معرفی و دانلود کتاب ببر

عکس جلد کتاب ببر
قیمت:
۲۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ببر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ببر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ببر

کتاب ببر، داستانی کمتر شنیده‌شده از ژوئل دیکر، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز است. در این اثر ماجرای ببری را مطالعه می‌کنیم که در نیمه‌ی دوم قرن نوزدهم، به‌شکلی مهارناشدنی گلّه‌ها را از بین می‌برد و روستاییان را قتل‌عام می‌کند. با چنین اوضاعی، سرنوشت مردمان روستا چه خواهد شد؟

درباره‌ی کتاب ببر

کتاب ببر (Le Tigre)، داستانی کوتاه از ژوئل دیکر (Joel Dicker)، نویسنده‌ی مطرح سوئیسی‌ است. داستان از این قرار است که در روسیه‌ی نیمه‌ی دوم قرن نوزدهم، در زمان سلطنت تزار نیکلاس دوم، ببری روزگار انسان‌ها را به هم زده و با قتل‌عام مردم و حیوانات دریای خون به راه انداخته. از مسکو تا پترزبورگ فقط غارت و مرگ است. خطر به حدی است که تزار تصمیم می‌گیرد برای سر حیوان جایزه‌ای قائل شود و به هرکسی که بتواند آن را بکُشد، پاداش دهد.

ایوان، یک مرد جوان جاه‌طلب و بی‌پول، چالش را قبول می‌کند و به‌ دنبال ببر می‌رود: یک شکار برنامه‌ریزی‌شده و روش‌مند. گویی هدف این شکار، دستگیری وحشی‌ترین قاتل زنجیره‌ای است. ایوان همه‌جا را کاوش می‌کند، همه‌ی جزئیات ممکن را درباره‌ی ببر را بدست می‌آورد و مانند یک کارآگاه مدرن وارد ذهن دشمن می‌شود و در نهایت، بالاخره با دشمنش روبه‌رو می‌گردد.

نویسنده‌ی محبوب و مشهور کتاب «پرونده‌ی هری کبر»، داستان دیگری پر از پژواک‌ها و پیچش‌های فرهنگی به ما ارائه می‌دهد. داستانی که مخاطبش را کاملاً روی لبه‌ی تیغ و در تعلیقی غیرقابل‌تحمل نگه می‌دارد. ژوئل دیکر نویسنده‌ای همچون یک جراح زبده است؛ او یکی از معدود افرادی است که می‌تواند موضوع و ایده‌ای را در ذهنش کالبدشکافی کند و آن را همان‌طور که هست به روی کاغذ بیاورد. حاصل ایده‌ای که این چنین با جزئیات و مهارت بررسی شده، داستان خواندنی، پرجزئیات و معنادارِ ببر است.

ژوئل دیکر هنگامی که نوزده‌ساله بود، کتاب ببر را نوشت و آن را به یک مراسم اهدای جوایز ادبی فرستاد، اما برنده نشد. بعداً رئیس هیئت‌داوران اعتراف کرد که داوران کار او را در نظر نگرفته بودند، زیرا هرگز گمان نمی‌کردند فردی به این جوانی بتواند چنین داستانی بنویسد. هشت سال بعد، ژوئل دیکر جایزه‌ی بزرگ آکادمی فرانسه و جایزه‌ی Goncourt des Lycéens را برای کتاب پرونده‌ی هری کبر که از آن زمان به یک پدیده‌ی ادبی تبدیل شده است، دریافت کرد.

تفاوت بزرگی که کتاب ببر با سایر آثار او دارد این است که این رمان کوتاه، نکات اگزیستانسیالیستی بارزتری دارد. شما باید خود را به جای یک نویسنده‌ی نوپا، یعنی بیکر نوزده‌ساله بگذارید؛با کشمکش درونی گسترده‌ای که حاصل دوران بلوغ است. او در داستان کوتاهِ ببر، در بسیاری از مواقع با واقعیت و پوچی‌ای که مصمم به نادیده گرفتن آن است روبه‌رو می‌شود.

گفتنی است کتاب ببر را آریا نوری ترجمه کرده و انتشارات شبنا منتشر ساخته است.

کتاب ببر برای چه کسانی مناسب است؟

داستان ببر اثر ژوئل دیکر، کتابی مناسب برای تمام کسانی است که به رمان‌های رمزآلود و هیجان‌انگیز علاقه‌مند هستند.

در بخشی از کتاب ببر می‌خوانیم

در برابر آن ببر، فقیر و ثروتمند یکسان بودند. هیچ نوع رده‌بندی اجتماعی‌ای نمی‌توانست از کسی در برابر آن حیوان محافظت کند. کسانی که توانایی داشتند برای خود محافظ استخدام می‌کردند، اسلحه می‌خریدند و تا جایی که ممکن بود از خانه خارج نمی‌شدند. روزبه‌روز بر میزان شایعات افزوده می‌شد. دیگر صحبت فقط از یک ببر نبود. بلکه از گله‌ای بود که در کشور حرکت می‌کردند و مرگ را همراه خود می‌آوردند. روزنامه‌ها هم هر روز صحبت از مرگ‌های مشکوک می‌کردند و همین هم وضعیت را بدتر کرده بود.

تزار در سن‌پترزبورگ هر روز با مشاوران خود جلسه می‌گذاشت تا شرایط را بررسی کنند. به نظرش ترسی که بین مردم پیچیده بود بسیار مسخره می‌آمد؛ ولی باید کاری می‌کرد. این ببر داشت به‌تنهایی سیاست جدید او برای اقتصاد سیبری را به شکست می‌کشاند. برای مدت‌های طولانی سیبری را به‌عنوان زمینی بایر در نظر می‌گرفتند که هیچ‌چیز نداشت؛ ولی تزار قصد داشت نهایت منابع را از آن‌جا برداشت کند. آمریکایی‌ها داشتند حداکثر منابع را از آن آلاسکا برداشت می‌کردند. امپراتوری روسیه که به‌شکلی احمقانه گمان می‌کرد آلاسکا خالی از هر منبعی است، آن‌جا را به بهایی ناچیز به ایالات متحده فروخته بود. تزار امیدوار بود با تغییردادن وضعیت سیبری، آن اشتباه را جبران کند و جان تازه‌ای به اقتصاد روسیه بدهد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ببر
نویسنده
مترجمآریا نوری
ناشر چاپیانتشارات شبنا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات28
زبانفارسی
شابک978-622-90108-2-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ببر

آرش ایران‌زاد
۱۴۰۲/۸/۱۱
از نویسنده‌ی پرونده‌ی هری کبر بود این کتاب. کوتاه ولی خیلی جالب. پسندیدم.
جمالی
۱۴۰۲/۸/۱۱
کوتاه و آموزنده بود. عکسهاش هم باحاله.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب ببر

برای دریافت کتاب ببر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.