معرفی و دانلود کتاب از دریچه‌ای دیگر به زندگی نگاه کن!: انگیزه‌های ترک اعتیاد

عکس جلد کتاب از دریچه‌ای دیگر به زندگی نگاه کن!: انگیزه‌های ترک اعتیاد
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب از دریچه‌ای دیگر به زندگی نگاه کن! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب از دریچه‌ای دیگر به زندگی نگاه کن! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب از دریچه‌ای دیگر به زندگی نگاه کن!: انگیزه‌های ترک اعتیاد

کتاب از دریچه‌ای دیگر به زندگی نگاه کن! نوشته‌ی سید مجید حسینی در زمینه‌ی مبحث سلامتی و بهداشت منتشر شده است. این کتاب با شما داستان کسانی را به اشتراک می‌گذارد که به اشکال مختلف درگیر اعتیاد بوده‌اند. آنچه در کتاب پیش رو خواهید خواند توصیه‌های نویسنده برای یافتن راهی برای رها شدن از این بیماری و گرفتاری مهیب است. همان‌طور که عنوان کتاب گوشزد می‌کند، تنها کافی‌ست با نگاهی متفاوت به زندگی بنگرید.

درباره‌ی کتاب از دریچه‌ای دیگر به زندگی نگاه کن!

کتاب از دریچه‌ای دیگر به زندگی نگاه کن! اثری تألیفی از سید مجید حسینی در باب مسائل علوم اجتماعی و سلامت روان است. این کتاب شیوه‌ی مشخصی در راستای القای آرا و توصیه‌های خود دارد. نویسنده برای آنکه بیشترین تأثیر را بر شما بگذارد، از داستان‌های واقعی افرادی که طعم اعتیاد را در زندگی‌شان چشیده‌اند استفاده کرده است. سید مجید حسینی این داستان‌ها را برای شما نقل می‌کند و سپس نتیجه‌گیری خود را در پایان هر روایت بیان می‌کند. آنچه در کتاب خواهید خواند، زمینه‌های گوناگونی است که باعث می‌شود یک فرد به دام اعتیاد بیفتد. این زمینه‌ها می‌تواند از دلِ خانواده بیرون بیاید. ممکن است یک نوجوان خود را در خانواده‌ای بیابد که پیشینه‌ی اعتیاد در آن وجود داشته است. یا ممکن است در خانواده‌ای بزرگ شده باشد که مهر و محبت خانوادگی را تجربه نکرده است و حال با اعتیاد سعی دارد از فقدان‌ها و کمبودهایی که تجربه کرده فرار کند.

به طور کلی می‌توان گفت چه در ایران و چه در سراسر جهان، اعتیاد یکی از بزرگ‌ترین مسائل و مشکلات میان جوانان و نوجوانان است. هرساله آمار اعتیاد در کشورها افزایش پیدا می‌کند. پس بی‌شک اعتیاد و پیامدهای آن یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها است. همچنین اعتیاد یکی از مشکلات اصلی هر جامعه‌ای می‌تواند تلقی شود. در واقع می‌توان گفت اعتیاد در برابر فرهنگ و ترقی قرار می‌گیرد و هرچه اعتیاد در یک جامعه رشد کند، ساختارها و پایه‌های رشد یک محیط اجتماعی نیز ممکن است مختل یا ویران شوند.

آنچه سید مجید حسینی تلاش دارد در کتاب از دریچه‌ای دیگر به زندگی نگاه کن! به آن دست یابد، شفاف‌سازی این مسئله است که به واقع برای روی آوردن به اعتیاد هیچ منطق و دلیلی نمی‌توان آورد. او بر آن است تا با به اشتراک گذاشتن روایت افراد گوناگون که به اشکال مختلف اعتیاد را به عنوان راه‌حلی برای واکنش به دشواری‌های زندگی انتخاب کرده‌اند، این واقعیت را عنوان کند که اعتیاد هیچوقت یک انتخاب درست نخواهد بود. ممکن است شخص گرفتار به اعتیاد دیگران را مقصر این وضعیت خود بداند، اما در نهایت این افراد هستند که تصمیم می‌گیرند چه سرنوشتی برای خود رقم بزنند.

کتاب از دریچه‌ای دیگر به زندگی نگاه کن! توسط انتشارات حکمت و عرفان منتشر شده است.

کتاب از دریچه‌ای دیگر به زندگی نگاه کن برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمام کسانی که درگیر بیماری اعتیاد هستند توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب از دریچه‌ای دیگر به زندگی نگاه کن!: انگیزه‌های ترک اعتیاد می‌خوانیم

بعداً که همسرم فهمید من مواد مخدر مصرف می‌کنم، می‌گفت «ترک کن!» من نیز تاب این حرف‌ها را نداشته و از خانه قهر کرده و به محل کار می‌رفتم. فکر می‌کردم که همیشه به دنبال من خواهند آمد، اما آن‌گونه نبود و همسرم از من برید؛ از کمپ‌های ترک اعتیاد خارج می‌شدم بدون اینکه نیّت ترک داشته باشم. اما اینجا تصمیم جدّی گرفته‌ام و دیگر هرگز پا در مسیر اعتیاد نخواهم گذاشت.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
تنها انگیزه ترکم انتقام از اعتیاد است
احساس همدردی بار سنگینی از دوشم برداشت
خوشبختی‌ام را مدیون اهل‌بیت (ع) می‌دانم
ایمان به خدا مرا به نقطه بالا صعود داد
وجدانم را از توده ویرانه‌ها بیرون کشیدم
قصد از بین بردن خودم را داشتم
بی‌دردسرترین زمان زندگی‌ام را تجربه کردم
خدا میان این همه مصرف‌کننده انتخابم کرد
با دوری از دوستان بد اعتیادم را ترک کردم
در سایه خداوند بسیار راحت زندگی می‌کنم
با دوستان نابابم قطع رابطه کردم
با امیدی تازه به زندگی بازگشتم
با افتخار پدرم را به دیگران معرفی می‌کنم
ترک کردم تا به دوستان همدردم امید دهم
پس یک جو غیرتت کجا رفته است؟
همسرم با احترام با من برخورد می‌کرد
نقطه آغاز و پایان زندگی مصرف مواد بود
زندگی‌ام تحت سلطه مواد بود
یک جو غیرت داشته باش!
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب از دریچه‌ای دیگر به زندگی نگاه کن!: انگیزه‌های ترک اعتیاد
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حکمت و عرفان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات68
زبانفارسی
شابک978-600-8323-97-6
موضوع کتابکتاب‌های سلامتی و بهداشت
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب از دریچه‌ای دیگر به زندگی نگاه کن!

برای دریافت کتاب از دریچه‌ای دیگر به زندگی نگاه کن! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.