معرفی و دانلود کتاب استیناف

عکس جلد کتاب استیناف
قیمت:
۱۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب استیناف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استیناف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استیناف

جان گریشام تجربیات خود در دنیای حقوق و سیاست را در قالب کتاب استیناف به تصویر کشیده است. این رمان حقوقیِ پرفروش، داستان یک شرکت مواد شیمیایی را روایت می‌کند که به اتهام آلوده کردن آب‌ها و بیمار ساختن شهروندان محکوم شده است. مالک این شرکت که از ثروتمندان نیویورک است، با دسیسه‌چینی سعی در تبرئه کردن خود دارد. او به‌واسطه‌ی ثروتش، قاضیِ دیوان عالی را با یک قاضیِ دست‌پرورده جابه‌جا می‌کند.

درباره‌ی کتاب استیناف

کتاب استیناف (The Appeal) رمان حقوقی دیگری از جان گریشام (John Grisham) است که فضای آن در دادگاه می‌گذرد. یک شرکت مواد شیمیایی پس از اتهام به جرم آلودگی محیط‌زیست، درخواستِ استیناف یا رسیدگی مجدد به پرونده توسط دادگاه را دارد. جان گریشام در این اثر به‌خوبی نقش پول و ثروت را در دعاوی قضایی و سیاسی نشان می‌دهد.

شرکتی به نام کرین، مقادیر زیادی مواد شیمیایی و سمی را در آب‌های آزاد رها کرده است. شهروندان بسیاری با آشامیدن آب، به نوع خطرناکی از سرطان مبتلا شده و بعضی جان خود را از دست داده‌اند. زن‌ و شوهری که هردو وکیل دادگستری هستند، فرزند خردسال خود را در این حادثه از دست داده‌اند. آن‌ها تمام هستی و اموال خود را فدا کرده‌اند تا برای این شرکت حکمِ خسارت چهل‌ویک میلیون دلاری بگیرند که حکمی بی‌سابقه به حساب می‌آید، اما باید دید که مالک این شرکت حاضر به قبول مسئولیت و پرداخت چنین خسارتی خواهد بود یا خیر؟ این دعوای قضایی و جلسات مکرر دادگاه، هسته‌ی مرکزی رمان استیناف را شکل می‌دهد.

جان گریشام که پیش از انتخاب حرفه‌ی رمان‌نویسی، سال‌ها به‌عنوان وکیل دادگستری و نماینده‌ی مجلس با داستان‌های متعددی مواجه بوده، تجربیات واقعی خود را با تراوش‌های ذهن خیال‌پردازش ترکیب می‌کند. اگرچه او در مقدمه این‌طور عنوان می‌کند که نام شهرها، مکان‌ها، شرکت‌ها و آدم‌ها کاملاً برگرفته از تخیل است، اما حقایق زیادی را درمورد ثروتِ بخش خصوصی و نقش آن در انتخابات قضات مطرح می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب استیناف

کتاب استیناف، بیستمین رمان از جان گریشام، داستانی پرهیجان و تکان‌دهنده را درباب دسیسه‌های سیاسی و قضایی در نظام انتخابات قضات روایت می‌کند. زمانی که سیل شکایت‌های قربانیانِ آب‌های آلوده علیه شرکت مواد شیمیایی به راه می‌افتد، رأی هیئت‌منصفه صادر می‌شود؛ پرداخت خسارتی سنگین در قبال جان‌های ازدست‌رفته. مالک شرکت، یکی از سرمایه‌داران وال‌استریت، در مقابل همه قسم می‌خورد که نمی‌گذارد این حکم عملی شود. او برای این کار قطعاً به طرح دسیسه‌ای کثیف نیاز دارد. نُه قاضی در دیوان عالی می‌سی‌سی‌پی مسئول رسیدگی به این پرونده هستند. چهارتای آن‌ها مخالف این حکم و حامی شرکت شیمیایی و پنج‌ قاضی موافق جریمه‌ی شرکت هستند. مالک شرکت برای رهایی از این مخمصه نیاز به تغییر یک رأی دارد. در این میان یک سناتور فاسد، شخصی را معرفی می‌کند که می‌تواند جایگزین یکی از قضات شود و حکم را به‌نفع شرکت برگرداند.

رمان استیناف براساس واقعیاتِ دادگاه‌ها و سیستم سرمایه‌داری، به نقش پول در رواج بی‌عدالتی می‌پردازد و نشان می‌دهد چگونه نتیجه‌ی کارزارهای انتخاباتیْ تحت‌تأثیر حرص و طمع شرکت‌ها و قشر سرمایه‌دار قرار دارد. نویسنده‌ی کتاب استیناف، برای جرم زیست‌محیطیِ مطرح‌شده در داستان از نمونه‌های واقعی پرونده‌های زیست‌محیطی که در زمان وکالت خود با آن روبه‌رو بوده، الهام گرفته است. این رمان نیز مانند رمان‌های دیگر گریشام با صحنه‌ی دادگاه شروع می‌شود، اما نه از ابتدای یک محاکمه، بلکه از نیمه‌ی آن، یعنی زمانی که شرکت شیمیایی کرین تجدیدنظر در حکم صادره را درخواست کرده است.

این رمان با ترجمه‌ی سیف‌الله صادقی یارندی، توسط انتشارات مروارید به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب استیناف

  • گریشام استادِ هنر شخصیت‌پردازی و متأثر کردن مخاطب است. (Irish Independent)

  • جان گریشام بهترین نویسنده‌ی رمان‌های تریلر و مهیج است. (Ken Follett)

  • ادبیات حقوقی وجودش را مدیون جان گریشام و نبوغ داستان‌سرایی اوست. (Daily Record)

  • صحنه‌های دادگاه قلب تپنده‌ی رمان‌های گریشام هستند. (Mirror)

  • گریشام درجه‌ی قابل‌توجهی از تعلیق را در هوشمندانه‌ترین کتاب خود در سال‌های اخیر ارائه می‌دهد. (The New York Times)

  • رمانی که می‌تواند به اثر کلاسیکِ دوران خود تبدیل شود. (The Boston Globe)

  • داستانی پرجزئیات که پایانش شما را شگفت‌زده می‌کند. (People)

کتاب استیناف برای چه کسانی مناسب است؟

دوست‌داران داستان‌های حقوقی و هیجان‌انگیز از مطالعه‌ی رمان استیناف لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب استیناف می‌خوانیم

وس گفت: «و این مطلب موضوع دیگری را به ذهن متبادر می‌سازد و آن این است که رأی هیئت‌منصفه شدیداً دورنما را تغییر داده است. یعنی اولاً انتظارات از همین حالا روند صعودی به خود گرفته و سایر موکلان‌مان در بوومور خیلی زود ما را کلافه خواهند کرد و از ما می‌خواهند که هرچه زودتر به دادگاه برویم و یک رأی هیئت‌منصفه‌ی سنگین دیگر را به نفع آن‌ها به‌دست بیاوریم. ما باید صبور باشیم ولی نباید بگذاریم که این افراد کلافه و دیوانه‌‌ی‌مان کنند. دوم این‌که وکلای متخصص در امر خسارت بدنی مثل کرکس‌ها و لاشخورها به سمت بوومور در پرواز هستند. این‌ها برای به‌دست آوردن موکلان با هم رقابت خواهند کرد. البته همه برای این کار آزادند، ولی وضع بلبشو و نابسامانی به‌وجود خواهد آمد. هر تماسی با وکیل دیگر باید بلافاصله گزارش شود. سوم این‌که رأی هیئت‌منصفه در طول زمان فشار بیشتری را بر شرکت شیمیایی کرین وارد خواهد ساخت. حقه‌بازی‌های کثیف و ناجوانمردانه‌ی گردانندگان آن شرکت، کثیف‌تر و ناجوانمردانه‌تر خواهد شد. عوامل آن‌ها ما را زیر نظر خواهند داشت. به هیچ‌کس اعتماد نکنید. با هیچ‌کس حرفی نزنید. هیچ‌چیز نباید از این دفتر به خارج درز کند. تمام کاغذباطله‌ها و چرک‌نویس‌ها را با دستگاه کاغذخردکن ریزریز و رشته‌رشته کنید. به‌محض این‌که استطاعت مالی پیدا کنیم، یک محافظ شبانه را هم استخدام خواهیم کرد. نتیجه این‌که مواظب همه‌کس باشید و دائم پشت‌سرتان را بپایید و مواظب باشید.»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
یادداشت نویسنده
بخش اول: رأی هیئت‌منصفه (شامل فصل‌های اول تا شانزدهم)
بخش دوم: کارزار انتخاباتی (شامل فصل‌های هفدهم تا سی‌ودوم)
بخش سوم: رأی دادگاه (شامل فصل‌های سی‌وسوم تا سی‌ونهم)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استیناف
نویسنده
مترجمسیف الله صادقی یارندی
ناشر چاپیانتشارات مروارید
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات488
زبانفارسی
شابک978-964-191-980-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب استیناف

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب استیناف

برای دریافت کتاب استیناف و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.