معرفی و دانلود کتاب با تو حکایت دیگری است: نقش رفتار والدین در اعتیاد فرزند

عکس جلد کتاب با تو حکایت دیگری است: نقش رفتار والدین در اعتیاد فرزند
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب با تو حکایت دیگری است: نقش رفتار والدین در اعتیاد فرزند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب با تو حکایت دیگری است: نقش رفتار والدین در اعتیاد فرزند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب با تو حکایت دیگری است: نقش رفتار والدین در اعتیاد فرزند

سید مجید حسینی در کتاب با تو حکایت دیگری است: نقش رفتار والدین در اعتیاد فرزند، با بازخوانی روایت‌هایی واقعی از زندگی افراد درگیر اعتیاد، کوشیده این پدیده را از جنبه‌ی خانوادگی و روابط والد-فرزندی بررسی کند. در این کتاب، چندین فرد معتاد در قالب روایت‌هایی کوتاه از زندگی شخصی و رابطه با پدر و مادرشان گفته‌اند و تأثیر آن‌ها را بر شروع اعتیادشان یا تشدید آن توضیح داده‌اند.

درباره‌ی کتاب با تو حکایت دیگری است: نقش رفتار والدین در اعتیاد فرزند

در سال‌های گذشته، نرخ رشد اعتیاد به شکل معناداری رو به افزایش بوده است. همین‌طور سن شروع آن نیز رو به کاهش رفته، تا حدی که خیلی‌ها از دوره‌ی مدرسه به مواد مخدر گرایش پیدا می‌کنند. این مسأله تقریباً در تمام کشورهای دنیا به یک معضل تبدیل ‌شده و نگران‌های زیادی را در پی داشته. امروزه به این پدیده به چشم یک جرم نگاه نمی‌شود، بلکه آن را نوعی مشکل می‌بینند که باید به‌صورت ریشه‌ای حل شود. به همین خاطر دولت‌ها به‌جای دستگیری معتادان یا برخوردهای قهری، عموماً به سمت همدردی با این افراد رفته و سعی کرده این رویکرد را عمومی کند. در سال‌های اخیر به‌کرات تبلیغاتی را می‌بینیم که ذیل آن‌ها از خانواده‌ها می‌خواهند مراقب فرزندانشان باشند و از این نظر آن‌ها را کنترل کنند. همین‌طور از جامعه خواسته می‌شود که این افراد را طرد نکنند و با برچسب زدن‌های پیاپی آن‌ها را از خود نرانند. تجربه نشان داده که اگر افراد درگیر اعتیاد از جامعه جدا شوند، دست به کارهای بی‌محاباتری می‌زنند و با شدت بیشتری در مشکلات فرو می‌روند. با تمام این‌ها هنوز این رویکرد فراگیر نشده و برخوردهای نامناسبی با آن‌ها صورت می‌گیرد. احتمالاً قسمت دردناک‌تر این ماجرا، رفتار و نگرش خیلی از خانواده‌هاست که نه‌تنها به افراد درگیر اعتیاد کمک نمی‌کنند، بلکه خود عامل اصلی بروز اعتیاد در فرزندانشان نیز هستند. کتاب با تو حکایت دیگری است: نقش رفتار والدین در اعتیاد فرزند گردآوری سید مجید حسینی، به همین مسأله اشاره داشته و تلاش کرده تا تأثیر خانواده‌ها را در گرایش افراد به سوی اعتیاد و مصرف انواع مواد مخدر نشان دهد. این کتاب روایت‌های متنوعی را از چندین فرد معتاد گردآوری کرده که در آن‌ها نقش پدر و مادرشان را در شروع اعتیاد خود توضیح داده‌اند.

معرفی و دانلود کتاب با تو حکایت دیگری است: نقش رفتار والدین در اعتیاد فرزند

سال‌هاست که محققان به این نتیجه رسیده‌اند اعتیاد معضلی اجتماعی است؛ یعنی رابطه‌ای مستقیم و دوسویه بین اعتیاد و جامعه وجود دارد. وضعیت بد جامعه و فروپاشی آن باعث رشد اعتیاد خواهد شد. از سوی دیگر، افزایش اعتیاد به سقوط اخلاقی، انسانی و اقتصادی اجتماع خواهد انجامید. به همین دلیل راهکارهایی که برای ریشه‌کنی آن پیشنهاد می‌شود، عموماً بر همکاری و همراهی جامعه تأکید دارد. محققان از حکومت‌ها و مردم می‌خواهند که با کمک هم محرک‌ها را کنترل و حذف کنند. در این میان، خانواده به‌عنوان اولین رکن جامعه، نقشی انکارناپذیر و مهم در این پدیده دارد. در حقیقت خانواده نقشی دوگانه ایفا می‌کند؛ هم می‌تواند مانع از بروز این اتفاق شود و آن را کنترل و مدیریت کند. و هم خود می‌تواند زمینه‌ساز وقوع آن شود. اگر خانواده‌ای ازهم‌گسیخته و نامناسب باشد، خود اولین عامل اعتیاد فرزندانش خواهد بود و آن‌ها را به این وضعیت سوق خواهد داد. سید مجید حسینی در کتاب با تو حکایت دیگری است: نقش رفتار والدین در اعتیاد فرزند، بیش از ده روایت از افراد معتاد ارائه می‌کند که در آن‌ها می‌گویند چطور به‌واسطه‌ی خانواده‌شان و رفتارهای نادرست آن‌ها به اعتیاد روی آورده‌اند.

کتاب با تو حکایت دیگری است: نقش رفتار والدین در اعتیاد فرزند را انتشارات حکمت و عرفان منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی کتاب امید

کتاب امید مجموعه‌ای از نشر حکمت و عرفان است که به موضوع اعتیاد می‌پردازد و می‌کوشد از جنبه‌های مختلف به این پدیده نگاهی بیندازد. این مجموعه کتاب‌ها تلاش دارند ریشه‌های اعتیاد را بیابند و تأثیر آن را بر زندگی فرد و جامعه نشان دهند. از این سری تاکنون کتاب‌هایی همچون «دوباره به پا خیز!»، «هزار راهی که نرفتیم» و «با تو حکایت دیگری است...» به چاپ رسیده است.

کتاب با تو حکایت دیگری است: نقش رفتار والدین در اعتیاد فرزند برای چه کسانی مناسب است؟

اگر با به هر نحوی خودتان یا اطرافیان با معضل اعتیاد مواجه هستید یا دوست دارید در مورد زمینه‌های خانوادگی آن اطلاعات بیشتری کسب کنید، این کتاب برایتان مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب با تو حکایت دیگری است: نقش رفتار والدین در اعتیاد فرزند می‌خوانیم

اهل شهرستان هریس هستم. سه برادر دارم و خودم نیز تنها دختر خانواده‌ای بودم که اکنون کنارم نیستند و مرا از خود طرد کرده‌اند. مادرم زمانی که فهمید مواد مصرف می‌کنم، گفت که دیگر دختری به نام من ندارد و تا ابد برای او مرده‌ام.

بچه روستایی بودم. اصلاً در خصوص شیشه و مواد هیچ اطلاعاتی نداشتم، چون تاکنون چنین چیزی در خانواده‌ ما وجود نداشت، حتی زمانی که دوستم مریم برای نخستین بار در آرایشگاهش گفت «بیا شیشه بکش». فکر کردم که شیشه در و پنجره را می‌شکنیم و آن را می‌کشیم. دوستم مریم ورقه‌ای آلومینیومی‌ به من داد و گفت «اگر از این دود دو نفس بکشی، بی‌خیال غم و غصه‌ دنیا و زندگی می‌شوی». برای نخستین بار که مصرف کردم، چند روزی نمی‌توانستم درست و حسابی بخوابم. مجدداً مریم مرا برای مصرف مجدد شیشه به آرایشگاه دعوت کرد. هر روز عادت کرده و برای مصرف شیشه پیش او می‌رفتم. روزی حدود سه مرتبه حشیش مصرف می‌کردم، اما با این حال به هیچ وجه سیگار مصرف نکردم، چون از بوی سیگار متنفرم.

وضع مالی شوهر و خانواده‌ام بسیار خوب بود و از لحاظ مالی برای خرید مواد مشکلی نداشتم، اما مریم در حقم نامردی کرد، چون از لحظه‌ مصرف موادم به‌صورت مخفیانه فیلم ضبط کرده بود و در قبال عدم انتشار آن، اخاذی می‌کرد، حتی از من خواست که مسئولیت نگه‌داری مقداری مواد را برعهده بگیرم، در غیر این‌صورت مرا با خانواده‌ام تهدید می‌کرد. من هم از ترس خانواده‌ا‌م نتوانستم کاری انجام دهم، چون در خانواده‌ ما تاکنون کسی درگیر مواد مخدر نبوده و اگر مادرم می‌فهمید از غم و غصه دق می‌کرد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
والدینم اعتمادبه‌نفسم را گرفتند
با خانواده‌ا‌م درگیر شدم
بی‌ا‌همیتی خانواده‌ا‌م کار دستم داد
کاری از دست خانواده‌ا‌م برنمی‌آمد
بوی تریاک پدرم مرا معتاد کرد
ای کاش با من برخورد می‌کردند!
نامادری به دلیل انتقام از پدر، معتادمان کرد!
به حرف خانواده‌ا‌م گوش نکردم و معتاد شدم!
تلاش‌ها برای ترک اعتیاد فرزندم بی‌فایده بود
از دست فرزند معتادم امنیت ندارم
وقتی دیدند درمان فایده ندارد رهایم کردند
گفتند دیگر دختری به نام تو نداریم
در بساط اعتیاد پدرم بزرگ شدم
چیکار کنیم بابا اعتیادش رو ترک کنه؟
همه خانواده‌ا‌م مصرف کننده بودند
از زمانی که چشم باز کردم اعتیاد را دیدم
اوایل از اعتیادم ناراحت می‌شدند ولی بعدها نه!
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب با تو حکایت دیگری است: نقش رفتار والدین در اعتیاد فرزند
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حکمت و عرفان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات70
زبانفارسی
شابک978-600-8323-89-1
موضوع کتابکتاب‌های سلامتی و بهداشت، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب با تو حکایت دیگری است: نقش رفتار والدین در اعتیاد فرزند

برای دریافت کتاب با تو حکایت دیگری است: نقش رفتار والدین در اعتیاد فرزند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.