معرفی و دانلود کتاب از علاقه کودکان تا تفکر کودکان: استفاده از چرخه تحقیق برای برنامه ریزی درسی

عکس جلد کتاب از علاقه کودکان تا تفکر کودکان: استفاده از چرخه تحقیق برای برنامه ریزی درسی
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب از علاقه کودکان تا تفکر کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب از علاقه کودکان تا تفکر کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب از علاقه کودکان تا تفکر کودکان: استفاده از چرخه تحقیق برای برنامه ریزی درسی

چگونه برنامه‌ی درسی کلاس را با علایق و تفکر پویای کودکان پیوند دهیم؟ جین تینگل برودریک و سئونگ بوک هونگ در کتاب از علاقه کودکان تا تفکر کودکان روشی را در اختیار تسهیلگران و مربیان حوزه‌ی کودک قرار می‌دهند که با استفاده از آن می‌توان از کنجکاوی و پرسشگری کودکان، برای یادگیری آن‌ها بهره گرفت.

درباره‌ی کتاب از علاقه‌ی کودکان تا تفکر کودکان

جین تینگل برودریک و سئونگ بوک هونگ، که هردو از استادان برجسته‌ی تربیت و آموزش کودکان در دانشگاه‌های آمریکا هستند، در کتاب از علاقه‌ی کودکان تا تفکر کودکان (From Children's Interests to Children's Thinking) روشی سیستماتیک برای طراحی برنامه‌ای درسی از خلال پرس‌وجوهای کودکان، آنچه آن‌ها را به تعجب وامی‌دارد و آنچه می‌خواهند از آن سر در بیاورند، ارائه می‌دهند. با مطالعه‌ی این کتاب می‌توانید استراتژی‌های جذاب و کارآمدی را برای طراحی یک محیط کلاس درس پویا در ابتدای سال تحصیلی فرا بگیرید. نویسندگان در هر فصل از کتاب، معلمان را راهنمایی می‌کند تا تفکرات خود را از طریق مراحل پنج‌گانه‌ی چرخه‌ی تحقیق، مستندسازی کنند و آن‌ها را در طراحی برنامه‌ی درسی خود به کار گیرند.

«برنامه‌ی درسی اضطراری» شیوه‌ای جذاب و مؤثر برای یادگیری کودکان خردسال و روشی لذت‌بخش برای آموزش مربیان تسهیلگران حوزه‌ی کودک است. نویسندگان کتاب از علاقه‌ی کودکان تا تفکر کودکان، این اصطلاح را در سراسر این کتاب برای توصیف برنامه‌ی درسی‌ای به کار می‌برند که بر اساس تفکر و تحقیق معلمان در مورد معنای بازی و اکتشاف کودکان و توسعه‌ی مراحل یادگیری از طریق پرسش و پاسخ با کودکان طراحی شده است؛ اما برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های پرس‌وجو بر اساس علایق کودکان می‌تواند یک فرآیند گیج‌کننده باشد. چرخه‌ی تحقیق شرح‌داده‌شده در این کتاب، این فرآیند را برای مخاطبان ملموس‌تر و قابل‌فهم‌تر می‌کند.

سیستم چرخه‌ی تحقیق (COI) که در کتاب از علاقه‌ی کودکان تا تفکر کودکان مورد بحث قرار گرفته است، همان سیستمی است که نویسندگان برای طراحی برنامه‌ی درسی اضطراری از آن استفاده می‌کنند. این سیستم شامل روش‌هایی است که کودکان با استفاده از آن‌ها به بهترین شکل دروس و مطالب ارائه‌شده را فرا می‌گیرند. این سیستم کودکان را در مقام پرسشگر قرار داده و از این طریق کاری می‌کند که آن‌ها درباره‌ی مشاهدات و پرسش‌های خود به تأمل بپردازند و راه‌حل‌هایی را برای چالش‌های مطرح‌شده ارائه دهند.

انتشارات نمای علم، ترجمه‌ی شهناز راستگو را از کتاب از علاقه‌ی کودکان تا تفکر کودکان برگزیده و آن را تهیه و منتشر کرده است.

کتاب از علاقه‌ی کودکان تا تفکر کودکان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در حوزه‌ی تدریس به کودکان فعالیت می‌کنید، مطالب کتاب از علاقه‌ی کودکان تا تفکر کودکان روشی پویا و جذاب را در این باره به شما ارائه می‌کند.

با جین تینگل برودریک و سئونگ بوک هونگ بیشتر آشنا شویم

جین تینگل برودریک (Jane Tingle Broderick)، استادیار آموزش‌های دوران کودکی در دانشگاه ایالتی تنسی شرقی است. او در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی‌ارشد، به تدریس و ارائه‌ی دروسی می‌پردازد که بر رشد خلاق کودکان خردسال و همچنین مستندسازی و ارزیابی فرآیند یادگیری تمرکز دارند. این دوره‌ها اصول اجتماعی و سازندگی را در بر می‌گیرند. برودریک در این سال‌ها به تحقیق و پژوهش پیرامون موضوعاتی همچون یادگیری مبتنی بر تحقیق، نقش مواد و محیط در یادگیری و رشد، مفاهیم زیربنایی بازی کودکان به ویژه در زمینه‌های مرتبط با تعامل اجتماعی پرداخته و مقالات و مطالب بسیاری را در این باره منتشر کرده است.

سئونگ بوک هونگ (Seong Bock Hong) استاد آموزش‌های دوران کودکی در دانشگاه میشیگان است و در دوره‌های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی آنجا به تدریس واحدهای مربوط به تخصص خود می‌پردازد. او از سال 2012 تا 2017 مدیریت هیئت علمی مرکز آموزش ابتدایی دوران کودکی را بر عهده داشت و به مدت بیست سال مدیر برنامه‌ی درسی دانشکده‌ی ابتدایی و رهبر آموزشی در برنامه‌ی آماده‌سازی مربیان کودکان بوده است. سئونگ بوک هونگ جوایز بسیاری را برای سوابق و دستاوردهای برجسته‌ی حرفه‌ای خود دریافت کرده است که از آن میان می‌توان به مواردی همچون جایزه‌ی افتتاحیه‌ی روزالین، جایزه‌ی استادی دانشگاهی سالتز و جایزه‌ی رهبری در دانشگاه میشیگان اشاره کرد.

در بخشی از کتاب از علاقه کودکان تا تفکر کودکان: استفاده از چرخه تحقیق برای برنامه ریزی درسی می‌خوانیم

اگر در برنامه‌ریزی‌تان، ایده‌ای را دنبال می‌کنید که واضح‌تر می‌شود یا محتوای بیشتری را با هم مرتبط می‌کند، احتمالاً به دنبال یک رشته تحقیق هستید - راهی برای یادگیری. به عنوان مثال، هنگامی که کودکان شروع به استفاده از اصطلاح گروه موسیقی در طول فرآیندهای کاوش در تک تک سازهای بلوگرس و قدیمی کردند و سپس خود را به عنوان یک گروه موسیقی در طول قسمت‌های بازی وانمودی معرفی کردند، معلمان متوجه شدند که ایده‌های کودکان فراتر از تمرکز بر سازهای فردی جهت یافتن ایده‌هایی در مورد ساز و نوازنده هستند. معلمان یک رشته تحقیق در حال ظهور را تشخیص دادند – "گروه موسیقی چیست؟" - که آن‌ها می‌توانند برای کمک به کودکان در پاسخ به این سوال برنامه ریزی کنند.

هر رشته یک عمق خاص ایجاد می‌کند و هم کودکان و هم معلمان را به دنبال درک عمیق‌تر یک مشکل می‌کشاند. رشته‌ها موقعیت‌هایی هستند که در آن کودکان می‌خواهند بر مهارت‌ها مسلط شوند و نظریه‌های خود را به چالش بکشند. به عنوان مثال، دنبال کردن موضوع "گروه موسیقی چیست؟" کودکان را وادار کرد تا وانمود کنند گروه‌هایی تشکیل می‌دهند و با سازهای ساختگی اجرا می‌کنند، با گروه‌های موسیقی با استفاده از چهره‌های کوچک اعضای گروه در یک منطقه کوچک بلوک، سناریوهایی را خلق می‌کنند و صحنه‌ها و مکان‌هایی را برای گروه‌ها ایجاد می‌کنند. آن‌ها از ساخت و ساز گسترده‌ای از یک شهر در منطقه بلوک استفاده کردند تا یک موضوع جدید تحقیق را کشف کنند، "از کجا گروه‌های موسیقی را پیدا کنیم؟ " این ساخت و ساز کاوش ساختمان‌ها و سازه‌ها را با مطالعه بلوگرس در هم آمیخته است. در نتیجه این تجربیات متنوع، کودکان تفکر خود را رسمی کردند تا ایده‌های خود را در مورد گروه‌های موسیقی بهتر بیان کنند. آن‌ها می‌توانند به طور خاص بیان کنند که یک گروه بلوگرس معمولی دارای پنج ساز است: بانجو، کمانچه، ماندولین، باس و دوبرو.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1: راه‌اندازی کلاس درس برای تحقیق اضطراری
2: تسهیل جلسات کلاس درس و روال‌ها
3: شناسایی رشته‌های تحقیق، محرک‌ها و ایده‌های بزرگ
4: مشاهده با قصد
5: تفسیر تفکر کودکان
6: تدوین برنامه‌های اقدام برنامه درسی
فهرست منابع و مأخذ
منابع برای مطالعه‌ی بیشتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب از علاقه کودکان تا تفکر کودکان: استفاده از چرخه تحقیق برای برنامه ریزی درسی
نویسنده،
مترجمشهناز راستگو
ناشر چاپیانتشارات نمای علم
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات176
زبانفارسی
شابک978-622-5225-43-5
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب از علاقه کودکان تا تفکر کودکان

برای دریافت کتاب از علاقه کودکان تا تفکر کودکان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.