معرفی و دانلود کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی اپلیکیشن‌های اندروید با اندروید استودیو

عکس جلد کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی اپلیکیشن‌های اندروید با اندروید استودیو
قیمت:
۱۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی اپلیکیشن‌های اندروید با اندروید استودیو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی اپلیکیشن‌های اندروید با اندروید استودیو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی اپلیکیشن‌های اندروید با اندروید استودیو

کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی اپلیکیشن‌های اندروید با اندروید استودیو تألیف عین الله جعفرنژاد قمی، محیط و ابزارهای اندروید استودیو را معرفی کرده و شیوه‌ی نوشتن اپلیکیشن با این نرم‌افزار را می‌آموزد. این راهنما با ارائه‌ی انواع مثال و نمونه، مفاهیمی همچون طراحی لیست‌ها، اجرای منو و به‌کارگیری پایگاه داده‌ها را در برنامه‌ی اندروید استودیو توضیح می‌دهد و کمکتان می‌کند اپلیکیشنی حرفه‌ای تولید کنید.

درباره‌ی کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی اپلیکیشن‌های اندروید با اندروید استودیو

در سال‌های اخیر، گوشی‌های هوشمند بسیار توسعه پیدا کرده‌اند و کاملاً فراگیر شده‌اند. بر روی این گوشی‌ها تنها اپلیکیشن‌هایی را می‌توان نصب کرد که صرفاً برای سیستم‌عامل آن‌ها طراحی و نوشته شده است. برای این نوع گجت‌ها عموماً دو سیستم‌عامل وجود دارد: آی‌اواس (iOS) که انحصاراً برای محصولات شرکت اپل است و اندروید که از دیگر برندهای گوشی، تبلت و حتی تلویزیون‌های هوشمند پشتیبانی می‌کند. این بدان معناست که هر اپلیکیشنی که قرار است بر روی این وسایل نصب گردد باید متناسب با سیستم‌عامل آن نوشته شود.

تا یک دهه پیش، اکلیپس (Eclipse) مهم‌ترین برنامه برای نوشتن اپلیکیشن‌های اندرویدی بود. اما در سال 2013، گوگل تصمیم گرفت خود نرم‌افزاری اختصاصی در این زمینه ارائه دهد. ماحصل پروژه‌ی گوگل، نرم‌افزار اندروید استودیو بود که امکانات زیادی داشت و کار با آن نیز بسیار ساده بود. در نتیجه، بسیاری از توسعه‌دهده‌ها (دِوِلوپرها) به این برنامه گرایش پیدا کردند و از آن استفاده نمودند. برای یادگرفتن این نرم‌افزار منابع زیادی در دسترس است، اما یکی از جامع‌ترین‌ها کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی اپلیکیشن‌های اندروید با اندروید استودیو تألیف عین‌الله جعفرنژاد قمی است که می‌کوشد به‌تفصیل و با ارائه‌ی مثال و نمونه‌های تشریحی این نرم‌افزار را بیاموزد. در این کتاب شما ابتدا با محیط و طریقه‌ی نصب اندروید استودیو آشنا می‌شوید و در ادامه یاد می‌گیرید که چطور با کمک آن اپلیکیشن مدنظرتان را بنویسید.

اندروید استودیو چندین ویژگی دارد که باعث شده از دیگر نرم‌افزارها متمایز شود. اولین ویژگی آن که برای خیلی از برنامه‌نویسان اهمیت دارد این است که نه‌فقط از زبان جاوا که از زبان کاتلین (Kotlin) هم پشتیبانی می‌کند. این مهم باعث شد تا کدنویس‌ها محدودیت کمتری را احساس کنند. از سوی دیگر، کتابخانه‌هایی قوی دارد که کار را برای توسعه‌دهنده ساده می‌سازد. اندروید استودیو امکان شبیه‌سازی دارد و به شما این امکان را می‌دهد تا اپلیکیشن‌تان را بر روی انواع گجت‌ها شبیه‌سازی و ارزیابی نمایید. از دیگر امکانات این نرم‌افزار امکان کدنویسی زنده و رندر گرفتن هم‌زمان است. عین‌الله جعفرنژاد قمی در کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی اپلیکیشن‌های اندروید با اندروید استودیو، به این قابلیت‌ها و ابزارهای این نرم‌افزار اشاره‌ کرده و شیوه‌ی استفاده از آن‌ها را می‌آموزد. او در این راهنما طریقه‌ی استفاده از لیست‌ها، طراحی و پیاده‌سازی منو، به‌کارگیری پایگاه داده‌ها و سرویس‌های مبتنی بر مکان را توضیح خواهد داد. همین‌طور خواننده را با انواع اکتیویتی‌ها، فرگمنت‌ها و اینتنت‌ها آشنا می‌سازد و سرویس‌های اندروید را تشریح می‌کند. کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی اپلیکیشن‌های اندروید با اندروید استودیو را انتشارات علوم رایانه چاپ کرده است.

کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی اپلیکیشن‌های اندروید با اندروید استودیو برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به برنامه نویسان و دانشجویان رشته‌های علوم کامپیوتر توصیه می‌شود. اگر می‌خواهید با مقدمات برنامه ‌نویسی برای اندروید آشنا شوید، این راهنما می‌تواند کمکتان کند.

در بخشی از کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی اپلیکیشن‌های اندروید با اندروید استودیو می‌خوانیم

عنصر ListView

این عنصر لیستی از آیتم‌ها را نشان می‌دهد که می‌توان آیتم‌هایی از آن لیست را با کلیک کردن انتخاب کرد. اگر داده‌هایی دارید که به شکل کلکسیون یا لیست‌ها هستند، بهترین عنصر در اندروید برای نمایش آنها، عنصر ListView است. به عنوان مثال، برای نمایش لیستی از میوه‌ها، لیستی از کتاب‌ها، لیستی از دانشجویان و مانند آن، از این عنصر استفاده کنید. این عنصر در بخش Containers از پنجره‌ی Palette قرار دارد.

هر عنصر ListView دارای تعدادی سطر است که با ListItem نمایش داده می‌شود. پس می‌توان گفت که ListView مجموعه‌ای از چند ListItem است که داده‌ها در آن‌ها نمایش داده می‌شوند. هر داده‌ای در List View تنها از طریق ListItem نمایش داده می‌شود.

ورودی لیست (آیتم‌های لیست) می‌توانند اشیای جاوا باشند. آداپتورها که در ادامه بررسی می‌شوند، داده‌های درست را از اشیای داده استخراج می‌کنند و این داده‌ها را به سطرهای List View تخصیص می‌دهند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: نصب و معرفی اندروید استودیو
فصل دوم: چیدمان عناصر واسط کاربری
فصل سوم: مؤلفه‌های واسط کاربری
فصل چهارم: استفاده از لیست‌ها در اندروید
فصل پنجم: اکتیویتی‌ها، فرگمنت‌ها و اینتنت‌ها
فصل ششم: سرویس‌ها و مبادله‌ی اطلاعات با اکتیویتی
فصل هفتم: طراحی و پیاده‌سازی منوها
فصل هشتم: فایل‌ها و پایگاه داده در اندروید
فصل نهم: سرویس‌های مبتنی بر مکان
فصل دهم: ارسال و دریافت پیامک در اپلیکیشن اندروید
فصل یازدهم: معرفی چند عنصر واسط کاربری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی اپلیکیشن‌های اندروید با اندروید استودیو
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات344
زبانفارسی
شابک978-600-205-126-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی اپلیکیشن‌های اندروید با اندروید استودیو

برای دریافت کتاب آموزش گام به گام برنامه نویسی اپلیکیشن‌های اندروید با اندروید استودیو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.