معرفی و دانلود کتاب خواص و مضرات غذاهای ایرانی: رژیم‌های غذایی در 222 بیماری

عکس جلد کتاب خواص و مضرات غذاهای ایرانی: رژیم‌های غذایی در 222 بیماری
قیمت:
۷۵,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خواص و مضرات غذاهای ایرانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خواص و مضرات غذاهای ایرانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خواص و مضرات غذاهای ایرانی: رژیم‌های غذایی در 222 بیماری

کتاب خواص و مضرات غذاهای ایرانی بر اساس مطالعه‌ی منابع علمی مختلف و توسط محمدحسن نعیمی تألیف و گردآوری شده است. این کتاب با ذکر ترکیبات، ارزش مواد غذایی موجود در غذاها و چاشنی‌های ایرانی را به همراه مضرات این غذاها و موارد پرهیز هر کدام در اختیار شما قرار می‌دهد و رژیم غذایی مناسب برای 222 بیماری را پیشنهاد می‌کند.

درباره‌ی کتاب خواص و مضرات غذاهای ایرانی

تغذیه‌ی صحیح یکی از حیاتی‌ترین ارکان سلامتی است. تغذیه‌ای مناسب محسوب می‌شود که تمامی مواد غذایی مورد نیاز از جمله کربوهیدارت‌ها، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد مغذی دیگر را در اختیار بدن بگذارد. غذاهای ایرانی با ترکیب مواد غذایی متنوعی ساخته می‌شوند و از این جهت در دسته‌ی غنی‌ترین غذاهای جهان قرار می‌گیرند. از طرف دیگر، علاوه بر رساندن مواد غذایی مورد نیاز، پرهیزهای غذایی نیز در موارد بیماری، بارداری و شرایط ویژه‌ی دیگر اهمیت بسیار زیادی دارد. محمدحسن نعیمی در صدد برآمده است که در کتاب خواص و مضرات غذاهای ایرانی، به صورت خلاصه به ارزش مواد غذایی موجود در غذاهای ایرانی و مضراتی که برای شرایط خاص شما دارند، اشاره کند.

کتاب خواص و مضرات غذاهای ایرانی در دو بخش گردآوری شده است. در بخش اول 180 غذای ایرانی به ترتیب حروف الفبا تدوین شده‌اند. این قسمت فقط غذاهای اصلی را در بر نمی‌گیرد و مرباها، ترشیجات، نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های دیگر را نیز شامل می‌شود. ذیل عنوان هر غذا ترکیبات، ارزش غذایی تقریبی و موارد پرهیز آن مورد اشاره قرار گرفته است. نویسنده در قسمت ارزش غذایی، فقط ویتامین‌ها و مواد معدنی قابل توجه موجود در هر غذا را ذکر می‌کند و بیماری‌هایی را که با هر کدام بهبود می‌یابند، نام می‌برد. موارد پرهیز نیز برای دوران بیماری یا شرایط خاص دیگر مورد اشاره قرار می‌گیرد که توجه به آن می‌تواند برای شما مفید واقع شود.

معرفی و دانلود کتاب خواص و مضرات غذاهای ایرانی

در بخش دوم کتاب خواص و مضرات غذاهای ایرانی، فهرستی از 222 بیماری بر اساس حروف الفبا آورده شده است. ذیل هر بیماری، رژیم‌های غذایی مناسب برای آن مشخص شده که می‌توانید با مراجعه به این قسمت، از رژیم غذایی مناسب شرایط خودتان اطلاع بیابید و با پیروی از یک دستور غذایی مشخص، برای بهبود وضعیت سلامتی‌تان اقدام کنید.

کتاب خواص و مضرات غذاهای ایرانی را انتشارات نسل نواندیش ذیل مجموعه کتاب‌های سلامتی روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است.

کتاب خواص و مضرات غذاهای ایرانی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به سلامت جسمی خود اهمیت می‌دهید و قصد دارید یک دستور غذایی سالم برای خود بچینید، این کتاب مناسب شماست.

در بخشی از کتاب خواص و مضرات غذاهای ایرانی: رژیم‌های غذایی در 222 بیماری می‌خوانیم

هر غذا شامل دو بخش «ارزش غذایی» و «موارد پرهیز» است که بخش اول شامل خواص تقریبی آن است، چون شرح کامل آن تقریباً غیرممکن است و در بخش دوم، مواردی که باید از آن حذر کرد و در خوردن آن احتیاط شود، یادآوری شده است، برای مثال اگر در غذایی «جعفری» استفاده شده است و در قسمت «موارد پرهیز» آمده، زنان حامله باید آن را از اقلام و ترکیبات آن غذا حذف نمایند؛ اما یک غذای بدون گوشت برای نقرس و اسید اوریک مفید باشد که در صورت ابتلا به این بیماری کافی است «سویا» را جانشین گوشت نمایند و نیازی به پرهیز از آن غذا نیست.

خواص و مضرات روغن، نمک و فلفل در غذاها قید نشده است و خواص و مضرات خورش‌ها بدون در نظر گرفتن «پلو» است که خود جداگانه ذکر شده است.

در بخش «ارزش غذایی» فقط به ویتامین‌ها و مواد معدنی (فلزات) خاصی که مقادیر قابل توجه دارند اشاره شده است و از درج دیگر ویتامین‌ها و فلزات خودداری شده است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خواص و مضرات غذاهای ایرانی: رژیم‌های غذایی در 222 بیماری
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات271
زبانفارسی
شابک978-964-588-592-0
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خواص و مضرات غذاهای ایرانی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خواص و مضرات غذاهای ایرانی

برای دریافت کتاب خواص و مضرات غذاهای ایرانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.