معرفی و دانلود کتاب بیست و پنج سال در ایران چه گذشت؟ (از بازرگان تا خاتمی): جلد سیزدهم

عکس جلد کتاب بیست و پنج سال در ایران چه گذشت؟ (از بازرگان تا خاتمی): جلد سیزدهم
قیمت:
۱۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بیست و پنج سال در ایران چه گذشت؟ (از بازرگان تا خاتمی): جلد سیزدهم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بیست و پنج سال در ایران چه گذشت؟ (از بازرگان تا خاتمی): جلد سیزدهم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بیست و پنج سال در ایران چه گذشت؟ (از بازرگان تا خاتمی): جلد سیزدهم

کتاب بیست و پنج سال در ایران چه گذشت؟ (از بازرگان تا خاتمی): جلد سیزدهم نوشته‌ی داود علی بابایی به شرح و موشکافیِ رویدادهای سیاسی نیمه‌ی دوم سال 1365 می‌پردازد. نویسنده در این کتاب مواضع مختلفی را که پیرامون جنگ تحمیلی وجود داشته، بررسی می‌کند و به ابهامات تاریخی و سیاسی وضوح می‌بخشد.

درباره‌ی کتاب بیست و پنج سال در ایران چه گذشت؟ (از بازرگان تا خاتمی): جلد سیزدهم

داود علی بابایی در کتاب بیست و پنج سال در ایران چه گذشت؟ (از بازرگان تا خاتمی): جلد سیزدهم به حوادثِ نیمه‌ی دوم سال 1365 می‌پردازد. این نویسنده که پیش‌تر در جلد دوازدهمِ این مجموعه وقایع سیاسی نیمه‌ی اول سال 65 را از نظر گذراند، اکنون در مجلد جدید به مباحثی مثل مصاحبه‌ی مهم اشپیگل با رئیس جمهوری، ساخت ماشین جنگی توسط بانک ایتالیایی BNL، چگونگی شکل‌گیری قطعنامه‌ی 598 و... توجه نشان می‌دهد. این کتاب که در سال‌های ریاست جمهوریِ حسن روحانی نگاشته و منتشر شده، نویسنده را امیدوار می‌کند که سختگیری‌های کمتری بر کتابش اعمال شود و در فضای فرهنگی بازتری از منابع و مآخذ متنوع‌تری استفاده کند. این کتاب را یک منبع و مرجع برای محققان و پژوهشگران می‌دانند تا با رجوع به آن از تاریخ سیاسی ایران مطلع شوند.

معرفی و دانلود کتاب بیست و پنج سال در ایران چه گذشت؟ (از بازرگان تا خاتمی): جلد سیزدهم

کتاب بیست و پنج سال در ایران چه گذشت؟ (از بازرگان تا خاتمی): جلد سیزدهم با نامه‌ی معظم له به امام خمینی آغاز می‌شود. این نامه بر متفاوت بودن اهداف مسئولین وزارت اطلاعات با هدف امام خمینی تأکید می‌ورزد. بخشی از نامه به این قرار است:

« آنچه حضرت‌عالی درصدد آن بودید، با حرکتی که توسط مسئولان اطلاعات انجام شده و می‌شود تفاوت بسیاری دارد. رسیدگی به اتهامات آقای سیدمهدی هاشمی که نظر حضرت‌عالی بود چه ربطی با حمله‌ی مؤسسه‌ی انتشاراتی نهضت جهانی اسلام و غارت اثاث و اموال شخصی آن و حمله به خانه‌های زیادی در تهران و قم و اصفهان و دستگیری افراد معلول و مجروح جنگ تحمیلی و هتک خانواده‌ها و بازداشت نماینده‌ی مجلس شورا و حمله به کتاب‌خانه‌ی سیاسی که زیر نظر این‌جانب اداره می‌شود و بارها مورد حملات تبلیغی رادیوی منافقین واقع شده و دستگیری آقای محمودی یکی از متصدیان با وضع بدی که تصادفاً مرگ مادرش را به دنبال داشت، می‌تواند داشته باشد.»

کتاب بیست و پنج سال در ایران چه گذشت؟ (از بازرگان تا خاتمی) سپس با نامه‌ی محمدی ری شهری به امام خمینی ادامه می‌یابد. او در این نامه اتهامات سیدمهدی هاشمی و همراهانش را برمی‌شمرد و درخواستِ رسیدگی به مجازاتِ آن‌ها را در اسرع وقت دارد؛ چراکه به تعویق انداختن حکم را مساوی با تشویش اذهان عمومی و ایجاد اختلاف می‌داند. نویسنده پاسخ روح‌الله خمینی را به ری شهری نیز ضمیمه کرده است. داود علی بابایی اسناد تاریخی همچون نامه‌ها و مصاحبه‌ها را بدون هیچ تحریفی در کتاب خود ذکر کرده و ماوقعِ ماجرا را از زبانِ خود و با تکیه بر شواهد مستدلِ موجود بیان می‌کند. او همچنین دیدگاه محمد درودیان را درباره‌ی نقش‌آفرینی آمریکا در جنگ ایران و عراق به‌تفصیل بیان می‌کند. به زعمِ درودیان، ایالات متحده در جنگ میان ایران و عراق موضعی بی‌طرفانه به نفع خود داشت. آمریکا پیروزی هیچ‌یک از طرفین جنگ را نمی‌خواست؛ چراکه با پیروزی هریک از طرفین، معادلات و موازنه‌ی منطقه‌ای برهم می‌خورد. آمریکایی‌ها از همان ابتدای جنگ و حمله‌ی عراق به ایران، به‌طور مشخص مخالفت خود را نشان دادند و همین دلیل محکمی برای نظرِ محمد درودیان به حساب می‌آید. در واقع، می‌توان گفت آمریکا نمی‌خواست جنگ ایران و عراق تمام شود.

کتاب بیست و پنج سال در ایران چه گذشت؟ (از بازرگان تا خاتمی): جلد سیزدهم بسیاری از ابهامات تاریخی را پیرامون وقایع و رویدادهای سیاسی نیمه‌ی دوم سال 1365 برطرف می‌کند. این کتاب از سوی انتشارات امید فردا چاپ و روانه‌ی بازار شده است.

کتاب بیست و پنج سال در ایران چه گذشت؟ (از بازرگان تا خاتمی): جلد سیزدهم برای چه کسانی مناسب است؟

محققان و پژوهشگران عرصه‌ی سیاست و علاقه‌مندان به کتب سیاسی و تاریخی از این کتاب استقبال خواهند کرد.

در بخشی از کتاب بیست و پنج سال در ایران چه گذشت؟ (از بازرگان تا خاتمی): جلد سیزدهم می‌خوانیم

در اینجا باید عرض کنم که جریان مدارس ذاتاً یک جریان مقدسی بود که فقیه عالی‌قدر اعلام کردند، منتهی منی که آن همه آلودگی فکری و عملی داشتم و من با آن تفکرات غلط و اشتباه‌خیزم، نمی‌بایستی به آن‌ها نزدیک می‌شدم. ولی من در آن جو عمل‌زدگی به مسئله‌ی مدارس نزدیک شدم و حتی بعضی مسئولین این مدارس را خود من پیشنهاد می‌کردم. مثل آقای کیمیایی که به پیشنهاد من مسئول مدرسه‌ی «بعثت» شد. مسئولین دیگر این مدارس را همفکر خودمان می‌دیدیم و برای اینکه افکارمان را در کشور جامه‌ی عمل بپوشانیم، احساس کردیم که باید جمع و شورایی تشکیل شود برای مدیریت و برنامه‌ریزی روی این مدارس و لذا من از جناب آقای کیمیایی و آقای صلواتی و همچنین آقای محمودی و صفری و جناب آقای شکوری دعوت کردم با خودم هر دو هفته یک بار می‌نشستیم و مسائل مدارس را مطرح می‌کردیم. در اینجا یک نکته‌ی ضمنی هم هست که کتاب‌خانه‌ی سیاسی مطرح است. این کتاب‌خانه قبلاً در دفتر تبلیغات بود و بعداً هم اختلافی بین آقای محمودی و دفتر تبلیغات بروز کرد و بعد از اینکه ما دیدیم این اختلاف به جایی نمی‌رسد و آقای محمودی هم همفکر ما بود و زمینه‌ی پذیرش داشت، او را هم جذبش کردیم به جلسات خودمان و او هم در آن جلسات، شرکت می‌کرد. بنابراین، ما فکر می‌کردیم باید مدیریت این جلسات مدارس و کتاب‌خانه‌ی سیاسی را در رابطه با بیت آیت‌الله منتظری در دست داشته باشند و هدایت کنند. البته نزدیکی من به این جریان باعث آفات و عوارض و بدبختی‌هایی شد که من ناچارم عرض بکنم.

اولی‌اش این است که افکار تند انحرافی‌ ما به دوستانمان منتقل شد، به مدارس منتقل شد، به مربیان مدارس منتقل شد، ما نمی‌فهمیدیم، اما این یک نکته طبیعی بود که وقتی دیدگاه‌های ما، تفکرات ما در شورای مدیریت این مدارس موجود باشد، خواه ناخواه در آموزش و مدیریت رخنه می‌کند و این افکار به بچه‌ها منتقل می‌شود این یک انحراف اصولی بود.

فهرست مطالب کتاب

به بهانه پیشگفتار
نامه‌ی معظم له به امام خمینی مبنی بر متفاوت بودن اهداف مسئولین وزارت اطلاعات با هدف ایشان
نامه‌ی محمدی ری شهری به امام خمینی
در گزارش صریح و صمیمی رئیس مجلس به مردم در سالروز اشغال لانه‌ی جاسوسی آمریکا
نامه‌ی معظم له به آقای ری‌شهری وزیر اطلاعات وقت و اعتراض نسبت به عملکرد نامناسب وزارت اطلاعات
مصاحبه‌ی مهم اشپیگل با رئیس جمهوری
نقش‌آفرینی آمریکا در جنگ ایران و عراق در گفتگو با محمد درودیان
آمریکا و فروش پنهانی اسلحه به ایران
خبرگزاری جمهوری اسلامی، درمورد اعترافات ریگان رئیس جمهور آمریکا درمورد سفر مک فارلین به ایران
بازتاب خرید اسلحه از آمریکا و سفر مک فارلین به ایران در مطبوعات جهان
افشای ماجرا
نظر آقای ری‌شهری درباره‌ی سال 65
وزیر امور خارجه به سوال آقای احمد عزیزی درباره‌ی کمک به زیمبابوه پاسخ داد
متن کامل سخنرانی تلویزیونی ریگان درباره‌ی سفر مک فارلین و تلاش آمریکا برای ایجاد رابطه با ایران
اظهارات مک فارلین درباره‌ی سفر غیرقانونی‌اش به ایران
کانال دوم
در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی در واشنگتن اعلام شد
مذاکرات مخفیانه با آمریکا
اطلاعیه درباره‌ی افتتاح معبد بهائیان در هند
اعترافات سیدمهدی هاشمی پیرامون اقدامات خود قبل و بعد از انقلاب اسلامی
تحولات سیاست خارجی ایران از آغاز ریاست جمهوری
درباره‌ی تحریم ایران
سیدمهدی هاشمی داوطلبانه در یک مصاحبه‌ی تلویزیونی
مصاحبه‌ی مهم وزیر اطلاعات درمورد مهدی هاشمی و دستگیری جاسوسان انگلیسی و کانادایی
پیام به محضر حضرت امام و تشکر از توجه به خطر باند مهدی هاشمی
موشک به پرواز درمی‌آید
مصاحبه‌ی هاشمی رفسنجانی با مجله‌ی آینده‌سازان
اطلاعیه در محکومیت اسلام‌زدایی در ترکیه
بانک ایتالیایی BNL ماشین جنگی می‌سازد
چگونگی شکل‌گیری قطعنامه‌ی 598
اعترافات تلویزیونی سیدمهدی هاشمی
بازتاب‌های رسانه‌ای کنفرانس مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی آقای هاشمی
نامه‌ی سرگشاده‌ی نهضت آزادی ایران به جناب آقای هاشمی رفسنجانی پیرامون جنگ
مصاحبه‌ی مهم نماینده امام در شورای عالی دفاع با خبرنگاران داخلی و خارجی
توسط رئیس مجلس در گفتگو با شبکه‌ی سی.بی.اس آمریکا
مصاحبه‌ی هاشمی رفسنجانی با خبرنگاران داخلی
پاسخ صریح رئیس جمهوری به 6 سوال درمورد جنگ تحمیلی و حمله به شهرها
ماشین پول
نگاهی به قتل‌های پس از انقلاب (مهدی هاشمی، مظهر خشونت)
گفتگوی یک‌ساعته‌ی اطلاعات با نخست وزیر
ارتش «سازمان» در استراتژی عراق
مصاحبه‌ی ری شهری
سخنرانی امام خمینی (ره) درمورد رسوایی مک فارلین
فهرست اعلام
تصاویر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بیست و پنج سال در ایران چه گذشت؟ (از بازرگان تا خاتمی): جلد سیزدهم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات امید فردا
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات576
زبانفارسی
شابک978-964-8698-95-4
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی، کتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بیست و پنج سال در ایران چه گذشت؟ (از بازرگان تا خاتمی): جلد سیزدهم

برای دریافت کتاب بیست و پنج سال در ایران چه گذشت؟ (از بازرگان تا خاتمی): جلد سیزدهم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.