معرفی و دانلود کتاب صوتی قلمرو نامرئی: تصویری تازه از بیماری‌های مزمن

عکس جلد کتاب صوتی قلمرو نامرئی: تصویری تازه از بیماری‌های مزمن
قیمت:
۹۳,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قلمرو نامرئی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قلمرو نامرئی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی قلمرو نامرئی: تصویری تازه از بیماری‌های مزمن

کتاب صوتی قلمرو نامرئی اثری از مگان اورورک، نویسنده‌ی نام‌آشنای آمریکایی است. اورورک در این کتابِ پرفروش نیویورک تایمز همراه با شرح خاطرات خود از ابتلا به نوعی بیماری عفونی، به بررسی برخی از بیماری‌های مزمن و گاه ناشناخته‌ای پرداخته است که چالش بزرگی را برای گروه بسیاری از جمعیت جهان ایجاد کرده‌اند و از این طریق، نیاز به کاوش‌های بیشتر درباره‌ی سایر بیماری‌های خودایمنی خاموش را اعلام نموده است.

درباره‌ی کتاب صوتی قلمرو نامرئی

مگان اورورک (Meghan O’Rourke) در کتاب صوتی قلمرو نامرئی (The Invisible Kingdom: Remaining Chronic Illness) بر موضوع بیماری‌های مزمنِ ناشناخته متمرکز بوده است. همه‌گیری‌ خاموش بیماری‌های مزمن سالانه ده‌ها میلیون نفر در سراسر جهان را مبتلا می‌کند. این بیماری‌ها به این دلیل خاموش می‌مانند که اغلب مورد توجه و اهمیت قرار نمی‌گیرند و در برخی موارد حتی تشخیص نیز داده نمی‌شوند. در پژوهش‌های اورورک، اختلالات خودایمنی، سندروم لایم، خستگی مزمن و حتی کووید طولانی‌مدت نیز از زمره‌ی این بیماری‌ها به شمار آمده‌اند. فقدانِ تجربه‌ی کافی در بشر در مواجهه با این قبیل بیماری‌ها و دشواری در تشخیص و درمانِ آن‌ها، کارشناسان و آگاهان امر را بر آن داشته تا بیشتر بر اقدامات پیشگیرانه برای اجتناب از ابتلای افراد به بیماری تأکید کنند و سیاست‌های درمانی را به مراحل بعدی تنزل دهند.

مگان اورورک را تجربه‌ای شخصی در مواجهه با بیماری و دشواری‌های مراحل درمان به نگارش چنین کتابی سوق داده است. اورورک در مقدمه‌ی کتاب صوتی قلمرو نامرئی از مراحل مختلف بیماری خود سخن گفته و هدفش از این کتاب را اطلاع‌رسانی و انتشار آگاهی درباره‌ی بیماری‌های مزمن و ناشناخته عنوان کرده است. قلمرو نامرئی از این رو کتابی جامع محسوب می‌شود که طیف وسیعی از اطلاعات را می‌توان در آن یافت: تجربیات شخصی در فرآیندها و مراحل مختلف درمان، مصاحبه با پزشکان خبره، پژوهشگران، کارشناسان بهداشت و دیگر بیماران، ردیابی آثار بیماری در طول تاریخ پزشکی، بررسی ریشه‌های بیماری و علل مختلف بروز آن از جمله وراثت و سبک زندگی و...

معرفی و دانلود کتاب صوتی قلمرو نامرئی

کتاب صوتی قلمرو نامرئی نگاهی جامع‌انگارانه به بیماری دارد و با جزئیات تک‌تک مراحل مختلف آن از تشخیص و ریشه‌یابی علل گرفته تا روند درمان، همگی را به‌خوبی و با تفصیل شرح داده است. مگان اورورک همچنین به این موضوع اشاره می‌کند که سهل‌انگاری در برابر بیماری و ناچیز شمردنِ آن و همین‌طور عدم رسیدگی و توجه افراد و نهادهای مسئول در انتشار بیماری به‌ویژه در میان افراد و مناطق کمتربرخوردار جامعه بسیار تأثیرگذار است.

از دیگر مباحث مهمی که در کتاب صوتی قلمرو نامرئی به آن پرداخته شده است می‌توان به عدم وجود درمان مؤثر و کارآمد برای بیماری‌های مزمن و خاموش اشاره کرد. امری که دلیلی برای آن نمی‌توان در نظر گرفت جز اینکه بشر و علم پزشکی هنوز از این بیماری‌ها شناخت و تجربه‌ی کافی ندارند و از این رو گاه نمی‌توانند راه درمان مناسب و مؤثری به مبتلایان ارائه نمایند. اورورک ویروس خودایمنی کبدی را مثال می‌زند که در اثر ابتلای فرد به آن، گلبول‌های سفید بیمار به کبد حمله می‌کنند و میزان ترشحات آنزیم‌های کبدی را در اندازه‌هایی غیرمعمول بالا می‌برند. این ویروس در برابر درمان‌های ساده مقاوم است و تاکنون درمانی جز مصرف داروهای کورتونی برای آن پیشنهاد نشده است. بیمارانِ مبتلا به این ویروس اغلب پوستی زردرنگ و ملتهب دارند و به‌شکلی ناگهانی وزن کم می‌کنند.

زبانِ روایتِ مگان اورورک در کتاب صوتی قلمرو نامرئی، تلفیقی از ادبیات و علم و صراحت و هم‌دلی با بیمار است. اورورک هم‌زمان هم شاعر است، هم بیمار و هم معلم. او تجربه‌ی شخصیِ خود از بیماری‌اش را به ابزاری تبدیل کرده که در ورای آن، به اطلاع‌رسانی درباره‌ی معضلی جهانی دست بزند و در عین حال به بیماران نیز امید و آگاهی بخشد. اورورک در سه بخش و بیست فصل این کتاب به موانع موجود بر سر راه شناخت، آگاهی و درمان بیماری‌های نادر، امکان بهبودی و مراحل التیام پرداخته است. قلمرو نامرئی کتابی ارزشمند و روشنگر است که شنیدنِ آن فرد را به درک جدیدی از سلامتی و ارزشمندیِ آن خواهد رساند.

کتاب صوتی قلمرو نامرئی را به همت نشر جیحون و در همکاری با انتشارات نیکو نشر، با ترجمه‌ی احمد دیبا و خوانش ناهید حجت پناه می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب قلمرو نامرئی

  • حضور در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
  • فینالیست جایزه‌ی ملی کتاب غیر داستانی در سال 2022
  • یکی از بهترین کتاب‌های سال به انتخاب NPR ،The New Yorker ،Time ،Vogue

نکوداشت‌های کتاب قلمرو نامرئی

  • قلمرو نامرئی کتابی‌ست که از نگاه احساسی قانع‌کننده و از دید عقلانی، غنی و پربار است. (Kirkus Review)
  • قلمرو نامرئی کتابی برای مجهز شدن به دانش مراقبت‌های بهداشتی است؛ یک داستان کارآگاهی پزشکی که به مبحثی ضروری پرداخته و ثابت می‌کند نویسنده‌اش در کار خود بسیار مهارت دارد. (Oprah Daily)
  • کتاب قلمرو نامرئی اثری علمی و آموزشی است و می‌توان آن را کاوشی شخصی و عمیقاً تکان‌دهنده در زندگی توأم با بیماری مزمن دانست. این کتاب مهر تأییدی بر آن است که مبتلایان به بیماری‌های مزمن تنها نیستند. (Library Journal, Starred Review)
  • مگان اورورک جسورانه منشاء بیماری‌ها و درمان‌های احتمالی آن‌ها و مهم‌تر از آن، تجربیات فرهنگی، روان‌شناختی و پزشکی مبتلایان به بیماری‌های مزمن و ناشناخته را مورد بررسی قرار می‌دهند. کتاب قلمرو نامرئی در بهترین زمان ممکن به انتشار رسیده است. (The Boston Globe)
  • قلمرو نامرئی از بسیاری از جهات کتابی ارزشمند، مهم و قدرتمند است. (The Nation)
  • کتاب قلمرو زندگی نه‌تنها خاطراتی از نویسنده‌ در مواجهه‌اش با بیماری را در بر دارد که سندی از سال‌ها پژوهش او به شمار می‌رود. (اندرو سولومون، نویسنده‌ی پرفروش آمریکایی)

کتاب صوتی قلمرو نامرئی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر یکی از نزدیکان یا حتی خودتان به نوعی از بیماری‌های خودایمنی یا دیگر بیماری‌های مزمنی که کمتر اطلاعات و شناخت درباره‌ی آن‌ها وجود دارد مبتلا هستید، شنیدنِ کتاب صوتی قلمرو نامرئی و آگاهی از مطالبِ آن می‌تواند برای شما تجربه‌ای مفید و آموزنده باشند. این کتاب همچنین به علاقه‌مندانِ آثار حوزه‌ی سلامت نیز پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی قلمرو نامرئی: تصویری تازه از بیماری‌های مزمن می‌شنویم

افراد بسیاری در حال تحمل رنج هستند. همه‌ی ما با فراگیری بیماری بلندمدتی مانند بیماری قلبی و سرطان که به‌خوبی تعریف شده و بی‌هیچ‌تردیدی «واقعی» فرض می‌شوند آشنا هستیم؛ (حتی اگر چیزهای بسیار زیادی وجود داشته باشند که هنوز درباره‌ی آن‌ها ندانیم) اما چیزی که کمتر می‌دانیم این است که همه‌گیری خاموشی از بیماری‌های مزمنی وجود دارد که بیشتر به حاشیه رانده می‌شوند، درباره‌ی آن‌ها تردید وجود دارد یا حتی تشخیص هم داده نمی‌شوند. بیماری‌هایی از جمله بیماری‌های خودایمنی، آنسفالومیلیت میالیژی یا سندرم خستگی مزمن، سندروم لایم بعد از درمان (یا همان‌طور که خیلی از مریض‌ها به آن بیماری‌ لایم مزمن می‌گویند)، دیس‌اتونومی، سندروم فعال‌سازی سلول مَست، فیبرومیالژی و اکنون شیوع بسیار بیماری‌ای که به‌تازگی در شرف به رسمیت شناختن آن هستیم، کووید طولانی. اگر هر عصری بیماری امضا‌شده‌ی معرّف خود را داشته باشد، اذعان می‌کنم که این بیماری مزمن است که مختص دوران ما محسوب می‌شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
2 دقیقه
متن پشت جلد
27 دقیقه
نکوداشت‌های کتاب
23 دقیقه
بخش اول: موانع - یک: به‌تدریج و سپس ناگهانی
18 دقیقه
بخش اول - دو: بیماری خودایمنی چیست؟ - قسمت اول
28 دقیقه
بخش اول - دو: بیماری خودایمنی چیست؟ - قسمت دوم
26 دقیقه
بخش اول - سه: تصاویر کلی از بیماری - قسمت اول
16 دقیقه
بخش اول - سه: تصاویر کلی از بیماری - قسمت دوم
33 دقیقه
بخش اول - چهار: جعل هویت
22 دقیقه
بخش اول - پنج: رابطه‌ی دکتر با بیمار - قسمت اول
31 دقیقه
بخش اول - پنج: رابطه‌ی دکتر با بیمار - قسمت دوم
24 دقیقه
بخش اول - شش: طب‌های جایگزین - قسمت اول
29 دقیقه
بخش اول - شش: طب‌های جایگزین - قسمت دوم
20 دقیقه
بخش اول - هفت: سراشیبی - قسمت اول
20 دقیقه
بخش اول - هفت: سراشیبی - قسمت دوم
33 دقیقه
بخش اول - هشت: مشکل زن‌ها
28 دقیقه
بخش اول - نه: سیستم ایمنی گمراه شده - قسمت اول
27 دقیقه
بخش اول - نه: سیستم ایمنی گمراه شده - قسمت دوم
22 دقیقه
بخش دوم: اسرار - ده: خودایمنی در نقش استعاره - قسمت اول
17 دقیقه
بخش دوم - ده: خودایمنی در نقش استعاره - قسمت دوم
24 دقیقه
بخش دوم - یازده: ذهن و بدن
30 دقیقه
بخش دوم - دوازده: تفکر مثبت
18 دقیقه
بخش دوم - سیزده: امکان بهبودی - قسمت اول
22 دقیقه
بخش دوم - سیزده: امکان بهبودی - قسمت دوم
16 دقیقه
بخش دوم - چهارده: بدترین وضعیت - قسمت اول
27 دقیقه
بخش دوم - چهارده: بدترین وضعیت - قسمت دوم
19 دقیقه
بخش دوم - پانزده: بیماری لایم - قسمت اول
23 دقیقه
بخش دوم - پانزده: بیماری لایم - قسمت دوم
26 دقیقه
بخش دوم - پانزده: بیماری لایم - قسمت سوم
21 دقیقه
بخش دوم - شانزده: عاقبت ماجرا - قسمت اول
21 دقیقه
بخش دوم - شانزده: عاقبت ماجرا - قسمت دوم
15 دقیقه
بخش دوم - هفده: بلاتکلیفی
25 دقیقه
بخش سوم: التیام - هجده: سکوت و التیام
18 دقیقه
بخش سوم - نوزده: راه‌حل‌ها - قسمت اول
31 دقیقه
بخش سوم - نوزده: راه‌حل‌ها - قسمت دوم
28 دقیقه
بخش سه - بیست: روایت‌های مختلف درباره‌ی خرد - قسمت اول
23 دقیقه
بخش سه - بیست: روایت‌های مختلف درباره‌ی خرد - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی قلمرو نامرئی: تصویری تازه از بیماری‌های مزمن
نویسنده
مترجماحمد دیبا
راویناهید حجت پناه
ناشر چاپیانتشارات نیکو نشر
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۵۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی قلمرو نامرئی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی قلمرو نامرئی

برای دریافت کتاب صوتی قلمرو نامرئی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.