معرفی و دانلود کتاب خر زرنگ: خرزندگی‌نامه‌ای درباره پذیرش ذات خر

عکس جلد کتاب خر زرنگ: خرزندگی‌نامه‌ای درباره پذیرش ذات خر
قیمت:
۴۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خر زرنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خر زرنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خر زرنگ: خرزندگی‌نامه‌ای درباره پذیرش ذات خر

کتاب خر زرنگ داستان زنی است که در بحران میانسالی، یک خر سفید بزرگ به نام کلیب را به‌عنوان حیوان خانگی‌اش انتخاب می‌کند! مارگارت وینسلو، استاد دانشگاه پرکاری در شهر بزرگ نیویورک، در آستانه‌ی پنجاه سالگی تصمیم می‌گیرد که به رؤیای کودکی‌اش جامه‌ی حقیقت بپوشاند. او در این کتاب با زبانی طنز و صادقانه از خاطرات شخصی‌اش، چالش‌های روزمره و همین‌طور مزایای نگهداری از یک الاغ باهوش و حساس می‌گوید.

درباره‌ی کتاب خر زرنگ

آیا شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که با دیدن حیوانات اهلی مثل گاو، گوسفند، اسب و الاغ هیجان‌زده می‌شوید و با خودتان فکر می‌کنید روزی در یک خانه‌ی روستایی زندگی‌تان را ادامه می‌دهید؟ آیا شما در کودکی عاشق کارتون شِرِک و به‌خصوص شخصیت خر شرک بودید؟ آیا شما هم با دیدن چشم‌های درشت و سیاه الاغ‌ها دل از کف می‌دهید و شیفته‌وار به چشمانشان زل می‌زنید؟ آیا شما هم عقیده دارید که الاغ‌ها حیوانات باهوش و مهربانی هستند؟ مارگارت وینسلو (Margaret Winslow) که این‌طور است. او که استاد زمین‌شناسی دانشگاه است، در آغاز هزاره‌ی دوم میلادی و بعد از حدود پنجاه سال زندگی، تصمیم می‌گیرد یک حیوان خانگی را به زندگی‌اش بیاورد. اغلب مردم به سگ یا گربه یا پرندگان خانگی فکر می‌کنند. اما وینسلو سال‌هاست که انتخاب خودش را کرده: او یک الاغ کوچک می‌خواهد.

معرفی و دانلود کتاب خر زرنگ

داستان کتاب خر زرنگ (Smart Ass) به سال‌ها قبل برمی‌گردد. وقتی مارگارت پنج‌ساله عکس یک الاغ مکزیکی سفید و قهوه‌ای پشمالو را در مجله می‌بیند و دل به او می‌بازد. پس از آن، هر سال به پدر و مادرش اصرار می‌کند که برای هدیه‌ی کریسمس، یکی از این الاغ‌ها را برایش بخرند. تااینکه صبح روز کریسمس، عروسک الاغ بزرگ خاکستری را زیر درخت کریسمس می‌بیند. اما این خر به‌هیچ‌وجه واقعی نیست! او اولین‌بار از نزدیک در جمهوری دومینیکن با الاغ‌ها رودررو می‌شود. در زمستان سال 2001 میلادی، دسته‌ای از الاغ‌ها را می‌بیند که بچه‌هایی شاد و خندان بر آن‌ها سوار هستند و به سمت او می‌آیند. مارگارت مدتی طولانی مشغول تماشای آن‌ها می‌شود که با هم بازی می‌کنند و به دنبال هم می‌دوند. وقتی از دومینیکن به نیویورک برمی‌گردد،‌ مطمئن است که باید به رؤیای بچگی‌اش جامه‌ی عمل بپوشاند. مخصوصاً اینکه پس از عمری کار سخت در آمریکای جنوبی، آلاسکا و جزائر کارائیب، خیلی فرسوده شده است و به دنبال چالشی جدید در زندگی‌اش می‌گردد.

مجله‌ی انجمن الاغ و قاطر آمریکا همان چیزی بود که مارگارت وینسلو به دنبالش بود. در همین مجله بود که به آگهی فروش کوچکی برای یک الاغ بزرگ سفید برخورد و با کلیب، شخصیت اصلی کتاب خر زرنگ، آشنا شد. هنگامی که او به مزرعه‌ای در شمال نیویورک می‌رسد، با یک هیولای سفید بزرگ مواجه می‌شود که آرام و بی‌دردسر است. اما وقتی کلیب پا به زندگی او می‌گذارد، دردسرها اندک‌اندک آغاز می‌شوند. مربیان اصطبل سعی می‌کنند وینسلو را قانع کنند که برای تربیت یک الاغ، باید از تنبیه‌های فیزیکی استفاده کند. بیشتر کتاب خر زرنگ به همین چالش‌ها و تصمیم‌های مارگارت اختصاص دارد. مارگارت با لحنی طنز و صمیمانه از رابطه‌ی پرفرازونشیبش با کلیب می‌گوید و خاطرات مواجهه‌ی مردم با او و خرش را بازگو می‌کند. هر چه زمان می‌گذرد و ارتباط این دو قوی‌تر می‌شود، مارگارت به جنبه‌هایی جدید از وجود خودش پی می‌برد. گویی این حیوان، مسیر خودشناسی را به او نشان می‌دهد.

کتاب خر زرنگ را با ترجمه‌ی پویان کرمی و چاپ نشر البرز بخوانید.

نکوداشت‌های کتاب خر زرنگ

  • این داستان غیرمعمول و جذاب از یک زن و الاغش بدون‌شک قلب‌ افراد بسیاری را تسخیر خواهد کرد. (پابلیشرز ویکلی)

  • گاهی اوقات با نوشته‌های مارگارت وینسلو از ته دل می‌خندید. روایتی تکان‌دهنده و طنز از آنچه که یک زن هنگام تربیت یک الاغ، درباره‌ی خود آموخت. (بوک‌لیست)

  • خرها موجودات شگفت‌انگیزی هستند. من دو بار با الاغی ملاقات کردم که به نظر می‌رسید دقیقا‌ً می‌فهمد من به چه چیزی می‌اندیشم و چه احساسی دارم. بنابراین من کاملاً درک می‌کنم که مارگارت وینسلو چه تجربه‌ای با کلیب داشته. امیدوارم مخاطبان در سراسر جهان از کتاب خر زرنگ لذت ببرند؛ زیرا می‌توان درس‌های زندگی بسیاری از حیوانات آموخت. اگر به آن‌ها اجازه‌ی ورود به زندگی‌مان را بدهیم، برکت را به‌وضوح احساس می‌کنیم. (مارک بکوف، نویسنده‌ی کتاب «زندگی احساسی حیوانات»)

  • کتاب خر زرنگ یک خودزندگی‌نامه‌ی جذاب و غافلگیرکننده است که با ظرافت و دقت هرچه تمام‌تر نوشته شده. وقتی مارگارت وینسلو رؤیای خود را دنبال می‌کند، در مسیر خودشناسی قدم برمی‌دارد. (سوزان ام. تیبرگین، نویسنده‌ی کتاب «یک سال تا نویسنده شدن»)

  • من عاشق کتاب مارگارت وینسلو هستم. او درباره‌ی ماهیت واقعی زندگی، قدرت عشق و حقیقت ارتباط با حیوانات به ما می‌آموزد. کتاب خر زرنگ بیش از هر چیزی درس احترام به زندگی را به ما یاد می‌دهد. (دکتر برنی اس. سیگل، نویسنده‌ی کتاب «عشق، طب، معجزه»)

کتاب خر زرنگ برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب خر زرنگ برای دوست‌داران حیوانات، به‌خصوص طرفداران پروپاقرص الاغ‌ها نوشته شده است. همچنین نوجوانانی که به داستان‌هایی با محوریت حیوانات علاقه دارند، از خواندن خاطرات مارگارت وینسلو لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب خر زرنگ: خرزندگی‌نامه‌ای درباره پذیرش ذات خر می‌خوانیم

با دوستانه‌ترین حالت صدایم گفتم «دارم میام کلیب.» از فرط خوشحالی احساس کردم سرم گیج می‌رود. گوش‌ها دراز یک فوتی از بالای در چوبی آخر بیرون پریدند. وقتی نزدیک رفتم تا موهای پشمالوی سفیدش را نوازش کنم، ناگهان وحشت‌زده شدم: کلیب به‌اندازۀ یک فیل رشد کرده بود؛ دقیقاً به‌اندازۀ یک فیل، البته به رنگ سفید. چطور ممکن بود؟ وقتی متوجه شدم کف آغل چند اینچ بالاتر از راهرو است، کمی از نگرانی‌ام درباره‌ی رشد ظاهری ناگهانی او رفع شد. وقتی از شوک اولیه‌ام بیرون آمدم، حسی داشتم که آمیزه‌ای از وجد و دلهره بود. بااینکه قبلاً این کار را نکرده بودم، روی دیوار بلند خم شدم و گردنش را بغل کردم. نفسش را از دماغ کک‌مکی‌اش توی موهایم بیرون داد. از اینکه از غوغای نیویورک فاصله گرفته و پیش این حیوان خون‌گرم بودم، احساس خوبی داشتم.

با افسار و دهان‌بند در دست، قفل در را باز کردم. کلیب مثل اسب‌های وحشیِ نمایش کابوی‌ها، انگار از حصار آزاد شده باشد، مرا پس زد و به‌دو وارد راهرو شد.

لو کلاهش را درآورد و با آن دو بار روی پوزه‌ی کلیب زد و داد زد «عقب!» کلیب عقب رفت، در تاریک‌ترین گوشۀ آغل ایستاد و چشمانش را برگرداند. «اجازه نده پیش خودش خیال کنه می‌تونه تو رو بزنه زمین.» با وجود اینکه نمی‌دانستم چطور باید این کار را بکنم، گفتم «باشه». لو متوجه شد که من مردد هستم و خودش وارد شد. تنها با یک حرکت آرام، دهنه را از روی پوزه و گوش‌های کلیب رد کرد و به افسار وصل کرد. طناب را به دست من داد. به‌محض ‌اینکه از اصطبل خارج شدیم، هیولای چهارپا در راهرو به‌طرف خروجی دوید و مرا به‌دنبال خود کشید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
چرا الاغ؟
فصل 1: هیولای سفید بزرگ
فصل 2: نجواگران الاغ
فصل 3: خر زرنگ
فصل 4: الاغی برای کریسمس
فصل 5: سوارکاری روی یخ
فصل 6: عزیمت به خانه
فصل 7: فاجعه
فصل 8: الاغ سفیر
فصل 9: افسار
فصل 10: دوباره پشت بر زین
فصل 11: کلاس با لارا
فصل 12: عشق خرکی همین است؟
فصل 13: ملاقات کلیب و نعل‌بند
فصل 14: الاغ‌سواری نمایشی
فصل 15: راه رفتن خرکی: یواش، یواش، یواش‌تر... ایست!
فصل 16: به گوش خر خواندن (یا نخواندن!)
فصل 17: الاغ‌ها چه می‌خواهند؟
فصل 18: جنگجویان جاده
فصل 19: پیش به‌سوی مسابقه
فصل 20: بلوا در بیت‌اللحم
فصل 21: کارد بر استخوان
فصل 22: سخت‌گیری دلسوزانه
فصل 23: زبان باز کردن خر
فصل 24: روز حساب
فصل 25: ذات حقیقی ما
فصل 26: دور زدن اِل‌شکل در فضای تنگ
فصل 27: جا زدن ممنوع
پی‌نوشت: تابستان 2018

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خر زرنگ: خرزندگی‌نامه‌ای درباره پذیرش ذات خر
نویسنده
مترجمپویان کرمی
ناشر چاپینشر البرز
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات238
زبانفارسی
شابک978-622-235-237-0
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های طنز
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خر زرنگ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خر زرنگ

برای دریافت کتاب خر زرنگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.