معرفی و دانلود کتاب هزار راهی که نرفتیم: تاثیر اعتیاد بر روابط زوجین

عکس جلد کتاب هزار راهی که نرفتیم: تاثیر اعتیاد بر روابط زوجین
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هزار راهی که نرفتیم: تاثیر اعتیاد بر روابط زوجین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هزار راهی که نرفتیم: تاثیر اعتیاد بر روابط زوجین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هزار راهی که نرفتیم: تاثیر اعتیاد بر روابط زوجین

کتاب هزار راهی که نرفتیم: تاثیر اعتیاد بر روابط زوجین گردآوری و تدوین سید مجید حسینی، پدیده‌ی اعتیاد را از منظر خانوادگی بررسی می‌کند و می‌کوشد اثرات آن را روی روابط عاطفی و زناشویی نشان دهد. این کتاب دربردارنده‌ی بیش از ده روایت مستند و واقعی از زبان افراد درگیر با اعتیاد یا همسران آن‌هاست که توضیح می‌دهند اعتیاد چطور ازدواج‌شان را به بیراهه کشانده و زندگی‌شان را متلاشی کرده است!

درباره‌ی کتاب هزار راهی که نرفتیم: تاثیر اعتیاد بر روابط زوجین

اعتیاد نه‌تنها یک معضل فردی، که مسأله‌ای اجتماعی است. دامنه این موضوع می‌تواند خانواده و دوستان و حتی کل جامعه را درگیر کند. در اعتیاد سوژه فقط فرد و سلامتی او نیست، بلکه این پدیده بر روابط انسانی، بینافردی و اقتصاد خانواده و جامعه هم تاثیر می‌گذارد و آن‌ها را دگرگون می‌کند. به همین خاطر یکی از اولین پیامدهای این مشکل، از بین رفتن ارکان خانواده و ازدواج است. اگر بپذیریم که اعتیاد نوعی خودویرانگری است، آنگاه می‌توان گفت که همسر و فرزندان فرد معتاد اولین کسانی هستند که همراه با او به سوی نابودی حرکت می‌کنند. تبعات این اتفاق می‌تواند تا سال‌ها با اعضای خانواده باقی بماند و آن‌ها را متاثر کند. چنان‌که گاهی اعضای خانواده‌ی فرد معتاد، برای فرار از وضعیت دشوارشان، خود به اعتیاد روی می‌آورند. بنابراین در بسیاری از مواقع ما با یک چرخه‌ی معیوب مواجهیم که دائماً افراد بیشتری را درون خود گرفتار می‌کند و آن‌ها را به انحطاط می‌کشاند. اما در این وضعیت چه باید کرد؟ به‌زعم بسیاری از کارشناسان همان‌طور که معضل اعتیاد در دسته‌بندی اجتماعی قرار می‌گیرد، بخشی از راه‌حل‌های آن را هم باید درون جامعه جست. همدلی و همراهی اکثر اطرافیان یکی از راه‌هایی است که به افراد معتاد کمک می‌کند بهتر وضعیتشان را ببینند و برای نجات خود تلاش بیشتری انجام دهند. و طبیعتاً همسر، به عنوان نزدیک‌ترین فرد به کسی که درگیر اعتیاد شده است، نقشی انکارناپذیر در بهبود او دارد. کتاب هزار راهی که نرفتیم: تاثیر اعتیاد بر روابط زوجین گردآوری و تدوین سید مجید حسینی به مشکل اعتیاد از منظر خانوادگی نگاه کرده و کوشیده پیامدهای آن برای خانواده را توضیح دهد.

اعتیاد مشکل پیچیده‌ای است که با عوامل زیادی ارتباط و پیوند دارد. محققان عموماً فقر و تنگدستی را یکی از محرک‌های اعتیاد می‌دانند و معتقدند رابطه‌ی مستقیمی بین این دو وجود دارد. فقر باعث می‌شود تا فرد برای تسکین آلام و دردهایش به مواد مخدر روی آورد. اما همین مسأله به وخامت اوضاعش دامن می‌زند و او را بیشتر در تنگدستی فرومی‌برد. یکی از نتایج اصلی این چرخه در جریان‌های خانوادگی خود را نشان می‌دهد. فرد معتاد دیگر اعضای خانواده را هم به دام اعتیاد می‌کشاند یا آن‌ها را وادار به کارهای ناهنجار می‌کند و به سمت مسیرهای نامتعارف هدایت می‌کند. سید مجید حسینی در کتاب هزار راهی که نرفتیم: تاثیر اعتیاد بر روابط زوجین، همین موضوع را دستمایه‌ای قرار داده تا از خانواده‌هایی می‌گوید که مسئله‌ی اعتیاد زندگی و آینده‌ی آن‌ها را نابود کرده. او در این کتاب بیش از ده روایت از زبان افراد معتاد یا همسرانشان بازگو کرده که در آن‌ها توضیح داده‌اند چطور این پدیده بر ازدواج‌شان تأثیر گذاشته و آن را به بیراهه کشانده است.

کتاب هزار راهی که نرفتیم: تاثیر اعتیاد بر روابط زوجین را انتشارات حکمت و عرفان منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی کتاب امید

کتاب امید مجموعه‌ای از نشر حکمت و عرفان است که به موضوع اعتیاد می‌پردازد و می‌کوشد از جنبه‌های مختلف به این پدیده نگاهی بیندازد. این کتاب‌ها تلاش دارند ریشه‌های اعتیاد را بیابند و تأثیر آن را بر روی زندگی فرد و جامعه نشان دهند. از این سری تاکنون کتاب‌هایی همچون «دوباره به پا خیز!»، «هزار راهی که نرفتیم» و «باتو حکایت دیگری است...» به چاپ رسیده است.

کتاب هزار راهی که نرفتیم: تاثیر اعتیاد بر روابط زوجین برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب می‌تواند برای پژوهشگران حوزه‌های اجتماعی منبع مناسبی باشد. همین‌طور اگر در میان خانواده یا دوستانتان با مسئله‌ی اعتیاد درگیر هستید، این اثر برای شما مناسب خواهد بود.

در بخشی از کتاب هزار راهی که نرفتیم: تاثیر اعتیاد بر روابط زوجین می‌خوانیم

ده سال است خون‌به‌جگر شده‌ام. همسرم معتاد است. اما سعی کردم به خاطر بچه‌ام آبروداری کنم. دو سالی هست که به خاطر قاچاق مواد مخدر به زندان افتاده. در این مدت ده نفر طلبکار و مواد فروش به در خانه‌ام آمده‌اند. اما باز هم تحمل کردم. در این دو سال برای شوهرم وکیل گرفتم و هزینه‌های زیادی پرداختم تا ثابت کنم مواد متعلق به خودش نبوده.

اما افسوس که مدتی است حرف‌های نامربوط می‌زند و تصور می‌کند در نبودش به او خیانت می‌کنم ولی این یکی را نمی‌توانم تحمل کنم و ترجیح می‌دهم یکبار و برای همیشه از دست این مرد بی‌خیال و متوهم رها شوم...

راستش خواهر شوهرم با من دوست بود و ما را به هم معرفی کرد. خانواده ما هم هنگام تحقیق چیزی متوجه نشدند. من هم شناخت و اطلاعی از آدم معتاد یا مصرف‌کننده نداشتم تا اینکه دو سال بعد از ازدواج فهمیدم تریاک مصرف می‌کند. وقتی اعتراض کردم گفت «که تفریحی می‌کشد». او راننده کامیون بود و بیشتر بیرون از خانه مصرف می‌کرد. وقتی هم به خانه می‌آمد دائم چرت می‌زد و هر وقت اعتراض می‌کردم دعوا راه می‌انداخت. خانواده‌اش می‌گفتند «بچه‌دار شویم مرد زندگی می‌شود و سرش به سنگ می‌خورد». اما باز هم چیزی عوض نشد.

دخترم یک ساله بود که قهر کردم و شرط گذاشتم تا وقتی ترک نکند به خانه‌اش باز نگردم. او هم قول داد مواد را کنار بگذارد، اما افسوس که به قولش عمل نکرد. دائم تهدید می‌کرد طلاقم می‌دهد و بچه را می‌گیرد. بعد از آن سعی کردم تحمل کنم تا دخترم به سن قانونی برسد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
شوهرم معتاد بود و مرا هم گرفتار کرد
کاخ آرزوهایم یکباره فرور ریخت
پس از سال‌ها متوجه اعتیاد همسرم شدم
دیگر نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد
شوهر معتادم مرا ترک کرد
می‌خواهم بدون ترس زندگی کنم
اعتیاد احساسم را بر باد داده بود
اعتیاد نابودم کرد
مشوق اصلی اعتیاد همسرم، خواهرش است
خانواده‌ام را زندانی کرده‌ام تا عذاب بکشند
همسرم را در منجلاب اعتیاد گرفتار کردم
در کنار همسر معتاد امنیت ندارم
همسرم به ترک اعتیاد تشویقم می‌کرد
کاش برای ساختن زندگی تلاش می‌کردیم
دیگر شوهر برایم تمام شده بود
کاش می‌مردم تا فرزندانم شرمنده نباشند
همسرم دوستان معتادش را منزل می‌آورد
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هزار راهی که نرفتیم: تاثیر اعتیاد بر روابط زوجین
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حکمت و عرفان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات69
زبانفارسی
شابک978-600-8323-90-7
موضوع کتابکتاب‌های سلامتی و بهداشت، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هزار راهی که نرفتیم: تاثیر اعتیاد بر روابط زوجین

برای دریافت کتاب هزار راهی که نرفتیم: تاثیر اعتیاد بر روابط زوجین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.