معرفی و دانلود کتاب بانک توسعه اسلامی و راهنمای تامین مالی بخش‌های صادراتی

عکس جلد کتاب بانک توسعه اسلامی و راهنمای تامین مالی بخش‌های صادراتی
قیمت:
۷۱,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بانک توسعه اسلامی و راهنمای تامین مالی بخش‌های صادراتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بانک توسعه اسلامی و راهنمای تامین مالی بخش‌های صادراتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بانک توسعه اسلامی و راهنمای تامین مالی بخش‌های صادراتی

کتاب بانک توسعه اسلامی و راهنمای تامین مالی بخش‌های صادراتی، نوشته‌ی بیتا نوروزی، به نحوه‌ی تأمین مالی صادرات کشور به واسطه‌ی بانک توسعه اسلامی و پیش‌زمینه‌ی مشکلات این نوع تأمین مالی می‌پردازد و نقاط قوت و ضعف این مسئله را آسیب‌شناسی می‌کند.

درباره‌ی کتاب بانک توسعه اسلامی و راهنمای تامین مالی بخش‌های صادراتی

بانک توسعه اسلامی (Islamic Development Bank) در سال 1975 تأسیس شد. هدف از تأسیس این بانک پیشرفت اجتماعی و اقتصادی کشورهای عضو و جوامع مسلمان کشورهای غیرعضو بر اساس اصول اسلام بود. کشور ایران سومین سهامدار بانک توسعه‌ اقتصادی است و این بانک یکی از منابع مالی بین‌المللی برای فعالان اقتصادی کشور، در بخش صادرات و واردات، به‌شمار می‌رود.

یکی از چالش‌هایی که هر کشور در زمینه‌ی تجارت بین‌الملل، به خصوص در زمینه‌ی صادرات با آن روبه‌رو می‌شود، مسئله‌ی تأمین مالی است. کشورها در عین ایجاد نهادها و سازمان‌های تخصصی حامی صادرات، مکانیزم‌های تأمین مالی خارجی را نیز مد نظر قرار داده‌اند. بیتا نوروزی در کتاب بانک توسعه اسلامی و راهنمای تامین مالی بخش‌های صادراتی، شیوه‌های این نوع تأمین مالی خارجی را از طریق بانک توسعه اسلامی،‌ در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد و نقاط و قوت و ضعف این شیوه‌ها را بررسی می‌کند.

کتاب بانک توسعه اسلامی و راهنمای تامین مالی بخش‌های صادراتی، در پنج فصل نوشته شده است. نویسنده در ابتدا شیوه‌های تأمین منابع مالی خارجی در کشورهای جهان را بیان می‌کند و به پیشینه‌ی بانک توسعه اسلامی و عملکرد و اقدامات این بانک در سال‌های گذشته می‌پردازد. تسهیلات بانک توسعه اسلامی در انواع بلندمدت (پروژه‌ای) و کوتاه‌مدت (تجاری) اعطا می‌شود و منحصر به پروژه‌هایی است که تأثیر بزرگی در توسعه‌ی اقتصادی و اجتماعی کشورهای عضو دارد. نویسنده در فصل دوم تجربه‌ی کشورهای اسلامی در استفاده از منابع خارجی بانک توسعه اسلامی و همچنین نقش این بانک را بررسی می‌کند.

بیتا نوروزی در فصل سوم کتاب بانک توسعه اسلامی و راهنمای تامین مالی بخش‌های صادراتی، سابقه‌ی همکاری ایران با بانک توسعه اسلامی را ذکر می‌کند و به آسیب‌شناسی نقاط قوت و ضعف تأمین مالی صادرات از طریق بانک توسعه اسلامی می‌پردازد. در فصل چهارم نیز فرصت‌های تجاری و زمینه‌های تأمین مالی صادرات به صورت تحلیل توصیفی مطرح شدهده و نویسنده در قالب آمار و ارقام، بخش‌های اولویت‌دار را برای جلب حمایت‌های بانک توسعه شناسایی می‌کند.

در پایان، در فصل پنجم نویسنده اذعان می‌دارد که بانک توسعه اسلامی برنامه‌های هدفمندی را جهت تأمین مالی پروژه‌های بلندمدت دولتی و کوتاه‌مدت خصوصی در نظر گرفته است. از طرفی عوامل بازدارنده‌ی بسیاری در کارایی شیوه‌های تأمین مالی صادرات از طریق بانک توسعه اسلامی نقش دارند. او در این فصل، نتایج پژوهش‌ها و پیشنهادات سیاستی خود را در همین راستا با مخاطب در میان می‌گذارد.

کتاب بانک توسعه اسلامی و راهنمای تامین مالی بخش‌های صادراتی توسط انتشارات چاپ و نشر بازرگانی منتشر شده است.

کتاب بانک توسعه اسلامی و راهنمای تامین مالی بخش‌های صادراتی مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب به فعالان حوزه‌ی صادرات و علاقه‌مندان و پژوهشگران مباحث اقتصاد سیاسی توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب بانک توسعه اسلامی و راهنمای تامین مالی بخش‌های صادراتی می‌خوانیم

رشد و توسعه‌ی صادرات هر کشور، مستلزم به‌کارگیری منابع در شکل بهینه و هدایت آن٬ها در مسیری درست است. در هر جامعه‌ای نهادهای مختلفی می‌توانند در جهت این هدف گام برداشته و نقش مؤثری را در این رابطه ایفا کنند. بازارهای مالی و نهادهای مربوط به آن، یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر این فرایند هستند. بی‌شک فعالیت صحیح و پیاده‌سازی شیوه‌های درست تأمین مالی صادرات، می‌تواند نقش مؤثری در تخصیص بهینه‌ی منابع در سطح کلان اقتصادی داشته و سبب رشد و توسعه‌ی اقتصادی کشور شود. در این میان نقش بانک‌ها در جذب و هدایت منابع مالی قابل دسترس اعم از داخلی و بین‌المللی به سوی مسیرهای بهینه و کمک به توسعه‌ی صادرات غیرقابل انکار است.

فهرست مطالب کتاب

چکیده
فصل اول: بررسی روش‌های تأمین مالی صادرات از طریق منابع خارجی و بانک توسعه اسلامی
فصل دوم: بررسی تجربه کشورهای اسلامی در استفاده از منابع خارجی بانک توسعه اسلامی
فصل سوم: آسیب‌شناسی تأمین مالی صادرات کشور از طریق بانک توسعه اسلامی
فصل چهارم: شناسایی فرصت‌ها و زمینه‌های تأمین مالی صادرات کشور از طریق بانک توسعه اسلامی
فصل پنجم: یافته‌های تحقیق و توصیه‌های سیاستی
منابع و مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بانک توسعه اسلامی و راهنمای تامین مالی بخش‌های صادراتی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-964-468-798-3
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بانک توسعه اسلامی و راهنمای تامین مالی بخش‌های صادراتی

برای دریافت کتاب بانک توسعه اسلامی و راهنمای تامین مالی بخش‌های صادراتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.