معرفی و دانلود کتاب وانیل و شکلات

عکس جلد کتاب وانیل و شکلات
قیمت:
۱۳۰۰۰۰ ۶۵,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب وانیل و شکلات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب وانیل و شکلات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب وانیل و شکلات

کتاب وانیل و شکلات روایتگر زندگی زوجی به نام پنه‌لوپه و آندرئاست که پس از هجده سال زندگی به‌ظاهر عاشقانه، از یکدیگر جدا می‌شوند. ازووا کاساتى مودینیانى از این جدایی برای خودشناسی شخصیت‌های داستانش سود برده و عشق و خیانت را دست‌آویزهایی قرار می‌دهد تا در وجود انسان تعمق کند. این رمان یکی از کتب پرفروش سال‌های اخیرِ ایتالیا به شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب وانیل و شکلات

کتاب وانیل و شکلات (Vaniglia e cioccolato) ماجرای عشق و جدایی زوجی به نام پنه‌لوپه و آندرئا را روایت می‌کند. پنه لوپه پس از هجده سال زندگی مشترک، همسرش آندرئا و سه فرزندش را ترک می‌کند. او به ویلای ساحلی دوران کودکی‌اش بازمی‌گردد؛ جایی که خاطراتش را مرور می‌کند و خودش را دوباره باز می‌شناسد. پس از ملاقات پنه‌لوپه با نقاشی به اسم کارلوس، یک داستان عاشقانه‌ی کوتاه، اما پرشور آغاز می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب وانیل و شکلات

داستان کتاب وانیل و شکلات با نامه‌ای از پنه‌لوپه به آندرئا آغاز می‌شود. او برای اولین بار قدرت این را در خود پیدا کرده که شوهر خودرأی‌اش را ترک بکند. گویی به زندانبانش دل باخته بوده و حالا تازه به این موضوع آگاه شده است. پنه‌لوپه خودش را مانند میلیون‌ها زن دیگر، قربانی و منتظر معجزه‌ای می‌داند که نجاتش دهد.

ازووا کاساتى مودینیانى (Sveva Casati Modignani) نام رمان خود را از دو ماده‌ی جذاب، اما متفاوت گرفته که نمودی از تضادهای زندگی است؛ شکلات با خاصیت دوگانه‌ی شیرین و تلخ بودن خود، به شور و هیجان و لذت‌های زودگذر زندگی اشاره دارد؛ درحالی‌که وانیل با شیرینی ملایم خود، پایداری و وفاداری را یادآور می‌شود. زنی به نام پنه‌لوپه خسته از دروغ و خیانت‌های همسرش که در دام هوس‌ها و اشتیاق‌های زودگذر افتاده، تصمیم به ترک او و نجات خود می‌گیرد. این هسته‌ی مرکزی رمان وانیل و شکلات را تشکیل می‌دهد. نویسنده به‌خوبی توانسته تاروپود فرهنگ ایتالیایی را در جای‌جای داستان عشق و خیانت بگنجاند و رمان خود را به یکی از آثار پرفروش کشورش تبدیل کند.

معرفی و دانلود کتاب وانیل و شکلات

جدایی پنه‌لوپه و آندرئا، مقدمه‌ای می‌شود برای شناخت خویشتن. خلوت پنه‌لوپه در خانه‌ی دوران بچگی و آشنایی او با یک نقاش، جنبه‌های دیگری از خودش و زندگی را برای او نمایان می‌کند. کتاب وانیل و شکلات را می‌توان داستانی از تلاش برای یافتن معنا در زندگی دانست؛ فرصتی که برای زن و مردی پس از جدایی فراهم می‌شود تا نیازها و خواسته‌های حقیقی خویش را بازشناسند.

این کتاب را نشر البرز با ترجمه‌ی لیلا صدری منتشر کرده است.

اقتباس‌ سینمایی از کتاب وانیل و شکلات

در سال 2004، فیلمی ایتالیایی به نام Vanilla and Chocolate به کارگردانی Ciro Ippolito، از رمان وانیل و شکلات اقتباس شده است. فیلمنامه‌ی این اثر را ازووا کاساتی مودینیانی به همراه فرانکو فرینی، فیلمنامه‌نویس معروف ایتالیایی، نوشته‌اند.

کتاب وانیل و شکلات برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال رمانی عاشقانه و عمیق هستید که شما را با خودتان مواجه و سؤال‌هایی اساسی مطرح کند، از این اثر خواندنی لذت خواهید برد.

در بخشی از کتاب وانیل و شکلات می‌خوانیم

آندرئا دوست نداشت راجع‌به خانواده‌اش صحبت کند و پنه‌لوپه هرگز با سؤال‌هاى زیاد بر این مسئله پافشارى نکرده بود، زیرا فکر مى‌کرد که سرگذشت او سرگذشت غم‌انگیزى است و او با روبه‌رو شدن با این مسئله مشکل دارد. وقتى با او نامزد بود، کمى قبل از ازدواج، به رم رفته و نزد برادر بزرگتر آندرئا مهمان بودند. او با همسرش رزیتا در آپارتمان زیبایى در خیابان ماریا آدِلاید زندگى مى‌کردند. پنلوپه از رزیتا خوشش نیامد. این فقط یک احساس کلى بود. زیرا چیز زیادى از او نمى‌دانست. او زنى بود حدوداً سى‌ساله، و صورت خشنى داشت که آرایش حرفه‌اى و بادقت نیز قادر نبود آن را شیرین‌تر سازد، مچ‌ها و انگشتانش پوشیده از طلا بودند و حالتى رئیس‌مآبانه داشت. آندرئا به پنه‌لوپه گفت که ممکن است جاکومو با عشق با او ازدواج کرده باشد اما مطمئناً پاى منافع نیز در میان بوده است. او دختر لوس و یکى‌یکدانه‌ی یک تاجر کامپیوتر بود که مغازه‌هاى زیادى در مرکز غرب داشت. وقتى جاکومو به رم آمد، موفق شد در یکى از مغازه‌هاى آن‌ها به‌عنوان فروشنده کار کند و با هوش و اراده‌ی قوى، مدیر تجارى شرکت شد. او با رزیتا آشنا شد و دخترک عاشق او شد و آن‌ها ازدواج کردند. اکنون او همسرى ارباب‌گونه بود و به هیچ نوع استقلالى براى مرد رضایت نمى‌داد. او در طى صرف شام، هیچ فرصتى را براى خاطر نشان کردن اینکه جاکومو علاقه‌اى به برقرارى ارتباط با افراد خانواده‌ی دونلى ندارد، از دست نداده بود. در یک لحظه، دو زن در آشپزخانه تنها شدند.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
یکشنبه 24 مى
و جدالى درگرفت
سالن استیل
خاطرات محو شدند
آندرئا عمیقاً به خواب رفته بود
سرگذشت آندرئا
یک دست مهربان
ماجراى مورتیمر
هفت سال گذشت
دیوارکوب‌هاى سالن استیل
سومین باردارى
او همچنان سرگرم نوازش کردن گربه بود

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب وانیل و شکلات
نویسنده
مترجملیلا صدری
ناشر چاپینشر البرز
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات568
زبانفارسی
شابک978-964-442-394-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۳۰۰۰۰ ۶۵,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب وانیل و شکلات

نازيلا هادی نژاد
۱۴۰۲/۹/۲۷
این رمان یکی از بهترین رمانهایی بود که خواندم در مورد زندگی چند زوج از دو نسل می‌باشد که هر کدام با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند که ممکنه در زندگی هر کسی پیش بیاد. ولی در این مشکلات به ظاهر ساده نکاتی نهفته شده که دانستن آن‌ها برای حل اون مشکل ضروریه و نویسنده خیلی زیبا و ظریف به آن‌ها اشاره کرده و مثل یک روانشناس دقیق ریشه مشکلات خانوادگی و فرزند پروری را توضیح داده و راه حل خیلی از آن‌ها را بیان کرده من خودم چون تو زندگی و تربیت فرزندانم به خیلی از این مشکلات برخورد کرده بودم خیلی برام جالب بود و با توجه به تجربیاتی که داشتم دقیقا نتیجه‌ای که گرفته بودم با اتفاقات داستان و نتیجه گیری آن یکسان بود خواندنش به همه علی الخصوص خانمهای خانه دار را توصیه میکنم. با تشکر
F.Molaei
۱۴۰۳/۱/۱۸
رمان خیلی خوبی بود، جذاب و خواندنی و گیرا بود، مسائل خانوادگی و تربیت فرزندان رو نویسنده خیلی قشنگ شکافته و حل و فصل کرده؛ مسائلی که در زندگی همه کم و بیش و به اشکال مختلف وجود دارد و فقط با راه حل درست و صبر و از خود گذشتگی قابل بر طرف شدن هستند. فکر کنم نکته‌ی مهم داستان از خود گذشتگی‌های، نقش را اول‌های داستان بوده باشد. البته ترجمه‌ی خوب هم نادیده نگیریم. در کل همه چیز برای لذت بردن از یک کتاب خوب فراهم بود. پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید.
نرگس صیادی
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
زندگی اسف بار پپه که در این داستان روایت شده دقیقا شبیه زندگی متاهلی ۹۰ درصد زنان ایرانی هست انقدر شبیه که گاهی شک می‌کردم که نویسنده از نزدیک طرز زندگی ما رو دیده به هر حال به دلیل حجب وحیا و شرافت برخی بانوان ایرانی قسمت عاشقانه‌های پپه رو نپسندیدم و درک نکردم و همین طور خیانت‌های پدرپی همسر بی تعهد رو که باعث اون عاشقانه شده بود و آخر داستان هم که غیرقابل پذیرش از دید هرانسان شریف و متعهدی بود
الهام کریمی
۱۴۰۲/۱۰/۳۰
ترجمه روان کتاب، کمک کرد دو روزه بخوانم. پرکشش و جذاب و دقیقا مناسب سن خودم. دنیای امروز را به نمایش میگذاره و کاملا وقایع روزمره و‌مشکلاتی که خودمون و بچه‌ها مون دارند. منتها به نظرم با فرهنگ ما کمی فاصله داره یا شاید من سنتی فکر میکنم. در کل کتاب جذابی بود که ماجراهای عشقی‌اش جالب و نزدیک به واقعیت بود.
parisa G
۱۴۰۲/۱۲/۶
کتاب داستان جذاب و گیرایی داره، کشش داستان باعث میشه که شما دوست داشته باشید زودتر به پایان ماجرا آگاه بشی، البته پایانش به نظرم زیادی احساسی و دور از واقعیت بود، داستانی تلفیق از عشق و خیانت و گذشت و.... باید به تهش به صورت رمان نگاه کنید نه منطقی
کتایون سرابی
۱۴۰۲/۱۰/۱۱
یکی از لطیف‌ترین و زیباترین کتابهایی بود که خواندم. هرچند ایراداتی هم داشت ولی اونقدر بیان احساسات در کتاب قوی بود که قابل چشم‌پوشی است. توصیه میکنم حتما بخونین
somayehm104 sade
۱۴۰۲/۱۰/۷
ترجمه راحت و روان بود
از خوندنش لذت بردم، کتابی مناسب متاهل‌ها و سی سال به بالاس. به نظرم خیلی به مذاق سن‌های پایین نخوره و یا خسته کننده باشه
شیدا یوسفی
۱۴۰۲/۱۲/۶
ارزش خواندن را داشت
مخصوصا برای افرادی که چند سالی از ازدواج شان می‌گذرد خیلی مناسبه
maryam nazemi
۱۴۰۳/۱/۲۲
زن یعنی تمدن هر تمدنی که زن را بشناسد و خانواده را به زن بسپارد برتری می یابد
نوشین نحریر
۱۴۰۲/۱۱/۲۶
داستان رو خیلی دوست داشتم جذاب و گیرا بود.
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب وانیل و شکلات

برای دریافت کتاب وانیل و شکلات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.