معرفی و دانلود کتاب صوتی وانیل و شکلات

عکس جلد کتاب صوتی وانیل و شکلات
قیمت:
۱۵۶,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وانیل و شکلات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وانیل و شکلات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی وانیل و شکلات

کتاب صوتی وانیل و شکلات اثری از ازووا کاساتی مودینیانی، از محبوب‌ترین نویسندگان معاصر ایتالیاست. مودینیانی در این کتاب صوتی راوی ازدواجی‌ست که به بحران دچار شده و مثل وانیل و شکلاتی که گاهی در بعضی کیک‌ها با هم جور در نمی‌آیند، به‌نظر می‌رسد پنلوپه و آندرئا هم دیگر نمی‌توانند آن زندگیِ عاشقانه‌ی گذشته را در کنار هم داشته باشند!

درباره‌ی کتاب صوتی وانیل و شکلات

ازووا کاساتى مودینیانى (Sveva Casati Modignani) در کتاب صوتی وانیل و شکلات (Vaniglia e Cioccolato) داستان زوجی را روایت می‌کند که پس از هجده سال زندگیِ به‌ظاهر عاشقانه و پر از صمیمیت و محبت، از یکدیگر جدا می‌شوند و هر کدام از آن‌ها اکنون می‌بایست فارغ از دیگری و به‌تنهایی با جهان و واقعیاتِ آن مواجه شوند. آن دو از همان ابتدای امر هم زندگی را یکسان نمی‌دیدند اما با وجود تضادهای بسیار، ترکیبی لطیف و دلنشین از طعم‌ها را به زندگیِ مشترکشان بخشیده بودند؛ آنچنان که گویی چیزی نمی‌توانست این شیرینی و دلچسبی را از آنان بگیرد، اما زندگی همیشه سرشار است از غیرمنتظره‌های تلخ و اجتناب‌ناپذیر!

معرفی و دانلود کتاب صوتی وانیل و شکلات

پنه‌لوپه و آندرئا با وجود تفاوت‌های بسیار، یکدیگر و سه فرزندشان را دوست دارند و توانسته‌اند از فراز و نشیب‌های فراوان زندگی تا حدی عبور کنند. آن‌ها در ظاهر یک زندگی عالی و بی‌دغدغه را در یکی از شهرهای زیبا ایتالیا می‌گذرانند و به‌ظاهر همه‌چیز رو به ‌راه است. اما این تمام ماجرا نیست. حالا دیگر هجده سال از ازدواج‌شان گذشته است و تقریباً دیگر هیچ‌چیز رنگ‌وبوی گذشته را ندارد. شگفتی و سحرآمیزیِ صمیمیت و عشقی که احساس می‌کردند جای خود را به کینه، فریب، خیانت و بی‌اعتمادی داده است. پنلوپه که از هوس‌ها و رفتارهای خودخواهانه و کودکانه‌ی آندرئا و همچنین از مقاومت عجیب او در برابر تغییر و بهبود شرایط خسته شده است، در واکنشی شاید قابل پیش‌بینی، همسر و سه فرزندش و بی‌شمار کاری که هر روز باید در خانه انجام شود را رها می‌کند و به ویلای خانوادگی می‌رود تا اندکی بیاساید؛ با این امید که خاطرات فراموش‌نشدنیِ تابستان‌های شادی که در دوران کودکی در آن ویلا سپری کرده است، به یاری‌اش بیایند و او را از سرگشتی نجات دهند تا خودش را دوباره پیدا کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی وانیل و شکلات

پنه‌لوپه به سیری عمیق و طولانی در گذشته مشغول می‌شود و از رابطه با مادرش تا عشق‌های اوایل جوانی‌اش، همگی را به خاطر می‌آورد. در این بازآفرینی‌های گذشته است که با واقعیت‌های زندگی خود و اطرافیانش مواجه می‌شود؛ واقعیاتی که گاه او را حیرت‌زده و متعجب می‌سازند. پنلوپه پی می‌برد که با ترکِ خانه، گویی از زندانبانی که به او دل باخته بوده، گریخته است و اکنون به این نکته واقف است که او نیز همانند میلیون‌ها زن دیگر، قربانی بوده و در انتظار معجزه‌ای که او را نجات دهد؛ اما در تمام این مدت، نجات‌دهنده کسی نبوده جز خود او! جدایی پنه‌لوپه و آندرئا به نقطه‌ی عطف و سرآغازی برای شناخت و کنکاشِ زن در خویش تبدیل می‌شود. او در همان ویلای دوران کودکی با نقاشی آشنا می‌شود که ابعاد متفاوتی را از وجودش نمایان کرده و عاشقانه‌ای کوتاه اما پرشور را برای او رقم می‌زند. آندرئا نیز از سوی دیگر با چهره‌ی واقعیِ زندگی‌اش مواجه می‌شود؛ با فرزندانی که درک و شناختی کافی از شخصیت پدر ندارند و خانه‌ای که تصور می‌کرده انبوهِ کارهای روزمره و خسته‌کننده‌ی آن، گویی تا همان موقع به‌صورت خودکار انجام می‌شده است! برای هر دوی آن‌ها این جدایی، هرچند چالشی رنج‌آور بوده اما چشم‌های آنان را به حقیقت باز کرده است. آیا عشقی که در روزها و لحظات نخستینِ زندگی مشترک، با پس زدنِ تضادها و تعارضات گوناگون، توانسته بود پیوند عمیقی میان آن دو ایجاد کند، هنوز زنده است تا آنان را به سمت یکدیگر برگرداند؟

معرفی و دانلود کتاب صوتی وانیل و شکلات

ازووا کاساتی مودینیانی از محبوب‌ترین نویسندگان در ایتالیاست. رمان‌های او به زبان‌های بسیاری ترجمه شده و در اغلب کشورهای دنیا، مخاطبان و طرفداران فراوان دارد. علت اقبال به آثار او را شاید بتوان به ترسیم زندگیِ امروزی در ایتالیا مرتبط دانست. تصاویری که او از زندگی روزمره و چالش‌ها، معضلات فرهنگی و اجتماعی این کشور و ساکنان آن در برابر مخاطب قرار می‌دهد، واقع‌گرایانه، نزدیک به حقیقت و بسیار جذاب و گیراست. شخصیت‌ها و اتفاق‌های آثار او همگی قابل درک و لمس هستند و در تک‌تک واژگانِ او می‌توان ردپایی از ایتالیا را مشاهده کرد. کتاب صوتی وانیل و شکلات نیز از این موضوع مستثنی نیست. نام این داستان نمادین است و مودینیانی آن را برای اشاره به تضادها و درهم‌پیچیدگی‌های زندگی به کار گرفته است. شکلات با طعم شیرین یا تلخ خود، اشاره‌ای به شور و هیجان‌ها و لذّات زودگذر زندگی دارد و وانیل با طعم ملایم خود، ماندگاری و پایداری را در خاطر متجلی می‌کند. مودینیانی با زبانی آمیخته به استعاره و تمثیل، به روایتگریِ زندگی پرداخته است. او با ظرافت و دقتی کم‌نظیر، روابط انسانی را تحلیل می‌کند و در عین سرگرم کردن مخاطب خود، از او می‌خواهد تا به تأمل در زندگی خود پرداخته و هر گام و هر کلامی را به پرسش بگیرد.

کتاب وانیل و شکلات را لیلا صدری به زبان فارسی ترجمه کرده و نشر البرز آن را به چاپ رسانده است. نسخه‌ی گویای این کتاب را به همت نشر صوتی ماه‌آوا و با خوانش رضا عمرانی و راضیه هاشمی می‌شنوید.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب وانیل و شکلات

با اقتباس از رمان وانیل و شکلات در سال 2004 فیلمی ایتالیایی به نام Vanilla and Chocolate به کارگردانی Ciro Ippolito ساخته شده است. فیلمنامه‌ی این اثر را ازووا کاساتی مودینیانی به همراه فرانکو فرینی، فیلمنامه‌نویس معروف ایتالیایی، به نگارش درآورده‌اند.

کتاب صوتی وانیل و شکلات برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی وانیل و شکلات را به تمامی طرفداران رمان‌های عمیق و عاشقانه و همین‌طور علاقه‌مندان به ادبیات معاصر ایتالیا پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی وانیل و شکلات می‌شنویم

دیوارکوب‌های سالن استیل در سال‌های نوجوانی پنلوپه، ابریشم سبز مایل به آبی بود و با رنگ کردن دیوارها که به رنگ سفید نقاشی شده بودند، آن‌ها ناپدید شده بودند. پنلوپه هنوز تصمیم مادرش را به یاد داشت که می‌گفت: «باید این پارچه را برداریم. ممکن است آن زیر حشره‌ها لانه کنند.»

حالا خانه نوسازی شده بود. فقط چند کار جزئی باقی مانده بود. هنوز میل داشت تا دیوارها را با ابریشم بپوشاند، اما قیمت آن‌ها بسیار زیاد بود. بنابراین مجبور شد تا قبول کند تصمیم مادرش لااقل عملی بوده است. ضمناً او به جای سفید از سبز کمرنگ استفاده کرده بود و در بالای دیوارها نواری همرنگ مبل‌ها به کار برده بود.

در تعمیرات نهایی، سالن مادربزرگ دیومیرا به جلال و شکوه سابقش بازگشته بود. میزهای کوچک گرد با سه‌پایه‌ی زیبای نقش‌برجسته و سطوح آبنوس به‌خوبی طرح اصیل آن‌ها را به نمایش می‌گذاشتند. پنلوپه مثل زمانی که کوچک بود، ایستاد و به تصویر اژدها که دهانش را باز کرده و زبان ظریفش از آن به صورت آتش بیرون آمده بود، خیره شد. با انگشت فلس‌های طلایی آن را لمس کرد که به نظر می‌رسید قصد دارد پل کنار تصویر و خانه پهلوی آن را با سقفی پر از گل و برگ ببلعد. از دوران کودکی این سقف پر گل و برگ همیشه او را تحت تأثیر قرار داده بود. به آن خیره می‌شد و سفرهای دوردست جدش و چیزهای باشکوهی را که در دریاهای دنیا دیده بود، مجسم می‌کرد.

در حالی که روی مبلی که مادربزرگ آخرین پک را به سیگارش زد می‌نشست گفت: «دیدی مادربزرگ؟ بالاخره همه‌چیز را همان‌طور که تو می‌خواستی ترتیب دادم. مطمئنم از اینکه می‌بینی خانه‌ات دوباره زیبا شده، خوشحالی.»

پنلوپه از اینکه توانسته بود خانه را بدون کمک یک مهندس معمار به حالت اصیل حفظ کند، خیلی مغرور بود. او هیچ‌چیز را دور نینداخته بود. هر چیزی را که نمی‌توانست تعمیر کند همچون طرح اولیه‌اش بازسازی کرده بود و حالا از کارش بسیار خوشنود بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
54 دقیقه
قسمت اول
70 دقیقه
قسمت دوم
49 دقیقه
قسمت سوم
79 دقیقه
قسمت چهارم
53 دقیقه
قسمت پنجم
97 دقیقه
قسمت ششم
56 دقیقه
قسمت هفتم
58 دقیقه
قسمت هشتم
83 دقیقه
قسمت نهم
53 دقیقه
قسمت دهم
78 دقیقه
قسمت یازدهم
80 دقیقه
قسمت دوازدهم
39 دقیقه
قسمت سیزدهم
71 دقیقه
قسمت چهاردهم
61 دقیقه
قسمت پانزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی وانیل و شکلات
نویسنده
مترجملیلا صدری
راویرضا عمرانی، راضیه هاشمی
ناشر چاپینشر البرز
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۶ ساعت و ۲۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی وانیل و شکلات

پريا رضايي
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
با سلام به کتابراه عزیز داستان بسیار جالبی بود مخصوصا با خوانش جناب آقای عمرانی که با صدای گرم و گیراشون تا انتها بدون خستگی خواندن رو ادامه دادند. در واقع بیوگرافی یک زن از طبقه متوسط جامعه ایتالیا هست و چالش های زندگی زناشویی اش و همچنین بیوگرافی تک تک اعضای خانواده خودش و همسرش که داستان به نقل زندگیشون ترتیب میشه و قهرمان داستان هم پنه لوپه هستش که طی ١٨ سال زندگی زناشویی که بارها و بارها شوهرش بهش خیانت میکنه فراز و نشیب های زندگیشون رو بیان میکنه و اسم داستان هم به خاطر بستنی وانیلی و شکلاتی هست که همسرش بعد از هر بار مشاجره می خره البته از نظر من وانیل و شکلات استعاره از زندگی ما آدم ها است که ترکیبی از سیاهی و سفیدیه و فراز و نشیب های زندگی رو بیان میکنه و این که زندگی هم سخته و هم شیرینی خاص خودش رو داره سرنوشت دکتر هم غم انگیز و ناراحت کننده بود البته دوست داشتم داستان پایان دیگه‌ای داشت و پنه لوپه شوهر به شدت خیانتکارش رو نمی بخشید اما در نهایت به خاطر بچه هایش به زندگیش برگشت در کل من یک درسی از این داستان گرفتم و ان هم این هست که عمر کوتاهه و باید از زندگی لذت برد.
حتما گوش کنید به شدت زیبا است
مرضیه علیزاده
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
رمان روانشناسی جالبیست کشمکش‌ها زخم‌های کودکی که در بزرگسالی گریبان گیر تمام انسان‌ها میشود روابط زناشویی معیوب عشق‌های اشتباه سپردن مسایل مهم زندگی و تصمیم گیری در بزنگاه زندگی به دیگران برای خشنود نگه داشتن اطرافیان و یا طفره رفتن و فرار از عواقب آن فراموش کردن خود و مداوما تلاش و زندگی کردن برای دیگری و ضربه‌های روحی و جسمی ناشی از آن را بخوبی شرح داده و انسان به ویژه زنان را با این پرسش روبرو می‌کند که تا کجا و برای چه کسی باید زیست خود یا دیگران آیا فراموش کردن خود و ترجیح دادن دیگران خواه والدین همسر و با فرزندان از شما انسان بهتری می‌یازد و به آنان واقعا کمک می‌کند با اینگونه رفتار کردن نه تنها آسیب شدید به خود شما بلکه اطرافیانتان نیز وارد می‌آورد ایا گاهی ما مرز باریک وظیفه و لطف را زیر پا نمیگذاریم و رنج آن را خود و دیگر افراد به دوش نمیکشیم.
گلناز عالیان
۱۴۰۳/۱/۲۵
درود بر کتابراه عزیز.. ‌داستانی سراسر خیانت.. همه به هم خیانت میکنند به هم اعتراف می‌کنند و طرف مقابل به راحتی میپذیرد... چهره‌ای که از بانوان داستان به تصویر کشیده را دوست ندارم فقط یک جمله‌ی طلایی، گاهی خوشبختی برمیگرده... این که انسان ها بعد از بیراهه رفتن و رفتارهای غلط و انتخاب‌های اشتباه به و خانواده برمیگردند ارزشمند بود نشان میداد که خانواده تا چه اندازه مهمه... آغوش خود را باز کنیم و پذیرای کسی که از اشتباه خود برگشته باشیم و از خطاهای هم تا جایی‌که میتوانیم چشم پوشی کنیم به نظرم این مهمترین پیامی بود که این کتاب به من منتقل کرد.. عالیجناب رضا عمرانی مثل همیشه عالی و بینظیر پاینده باشید
Mahsa Bashiri
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
کتابی جذاب که درباره زندگی زناشویی و خیانت و عشق به خانوده است زندگی زنو شوهری که با ۳ فرزند هردو درگیر رابطه‌هایی دیگه میشن بعد از خیانت مرد و نادیده گرفته شدن زن، زن دب به یک نرد دیگه میسپاره که عشقی واقعی رو نثارش میکنه ولی در عین رابطه باهم زن حاظر به ترک زندگیش نیست و هر مرد رو دوست داره و در نهایت عشق به فرزند و مرد اول پیروز میشه چون زن که همیشه حضورش در زندگی پر رنگ بوده و بار کل زندگی رو به دوش می‌کشیده خسته میشه و خانواده رو برای مدتی ترک میکنه و مرد دوباره به نیازش و عشقش به همسر خودش برمیگرده
📚هستی لک 📚
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
کتاب بسیار موثر و مفیدی هست در کنار روایت زیبا و جذابی که توسط استاد عمرانی می‌شنویم از این کتاب به نکته‌های ریز و مهمی پی می‌بریم که حتما بهشون نیاز داریم برای من و زندگی مشترکم و همچنین رفتارم با فرزندانم خیلی مفید بود و این کتاب باعث شد چند سوتفاهم که از نظر من مشکل بود رو شناسایی و برطرفش کنم و ممنونم از کتابراه استاد عمرانی که همیشه با گویندگی فوق العاده باعث شدن کتاب‌ها رو تا آخر بشنوم و نیمه رها نکنم میخوام بگم گویندگی ایشان به گونه‌ای هست که هرگز از شنیدن کتاب و محتوای کتاب خسته نمیشم
Fariba
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
کتاب زیبایی بود بسیار هم عالی روایت شده بود و به راحتی میتونست شما رو با خودش به تمام لحظه‌ها و احساسات شخصیتها ببره. داستان رو دوست داشتم هرچند با فرهنگ ما فاصله زیادی داشت تصورش برای من دشوار بود که انسانی رو اینچنین فرای مرزهای مرسوم دوست داشته باشی و حاضر باشی براش هر از خود گذشتگی نشون بدی. و ببخشی چشم پوشی کنی همچنان عاشقانه دوستش داشته باشی. چقدر تربیت و فرهنگ میتونه تفاوت ایجاد کنه و در عین حال چقدر میتونه زیبایی بیافرینه. من از شنیدن و دنبال کردن کتاب لذت بردم.
جیل ایرانی
۱۴۰۲/۱۲/۱۱
داستان پراکنده گویی زیادی داره و عمق کم. آخر داستان شبیه فیلمهای ملودرام خیلی تند تند بسته شد و همه چیز به دلیلی نامشخص خیلی خوب شد.
در مورد ترجمه باید بگم شدیدا به یک ویرایش نیاز داشت و تعجب میکنم این متن چطور نهایی و چاپ شده!! ایرادات نگارشی خیلی خیلی زیاد و مشخصی داشت.
در کتاب‌های صوتی صحبت
ایده‌ی کردن آقا به جای خانوم‌ها با لحن خانوم ها؛ ایده‌ی جالبی نیست و خوب در نمی‌یاد. بهتره با لحن معمولی خودش بخونه یا گوینده خانوم بخونه
محبوبه سادات معنوی
۱۴۰۲/۱۲/۱۱
کتاب خوبی بود و مشکلات زندگی زناشویی و خانوادگی رو خیلی خوب بیان کرده البته از نظر اعتقادی و مذهبی برای ما قابل قبول نیست اما دلزدگی و خستگی زن و مرد در مدت زندگی زناشویی رو به تصویر کشیده و این که خیانت مرد به زن چه قدر برای زن ها سخته که حتی ممکنه به فکر خیانت بیفتن اما در نهایت عشق به زندگی و زن فرزند اغلب ها رو به تحمل و پایداری زندگی خانوادگی سوق میده. با تشکر از آقای عمرانی که خیلی عالی روایت کردن
M.rezaei
۱۴۰۲/۱۲/۹
داستان جذابی بود با صدای گیرای آقای عمرانی. خواندنش رو به همه توصیه میکنم چه متاهل‌هایی که در زندگی زناشویی دچار چالش شدند، مثل پنه لوپه‌ی داستان به خاطر فقدان محبت در خانه و هم صحبت نداشتن عاشق مرد دیگه‌ای میشن ولی هم چنان به زندگی خودشون پایبندن، و چه مجرد‌هایی که دید درستی از زندگی ندارن و فکر و میکنن زندگی در روابط عاشقانه خلاصه میشه، همونطور که آندرا داستان این طور بود هیچی از قبول مسئولیت‌های پدرانه نمیدونست
Samira Naraghi
۱۴۰۲/۱۲/۱۲
آغاز قصه اینقدر گیرا بود که من چندین و چند بار نامه نوشته شده توسط خانم خانه برای همسرش را گوش دادم! داستان روایت زن و مردی است که هجده سال را کنار هم گذرانده‌اند مرد خانواده عیاش و زنباره! زن خانواده متحمل و صبور! چه قصه آشنایی برای ما ایرانی‌ها! قصه وانیل شکلات را نه تنها باید خواند از دید من باید هدیه‌اش هم داد به دیگران این کتاب بسیار پری از زیر پوست یک خانواده است.. و چقدر ملموس و حقیقی
Mahbub Mok
۱۴۰۳/۲/۷
داستانی از بالا و پایینهای زندگی یک زوج معمولی که هر دو بنا به دلایل و شرایطی در موقعیت‌های احساسی و وسوسه انگیزی قرار میگیرند. اوایل داستان مرد شخصیت خیلی منفی معرفی میشود ولی در ادامه میفهمیم که زن هم اگر معشوقش رهایش نمیکرد، چه بسا شخصیتی منفی تر از شوهرش پیدا میکرد. لغزیدن در زندگی مشترک ممکن و بخشودنیست ولی برای هر کس حد و تعریفی دارد
حدیث محمودی
۱۴۰۲/۱۱/۱۰
در آغاز تشکر میکنم از خوانش بسیار روان و استادانه آقای عمرانی روایت ایشان باعث شد من این کتاب را سه روزه گوش دهم روایت زوجی که در پناه عشق و خیانت به یکدیگر بر می گردند و این راه به قدری حساس و ظریف توصیف می شود که ناخودآگاه به تمام قهرمانان کتاب حق میدهی باز هم از استاد عمرانی متشکرم
مریم مریم
۱۴۰۳/۱/۲۶
سلام کتابی زیبا و جذاب، من خیلی لذت بردم به نظرم قصد اصلی داستان اینه که اگر هرکس به اصلاح و خودسازی خود بپردازد خود به خود مشکلاتش کم میشود وجمله معروف که میگه "خواستم دنیای اطرافم را آرا کنم خودم را آرام کردم اطرافم آرام شد"ممنون از راوی محترم و دست‌اندرکاران خوب کتابراه
Leila Arefi Arefi
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
کتاب هر چند با همه مدل اخلاقیات شاید جور در نیاد اما در مجموع کتاب جالبی بود. کلا هر کتاب و هر شهری ارزش یک بار خواندن و دیدن رو داره قطعا. شاید همیشه نه اما بیشتر مواقع بچه‌ها نجات دهنده زندگی پدر و مادرشون هستن. گاهی هم وانیل و شکلات رو میشه باهم استفاده کرد!
فاطمه خیر خواه
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
صدای گرم استاد رضا عمرانی در کنار داستان‌ زیبا بسیار شنیدنی بود گرچه در فصل اول جمله‌های کوتاه و فعل تکراری بود خسته کننده بود ولی با اضافه شدن شخصیت‌ها در بین جملات و نقشها محو شد.
پایانش اشکم را در اورد و ارزوی خوشی و صداقت در زندگی ارزویم شد امید که همه از عشق لبریز باشند.
سپاس
مشاهده همه نظرات 55

راهنمای مطالعه کتاب صوتی وانیل و شکلات

برای دریافت کتاب صوتی وانیل و شکلات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.