معرفی و دانلود کتاب تلخ‌تر از شیرین

عکس جلد کتاب تلخ‌تر از شیرین
قیمت:
۳۹,۶۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تلخ‌تر از شیرین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تلخ‌تر از شیرین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تلخ‌تر از شیرین

داستانی جذاب از تلاش سه نوجوان برای آزادی و زنده ماندن! کتاب تلخ‌تر از شیرین نوشته‌ی تارا سالیوان درباره‌ی دو برادر است که در اردوگاه کار اجباری به اسارت گرفته شده‌اند و در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کنند تا این‌که دختری از راه می‌رسد و آن‌ها تصمیم می‌گیرند با کمک هم فرار کنند.

درباره‌ی کتاب تلخ‌تر از شیرین:

آمادو پانزده سال دارد و در دو سال گذشته تنها چیز مهمی که در در زندگی‌اش وجود داشته تعداد غلاف‌های کاکائویی است که به همراه برادر کوچکترش، سیدو در یک روز خرد می‌کند؛ چرا که هرچه تعداد آن‌ها بیشتر باشد زودتر می‌توانند بدهی خود را پرداخت کنند و به خانه بازگردند. اما مشکل این‌جاست که آمادو نمی‌داند او و برادرش دقیقاً چه‌قدر بدهکار هستند و کسی نیز راجع به این موضوع حرفی نمی‌زند.

پسرها فقط می‌خواستند برای کمک به خانواده‌ی فقیرشان پول دربیاورند، در عوض آن‌ها را مجبور به کار اجباری در یک مزرعه کردند. بدون امید به فرار، تنها کاری که می‌توانند انجام دهند این است که زنده بمانند، البته تا زمانی که خدیجه از راه می‌رسد!

خدیجه نخستین دختری است که به اردوگاه آمده و خلق و خویی وحشی و درنده دارد. او هر روز شجاعانه می‌جنگد و بارها و بارها سعی می‌کند بگریزد و به آمادو یادآوری می‌کند که آزاد بودن به چه معناست.

سرانجام سه شخصیت اصلی رمان تلخ‌تر از شیرین (The Bitter Side of Sweet) مانند یک خانواده در کنار هم قرار می‌گیرند و تلاش می‌کنند یک بار دیگر فرار کنند اما این بچه‌ها چه شانسی در برابر رئیسان زورگویشان دارند؟

تارا سالیوان (Tara Sullivan) علاوه بر این‌که داستانی جذاب و گیرا برای‌تان روایت می‌کند، شما را با چهره‌ی تاریک صنعت شکلات‌سازی و بهره‌کشی از کودکان آشنا می‌سازد و چشم‌تان را به حقایقی تلخ باز می‌کند.

جوایز و افتخارات کتاب تلخ‌تر از شیرین:

- نامزد جایزه کتاب کارولینای جنوبی سال 2018
- نامزد جایزه کتاب کودکان دوروتی کانفیلد فیشر سال 2018
- نامزد جایزه کتاب خوانندگان جوان Rebecca Caudill سال 2018

نکوداشت کتاب تلخ‌تر از شیرین:

- داستانی دلخراش از تلاش برای بقا. (Publishers Weekly)
- داستانی لطیف و دلهره آور از خانواده، دوستی و آزادی خواهی. (Kirkus)
- داستانی جذاب که همدلی را در خوانندگان ایجاد خواهد کرد. (School Library Journal)
- تصویری گیرا و دردناک از برده‌داری کودک امروزی در مزارع کاکائو در ساحل عاج. (The Wall Street Journal)

کتاب تلخ‌تر از شیرین برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این داستان تاثیرگذار به نوجوانان 13 سال به بالا پیشنهاد می‌شود.

با تارا سالیوان بیشتر آشنا شویم:

او نویسنده‌ای آمریکایی است که در کلکته به دنیا آمد و به دلیل این‌که والدینش امدادگران بین‌المللی بودند بخش عمده‌ی کودکی و نوجوانی خود را در آمریکای جنوبی گذراند. او در چهارده سالگی به آمریکا می‌رود و تحصیلات خود را در این کشور ادامه می‌دهد. سالیوان در آینده از تجربیات خود در کشورهای مختلف برای نوشتن داستان‌هایش استفاده می‌کند. از میان سایر آثار این نویسنده می‌توان به رمان تحسین‌شده‌ی سیاه سفید اشاره کرد که به فارسی نیز ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب تلخ‌تر از شیرین می‌خوانیم:

وقتی همه‌ی غلاف‌های رسیده را از درخت چیدم، روی زمین می‌پرم. فکر می‌کردم سیدو همه‌ی آن‌ها را جمع کرده باشد. در عوض، سیدو را می‌بینم که دارد غلاف‌های خودش را همان‌جوری می‌چیند که همیشه گفته‌ام نباید بچیند.

بی‌سرو‌صدا پشتش می‌ایستم، تماشایش می‌کنم که قمه‌اش را حسابی در هوا تاب می‌دهد. خودش می‌داند کارش اشتباه است. سیدو بچه است و دست‌و‌پاچلفتی. وقتی برداشت می‌کنیم، مجبورش می‌کنم دودستی پشت قمه را بگیرد و ساقه‌ی غلاف را اره کند. اجازه نمی‌دهم جور دیگری از قمه استفاده کند و اجازه ندارد وقتی قمه توی دستش است، از درخت بالا برود.

«سیدو!»

برمی‌گردد و نگاهم می‌کند. قمه‌ی‌ توی دستش میان زمین و هوا می‌ماند.

«داری چه غلطی می‌کنی؟»

دسته‌ی قمه را در دستش فشار می‌دهد.

می‌گوید: «دارم کار می‌کنم.»

«تو که می‌دونی نباید اون‌جوری ازش استفاده کنی!» به قمه‌اش اشاره می‌کنم. همان‌طور که به من خیره است، دستش را پایین می‌آورد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تلخ‌تر از شیرین
نویسنده
مترجمشروین جوانبخت
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات300
زبانفارسی
شابک978-600-462-542-5
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تلخ‌تر از شیرین

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تلخ‌تر از شیرین

برای دریافت کتاب تلخ‌تر از شیرین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.