معرفی و دانلود کتاب ایکیگای: اسرار ژاپنی‌ها برای یک زندگی طولانی و شاد

عکس جلد کتاب ایکیگای: اسرار ژاپنی‌ها برای یک زندگی طولانی و شاد
قیمت:
۷۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ایکیگای: اسرار ژاپنی‌ها برای یک زندگی طولانی و شاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ایکیگای: اسرار ژاپنی‌ها برای یک زندگی طولانی و شاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ایکیگای: اسرار ژاپنی‌ها برای یک زندگی طولانی و شاد

همانطور که از عنوان کتاب ایکیگای: اسرار ژاپنی‌ها برای یک زندگی طولانی و شاد برمی‌آید، هکتور گارسیا و فرانسس میرالس در اثر حاضر شما را دعوت می‌کنند تا ایکیگای، که آن را راز ژاپنی‌ها برای زندگی مطلوب می‌نامند، فرا بگیرید. این کتاب یکی از محبوب‌ترین آثار حوزه‌ی خودیاری‌ست و در لیست کتاب‌های پرفروش لس‌آنجلس تایم قرار دارد.

درباره کتاب ایکیگای

می‌خواهید از شغلی که از آن رضایت ندارید استعفا دهید، از روابط خود راضی نیستید و یا هدف تازه‌ای برای زندگی‌تان برگزیده‌اید. به‌هرروی، خود را برای تغییر آماده می‌بینید، اما نمی‌دانید دقیقاً باید از کجا آغاز کنید... اینجاست که حکمت کهن ژاپنی‌ها به یاری شما می‌آید!

حدس می‌زنیم که نام «ایکیگای» را شنیده باشید. این روزها کتاب‌های متعددی در ارتباط با این مفهوم ژاپنی به رشته‌ی تحریر درآمده که به شما کمک می‌کند تا زندگی خود را بهبود ببخشید و به آرامش دست پیدا کنید. کتاب ایکیگای: اسرار ژاپنی‌ها برای یک زندگی طولانی و شاد (Ikigai: The Japanese Secret to a Long and Happy Life) نیز یکی از همین کتاب‌هاست. در واقع اگر بگوییم از بهترین کتاب‌های این حوزه، اغراق نکرده‌ایم. اما ایکیگای چیست که این روزها چنین مورد استقبال قرار گرفته و همه تلاش می‌کنند تا به کمک آن راهی برای به‌زیستی خود بیابند؟

هکتور گارسیا (Hector Garcia)‌ و فرانسس میرالس (Francesc Miralles) به شما پاسخ می‌گویند! ایکیگای از دو واژه‌ی «ایکی» و «گای» تشکیل شده که این دو واژه در کنار یکدیگر «بهای زندگی» معنا می‌دهند. به عبارتی، ایکیگای همان ارزش زندگی‌ست. درون همه‌ی ما ایکیگایی وجود دارد که تنها با یافتن آن می‌توانیم به خوشی و شادی دست پیدا کنیم. نویسندگان این کتاب ثمربخش همراه شما هستند تا قدم‌به‌قدم با این مفهوم آشنا شوید و اصول آن را به کار ببندید.

همه‌ی ما می‌خواهیم که یک زندگی پرثمر و باآرامش داشته باشیم. اما تنها عده‌ی کمی از میان ما برای توسعه‌ی فردی و خودسازی اقدامی می‌کنیم. بدیهی‌ست که شادی بی‌دلیل و سرزده به سراغ ما نمی‌آید. که، خود باید برای آن تلاش کنیم. پیشنهاد نویسندگان این اثر برای یافتن خوشی،‌ به‌کاربستن مفهوم ایکیگای است.

شاید همچنان پس از توضیحات داده‌شده ایکیگای همچنان در نظرتان مبهم بنماید. اگر می‌خواهید بیشتر در این باره بدانید، پیشنهاد ما به شما کتاب ایکیگای: اسرار ژاپنی‌ها برای یک زندگی طولانی و شاد است.

جوایز و افتخارات کتاب ایکیگای

- در فهرست کتاب‌های پرفروش لس‌آنجلس تایم
- اثر حاضر به بیش از 57 زبان ترجمه شده است.
- پرفروش‌ترین کتاب بین‌المللی (بیش از یک میلیون نسخه در سرتاسر جهان به فروش رسیده است!)

نکوداشت‌های کتاب ایکیگای

- یک دستورالعمل ساده و جذاب برای شاد زیستن. (Stylist)
- دنیای این کتاب، شما را به جذاب‌ترین سفر عمرتان می‌برد! (Forbes)
- یک کتاب مهم در زمینه سبک زندگی که همه باید به آن عمل کنند. (The Guardian)
- ایکیگای کتابی است که به شما امکان می‌دهد به آینده نگاه کنید حتی اگر در حال حاضر بدبخت هستید! این اثر به شما کمک می‌کند تا زندگی رضایت‌بخشی داشته باشید. (BBC)

کتاب ایکیگای مناسب چه کسانی است؟

اگر علاقه‌مندید از ایکیگای بیشتر بدانید و راز یک زندگی شاد و پرآرامش را فرا بگیرید،‌ کتاب حاضر را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

با هکتور گارسیا و فرانسس میرالس بیشتر آشنا شویم

یکی از نام‌های آشنای امروز در ژاپن و دیگر کشورهای جهان، هکتور گارسیا است. نویسنده‌ای که با کتاب بی‌نظیرش شناخته می‌شود و بر فرهنگ ژاپن بسیار مسلط است. گارسیا که با کتاب‌های پرفروشی همچون «وابی سابی»‌ و «گیگ» به شهرت رسیده است، در تلاش است که شیوه بهتر زیستن و شادمانی درونی را به مخاطبان خود آموزش دهد.

میرالس نیز یکی از نویسندگان برجسته اهل اسپانیا است.او در زمینه نگارش و فروش انواع کتاب‌های خودیاری سرآمد است و آثار محبوبی را از خودش برجای گذاشته است. میرالس در رشته ادبیات انگلیسی و آلمانی تحصیل کرده و در کارنامه فعالیت‌های خود،‌ عنوان روزنامه‌نگار را هم به ثبت رسانده است. همچنین به عنوان مترجم، نویسنده، ویراستار و موسیقیدان فعالیت کرده است. کتاب میرالس با عنوان «عشق با حروف کوچک» از آثار پرفروش در دنیا به شمار می‌رود که تاکنون به بیست زبان ترجمه شده است.

جملات برگزیده‌ی کتاب ایکیگای

- در اینجا و اکنون، تنها چیز در زندگی من، زندگی توست.
- خودتان را از دست چیزهایی که شما را شکننده می‌کنند خلاص کنید.
- دست از پشیمانی نسبت به گذشته و ترس از آینده بردارید. امروز تنها چیزی است که دارید.
- وقتی ایکیگای خود‌تان را بیابید، دنبال کردن و پروراندن هرروزه آن به زندگی‌تان معنا می‌بخشد.

در بخشی از کتاب ایکیگای می‌خوانیم

این سؤالات در قلب تحقیقات روان‌شناسی میهالی چیکسنت‌میهالی دربارۀ تجربۀ حضور کامل در آنچه انجام می‌دهیم، مطرح است. میهالی این حالت را «فلو» می‌نامد و آن را به‌عنوان لذت، شوق، خلاقیت و فرایندی که ما را کاملاً در زندگی غوطه‌ور می‌کند توصیف کرده است. هیچ دستورالعمل جادویی برای یافتن شادمانی، برای زندگی کردن طبق ایکیگای شما، وجود ندارد، اما یکی از عوامل کلیدی توانایی دست یافتن به آن، حالت فِلو است؛ ازطریق این حالت به یک «تجربۀ بهینه» دست می‌یابید.

برای رسیدن به تجربۀ بهینه باید به‌جای اینکه خودمان را درگیر کارهایی کنیم که برایمان لذت زودگذر ایجاد می‌کنند، مثل پرخوری، مصرف مواد مخدر و الکل یا خوردن شکلات جلوی تلویزیون، باید وقتمان را برای فعالیت‌هایی صرف کنیم که برای ما حالت فِلو را فراهم می‌سازند و زمانی را که صرف این فعالیت‌ها می‌کنیم افزایش دهیم. میهالی در کتابش با عنوان فِلو روان‌شناسی تجربۀ بهینۀ فِلو نوشته است: «حالتی است که در آن افراد چنان درگیر یک فعالیت می‌شوند که هیچ‌چیزی دیگر برایشان مهم نیست، خود تجربه آن‌قدر لذت‌بخش است که فرد حتی با بهایی گزاف آن را انجام می‌دهد، فقط به‌خاطر انجام دادن آن کار.»

فقط متخصصان خلاق نیستند که تمرکزشان بر بالا بردن سطح فِلو است. اکثر قهرمانان ورزشی، شطرنج‌بازان و مهندسان هم بیشتر وقتشان را صرف فعالیت‌هایی می‌کنند که آن‌ها را به حالت فِلو می‌رساند. براساس تحقیقات میهالی، یک شطرنج‌باز وقتی وارد حالت فِلو می‌شود، همان احساسی را دارد که یک ریاضی‌دان وقتی روی یک فرمول کار می‌کند یا یک جراح وقتی عمل جراحی انجام می‌دهد دارد. می‌هالی -پرفسور روان‌شناسی- داده‌هایی را که مربوط به افرادی از سرتاسر جهان بود، تجزیه‌وتحلیل کرده و کشف کرد که فِلو در بین همۀ افراد در همۀ سنین و در همۀ فرهنگ‌ها یکسان است. در نیویورک و اوکیناوا همۀ ما با روند مشابهی به حالت فِلو می‌رسیم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار: ایکیگای: کلمه‌ای اسرارآمیز
I: ایکیگای: هنر جوان ماندن در حین گذر عمر
II: اسرار ضدپیری چیزهای کوچکی که منجر به زندگی طولانی و شادمانی می‌شوند
III: از معنادرمانی تا ایکیگای: چگونه با یافتن هدفتان در زندگی بهتر و طولانی‌تر زندگی کنید
IV: جریان و روند کار را در هر کاری که می‌کنید پیدا کنید: چگونه کار و اوقات فراغت را به موقعیت‌هایی برای رشد تبدیل کنیم
V: پیشتازان طول عمر: سخنان خردمندانه کسانی که در دنیا بیشترین طول عمر را داشته‌اند
VI: درس‌هایی از ژاپنی‌های بالای صد سال: سنت‌ها و ضرب‌المثل‌هایی برای شادمانی و طول عمر
VII: رژیم ایکیگای: آنچه سالخورده‌ترین افراد جهان می‌خورند و می‌آشامند
VIII: حرکات آرام، زندگی طولانی: ورزش‌های شرقی که موجب سلامتی و طول عمر می‌شوند
IX: سرسختی و وابی-سابی: چطور بی‌اینکه بگذاریم استرس و نگرانی ما را پیر کنند، با مشکلات زندگی روبه‌رو شویم
سخن آخر: ایکیگای: هنر زیستن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ایکیگای: اسرار ژاپنی‌ها برای یک زندگی طولانی و شاد
نویسنده،
مترجمشراره معصومی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات184
زبانفارسی
شابک978-622-220-780-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ایکیگای: اسرار ژاپنی‌ها برای یک زندگی طولانی و شاد

آزاده ضمیری
۱۴۰۲/۴/۳۱
همه‌ی ما برای هدفی آفریده شدیم، و اون روزی که پا به این جهان گذاشتیم با خدای خود عهدی بستیم، که همان ایکیگای ماست که هر کسی باید از درون خود به این ایکیگای برسد، این کتاب فوق العاده میتونه به شما کمک کنه که هدف و رسالت خودتونو در این جهان پیدا کنید، من خیلی گشتم تا این کتاب رو پیدا کردم، اگر شما هم زیاد از ناخودآگاه خود پرسیدید که هدف من چیه و واسه چی اومدم تو این جهان و الان با این کتاب آشنا شدید، این آشناییت اتفاقی نیست برید و کتاب رو بخوانید حتما یک حکمتی داره براتون که با این کتاب اسرار امیز و فوق العاده مثبت آشنا شدید،
امیدوارم با ایکیگای خود آشنا بشید و روز به روز زندگی شادتر رو بارعمری طولانی تجربه کنید.
Asal_Eskandari
۱۴۰۲/۹/۲۹
اول بگم که ترجمه کتاب واقعا خوب و روان بود و کامل میشد باهاش ارتباط گرفت.
درون مایه کتاب عالیه و چیزی رو مطرح میکنه که هممون باید بدونیم و استفاده کنیم یعنی معنا در زندگی!
نکته منفی اینکه بنظرم کتاب قسمت‌های هجو زیادی داره که لزومی نداره آنقدر بهش پرداخته شه مثلا اینکه چجوری مردم ژاپن زیاد عمر
میکنن. تغذیه شون و...
شاید اگه میکروبوکش باشه که این قسمت‌ها حذف شده باشه بهتره چون اینا با یه سرچ ساده از اینترنت هم بدست میاد.
در نهایت خوندنش رو حتما توصیه میکنم اما میگم اگه میکروبوک و یا خلاصه‌اش در دسترسه اون انتخاب بهتریه
سبز باشید و پر از حسِّ زیبای زندگی🌾💚
محمد آرزومند
۱۴۰۱/۵/۱۳
کتاب ایکیگای کتاب جامع در ارتباط با موفقیت ذهن و جسم. با وجود کم بودن و فشرده بودن مطالب اما در عین حال جامع و کامل ‌. که هر آنکس که به دنبال یافتن حقیقت و شالوده زندگی رو غنی میکنه. از مواد غذایی لازم برای جسم گرفته تا مواد غذایی لازم برای روح. رو کامل باز میکنه. چون بر اساس تحقیقات میدانی نوشته و شده ملموس قابل درک و فهم. و با یکبار خوندن درک بزرگی از بدن و جسم و روح رو در اختیار خواننده کنجکاو قرار میده. ایکیگای یه سبک زندگی متفاوت از بقیه ست.
صدف مقدم
۱۴۰۱/۹/۲۲
خوندن این کتاب رو به کسانی کت در جستجوی یافتن معنای زندگی خودشون هستن یا هدف زندگیشون رو گم کردن پیشنهاد میکنم.
به نظر من، به طور کلی اصول و قواعد زندگی ژاپنی‌ها مثل وابی‌سابی، ایکیگای و غیره میتونه الگوی خوبی برای آدم‌ها باشه تا به درک درستی از زندگی خودشون برسن.
ممنون از کتابراه
فریبا سلطانی
۱۴۰۱/۹/۱۰
کتاب ایکیگای یک کتاب فوق العاده مفید است که بر اساس مستندات واقعی نوشته شده و بهترین راهکارها را برای داشتن جسم و روان سالم و درنتیجه شاد و موفق بودن ارائه داده است. خواندن این کتاب را به همه افراد برای داشتن یک زندگی فوق العاده با کیفیت در این دنیای پرهیاهو پیشنهاد می‌کنم.
صبا عباس پور
۱۴۰۱/۱۱/۲۸
کتابی که خیلی خلاصه و مفید توضیح میده چطور تا لحظه آخر عمرمون با امید و آرامش به زندگیمون ادامه بدیم و از اون لذت ببریم.
Omid Ahmadi
۱۴۰۲/۴/۱۹
به توصیه یکی از دوستانم خریدم
از بس خوبه نمیشه نخونیش
همش دلم میخواد برای چندمین بار بخونم
بخونید زیاد هم بخونید
فاطمه ویسی
۱۴۰۲/۵/۱۱
خود کتاب عالی بود اما ترجمش خیلی جالب نبود به نظر من ترجمه‌های دیگشو هم مقایسه کنید بعد بخرید
sahereh sadeghi
۱۴۰۱/۷/۲
کتاب جالبی بود، بخصوص صحبت درباره احساس‌ها و تعریف آن به شیوه‌ای متفاوت زیبا بود
اتی ستوده
۱۴۰۲/۴/۲۰
با سلام این کتاب فوق العاده عالی بود به دوستان توصیه میکنم حتما مطالعه کنند.
عاطفه علیبازی
۱۴۰۲/۲/۸
برای فهمیدن سبک زندگی ژاپنی‌ها خیلی خوبه
باربد مهربان
۱۴۰۲/۹/۱۳
یکی از کتابهای بسیار مفید
اله‍_____ام
۱۴۰۲/۸/۲۵
واقعا خواندنی و بسیار دوست داشتنیه
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه کتاب ایکیگای: اسرار ژاپنی‌ها برای یک زندگی طولانی و شاد

برای دریافت کتاب ایکیگای: اسرار ژاپنی‌ها برای یک زندگی طولانی و شاد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.