معرفی و دانلود کتاب سه‌شنبه‌ها با موری

عکس جلد کتاب سه‌شنبه‌ها با موری
قیمت:
۴۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سه‌شنبه‌ها با موری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سه‌شنبه‌ها با موری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سه‌شنبه‌ها با موری

روایتی خواندنی برای در آغوش کشیدن زندگی. کتاب سه‌شنبه‌ها با موری اثر بی‌نظیر و تکرارنشدنیِ میچ آلبوم است که روایتگر یک داستان واقعی برای شماست. داستانی که از دلِ آخرین ساعات زندگی یک استاد جامعه‌شناسی بیرون کشیده شده است. گفتنی‌ست که این اثر در لیست پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز قرار دارد.

درباره‌ی کتاب سه‌شنبه‌ها با موری

داستان کتاب سه‌شنبه‌ها با موری (Tuesdays with Morrie) در چهارده سه‌شنبه‌ی گوناگون رخ می‌دهد. چهارده سه‌شنبه‌ای که در ابتدا و از دید مخاطب، تنها چند سه‌شنبه مثل بقیه‌ی روزهای سال هستند، ولی در حقیقت واپسین هفته‌های عمر پیرمردی به نام موری شوارتز را به‌تصویر می‌کشد که از استادان برجسته و چیره‌دست جامعه‌شناسی بود. کسی که اندیشه‌ی روشن و عمیقی درباره‌ی مباحث مهم زندگی،‌ از جمله زندگی و مرگ داشت.

شاید یکی از مهم‌ترین سؤالات هرکسی در زندگی «چگونه زندگی کردن» باشد. سؤالی که اگر پاسخ درستی را برای آن بیابید، می‌تواند سعادت و خوشبختی را به شما هدیه کند، اما عده‌ی کمی این شانس را دارند تا در زندگی خود به ملاقات کسانی بروند که راه‌ و روش زندگی و شیوه‌ی درست آن را به آن‌ها نشان می‌دهند. میچ آلبوم (Mitch Albom) از آن دسته افرادی است که این شانس را به دست آورد و در آخرین هفته‌های عمر استادش، موری شوارتز،‌ دوباره او را پیدا کرد و درس‌های ارزشمندی را درباره‌ی زندگی،‌ عشق، خوشبختی،‌ مرگ و ... از او آموخت.

معرفی و دانلود کتاب سه‌شنبه‌ها با موری

میچ آلبوم کتاب سه‌شنبه‌ها با موری را در چهارده فصل برای شما تدوین کرده است. او در هر فصل، همراه با استادش، موری شوارتز، که حالا در حال مبارزه‌ای جان‌فرسا با بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) -یک بیماری بسیار نادر و البته کشنده- است، درباره‌ی یکی از مفاهیم عمیق و مهم زندگی مانند مرگ، ازدواج عشق و .... به بحث می‌نشیند.

آلبوم هر سه‌شنبه به ملاقات موری شوارتز می‌رفت و از پی چهارده‌ سه‌شنبه‌ای که از ملاقات او با استادش صورت گرفت، کتاب سه‌شنبه‌ها با موری را به نگارش درآورد. این اثر تحسین‌شده حاوی مطالبی است که درس‌های تأثیرگذاری را درباره‌ی زندگی به شما می‌آموزد. کتابی که با خواندن آن می‌توانید آجر به آجر زندگی‌تان را از نو بازسازی کنید و در نهایت، به آرامشی عمیق و همیشگی دست یابید. کتاب سه‌شنبه‌ها با موری یک راهنمای همگانی‌ست که هرکسی را به‌ اندازه‌ی وسعت دنیای خودش به سمت تغییر هدایت می‌کند. اثر حاضر با گذشت دو دهه از چاپ و انتشار آن همچنان جای خودش را در قلب مردم جهان حفظ کرده و محبوبیت آن در میان هر نسلی دیده می‌شود.

این اثر را مهدی قراچه‌داغی به زبان فارسی برگردانده و چاپ و انتشار آن به‌ کوشش انتشارات البرز به انجام رسیده است.

اقتباس سینمایی و فرهنگی از کتاب سه‌شنبه‌ها با موری

از کتاب سه‌شنبه‌ها با موری تاکنون چندین اقتباس سینمایی و نمایشی صورت گرفته است که از آن میان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یک اقتباس تلویزیونی در سال 1999 به کارگرداری مایک جکسون. در این نمایش تلویزیونی افرادی همچون هنک آزاریا و جک لمون نقش‌آفرینی کردند.
  • اجرای یک نمایش تئاتر در تئاتر برادوی که نمایشنامه‌ی آن با همکاری میچ آلبوم و جفری هچر نوشته شد و کارگردانی آن را دیوید اسبیورنسون برعهده داشت.

افتخارات سه‌شنبه‌ها با موری

  • حضور در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌ تایمز
  • کسب رتبه‌ی اول در میان کتاب‌های زندگی‌نامه معلمان و مربیان
  • کسب رتبه‌ی اول در میان کتاب‌های حوزه‌ی جامعه‌شناسی مرگ
  • کسب رتبه‌ی اول در میان کتاب‌های حوزه‌ی دوستی

نکوداشت‌های کتاب سه‌شنبه‌ها با موری

  • یک اثر متقاعدکننده و البته نشاط‌بخش! (ایندیپندنت)
  • میچ آلبوم نویسنده‌ای روح‌افزاست... (لس‌آنجلس تایمز)
  • قدرتمند! میچ آلبوم توانست زندگی عده‌ی زیادی از آدم‌ها را -حتی کسانی را که هرگز نخواهد شناخت- تحت تأثیر قرار دهد.
  • کتاب سه‌شنبه‌ها با موری، ادای احترامی تکان‌دهنده برای در آغوش کشیدن زندگی است. (گلاسکو هرالد)
  • میچ آلبوم با داستان‌هایش قلب‌ها را متأثر می‌کند. (Mirror)
  • میچ آلبوم از آن دسته نویسندگانی است که چیزهای جادویی را در اتفاقات بسیار ساده می‌بیند! (سیسیلیا آهرن)
  • داستان کتاب سه‌شنبه‌ها با موری، یک روایت واقعی است که می‌درخشد و برای همیشه با درخشش خود قلبتان را گرم می‌کند. (امی تان، نویسنده‌ی کتاب باشگاه شانس شادی)
  • کتابی زیبا که وضوح و حکمت بسیار درباره‌ی عشق نوشته شده و پیچیدگی‌های زندگی را با سادگی دلنشینی ارائه می‌کند‌‌ (ام. اسکات پک، نویسنده)

کتاب سه‌شنبه‌ها با موری برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به همه‌ی علاقه‌مندان به مطالعه درباره‌ی فلسفه‌ی مرگ و زندگی و مباحث جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم. همچنین اگر دچار روزمرگی شده‌اید،‌ چنانچه‌ انگیزه‌ی کافی برای ادامه‌ی زندگی ندارید یا به‌ دنبال راهی برای تغییر و به‌ دست‌ آوردن آرامش هستید،‌ در این کتاب با میچ آلبوم و موری شوارتز همراه شوید.

در بخشی از کتاب سه‌شنبه‌ها با موری می‌خوانیم

سال اول دانشگاه هستم. موری از اغلب استادان من مسن‌تر است، من هم از اغلب دانشجویان جوان‌تر هستم. یک سال قبل از سایر دبیرستانی‌ها از دبیرستان فارغ‌التحصیل شده‌ام. برای این‌که سن و سالم را بیشتر نشان بدهم، پلوور خاکستری رنگی می‌پوشم و در محوطۀ دانشگاه در حالی که سیگار خاموشی بر لب دارم راه می‌روم. اما سیگار نمی‌کشم. یک اتوموبیل قراضه مرکوری کوگار دارم. پنجره‌هایش را پایین می‌کشم و صدای موسیقی را بلند می‌کنم. دنبال هویتی برای خود هستم و این هویت را در رفتارهای خشن دنبال می‌کنم. اما این رفتار نرم و ملایم موری است که مرا به خود جلب می‌کند. چرا که به چشم بچه‌ها به من نگاه نمی‌کند. سعی می‌کند با من چون آدم‌های بزرگ‌تر از خودم رفتار کند. احساس راحتی می‌کنم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سه‌شنبه‌ها با موری
نویسنده
مترجممهدی قراچه داغی
ناشر چاپینشر البرز
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات180
زبانفارسی
شابک978-964-442-255-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سه‌شنبه‌ها با موری

سیاوش اوستایی
۱۴۰۲/۱۰/۱۸
عالی‌ترین کتاب در نوع خود توصیه به خواندن چندین باره‌اش میکنم اگر اهل تغییر و رشد هستید
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب سه‌شنبه‌ها با موری

برای دریافت کتاب سه‌شنبه‌ها با موری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.