معرفی و دانلود کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد 2 - ویراست پنجم

برای دانلود قانونی کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد 2 - ویراست پنجم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد 2 - ویراست پنجم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد 2 - ویراست پنجم

کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد 2 - ویراست پنجم، توسط آندرو اس. تننباوم و دیوید ج. ودرال، از نویسندگان برجسته‌ی کتب آموزشی در زمینه‌ی علوم کامپیوتری، نوشته شده است. این کتاب جلد دومِ نسخه‌ی فارسیِ یکی از معتبرترین منابع آموزش شبکه‌های کامپیوتری است و با مطالعه‌ی آن، پروتکل‌های لایه‌ای، کاربردهای واقعی شبکه و ابعاد مختلف مبحث بسیار مهم امنیت شبکه را به تفصیل خواهید آموخت.

درباره‌ی کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد 2 - ویراست پنجم

یکی از معتبرترین منابعی که در کلاس‌های کامپیوتر دانشگاه‌های آمریکا و اروپا تدریس می‌شود، کتاب شبکه‌های کامپیوتری (Computer Networks)، را آندرو اس. تننباوم (Andrew Tanenbaum) و دیوید ج. ودرال (David Wetherall) به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند. ویراست پنجم این کتاب در دو جلد به فارسی ترجمه شده است. جلد اول آن در تدریس کلاس‌های مقطع کارشناسی کاربرد دارد و پنج فصل از کتاب را ارائه می‌دهد و کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد 2 - ویراست پنجم شامل فصل‌های 6 تا 8 است.

فصل ششم کتاب به موضوع لایه‌ی انتقال می‌پردازد. لایه‌ی انتقال در کنار لایه‌ی شبکه، قلب تپنده‌ی سلسله‌مراتب پروتکل‌ها محسوب می‌شود. این لایه سوار بر لایه‌ی شبکه، داده‌ها را با روشی مطمئن به مقصد منتقل می‌کند و تمام فعالیت‌هایی که برنامه‌های کاربردی برای استفاده از شبکه‌ انجام می‌دهند، در این لایه صورت می‌گیرد. در این فصل از کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد 2 - ویراست پنجم با جزئیات درباره‌ی لایه‌ی انتقال، سرویس‌های انتقال و انواع پروتکل‌های انتقال می‌آموزید.

در فصل هفتم کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد 2 - ویراست پنجم درباره‌ی کاربردهای واقعی شبکه می‌خوانید و به سراغ لایه‌ای می‌روید که تمام برنامه‌های کاربردی در آن قرار می‌گیرند. در این فصل با پروتکل DNS، یکی از پروتکل‌های پشتیبان، آشنا می‌شوید که وظیفه‌ی نامگذاری در اینترنت را بر عهده دارد. سه کاربرد واقعی شبکه که عبارتند از ایمیل، وب جهانی و چندرسانه‌ای (multimedia) نیز در این فصل مورد بررسی قرار می‌گیرند.

فصل هشتم به مبحث بسیار مهم امنیت شبکه اختصاص دارد. امنیت شبکه از شما در مقابل خطر نفوذ هکرها، نشت اطلاعات و تهدیدهای دیگر محافظت می‌کند و مانع از دسترسی مهاجمان به سیستم‌های اطلاعاتی شما می‌شود. مطالعه‌ی امنیت در این فصل با بررسی اصول اساسی رمزنگاری آغاز می‌گردد و سپس بعضی از الگوریتم‌ها و ساختمان داده‌های اساسی در رمزنگاری معرفی و طریقه‌ی کاربرد این مفاهیم در امنیت شبکه ارائه می‌شود.

کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد 2 - ویراست پنجم توسط مترجمان نام‌آشنا، عین الله جعفرنژاد قمی و قدرت الله سپیدنام، ترجمه شده و نشر علوم رایانه آن را به چاپ رسانده است. با مطالعه‌ی این کتاب با مباحث مربوط به امنیت شبکه آشنایی پیدا می‌کنید.

کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد 2 - ویراست پنجم برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان و علاقه‌مندان به رشته‌های کامپیوتر و فناوری اطلاعات، کارکنان بخش‌های فناوری اطلاعات و شبکه‌ی سازمان‌ها، پژوهشگران و تمام کسانی که قصد دارند در زمینه‌ی امنیت و شبکه‌های کامپیوتری مشغول به کار شوند، مخاطب این کتاب هستند.

در بخشی از کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد 2 - ویراست پنجم می‌خوانیم

برنامه‌های کاربردی وب و وب سیار، تنها توسعه‌های موجود در کاربرد شبکه‌ها نیستند، بلکه برای بسیاری از افراد، صدا و ویدئو جام مقدس شبکه‌ها است. با شنیدن واژه‌ی "چندرسانه‌ای" به یک اندازه آب از دهان هر دو گروه فنی و مدیریتی راه می‌افتد. گروه اول چالش‌های فنی عالی را در ارسال صدا روی IP و تصاویر ویدئویی درخواستی به کامپیوترها می‌بیند و گروه دوم در آن منافعی عالی می‌بیند.

گرچه ایده‌ی ارسال صدا و ویدئو از طریق اینترنت، حداقل در دهه‌ی 1970 مطرح شد، فقط از سال 2000 بود که ترافیک صدای بی‌درنگ و ویدئوی بی‌درنگ به سرعت رشد کرد. ترافیک بی‌درنگ از این نظر با ترافیک وب متفاوت است که باید با نرخ از قبل تعیین شده‌ای پخش شود تا قابل قبول و مفید باشد. علاوه‌براین، تماشای ویدئو به صورت حرکت آهسته، جالب نخواهد بود. برعکس، وب می‌تواند وقفه‌های کوتاهی داشته باشد و صفحات می‌توانند به کندی بار شوند، بدون اینکه مشکل جدی پیش بیاید.

فهرست مطالب کتاب

فصل ششم: لایه‌ی انتقال
6-1. سرویس‌های انتقال (Transport services)
6-2. مثال‌هایی از پروتکل‌های انتقال
6-3. کنترل ازدحام (Congestion Control)
6-4. پروتکل‌های انتقال در اینترنت: UDP
6-5. پروتکل‌های انتقال در اینترنت: TCP
6-6. مسائل مربوط به کارایی (Performance Issues)
6-7. ساخت شبکه‌هایی برای تحمل تأخیر
6-8. خلاصه
6-9. مسئله‌ها
فصل هفتم: لایه‌ی کاربرد
7-1. DNS - سیستم نام دامنه
7-2. پست الکترونیک (ایمیل)
7-3. وب جهانی (World Wide Web)
7-4. صدا و ویدئوی جاری (استریم)
7-5. تحویل محتوا (Content Delivery)
7-6. خلاصه
7-7. مسئله‌ها
فصل هشتم: امنیت شبکه
8-1. رمزنگاری
8-2. الگوریتم کلید متقارن
8-3. الگوریتم‌های کلید عمومی (public-key)
8-4. امضاهای دیجیتال
8-5. مدیریت کلیدهای عمومی
8-6. امنیت ارتباطات
8-7. پروتکل‌های احراز هویت
8-8. امنیت ایمیل
8-9. امنیت وب (Web Security)
8-10. پیامدهای اجتماعی
8-11. خلاصه
8-12. مسئله‌ها
واژه‌نامه انگلیسی به فارسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد 2 - ویراست پنجم
نویسنده،
مترجمعین الله جعفرنژاد قمی، قدرت الله سپیدنام
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات421
زبانفارسی
شابک978-600-205-007-6
موضوع کتابکتاب‌های آموزش شبکه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد 2 - ویراست پنجم

محسن کاظمی فر
۱۴۰۳/۱/۱۱
من تخصصم شبکه هس و این کتاب عالیه حتما اینو امتحان کنید
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد 2 - ویراست پنجم

برای دریافت کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد 2 - ویراست پنجم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.