معرفی و دانلود کتاب بادبادک باز

عکس جلد کتاب بادبادک باز
قیمت:
۹۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بادبادک باز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بادبادک باز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بادبادک باز

زندگی ممنوع، حتی در پرواز کاغذپاره‌ای بی‌جان... کتاب بادبادک باز رمان جنجالی خالد حسینی، نویسنده‌ی افغانی‌تبار است که ماجرای دوستی دو پسر به نام امیر و حسن را در بحبوحه‌ی جنگ‌ طالبان روایت می‌کند. برای هر خیانتی بهایی هست و رستگاری حتی در تاریک‌ترین لحظات ناممکن نیست. این نسخه‌ی مصور از کتاب بادبادک باز، با تصویرگری فابیو چلونی و میرکا آندولفو در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

درباره‌ی کتاب بادبادک‌باز

در سال‌های اخیر هرگاه نام افغانستان به گوش می‌رسد، اولین صحنه‌ای که در ذهن تداعی می‌شود جنگ است. نبردی بی‌پایان که گویی قرار نیست هرگز به سرانجام برسد و پیروزی خیر بر شر، در این سرزمین معنایی ندارد. خالد حسینی (Khaled Hosseini) نویسنده‌ی کتاب بادبادک‌باز یا کاغذپران‌باز (Kite Runner) با شنیدن خبری عجیب دست به قلم شد و اولین کتاب خود را به رشته‌ی تحریر درآورد. پس از سلطه‌ی طالبان بر کشور افغانستان، روزی نبود که اخبار باورنکردنی و بهت‌آوری از این سرزمین به گوش نرسد. طالبان در یک اقدام عجیب حتی پرواز بادبادک‌ها را ممنوع کرده بود و این خبر به شدت خالد حسینی را متعجب و منزجر نمود. او ابتدا داستانی کوتاه درباره‌ی دو پسر نوشت که علی‌رغم ممنوعیت‌ها همچنان به کار خود ادامه می‌دادند، اما سپس داستانش را گسترش داد و حاصل کار رمانی شد که قلب جهانیان را به درد آورد و توجه همگان را به خود جلب کرد.

داستان کتاب بادبادک‌باز از زبان امیر روایت می‌شود: یک نویسنده‌ی افغانی ساکن کالیفرنیا که برای نجات یک کودک قصد سفر به سرزمین مادری‌اش را دارد. افغانستان به دست طالبان افتاده و مردم روزگار سختی را سپری می‌کنند. سفر بهانه‌ای می‌شود تا امیر داستان زندگی خود و ماجرای دوستی‌اش با حسن در کودکی را تعریف کند.

ماجرای داستان بادباد‌ک‌‌باز به سال‌های قبل از حمله‌ی روس‌ها به افغانستان باز می‌گردد. حسن پسر خدمتکار خانه‌ی امیر است، هر دو نوجوان‌اند و با یکدیگر مثل دو دوست هستند. وقوع جنگ و اتفاق ناخوشایندی که برای حسن افتاده، آن‌ها را از یکدیگر دور می‌کند و امیر همراه با پدرش به آمریکا پناهنده می‌شوند. سال‌ها می‌گذرد و امیر به خاطر جبران کوتاهی‌های گذشته، دوباره راه وطن را در پیش می‌گیرد و در این سفر رازهای زیادی برایش آشکار می‌گردد.

کتاب بادبادک‌باز که اولین بار در سال 2003 منتشر شد، به خاطر اشاره‌ی نویسنده به انحرافات اخلاقی و سوءاستفاده‌ی جنسی از کودکان، با بازخوردهای ضد و نقیضی، مخصوصاً از سوی جامعه‌ی افغان، مواجه شد و البته صدر فهرست آثار پرفروش نیویورک تایمز را نیز به خود اختصاص داد. این نسخه از کتاب بادبادک‌باز با تصویرگری فابیو چلونی (Fabio Celoni) و میرکا آندولفو (Mirka Andolfo) با ترجمه‌ی نیلوفر امن‌زاده منتشر شده است. اثر پیش رو توسط انتشارات پرتقال به چاپ رسیده و نسخه‌ی الکترونیک آن از طریق کتابراه در دسترس علاقه‌مندان به کتابخوانی قرار گرفته است.

افتخارات و جوایز کتاب بادبادک‌باز

  • پرفروش‌ترین کتاب فهرست نیویورک تایمز به مدت دو سال؛
  • فروش بیش از هفت میلیون نسخه در ایالات متحده؛
  • ترجمه به زبان‌های متعدد در سرتاسر دنیا؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی بوکه، 2004؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی ادبی الکس؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی ادبی Elle.

نکوداشت‌های کتاب بادبادک‌باز

  • تصویری تکان‌دهنده از افغانستان جدید. (انترتینمنت ویکلی)

  • این داستان خارق‌العاده تقلای روزانه‌ی افراد گوناگون را در تسلسل رویدادهای تاریخی وحشتناک به تصویر می‌کشد. (پیپل)

  • یک کتاب اول خارق‌‌العاده! داستان دوستی دو پسر نوجوان و ماجرایی باورنکردنی از فرهنگ حاکم بر این سرزمین. بادبادک‌باز از آن کتاب‌هایی‌ست که شما را با خود به دوردست‌ها پرواز می‌دهد. (سن فرانسیسکو کرونیکال)

  • هرچند کتاب بادبادک‌باز اولین رمان خالد حسینی است، اما با قلمی قدرتمند نوشته شده. رویدادهای سیاسی دراماتیکی که در بادبادک‌باز به آن‌ها پرداخته شده، فقط بخشی از داستان را به خود اختصاص داده‌اند. نویسنده تصویری شفاف و الهام‌بخش از اوضاع افغانستان ارائه نموده که به ما یادآوری می‌کند مردم این سرزمین سال‌هاست که در حال مبارزه با خشونت هستند، نبردی که تا به امروز ادامه دارد و دشمن هنوز هم آن‌ها را تهدید می‌کند. (نیویورک تایمز)

اقتباس‌های هنری و سینمایی از کتاب بادبادک‌باز

  • آغاز طرحی به نام پروژه‌ی بادبادک‌باز در ترکیه، 2022
  • ساخت فیلم بادبادک‌باز به کارگردانی مارک فورستر، 2007
  • اجرای چند نمایش بر اساس رمان بادبادک‌باز از سال 2007 تا 2022 در ایالات متحده، کانادا و انگلستان

کتاب بادبادک‌باز مناسب چه کسانی است؟

کتاب بادبادک‌باز داستانی درباره‌ی جنگ و تمام مصائبی‌ست که با خود به همراه می‌آورد. خواندن این کتاب که در ژانر کمیک نگاشته شده، برای نوجوانان بالای چهارده سال مناسب است؛ بااین‌وجود این اثر به دوستداران داستان‌های معاصر با محوریت جنگ افغانستان و حکومت طالبان پیشنهاد می‌شود.

با خالد حسینی بیشتر آشنا شویم

خالد حسینی پزشک، نویسنده و سفیر یونیسف، زاده‌ی 1965 در کابل است. او در خانواده‌ای مرفه به دنیا آمد و پدرش دیپلمات بود. به خاطر شغل پدر مدتی در ایران و فرانسه زندگی کردند و هنگامی‌که پانزده سال داشت به ایالات متحده پناهنده شدند. خالد حسینی تحصیلات خود در رشته‌ی پزشکی را در سال 1993 به پایان رساند و قبل از انتشار اولین کتابش، بیش از ده سال به طبابت مشغول بود.

بادبادک‌باز اولین کتاب اوست که با موفقیت چشمگیری مواجه و سبب شد حرفه‌ی پزشکی را رها کند و تبدیل به نویسنده‌‌ای تمام‌وقت شود. «هزار خورشید تابان»، «ندای کوهستان» و «دعای دریا» نام دیگر آثار خالد حسینی هستند که همچون بادباک‌ باز افتخارات زیادی برایش به همراه داشتند. کسب جایزه‌ی بوکه، جایزه‌ی ادبی کالیفرنیا، گودریدز و جایزه‌ی بریتیش بوک از جمله افتخارات خالد حسینی در عرصه‌ی نویسندگی هستند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بادبادک باز
نویسنده
مترجمنیلوفر امن زاده
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات137
زبانفارسی
شابک978-600-462-763-4
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بادبادک باز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بادبادک باز

برای دریافت کتاب بادبادک باز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.