معرفی و دانلود کتاب دوباره به پا خیز!: تاثیر دوستان و همسالان در اعتیاد

عکس جلد کتاب دوباره به پا خیز!: تاثیر دوستان و همسالان در اعتیاد
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دوباره به پا خیز!: تاثیر دوستان و همسالان در اعتیاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دوباره به پا خیز!: تاثیر دوستان و همسالان در اعتیاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دوباره به پا خیز!: تاثیر دوستان و همسالان در اعتیاد

کتاب دوباره به پا خیز!: تاثیر دوستان و همسالان در اعتیاد گردآوری و تدوین سید مجید حسینی، به بیان و بررسی معضل اعتیاد از جنبه‌ی اجتماعی می‌پردازد و می‌کوشد رفتار دوستان و اطرافیان را در شکل‌گیری یا تشدید این پدیده نشان دهد. این کتاب متشکل از ده‌ها روایت مستند از زبان افراد معتاد است که در آن توضیح داده‌اند چطور تحت تاثیر نزدیکان‌شان به مصرف مواد مخدر روی آورده و گرفتار شده‌اند.

درباره‌ی کتاب دوباره به پا خیز!: تاثیر دوستان و همسالان در اعتیاد

اعتیاد یکی از معضلات مهم این روزهاست که باعث نگرانی زیادی در جوامع شده. این مسئله با کاهش سن اعتیاد و درگیری نوجوانان با مواد مخدر شدت یافته و به‌همین‌دلیل بسیاری از متخصصان، روانشناسان و دست‌اندرکاران اجتماعی به دنبال راهی برای ریشه‌کن‌کردن آن هستند. خیلی از کشورها، ازجمله ایران، تا سال‌ها پیش به این مشکل به چشم یک جرم نگاه می‌کردند و با معتادها به همان شکلی برخورد می‌شد که با مجرمان برخورد می‌شود. اما در چند سال گذشته این رویه کاملاً تغییر کرده. حکومت‌ها دریافته‌اند که این افراد بیشتر نیاز به کمک دارند و باید به‌شکلی همدلانه با آن‌ها برخورد شود.

به همین دلیل به‌جای برخوردهای سلبی یا قضایی، حکومت‌ها سعی کردند این معضل را به‌صورت اجتماعی حل کنند. اما حل این مشکل، حمایت و کمک تمام افراد جامعه را می‌طلبد.. یعنی از خانواده تا دوستان و نزدیکان فردی که گرفتار اعتیاد است باید با او همدلی داشته باشند و به او کمک کنند تا بتواند بر این مشکل فائق آید. ولی باوجود تمام تبلیغاتی که دولت‌ها می‌کنند و حتی تغییر قوانین و مقررات، باز هم نگاه جامعه به این مسئله سنتی و منفی است. آن‌ها عامدانه این افراد را طرد می‌کنند یا عناوینی را به آن‌ها نسبت می‌دهند که باعث انزوای آنان می‌شود. این رفتار عموماً به تشدید و وخیم‌تر شدن وضعیت معتادها می‌انجامد و سقوطشان را تسریع می‌کند. کتاب دوباره به پا خیز!: تاثیر دوستان و همسالان در اعتیاد گردآوری و تدوین سید مجید حسینی، جلد پنجم از مجموعه‌ی کتاب امید است که می‌کوشد از جنبه‌ی اجتماعی به مسئله‌ی اعتیاد بپردازد. این کتاب نشان می‌دهد که رفتار اطرافیان فردی که با اعتیاد درگیر است تا چه حد در شکل‌گیری یا شدت گرفتن اعتیادش تاثیر می‌گذارد.

خیلی از افراد معتاد معتقدند با پیشنهاد دوستانشان به مصرف سیگار و مواد مخدر روی آورده‌اند. آن‌ها می‌گویند مشکلاتی در زندگی شخصی داشته‌اند که نمی‌توانستند آن‌ها را تسکین دهند یا با پدر و مادر یا دیگر اعضای خانواده‌شان در مورد این مسائل صحبت کنند. به همین خاطر به دوستان نادرستی پناه برده‌اند و این‌چنین اعتیادشان آغاز شده. در این روایت‌ها، چند نکته‌ی قابل‌توجه وجود دارد؛ نکاتی از جمله اینکه محرک‌هایی وجود دارند که جامعه به آن‌ها بی‌توجه است. همین مسائل فرد را نسبت‌به بروز رفتارهای ناهنجار از خود تحریک می‌کنند. از سوی دیگر، طرد کردن معتادان به‌جای کمک کردن، باعث می‌شود آن‌ها کلونی‌های مخفی تشکیل دهند. بنابراین آن‌ها در این جوامع زیرزمینی به سمت انجام رفتارهای بی‌محاباتر می‌روند و کنترل‌ناپذیرتر می‌شوند. ضمن اینکه بی‌توجهی جامعه افراد معتاد را می‌ترساند. آن‌ها از ترس اینکه برچسب جدید و مخربی بر آن‌ها زده شود، به‌جای اینکه در مورد این مسأله صحبت و تقاضای کمک کنند، ترجیح می‌دهند ساکت بمانند. درنتیجه بیشتر و بیشتر به دره‌ی نابودی سقوط می‌کنند. سید مجید حسینی در کتاب دوباره به پا خیز!: تاثیر دوستان و همسالان در اعتیاد تلاش کرده همین موضوع را بشکافد و آن را تشریح کند. او روایت‌هایی مستند و واقعی از چندین فرد درگیر با اعتیاد گردآوری کرده که آن‌ها از زبان خودشان ماجرای اعتیادشان را توضیح می‌دهند و می‌گویند که چگونه اطرافیانشان آن‌ها را به این وضعیت گرفتار کرده‌اند.

کتاب دوباره به پا خیز!: تاثیر دوستان و همسالان در اعتیاد را انتشارات حکمت و عرفان منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی کتاب امید

کتاب امید مجموعه‌ای از نشر حکمت و عرفان است که به موضوع اعتیاد می‌پردازد و می‌کوشد از جنبه‌های مختلف به این معضل اجتماعی نگاه کند. این کتاب‌ها تلاش دارند ریشه‌های اعتیاد را بیابند و تأثیر آن را بر زندگی فرد و جامعه نشان دهند. از این سری تاکنون کتاب‌هایی همچون «دوباره به پا خیز!»، «هزار راهی که نرفتیم» و «باتو حکایت دیگری است...» به چاپ رسیده است.

کتاب دوباره به پا خیز!: تاثیر دوستان و همسالان در اعتیاد برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به کسانی که با معضل اعتیاد درگیر هستند یا خانواده‌هایی که یکی از اعضای آن در دام اعتیاد افتاده است، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب دوباره به پا خیز!: تاثیر دوستان و همسالان در اعتیاد می‌خوانیم

یادم می‌آید تازه استخدام شده بودم. پدرم در یکی از شهرک‌های تازه‌تاسیس درحال‌ساخت خانه کار می‌کرد. تجهیزات زیادی در محوطه ساختمان خالی شده بود و شب‌ها از ترس سرقت کسی باید نگهبانی می‌داد. چادری در محوطه زده بودیم و هر شب یک نفر در آن می‌خوابید. از بین برادرانم فقط من سیگاری بودم ولی در خانه هیچ‌کس از این موضوع اطلاع نداشت. چند روز گذشت و من هر شب بساط شب‌نشینی را با دو دوست صمیمی‌ام در چادر به راه می‌انداختم تا اینکه از برادرانم خواستم که از آن به بعد اجازه دهند تا فقط من نگهبانی دهم و آنان هم از خدا خواسته قبول کردند.

شب‌های اول مشغول سیگار کشیدن و قمار بودیم و کلا دنبال خوشگذرانی بودیم. هوا کم‌کم رو به سردی گذاشت و مجبور شدم اجاقی به چادر بیاورم که ذهن بیمارم اجاقی را که برای گرم کردن چادر بود به وسیله‌ای برای مصرف مواد تبدیل کرد.

حدود یک سال ساخت خانه طول کشید و من و دوستانم در این مدت مشغول کشیدن مواد بودیم و به خیال خودمان این کار را به صورت تفننی انجام می‌دادیم. قرار شد با تکمیل ساخت خانه مواد را کنار بگذاریم. خانه تکمیل شد اسباب‌کشی کردیم ولی هیچ‌گاه نتوانستیم مواد را کنار بگذاریم. من چون درآمد داشتم خانه‌ای کلنگی در یکی از محلات قدیمی اجاره کردم و آن جا را برای مصرف اختصاص دادم. دو سال بعد به خاطر درگیری با یکی از دوستان معتادم که به محل کارم آمده بود کار از طرف اداره به کلانتری کشیده شد و آن جا موضوع اعتیادم فاش شد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
اولین بار مواد را دوستانم به من تعارف کردند
دنبال کارهای سرگرم‌کننده بودم
با توهّم کسب قدرت و توانایی معتاد شدم
اولین پیشنهاددهنده اعتیاد، دوست است
چون دوستانم معتاد بودن من هم معتاد شدم!
کاش مادرم با من تندتر برخورد می‌کرد
همه چیز را فدای اعتیاد کردم
به تعارف دوستانمان درباره اعتیاد «نه!» بگوییم
به خاطر کم نیاوردن به سمت اعتیاد رفتم
به فکر عواقب کارم نبودم
زندگی‌ام به بدترین شکل نابود شد
دنبال خوشگذرانی با دوستانم بودم
از مصرف مواد وحشتی نداشتم
گول خوردم و معتاد شدم
رفقایم به‌دلیل وضع خوب مالی به اعتیادم کشاندند
ابتدا مصرف مواد را تفریحی آغاز کردم
با اولین تعارف دوستانم به اعتیادکشیده شدم
به خاطر مواد، سربازی را رها کردم
تسلیم وسوسه‌های کنجکاوانه دوستم شدم
فکر می‌کردیم ما هم بزرگ شده‌ایم
حرف‌های دوستم درباره مواد کنجکاوم کرد
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دوباره به پا خیز!: تاثیر دوستان و همسالان در اعتیاد
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حکمت و عرفان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات74
زبانفارسی
شابک978-600-8323-91-4
موضوع کتابکتاب‌های سلامتی و بهداشت، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دوباره به پا خیز!: تاثیر دوستان و همسالان در اعتیاد

برای دریافت کتاب دوباره به پا خیز!: تاثیر دوستان و همسالان در اعتیاد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.