معرفی و دانلود کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه:‌ فرمایشات جناب رودریک

عکس جلد کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه:‌ فرمایشات جناب رودریک
قیمت:
۴۶,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه:‌ فرمایشات جناب رودریک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه:‌ فرمایشات جناب رودریک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه:‌ فرمایشات جناب رودریک

کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه:‌ فرمایشات جناب رودریک، دومین جلد از مجموعه‌ای است که توسط جف کینی نوشته شده. این کتاب، تصویرسازی‌ها و نثر طنزآمیزی دارد که آن را به اثری سرگرم‌کننده برای کودکان تبدیل می‌کند. نویسنده در این قسمت به شرح درگیری‌های گرگ و برادر بزرگ‌ترش، رودریک می‌پردازد و ماجراهای تابستانی را روایت می‌کند که برای گرگ خوشایند نبوده. این کتاب در لیست پرفروش‌ترین آثار مجله‌ی نیویورک‌تایمز قرار دارد و همواره مورد تحسین قرار گرفته است.

درباره‌ی کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: فرمایشات جناب رودریک

گِرِگ هفلی، شخصیت اصلی داستان، این قسمت را با روایت تجربیات بدی آغاز می‌کند که در تعطیلات تابستانی پشت سر گذاشته است. جف کینی (Jeff Kinney) در کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: فرمایشات جناب رودریک (Diary of a Wimpy Kid: Rodrick Rules)، ماجراجویی‌های این پسربچه‌ی بازیگوش را ادامه می‌دهد و با قصه‌ها و چالش‌های جدید او برای گِرِگ مواجه می‌شود.

گرگ اول از همه توضیح می‌دهد که چرا تابستان بدی داشته. او که بدترین شناگر تیم بوده، باید ساعت 7 صبح برای تمرین حاضر می‌شده. از طرف دیگر مجبور شده برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، لباس‌های رودریک را بپوشد. رودریک، برادر بزرگ گرگ است که در این داستان از مجموعه کتاب‌های خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه، حسابی برای او دردسر ایجاد می‌کند. رودریک در تلاش است تا تمام اسراری را که گرگ می‌خواهد مخفی نگه دارد، آشکار کند. این در حالی است که گرگ از این اتفاقات، شرمسار است و قصد دارد بر آن‌ها پیروز شود.

اما بالاخره سال تحصیلی جدید از راه می‌رسد و گرگ که مشتاقانه انتظار چنین لحظه‌ای را می‌کشید، فکر می‌کند که می‌تواند از دست تابستان و مشکلاتش خلاص شود. اما رودریک، همچنان مشکل‌آفرین است؛ به‌خصوص که پای دفترچه‌خاطراتی در میان است که گرگ همه‌چیز را در آن ثبت کرده...

کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: فرمایشات جناب رودریک، دومین جلد از مجموعه‌ی خواندنی خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه است. این کتاب را انتشارات نیکو نشر با ترجمه‌ی فرخ بافنده منتشر کرده و در اختیار کودکان و نوجوانان علاقه‌مندان به داستان و رمان قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه

مجموعه‌کتاب‌های خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه، با ایده‌ی یک بچه‌مدرسه‌ای ضعیف آغاز شد که اتفاقات زندگی‌اش را به داستان‌های مصور تبدیل می‌کند. ماجراهای این پسربچه که در ابتدا به‌صورت آنلاین منتشر می‌شد، مورد استقبال بسیاری قرار گرفت. از این رو جف کینی، قراردادی با یک ناشر امضا کرد تا نسخه‌ی چاپی آن‌ها را منتشر کند. اولین جلد این مجموعه در سال 2007 وارد بازار شد و همواره افتخارات فراوانی را برای نویسنده‌اش به همراه آورد. این کتاب، پس از یک‌سال 100000 نسخه در ایالات متحده فروخت و با انتشار کتاب‌های بعدی، به‌مرور سیری صعودی در فروش پیش گرفت.

این مجموعه با متون و تصاویر خنده‌دارش، ماجراهای گرگ هفلی، دوستی‌هایش، خانواده‌اش و گرفتاری‌هایش در جمع قلدرهای مدرسه‌ را تعریف می‌کند.

مجموعه‌ی خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه، 6 بار برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودک نیکلودئون شد و در لیست پرفروش‌ترین آثار مجله‌ی یواس‌ای‌تودی، وال‌استریت‌ژورنال و Publishers Weekly قرار گرفت. همچنین به‌مدت 775 هفته، در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های مجله‌ی نیویورک‌تایمز ظاهر شد.

این مجموعه در 69 زبان متفاوت، موجود است و در ایران توسط ناشران و مترجمان متعددی، منتشر شده است.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: فرمایشات جناب رودریک

  • ساخت فیلم لایواکشن خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: فرمایشات جناب رودریک، محصول سال 2011 و به‌ کارگردانی دیوید باورز
  • انیمیشنی با همین عنوان، محصول سال 2022 دیزنی‌پلاس

در نکوداشت مجموعه‌ی خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه

  • دنیا، دیوانه‌ی مجموعه‌کتاب‌های خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه‌ی جف کینی شده است. (مجله‌ی Sun)

کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه: فرمایشات جناب رودریک برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب برای تمامی کودکان 8 تا 11 ساله مناسب است. نوجوانان علاقه‌مند به داستان و رمان‌های فانتزی نیز از مطالعه‌ی این کتاب داستان لذت خواهند برد.

با جف کینی بیشتر آشنا شویم

جف کینی، کارتونیست و نویسنده‌ی آمریکایی متولد سال 1971 است که به‌واسطه‌ی مجموعه‌کتاب‌های «خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه» به شهرت رسید. او، یکی از پرفروش‌ترین نویسنده‌های مجله‌ی نیویورک‌تایمز به‌شمار می‌رود که شش بار جایزه‌ی کتاب کودک نیکلودئون در بخش اثر محبوب را از آن خود کرد. روزنامه‌ی تایم نام او را در لیست 100 نفر از تأثیرگذارترین چهره‌های جهان قرار داده است. جف کنی همچنین وب‌سایت Poptropica را به‌راه انداخت که یکی از 50 وب‌سایت برتر مجله‌ی تایم است.

در بخشی از کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه:‌ فرمایشات جناب رودریک می‌خوانیم

حالا که رودریک می‌دونه من یه دفترچه یادداشت دیگه دارم، بهتره حواسم باشه این یکی رو دیگه یه جای امن قایم کنم. راستش چند هفته قبل دفترچه‌ی یادداشت آخریم افتاد دست رودریک. چنان مصیبتی بود که نگو و نپرس. ولی تو رو خدا ازم نخواه که اون ماجرا رو از نو تعریف کنم!

تابستون من، حتی بدون مشکلاتم با رودریک، به‌قدر کافی نکبتی بود. خونواده‌مون هیچ جایی نرفتن و هیچ کار جالبی هم نکردن و همه‌ش هم تقصیر بابا بود: امسال بابا دوباره منو مجبور کرد برم توی تیم شنا، و تازه حواسش هم بود که یه جلسه رو هم از دست ندم. عقیده‌ی بابا اینه که توی تقدیر من نوشته شده یه شناگر بزرگی، چیزی می‌شم. واسه همین هر سال تابستون منو به زور می‌فرسته شنا.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه:‌ فرمایشات جناب رودریک
نویسنده
مترجمفرخ بافنده
ناشر چاپیانتشارات نیکو نشر
سال انتشار۱۳۸۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات225
زبانفارسی
شابک978-964-7253-38-3
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه:‌ فرمایشات جناب رودریک

عرفان راهدی
۱۴۰۲/۵/۲۵
کتاب خیلی خنده داریه! جلد‌های زیادی از این کتاب هست ولی توی کتابراه قیمتش نسبت به نسخه فیزیکی ارزون تره و این داستان چون در فضای خانه و مدرسه اتفاق میرفته بهتر میشه درکش کرد ممنون از کتابراه بابت گذاشتن این کتاب
مطلق
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
خیلی قشنگن عالیه خیلی خوببههه پیشنهاد میکنم
البته کارتون همین کتابم هست و ساخته شده که اونم قشنگه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه:‌ فرمایشات جناب رودریک

برای دریافت کتاب خاطرات یک بچه‌ی بی‌عرضه:‌ فرمایشات جناب رودریک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.