سخت‌افزاری دستگاه‌های پی‌.‌ال‌.سی، برنامه‌ریزی این دستگاه‌ها، مفاهیم منطقی، مفاهیم برنامه‌نویسی پی‌.‌ال‌.سی، ایجاد دیاگرام ابتدایی برای پی‌.‌ال‌.سی و مطالبی از این دست اختصاص دارد. این فصل‌ها به گونه‌ای مطرح شده تا در کنار سادگی، زمان چندانی برای مطالعه و آشنایی با مفاهیم آن‌ها از کارشناسان صنعت برق گرفته نشود. جالب است بدانید در صنعت برق بین‌المللی، بیشتر از یک‌صد کارخانه‌ی معتبر به ساخت دستگاه‌های پی‌.‌ال‌.سی مشغول هستند. جالب‌تر اینکه اطلاعات کتاب آموزش گام به گام پی‌.ال‌.‌سی، اطلاعات مربوط به تمامی این دستگاه‌ها را پوشش داده است.

پس از مطالعه‌‌ی کتاب آموزش گام به گام PLC، به‌راحتی می‌توانید تایمرها و زمان‌سنج‌های پی‌.‌ال‌.‌سی را برنامه‌ریزی کنید. آشنایی با انواع بلوک دیراگرام ماژول ورودی، ساختار مداری ماژول ورودی و تعامل با ماژول خروجی از دیگر دستاوردهایی است که مطالعه‌ی این کتاب در اختیار خواننده‌ قرار می‌دهد.

کتاب آموزش گام به گام PLC مناسب چه کسانی است؟

ناگفته پیداست که مطالعه‌ی این کتاب برای تمامی افرادی که قصد کار با دستگاه‌های پی‌.‌ال‌.سی را دارند، کاملاً ضروری است. از آن‌جایی که این کتاب، مفاهیم کاملی درباره‌ی دستگاه‌های پی‌.‌ال‌.سی مطرح کرده، مطالعه‌ی آن برای علاقه‌مندان به برق صنعتی و برنامه‌نویسی نیز خالی از لطف به نظر نمی‌رسد.

در بخشی از کتاب آموزش گام به گام PLC می‌خوانیم

فناوری کنترل صنعتی از نوع بادی تا رله‌های الکترونیک به PLCهای حالت جامد تکامل یافت که زبان برنامه‌نویسی امروز آن‌ها منطق نردبانی رله‌ای (RLL) است. کنترل مبتنی بر کامپیوتر شخصی (PC) آخرین تکامل بر فناوری PLC قدیمی است. گرچه کنترل‌گرهای مبتنی بر PC چندین سال است که رایج است، ولی مدت‌ها طول کشیده تا مورد توجه کاربران قرار گیرد. وقتی PLC به‌عنوان وسیله‌ای این‌گونه کار می‌کند، باید اطلاعاتی را از سنسورها و مبدل‌ها دریافت کند و در موقع خود خروجی‌هایی مانند لامپ‌ها، سولونوئیدها، رله‌ها و موتورها را فعال نماید.

فهرست مطالب کتاب

1. کنترل‌گرهای منطقی برنامه‌پذیر (PLC)
2. قطعات سخت‌افزار PLC
3. سیستم اعداد و کدها
4. اصول منطق
5. اصول برنامه‌نویسی
6. ساخت نمودارهای سیم‌بندی اصلی PLC و برنامه‌های منطق نردبانی
7. برنامه‌نویسی تایمرها
8. برنامه‌نویسی شمارنده‌ها
9. دستورات کنترل برنامه
10. دستورات دستکاری داده
11. دستورات ریاضی
12. دستورات توالی‌گر و شیفت رجیستر
13. عملیات نصب، ویرایش و عیب‌یابی PLC
14. کنترل فرایند و سیستم‌های اخذ داده
15. فرایندها و ماشین‌های کنترل‌شده با کامپیوتر
فرهنگ واژه‌ها و لغات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش گام به گام PLC
نویسنده
مترجمقدرت الله سپیدنام
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات426
زبانفارسی
شابک978-964-8996-62-3
موضوع کتابکتاب‌های فنی و مهندسی، کتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش گام به گام PLC

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش گام به گام PLC

برای دریافت کتاب آموزش گام به گام PLC و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.