معرفی و دانلود کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: جون به لب

عکس جلد کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: جون به لب
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: جون به لب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: جون به لب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: جون به لب

جف کینی، کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: جون به لب را با ماجراهای قبل از کریسمس آغاز می‌کند و تلاش‌های گرگ برای دریافت هدایای خوب را به تصویر می‌کشد. این کتاب، ششمین جلد از مجموعه‌ای سرگرم‌کننده با همین نام است که در سال 2011 به عنوان نامزد بهترین کتاب کودک و نوجوان گودریدز انتخاب شد.

درباره‌ی کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: جون به لب

گرگ هفلی، که شخصیت اصلی کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: جون به لب (Diary of a Wimpy Kid: Cabin Fever) است، این‌بار، هم گرفتار مشکلات مدرسه شده و هم درگیری‌های زیادی در خانه دارد. در این قسمت گرگ در تلاش است تا رفتار خوبی داشته باشد بلکه هدایای عالی برای کریسمس دریافت کند. اما متأسفانه دردسر بزرگی از راه می‌رسد. اموال عمومی مدرسه دچار آسیب شده و با این‌که گرگ هیچ ربطی به این موضوع ندارد، مظنون اصلی است! از طرف دیگر یک کولاک بزرگ، آن‌ها را غافل‌گیر می‌کند و راه خروج از خانه را به رویشان می‌بندد. خلاصه حسابی همه چیز به هم ریخته و گرگ هفلی ناراحت و درمانده نمی‌داند چه کار کند!

برای اینکه بدانید آخر این داستان به کجا می‌رسد و بالاخره چه بلایی بر سر گرگ قصه‌ی ما می‌آید، با کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: جون به لب همراه شوید.

این کتاب توسط جف کینی (Jeff Kinney)، به رشته‌ی تحریر درآمده و با تصاویر جذاب و متون خنده‌دار همراه است. کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: جون به لب، ششمین جلد از مجموعه‌ای با همین نام است و انتشارات نیکو نشر آن را با ترجمه‌ی فرخ بافنده منتشر کرده است.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت است، لطفا قبل از خرید، نسخه‌ی نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

درباره‌ی مجموعه‌ی خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه

مجموعه‌کتاب‌های خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه، با ایده‌ی یک بچه‌مدرسه‌ای ضعیف آغاز شد که اتفاقات زندگی‌اش را به داستان‌های مصور تبدیل می‌کند. ماجراهای این پسربچه که در ابتدا به‌صورت آنلاین منتشر می‌شد، مورد استقبال بسیاری قرار گرفت. از این رو جف کینی، قراردادی با یک ناشر امضا کرد تا نسخه‌ی چاپی آن‌ها را منتشر کند. اولین جلد این مجموعه در سال 2007 وارد بازار شد و همواره افتخارات فراوانی برای نویسنده‌اش به همراه آورد. این کتاب، پس از یک‌سال 100000 نسخه در ایالات متحده فروخت و با انتشار کتاب‌های بعدی، به‌مرور سیری صعودی در فروش پیش گرفت.

این مجموعه با متون و تصاویر خنده‌دارش، ماجراهای گرگ هفلی، دوستی‌هایش، خانواده‌اش و گرفتاری‌هایش در جمع قلدرهای مدرسه‌ را دنبال می‌کند.

مجموعه‌ی خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه، 6 بار برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودک نیکلودئون شد و در لیست پرفروش‌ترین آثار مجله‌ی یواس‌ای‌تودی، وال‌استریت‌ژورنال و Publishers Weekly قرار گرفت. همچنین به‌مدت 775 هفته، در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های مجله‌ی نیویورک‌تایمز ظاهر شد.

این مجموعه در 69 زبان متفاوت، موجود است و در ایران توسط ناشرین و مترجمان متعدد، منتشر شده است.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: جون به لب

جف کینی اولین‌بار در سال 2012 اعلام کرد که تا کریسمس سال آینده، انیمیشنی بر اساس کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: جون به لب ساخته خواهد شد. اما او در آگوست 2013، مجدداً توضیح داد که این انیمیشن قرار است در قابل یک ویژه‌برنامه‌ی نیم‌ساعته از شبکه‌ی فاکس پخش شود.

آخرین اظهاریه‌ی این نویسنده مربوط به ژانویه‌ی 2023 است که تأکید کرد ششمین جلد از این مجموعه‌ی محبوب، به‌عنوان یک فیلم توسط دیزنی‌پلاس، ساخته خواهد شد.

جوایز و افتحارات کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: جن به لب

  • نامزد بهترین کتاب کودک و نوجوان گودریدز در سال 2011
  • جف کینی در سال 2012 بابت نگارش کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: جون به لب، از طرف شورای کتاب کودک عنوان بهترین نویسنده‌ی حوزه‌ی کودکان را دریافت کرد.
  • این کتاب، سریع‌ترین کتابی بود که در سال 2011 به فروش رسید. همچنین به‌واسطه‌ی آن، جف کینی، به‌نوان سومین نویسنده‌ی کتاب کودکی معرفی شد که اثرش در هفته‌های اولیه‌ی انتشار به لیست پرفروش‌ها راه می‌یابد.

در نکوداشت مجموعه‌ی خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه

• والدین و مربیان، این مجموعه را به‌عنوان دروازه‌ای بصری و دوستانه برای کودکانی که تمایلی به مطالعه ندارند، تحسین می‌کنند. (نیویورک‌تایمز)

کتاب خاطرات بچه‌ی بی‌عرضه: جون به لب برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمامی کودکان7 تا 12 ساله‌ای که از خواندن داستان‌های ماجراجویانه لذت می‌برند مناسب است.

با جف کینی بیشتر آشنا شویم

جف کینی، کارتونیست و نویسنده‌ی آمریکایی متولد سال 1971 است که به‌واسطه‌ی مجموعه‌کتاب‌های «خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه» به شهرت رسید. او، یکی از پرفروش‌ترین نویسنده‌های مجله‌ی نیویورک‌تایمز است که شش بار جایزه‌ی کتاب کودک نیکلودئون در بخش اثر محبوب را از آن خود کرد. روزنامه‌ی تایم نام او را در لیست 100 نفر از تأثیرگذارترین چهره‌های جهان قرار داده است. جف کنی همچنین وب‌سایت Poptropica را به‌راه انداخت که یکی از 50 وب‌سایت برتر مجله‌ی تایم است.

در بخشی از کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: جون به لب می‌خوانیم

بیشتر آدما واسه تعطیلات لحظه‌شماری می‌کنن، ولی فاصله‌ی بین عید شکرگزاری و کریسمس فقط اعصاب منو خرد و خاکشیر می‌کنه. اگه توی یازده ماه اول سال کار اشتباهی بکنی خیلی مهم نیست، ولی اگه توی فصل تعطیلات یه غلطی بکنی، حتماً تقاصشو پس می‌دی.

واقعاً فشار بیش از حدیه که یه ماه تموم بهترین رفتار رو بکنی. بیش‌ترین حدی که واقعاً می‌تونم از پسش بربیام، شش یا هفت روز پشت سر همه. واسه همین اگه عید شکرگزاری رو برده بودن یه هفته قبل از کریسمس، از نظر من عالی بود.

خوش به حال بچه‌هایی که خونواده‌هاشون کریسمسو جشن نمی‌گیرن. چون هر وقت تو این موقع سال کار اشتباهی بکنن لازم نیس خودشونو از نگرانی بکشن. راستشو بخوای، چند تا دوست از این دست دارم که به گمونم صرفاً چون می‌تونن، این روزا یه کمی اضافه بر معمول بدجنسی می‌کنن.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: جون به لب
نویسنده
مترجمفرخ بافنده
ناشر چاپیانتشارات نیکو نشر
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات225
زبانفارسی
شابک978-964-7253-52-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: جون به لب

برای دریافت کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: جون به لب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.