معرفی و دانلود کتاب تاریخ ترسناک 4: انقلاب‌های فرانسه

عکس جلد کتاب تاریخ ترسناک 4: انقلاب‌های فرانسه
قیمت:
۲۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ ترسناک 4: انقلاب‌های فرانسه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ ترسناک 4: انقلاب‌های فرانسه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاریخ ترسناک 4: انقلاب‌های فرانسه

تری دیری نویسنده‌ی داستان‌های تاریخی برای نوجوانان، در کتاب تاریخ ترسناک 4: انقلاب‌های فرانسه، روی تاریک دیگری از سرگذشت پرفراز‌ونشیب ملت‌ها را به شما نشان خواهد داد. این کتاب با زبانی خودمانی و با همراهی تصاویر کمیک و خنده‌دار، جزئیات جذاب و خواندنی زیادی درباره‌ی یکی از بزرگ‌ترین تحولات اجتماعی در اروپا و جهان یعنی سلسله انقلاب‌های فرانسه را برای شما توضیح می‌دهد.

درباره‌‌ی کتاب تاریخ ترسناک 4: انقلاب‌های فرانسه

خواندن ماجراهای تاریخی حسابی کیف دارد؛ حالا تصور کنید که این رخداد‌های واقعی را با یک روایت کمیک ترکیب کنیم! این همان معجون ویژه‌ی تری دیری (Terry Deary) برای علاقه‌مندان نوجوان به داستان‌های تاریخی‌ست. او در فصل تازه‌ای از مجموعه‌ی پرطرفدار خود یعنی کتاب تاریخ ترسناک 4: انقلاب‌های فرانسه (France) یکی از مهم‌ترین برگ‌های تاریخ بشریت را برای ما رو می‌کند.

می‌دانیم که رویداد‌ها و حوادث تاریخی همیشه هم چندان دل‌پذیر نیستند؛ در حقیقت تاریخ ملت‌ها پر است از رخداد‌های ناگوار، جنگ‌ها و اختلافات. اما نگران نباشید! چرا که نویسنده‌ی مجموعه‌ی تاریخ ترسناک، حتی تاریک‌ترین ماجراهای تاریخی را با قلم طنازانه‌‌ی خود برای ما شیرین می‌کند و از هر نقطه‌‌ای در تاریخ نکات مفید و آموزنده‌ای به مخاطبان خود یاد می‌دهد. ماجرای کتاب انقلاب‌های فرانسه نیز درباره‌ی یکی از همین نقاط حساس و تأثیرگذار‌ تاریخی‌ست؛ سلسله تغییراتی که درست در قرن هجدهم و نوزدهم میلادی و در فرانسه پدیدار شد و یکی از بزرگ‌ترین انقلاب‌های تاریخ بشری را بر جای گذاشت.

همه‌چیز به قرون تاریک وسطا برمی‌گردد؛ دورانی که مردمان با رنج و زحمت زیادی زندگی می‌کردند و البته ناعدالتی‌های بسیاری از سر می‌گذارنند. گرچه این شرایط سخت تا سال‌های سال ادامه داشت؛ اما بالاخره سروکله‌ی افراد شورشی و انقلاب‌گر از گوشه‌وکنار خاک فرانه پیدا شد و بعد از آن، حوادث تاریخ‌ساز یکی پشت دیگری اتفاق افتادند. نویسنده‌ی کتاب تاریخ ترسناک در کنار روایت پرهیجان خود از رخداد‌ها، حقایق حیرت‌انگیز زیادی از گوشه و کنار تاریخ فرانسه برای مخاطبان خود بازگو می‌کند. مثلا احتمالاً تا‌به‌حال چیزی از نان‌های خاک آجری در سال‌های قحطی نشنیده باشید؛ یا اصلاً ندانید که انقلاب‌گران فرانسوی چطور مخالفان خود را مجازات می‌کردند.

تری دیری کاری می‌کند که تا با اشتیاق فراوان این داستان حیرت‌آور اما واقعی را تا به انتها پیگیری کنید و از شنیدن واقعیت‌هایی که تابه‌حال به گوشتان نخورده، شگفت‌زده شوید. زبان شیرین و روایت خودمانی نویسنده از ماجرای ملکه‌های مشنگ و پادشاهان پرمدعای فرانسه بارها شما را در طول این روایت آموزنده به خنده می‌اندازد، و تصویر‌گری‌های کمیک و بامزه‌ی کتاب نیز هیجان دنبال کردن یک ماجرای سراسر پند و نکته را دوچندان می‌کند. این کتاب خواندنی با انتشار در سال 2002 مثل دیگر جلد‌های این مجموعه با استقبال خوبی رو‌به‌رو شد. نسخه‌ی فارسی این کتاب که هم‌اکنون در دست شماست، با تلاش انتشارات افق و ترجمه‌ی مهرداد تویسرکانی تهیه شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی تاریخ ترسناک

تاریخ ترسناک (Horrible Histories) یک مجموعه داستان تصویری از ماجراهای بزرگ تاریخ است که با همکاری مجموعه‌ای از نویسندگان تهیه شده. این مجموعه‌ی خواندنی برای گروه سنی نوجوانان آماده گردیده تا خواندن حوادث و رخداد‌های تاریخی را به یک ماجراجویی هیجان‌انگیز تبدیل کند. قلم طنزآمیز، زبانی صمیمی و تصاویر بامزه و خنده‌دار از ویژگی‌های ثابت هر جلد از این مجموعه است و روایت‌های آن بیشتر به نقاط پرحادثه‌ و اثرگذار تاریخ تمدن‌ها تمرکز دارد. خواندن تاریخ و یادآوری حوادث گذشته و البته نقاط تاریک و روشن تاریخ همیشه درس‌های زیادی در دل خود دارد و در مجموعه‌ی تاریخ ترسناک که برای مخاطبان نوجوان تهیه شده، این نکات آموزنده به‌طور هوشمندانه‌ای در میان روایت داستانی و خنده‌دار کتاب مرور می‌شود. این سری روایت تاریخی با تلاش انتشارات افق به فارسی نیز ترجمه شده و «انقلاب‌های فرانسه»، «مصری‌های معرکه» و «رومی‌های بی‌رحم» برخی جلد‌های این مجموعه‌ی پرمخاطب است.

کتاب تاریخ ترسناک 4: انقلاب‌های فرانسه برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های تاریخی و علاقه‌مندان به روایت‌های کمیک و خنده‌دار، عاشق این اثر خواهند شد.

در بخشی از کتاب تاریخ ترسناک 4: انقلاب‌های فرانسه می‌خوانیم

ژاندارک یک رعیت چوپان فرانسوی بود. روزی او در سال 1428 در قریه‌ی دومرمی سرگرم چراندن گوسفندهایش بود که ناگهان، اصواتی آسمانی شنید. این صداها به او دستور می‌دادند که باید فرماندهی سپاه فرانسه بر ضد انگلیسی‌ها را به عهده بگیرد.

ژاندارک در طول فقط سه سال طوری به لشگریانش فرمان راند که هم انگلیسی‌ها را به سختی شکست دادند و هم تاجگذاری پرنس شارل را تضمین کردند و او را با عنوان شاه شارل هفتم به سلطنت رساندند.

اما او در پایان به اسارت ارتش بورگاندی درآمد و به انگلیسی‌ها فروخته شد.

فهرست مطالب کتاب

سرآغاز
عصر مرگبار تاریکی
جنگ صدساله‌ای که نبود
جنایت‌های بی‌رحمانه
فرانسه‌ی انقلابی
پادشاهان پرمدعا
ملکه‌های مشنگ و خانم‌های خطرناک
قرن هراسناک هفدهم
زبان‌بسته‌های زجر کشیده
قرن هولناک هجدهم
قرن ناجوانمردانه‌ی نوزدهم
خاتمه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاریخ ترسناک 4: انقلاب‌های فرانسه
نویسنده
مترجممهرداد تویسرکانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات177
زبانفارسی
شابک978-964-369-1295
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تاریخ ترسناک 4: انقلاب‌های فرانسه

برای دریافت کتاب تاریخ ترسناک 4: انقلاب‌های فرانسه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.