معرفی و دانلود کتاب از‌ خجالت‌ مردن!: غلبه بر اضطراب اجتماعی و جمع هراسی

عکس جلد کتاب از‌ خجالت‌ مردن!: غلبه بر اضطراب اجتماعی و جمع هراسی
قیمت:
۶۹۰۰۰ ۳۴,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب از‌ خجالت‌ مردن! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب از‌ خجالت‌ مردن! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب از‌ خجالت‌ مردن!: غلبه بر اضطراب اجتماعی و جمع هراسی

باربارا مارک وی تجربیات خود را در طولِ سال‌ها کار به‌عنوان روان‌شناس در کتاب از‌ خجالت‌ مردن! در اختیار افرادِ مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی قرار می‌دهد. او با بیانِ این نکته که میلیون‌ها نفر به اضطراب اجتماعی مبتلا هستند و از حضور در جمع و برقراری ارتباط با دیگران، دچار اضطراب شدید می‌شوند، کار خود را آغاز می‌کند. مخاطبان می‌توانند با به‌کارگیری راهکارها و تمرین‌های ارائه‌شده در کتاب، کیفیت زندگی روزمره‌ی خود را افزایش و تنش‌های ذهنی و روانی خود را کاهش دهند.

درباره‌ی کتاب از‌ خجالت‌ مردن!

ممکن است این احساس را تجربه کرده باشید که برای رفتن به یک مهمانی یا ارائه‌ی یک کنفرانس کلاسی و حتی حرف زدن در جمعی دوستانه، دچار اضطراب شده‌ و به‌کل از انجام آن کار یا رفتن به آن جای بخصوص منصرف شده‌اید. با این انصراف و تسلیم شدن قطعاً فرصت‌هایی از شما دریغ شده که می‌توانسته موجب پیشرفتتان در زمینه‌ی شغلی یا شخصی شود. اختلال اضطراب اجتماعی یا جمع‌هراسی در پیِ احساسِ ترس و اضطراب شدید در محیط‌های اجتماعی، نام‌گذاری شده. این اختلال که در دسته‌ی فوبیاها نیز گنجانده می‌شود، می‌تواند زندگیِ اجتماعی و حتی فردیِ شخص را مختل کند و مانع او در بروز استعدادهای بالقوه‌ای شود که در عمق وجودش نهفته است. کتاب از‌ خجالت‌ مردن! (Dying of Embarrassment) با هدفِ ارائه‌ی راهکارهایی نوشته شده که می‌تواند جمع‌هراسی را کاهش دهد و سبب ایجاد ارتباطِ مؤثر بین فردی شود.

معرفی و دانلود کتاب از‌ خجالت‌ مردن!

اگر فکر می‌کنید شما هم دچارِ این فوبیای اجتماعی هستید، هیچ نگران نباشید؛ چراکه شما یکی از میلیون‌ها نفری هستید که این احساسِ ترس و اضطراب را تجربه می‌کنید. خبرِ خوش اینکه این اختلال با روشِ «رویارویی» قابل درمان است؛ به این معنی که شما با موقعیت‌های دشواری که در ذهن دارید، روبه‌رو می‌شوید و با تکرار و تمرین بر ترسِ خود غلبه می‌کنید. در ابتدا شاید سخت و نشدنی به نظر برسد، اما این روشی اثبات‌شده است که روان‌شناسی به نام باربارا مارک وی (Barbara G. Markway) طبقِ تجربیات خود با بیمارانش به آن دست یافته است.

بخش اولِ کتاب از‌ خجالت‌ مردن! حاوی اطلاعاتی ضروری است که احتمالاً برای هرکسی که اضطراب اجتماعی دارد مفید خواهد بود. اهمیت فصل‌های این بخش در به دست آوردن درک اولیه از جمع‌هراسی و این نکته است که چگونه تحت‌تأثیر آن قرار می‌گیرید. بخش دومِ کتاب در تعیین اهداف و مقاصدتان برای بهبود، ارزیابی ترس‌هایتان و برنامه‌ریزی برای بهبود فردی به شما کمک می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب از‌ خجالت‌ مردن!

باربارا مارک وی در بخش سوم، مهارت‌های مقابله‌ای مهمی را برای کنترل واکنش‌های فیزیکی و ذهنی شما نسبت‌به ترس ارائه می‌دهد و بخش چهارم را برای کمک به مقابله با ترس‌ها ازطریق روش «رویارویی» نگاشته است. بخش پنجم شامل موضوعاتی همچون مهارت‌های اجتماعی، مدیریت فشار روانی، محرک‌ها، مشکلات همزیستی، پیشگیری از عود دوباره، داروها و دریافت کمک تخصصی است. نکته‌ای که درباره‌ی کتاب از خجالت مردن! وجود دارد، تعاملی بودنِ آن و وجود تمرین‌های زیاد در هر بخش است. باربارا مارک وی گوشزد می‌کند که خواندنِ صرفِ کتاب تغییری حاصل نخواهد کرد و شما برای حصول نتیجه حتماً باید تمرین‌های آن را انجام دهید. در هر فصل فضایی برای نوشتن مطالب شما در نظر گرفته شده که می‌توانید از آن به‌عنوان کتاب کار استفاده کنید.

مثال آوردن از انسان‌هایی که با جمع‌هراسی خود مبارزه کرده و توانسته‌اند بیش از پیش خود را در اجتماع بروز دهند و روابط مؤثرتری برقرار کنند، می‌تواند منبع الهامی باشد تا به‌دور از ناامیدی با اضطراب خود رودررو شوید و برای مهارِ آن گام‌های مؤثری بردارید. نشر میلکان کتاب از خجالت مردن! را با ترجمه‌ی ساره سادات علوی منتشر کرده است.

کتاب از‌ خجالت‌ مردن! برای چه کسانی مناسب است؟

اگر دچارِ اختلالات اضطرابی هستید یا کسانی را می‌شناسید که از حضور در جمع مضطرب می‌شوند، این کتاب را مطالعه کنید و به آن‌ها نیز پیشنهاد دهید. مطالعه‌ی این کتاب مقدماتِ غلبه بر فوبیای اجتماعی و بهبود سلامت جسمی و روانی را فراهم می‌کند.

در بخشی از کتاب از‌ خجالت‌ مردن!: غلبه بر اضطراب اجتماعی و جمع هراسی می‌خوانیم

تریسی، پس از رویارویی با عقایدش در قالبی سیاه و سفید، ‌توانست ببیند که چگونه ممکن است ارزیابی نادرست باشد، خصوصاً اگر این ارزیابی ازسوی غریبه‌ای باشد. با‌این‌حال، او می‌دانست که این باورها احساس واقعی او را بازتاب می‌دهند.

گام بعدی او این بود که با دقت بررسی کند چگونه باورهایش انتظاراتش را شکل داده و تمایل او را به اغراق در خطر آسیب اجتماعی تعیین کرده است. او قبلاً احتمال تأییدنشدن را در صورت شرکت در جشن سیسمونی نوزاد خواهرش برآورد کرده بود. با استفاده از همان مقیاسی که شما استفاده کردید، او به احتمال 95 درصد تشخیص داده بود که حرف‌هایش خسته‌کننده و دیوانه‌وار تلقی می‌شود و دیگران متوجه اضطراب او خواهند شد. اکنون او آماده‌ی ارزیابی دوباره‌ی این تصور بود. تریسی شجاعتش را جمع کرد و با یکی از دوستانش درباره‌ی این صحبت کرد که اگر در جشن چیزی خسته‌کننده بگوید واکنش او چیست. دوست تریسی گفت که گفت‌وگوهای آن‌ها اغلب جالب است و چیز خسته‌کننده‌ای در آن وجود ندارد! او از تریسی پرسید که چگونه به چنین قضاوت منفی درباره‌ی مهارت‌های ارتباطی خود رسیده است؛ مگر می‌ترسید چه چیزی بگوید که دیگران به این شدت بخواهند او را قضاوت کنند.

تریسی با اعتماد به دوستش گفت که احتمالاً اگر قبلاً آن شخص را ملاقات کرده باشد، صحبتش را با «حالتون چطوره؟» شروع می‌کند و شاید درباره‌ی این صحبت کند که چقدر از اینکه قرار است خاله شود هیجان‌زده است. دوستش شانه‌هایش را بالا انداخت و گفت که این سخنان کاملاً خوشایند و مناسب به نظر می‌رسد. او از تریسی پرسید که اگر فرد دیگری چنین چیزهایی را بگوید، آن‌ها را خسته‌کننده و احمقانه می‌داند؟ تریسی گفت به‌هیچ‌وجه درباره‌ی شخص دیگری که با چنین کلام خوشایندی گفت‌وگو را شروع کند منفی فکر نمی‌کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
مقدمه
بخش اول: درک جمع‌هراسی
فصل اول: ماهیت جمع‌هراسی
فصل دوم: علت‌های جمع‌هراسی
بخش دوم: آماده‌شدن برای بهبودی
فصل سوم: تعیین اهداف و مقاصد
فصل چهارم: ترس‌هایتان را ارزیابی و برای بهبودی برنامه‌ریزی کنید
بخش سوم: مهارت‌هایی برای مدیریت ترس از تأییدنشدن
فصل پنجم: کنترل واکنش بدن به ترس
فصل ششم: کنترل واکنش ذهن به ترس
بخش چهارم: رویارویی با ترس از تأییدنشدن
فصل هفتم: رویارویی
فصل هشتم: رتبه‌بندی ترس‌های شما
فصل نهم: نحوه‌ی رویارویی
فصل دهم: اصول رویارویی موفق
بخش پنجم: موارد دیگری که باید در نظر گرفته شود
فصل یازدهم: اگر به مهارت‌های دیگری نیاز داشته باشم چه می‌شود؟
فصل دوازدهم: اگر استرس در پیشرفت من اختلال ایجاد کند چه؟
فصل سیزدهم: اگر مشکلات دیگری داشته باشم چه؟
فصل چهاردهم: اگر به انگیزه‌ی بیشتری نیاز داشته باشم باید چه کنم؟
فصل پانزدهم: چگونه پیشرفتم را حفظ کنم؟
فصل شانزدهم: اگر به دارو نیاز داشته باشم چه؟
فصل هفدهم: چگونه می‌توانم کمک حرفه‌ای پیدا کنم؟
فصل هجدهم: نکات نهایی
منابع
درباره‌ی نویسندگان
سپاسگزاری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب از‌ خجالت‌ مردن!: غلبه بر اضطراب اجتماعی و جمع هراسی
نویسنده
مترجمساره سادات علوی
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات264
زبانفارسی
شابک978-622-254-531-4
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۹۰۰۰ ۳۴,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب از‌ خجالت‌ مردن!

مجتبی بهرامی
۱۴۰۳/۱/۲۳
کتاب خیلی خوب و عالی است تخصصی به مشکل جمع هراسی روان درمانی می پردازد خیلی نکات خوب و عالی داره خیلی کمک می کنه به افرادی که مشکل جمع هراسی و اضطراب دارند که هم ماهیت این بیماری رو بشناسند و راهای درمان اون رو هم توضیح میده یکی از بهترین کتاب هایی بود که در این زمینه مطالعه کردم
مجتبی احمدی
۱۴۰۳/۲/۱
عالی بود اگه به راهکاراش عمل کنید واقعا نتیجه میده، ممنون از شما ونویسنده خوبش
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب از‌ خجالت‌ مردن!

برای دریافت کتاب از‌ خجالت‌ مردن! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.