معرفی و دانلود کتاب افراط گرایی

عکس جلد کتاب افراط گرایی
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افراط گرایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افراط گرایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افراط گرایی

افراط‌گرایی چیست و چرا می‌تواند به خشونت تبدیل شود؟ ایدئولوژی‌های افراطی چگونه به وجود می‌آیند؟ جی. ام. برگر در کتاب افراط گرایی که در سال 2019 عنوان کتاب علمی برجسته را توسط انجمن کالج‌ها و کتابخانه‌های تحقیقاتی را از آن خود کرده است، به ما می‌گوید که امروز موج فزاینده‌ای از جنبش‌های رادیکال تهدیدی برای بی‌ثبات کردن جوامع مدنی در سراسر جهان هستند و درک این مفهوم توسط همه‌ی انسان‌ها با نژادها و فرهنگ‌های مختلف، در هیچ دوره‌ای از تاریخ تا این حد مهم و حیاتی نبوده است.

درباره‌ی کتاب افراط‌گرایی

در کتاب افراط‌گرایی (Extremism) که ذیل مجموعه‌ی دانستنی‌های ضروری اِم آی تی (The MIT Press Essential Knowledge series) منتشر شده، جی. ام. برگر (J. M. Berger) مقدمه‌ای جزئی از جنبش‌های افراطی را ارائه کرده و توضیح می‌دهد که اصولاً چه مدل از رفتار و چه خط مشیی افراط‌گرایی خوانده می‌شود، ایدئولوژی‌های افراطی چگونه ساخته می‌شوند و چرا افراط‌گرایی معمولاً به خشونت ختم می‌شود. برگر بیان می‌کند که اگرچه محتوای ایدئولوژیکی جنبش‌های رادیکال و افراطی متفاوت است، اما تقریباً تمامی آن‌ها عناصر ساختاری مشترکی دارند.

معرفی و دانلود کتاب افراط گرایی

جان ام. برگر، کارشناس جنبش‌های افراطی و تروریسم است. وی در کتاب افراط‌گرایی با زبانی ساده و روان، مفاهیم پیچیده‌ای را برای خوانندگان شرح می‌دهد. در بخشی از کتاب می‌خوانیم که منطق و اصل اولیه‌ی افراط‌گرایی عَلَم کردن عبارت «ما در برابر آن‌ها» به هر شکل ممکن است و با این عقیده تشدید می‌شود که موفقیت و پیروزی «ما» تنها در گرو اقدامات خصمانه علیه «آن‌ها» است. افراط‌گرایی با مفاهیم ناخوشایند معمولی چون نژادپرستی یا نفرت‌پراکنی متفاوت است و اصرار بر اِعمال خشونت دارد.

برگر استدلال خود را با مطالعات موردی و نمونه‌هایی از سراسر جهان در طول تاریخ نشان می‌دهد و با نگاهی دقیق و موشکافانه نگرش‌ها، استدلال‌ها و ترس‌های این گروه‌ها را شناسایی و بررسی می‌کند؛ از تخریب کارتاژ توسط رومیان (که به‌عنوان اولین نسل‌کشی تاریخ شناخته می‌شود) گرفته تا جهادگرایی آخرالزمانی داعش و طالبان. او در کتاب تألیفی خود، سیر تحول جنبش‌های مبتنی بر تخریب و بازسازی هویت و رادیکال شدن‌های فردی و گروهی را توضیح می‌دهد. به‌عقیده‌ی برگر اگر بتوانیم علل افراط‌گرایی و عناصر مشترک جنبش‌های رادیکال و افراطی را بشناسیم و درک کنیم، مقابله‌ی مؤثرتری با آن‌ها خواهیم داشت.

این کتاب در شش فصل تنظیم شده و مواردی چون اسطوره‌ی دلندا، تعریف افراط‌گرایی، گروه‌های خودی و غیرخودی، بحران‌ها و راه‌حل‌ها، رادیکالیزه شدن و آینده‌ی افراط‌گرایی را دربرمی‌گیرد. ضمن این‌که در بخش پایانی کتاب فرهنگ اصطلاحات (انگلیسی-فارسی) نیز در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.

کتاب افراط‌گرایی را انتشارات مازیار با ترجمه‌ی وحید قهرمان ذیل مجموعه‌ی قلمرو علم چاپ و منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب افراط‌گرایی

  • این کتاب که با ظرافت نوشته شده است، بحث روشنی از یک مفهوم مورد مناقشه را با مثال‌هایی از جناح راست و چپ و تروریسم مذهبی ارائه می‌دهد و برای هرکسی که به‌تازگی با این مفهوم آشنا شده، یک متن مقدماتی عالی در راستای درک بهتر افراط‌گرایی سیاسی است. (Perspectives on Terrorism)
  • این کتاب یکی از اولین تلاش‌های جدی برای ارائه‌ی پاسخ به عدم اجماع علمی در مورد معنای افراط‌گرایی است. نویسنده این کار را از طریق مطالعه‌ی دقیق پدیده‌های تاریخی و رفتارهای اجتماعی انجام داده است، زیرا این موضوع نیازمند رویکردی چند رشته‌ای است و به‌عنوان یک موضوع آکادمیک مجزا، مستحق تمرکز بیشتر است. (European Eye on Radicalization‌)

کتاب افراط‌گرایی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به کلیه‌ی علاقه‌مندان به حوزه‌های جامعه‌شناسی و سیاسی پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب افراط گرایی می‌خوانیم

1: اسطوره دلندا

در نظرسنجی دیوان عالی آمریکا به سال 1964 که سعی در تعریف پورنوگرافی برای اهداف قانونی داشت، قاضی پاتر استوارت ماهیت مبهم این مفهوم را در شش کلمه مشهور خلاصه کرد. او نوشت، او نمی‌تواند تعریف عملی‌ای را ارائه دهد، اما «وقتی آن را ببینم، می‌دانم چیست.»

بیش از پنجاه سال بعد، می‌بینیم که این آزمون برای یکی از مهم‌ترین مشکلات جهان اعمال می‌شود، افزایش دامنه جنبش‌های افراطی که باعث بی‌ثباتی جوامع مدنی در سراسر جهان شده است. تقریباً همه اذعان به خطرناک بودن این تهدید دارند، اما افراط‌گرایی هنوز اغلب طبق معیار استوارت طبقه‌بندی می‌شود: وقتی آن را می‌بینیم آن را می‌شناسیم. و مانند پورنوگرافی، همه ما درباره آنچه افراط‌گرایی چیست توافق نداریم.

تعریف آن در فرهنگ لغت دُوری است: افراط‌گرایی «کیفیت یا حالت افراطی بودن» یا «حمایت از اقدامات یا دیدگاه‌های افراطی» است. در محافل علمی و جوامع سیاسی، تعاریف گسترده‌ای ارائه شده است. برخی ساده‌لوحانه، و برخی به‌طور ناهنجاری بغرنج هستند. بسیاری از آن‌ها اختصاص به نوعی جنبش خاص، مانند تروریسم جهادی دارند. برخی مبتنی به استفاده از خشونت تلقی می‌شوند. اغلب دانشمندان افراط‌گرایی را نسبت به «مرکزیت» یا «هنجارها»‌ی معیار در هر جامعه‌ای تعریف می‌کنند. در سیاست، افراط‌گرایی نوعی توهین محسوب می‌شود - راهی برای توصیف و محکوم کردن آنچه باور «دیگران» است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار این مجموعه
قدردانی
1: اسطوره دلندا
2: افراط‌گرایی چیست؟
3: گروه‌های خودی و غیرخودی
4: بحران‌ها و راه‌حل‌ها
5: رادیکالیزه شدن
6: آینده‌ی افراط‌گرایی
فرهنگ اصطلاحات (انگلیسی-فارسی)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افراط گرایی
نویسنده
مترجموحید قهرمان
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-622-706108-6
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب افراط گرایی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب افراط گرایی

برای دریافت کتاب افراط گرایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.