معرفی و دانلود کتاب بادهای کامینو

عکس جلد کتاب بادهای کامینو
قیمت:
۱۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بادهای کامینو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بادهای کامینو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بادهای کامینو

کتاب بادهای کامینو روایتی جذاب از ماجرای قتلی مشکوک در میانه‌ی یک گردباد است. جان گریشام، نویسنده‌ی این رمان تریلر، شخصیتِ اصلی، بروس کیبل، را آن‌گونه می‌پردازد که وقتی دوستِ نویسنده‌اش قربانی قتلی وحشیانه می‌شود و مقامات درگیر خسارت‌های جانی و مالی طوفان هستند، سفری را در جست‌وجوی قاتل آغاز کند. این رمان یکی از پرفروش‌های نیویورک‌تایمز است.

درباره‌ی کتاب بادهای کامینو

«به جزیره‌ی کامینو خوش آمدید؛ جایی که هر اتفاقی ممکن است رخ دهد، حتی قتل در میان یک گردباد.» این جمله‌ی یک‌خطی، می‌تواند توصیف‌گر کتاب بادهای کامینو (Camino Winds) نوشته‌ی جان گریشام (John Grisham) باشد.

اواخر ماه ژوئیه، طوفانی شدید درگرفت. این طوفانِ غیرقابل‌ پیش‌بینی و مهلک، هر ساله بر سرزمین‌های متفاوتی فرود می‌آمد و گزارشگران را مبهوت می‌ساخت. این بار اما مقصد خود را انتخاب کرده بود: جزیره‌ی کامینو.

در یک روز به‌ظاهر معمولی، بروس کیبل، شخصیت اصلی رمان و صاحب کتاب‌فروشیِ بِی‌بوکس، به مشتریان خود رسیدگی می‌کند. تلویزیون روشن است و اخبارْ خبر از رسیدن طوفانی مهیب به جزیره می‌دهد. میان مشتریان و کارکنان کتاب‌فروشی ولوله‌ای به راه افتاده. بروس نگرانی را جایز نمی‌داند و از کارکنان می‌خواهد نظم فروشگاه را برهم نزنند. دلیل آرامش او این است که در طول بیست‌وچهار سال اقامتش در این جزیره، هیچ‌گاه شاهد وقوع طوفان نبوده. او در اشتیاق جلسه‌ی فردا با نویسنده‌ی موردعلاقه‌اش، خانم مرسر مَن به سر می‌برد. کتاب‌فروشی بروس، از این حیث با دیگر کتاب‌فروشی‌ها متفاوت بود که او می‌توانست با برگزاری جلسات و گردهمایی‌ها، مهجورترین کتاب‌ها را نیز به فروش برساند. حالا نوبت یکی دیگر از آن جلساتی است که بروس انتظارش را می‌کشد.

اخبار از شدت و سرعت بیشترِ طوفان می‌گوید. فرماندار فلوریدا به شهروندان دستور می‌دهد فوراً جزیره را ترک کنند. جزیره تقریباً خالی از سکنه می‌شود، اما بروس نمی‌خواهد برود، او می‌‌ماند و در تلاش است از طوفان فرار کند. جان گریشام جزیره‌ی متروک و طوفان‌زده را با توصیفات روان خود، به‌طور زنده مجسم می‌کند. خانه‌ها با خاک یکسان شده‌اند، ویترین فروشگاه‌ها ویران شده، خیابان‌ها به زیر آب رفته و ده‌ها نفر جان خود را از دست داده‌اند. یکی از قربانیان حادثه، نلسون کِر، دوستِ بروس است. نلسون که نویسنده‌ی داستان‌های جنایی بوده، گویی به‌طرز مشکوکی به قتل رسیده؛ چراکه رد ضربات بر سر او مشهود است. حال سوالی که برای بروس و خواننده مطرح می‌شود این است که چه کسی قاتل است؟ جست‌وجوی قاتل، ماجراهایی را رقم می‌زند که روایت اصلی رمان معمایی-جناییِ بادهای کامینو را شکل می‌دهد.

پلیس محلی درگیر عواقب بعد از طوفان است و آمادگی رسیدگی به این پرونده را ندارد، پس بروس خودش دست‌به‌کار می‌شود. او به سراغ رمان‌های جناییِ نلسون می‌رود و در شخصیت‌های تاریکِ آن‌ها دقیق می‌شود. به این فکر می‌کند که چقدر ممکن است شخصیت‌های او واقعی باشند. تحقیقات بروس، منجر به کشفی تکان‌دهنده می‌شود که از همه‌ی موقعیت‌های داستانیِ آثار نلسون خطرناک‌تر است...

این کتاب جلد دوم از مجموعه‌کتابِ کامینو است. جلد اولِ این مجموعه، جزیره‌ی کامینو نام دارد. انتشارات مروارید این رمان هیجان‌انگیز را با ترجمه‌ی سیف‌الله صادقی یارندی منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب بادهای کامینو

  • کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز
  • کتاب پرفروش یو‌اس‌ای تودی
  • کتاب پرفروش ساندی تایمز

نکوداشت‌های کتاب بادهای کامینو

  • یک رمان تریلر سرگرم‌کننده از جان گریشام. (نیویورک تایمز)

  • جملات کوتاه و گیرای جان گریشام در پایان هر بخش، چاره‌ای جز ورق زدن صفحات باقی نمی‌گذارد. (Pittsburgh Post-Gazette)

کتاب بادهای کامینو برای چه کسانی مناسب است؟

طرفداران رمان‌های جنایی و معمایی، از داستان پرپیچ‌وخمِ رمان بادهای کامینو لذت خواهند برد.

با جان گریشام بیشتر آشنا شویم

جان گریشام زاده‌ی 1955 و اهل آمریکاست. او با مدرک حقوق، برای چند سال وکالت می‌کرد. او همچنین نماینده‌ی مجلس در پارلمان ایالتی بود، اما پس از مدتی کوتاه کناره‌گیری کرد. رمان‌های گریشام با استقبال زیادی مواجه می‌شد. این امر او را تشویق کرد تا وکالت و دنیای حقوق را کنار بگذارد و به نویسنده‌ای تمام‌وقت تبدیل شود. رمان‌های حقوقی و جنایی او طرفداران زیادی را در سراسر دنیا جذب کرده‌اند. گریشام نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز است که بالغ بر چهل رمان در کارنامه‌ی خود دارد و تمام آثار او به زبان‌های مختلف ترجمه شده‌اند.

کتاب‌های «وصیت‌نامه»، «جزیره‌ی کامینو»، «ردیف درختان افرا» و «کوه خاکستری» از آثار معروف جان گریشام هستند.

در بخشی از کتاب بادهای کامینو می‌خوانیم

ساعت هشت شب، سرعت تندبادهای بی‌وقفه و قطع‌نشدنی به بالای صد و شصت کیلومتر در ساعت رسیده بود. این بادها چنان زوزه و سروصداهای وحشتناکی به‌راه انداخته بودند که بروس و نیک از فرط ناراحتی نمی‌توانستند سر جایشان بنشینند. آن‌ها چراغ‌قوه‌به‌دست، به طبقه‌ی پایین رفتند و با احتیاط از پنجره‌ها بیرون را تماشا کردند تا خسارات وارده را برآورد کنند و ببینند آیا شاخه‌ای قطع شده یا آبی در خیابان‌ها جاری شده است یا نه. سپس برگشتند و در قسمت غذاخوری سالن نشستند تا مشروبی بنوشند که ناگهان تندبادی وزید و خانه تکان خورد. معلوم نبود این تندباد بود که خانه را تکان داد یا صدای درهم‌شکستن و فروریختن و متلاشی‌شدن خانه‌ای در فاصله‌ی دور.

این صداهای متلاشی شدن خیلی بد بود. با صدای اول و دوم، نه بروس و نه نیک هیچ‌کدام نمی‌دانستند که چه اتفاقی افتاده است. اما بعد متوجه شدند این صداها، صدای جدا شدن شاخه‌ها از تنه‌ی درختان بر اثر باد شدید است که دست‌کمی از صدای انفجار گلوله نداشت. با هر صدایی از این نوع، آن‌ها از جا می‌پریدند و با احتیاط به طرف پنجره می‌رفتند تا ببینند چه خبر است.

در پانزده سال گذشته، بروس مالک خانه‌ای به نام مارچبنکس بود. این خانه سال 1890 به سبک ویکتوریایی و مقاوم در مقابل گردبادها ساخته شده بود. در حال حاضر او نگران از جا کنده شدن سقفی از خانه یا ایوانی نبود، اما دو درخت بلوط کهنسال در خانه وجود داشت که شاخه‌های بزرگ‌شان می‌توانست در صورت جدا شدن از تنه، خسارت جدی به‌بار آورد.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مترجم
فصل اول: فرود
فصل دوم: صحنه‌ی جنایت
فصل سوم: چپاولگران
فصل چهارم: وصی
فصل پنجم: داروی معجزه‌گر
فصل ششم: مشاور
فصل هفتم: داستان
فصل هشتم: خبرچین
فصل نهم: بازداشت
فصل دهم: طوفان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بادهای کامینو
نویسنده
مترجمسیف الله صادقی یارندی
ناشر چاپیانتشارات مروارید
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات372
زبانفارسی
شابک978-622-324-046-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بادهای کامینو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بادهای کامینو

برای دریافت کتاب بادهای کامینو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.