معرفی و دانلود کتاب خوشی‌ها و مصایب کار

عکس جلد کتاب خوشی‌ها و مصایب کار
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خوشی‌ها و مصایب کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خوشی‌ها و مصایب کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خوشی‌ها و مصایب کار

پژوهشی ژرف و گاه شوخ‌طبعانه در مورد مشاغلی که دنیای امروز ما را می‌چرخانند. کتاب خوشی‌ها و مصایب کار نوشته‌ی آلن دوباتن ما را با پیچیدگی‌ها و ظرایف حرفه‌های دوران مدرن آشنا می‌کند؛ حرفه‌هایی که شاید چندان که باید به آن‌ها توجهی نداشته‌ایم، اما در هر صورت بخشی از جهان امروز را می‌سازند.

درباره‌ی کتاب خوشی‌ها و مصایب کار

همه‌ی ما بخش عمده‌ای از شبانه‌روز را درگیر کار هستیم و عمر خود را در محیط کاری‌مان می‌گذرانیم؛ هرکدام از ما به حرفه‌ای مشغولیم و صرف‌نظر از این‌که حرفه‌مان را چقدر دوست داریم، از ابعاد مختلف به آن وابسته‌ایم. کاری که ما انجام می‌دهیم به غیر از آن که زندگی ما را تأمین می‌کند، نقشی در گردش چرخ روزگار نیز دارد؛ بنابراین این تنها ما نیستیم که به کارمان وابسته‌ایم، بلکه ممکن است افراد، گروه‌ها و جوامع مختلف به کار ما و نحوه‌ی انجام دادن آن وابستگی داشته باشند.

کتاب خوشی‌ها و مصایب کار (The Pleasures and Sorrows of Work) نوشته‌ی آلن دوباتن (Alain De Botton) به ما نشان می‌دهد که مشاغل در دنیای مدرن تا چه اندازه می‌توانند شیرین یا غم‌بار باشند؛ این کتاب با بررسی عمیق شغل‌های روزگار ما صرف‌نظر از ابعاد اقتصادی آن‌ها، ما را راهنمایی می‌کند تا بدانیم حرفه‌های مختلف چقدر در زندگی فرد شاغل و دنیای پیرامون او تغییر ایجاد می‌کند و چه مشکلات و مصایبی را از سر می‌گذراند تا به سرانجام برسد.

معرفی و دانلود کتاب خوشی‌ها و مصایب کار

در این کتاب نویسنده تلاش می‌کند شما را با شغل‌هایی روبه‌رو کند که احتمالاً تاکنون توجهی به آن‌ها نکرده‌اید یا برایتان ناشناخته‌اند؛ این شغل‌ها طیفی از حرفه‌های پیچیده‌ی علمی تا کارهای به‌ظاهر ساده مانند تولیدکننده بیسکوییت را در بر می‌گیرد و هر کدام را از منظر فرهنگ زیستی و جامعه‌شناسانه معرفی می‌کند؛ به این ترتیب می‌توان کتاب را نوعی بررسی جامعه‌شناسانه نسبت به مشاغل و حرفه‌ها دانست که هر کدام به نحوی در گردش چرخ دنیای ما نقشی دارند.

کتاب خوشی‌ها و مصایب کار، چشم ما را به وسایل و ابزارهایی باز می‌کند که هر کدام به شغلی مرتبط هستند و ممکن است ما روزهای متمادی آن‌ها را ببینیم، بدون آن‌که بدانیم هر کدام به شغلی مرتبطند؛ به‌عنوان مثال ما در شهرها سیلوهای بزرگ یا جرثقیل‌های سنگین را می‌بینیم، اما هیچ جزئیاتی درباره‌ی کارکردشان و تأثیری که روی کاربرانشان می‌گذارند نمی‌دانیم؛ یا این‌که می‌دانیم کارهای سخت، کارگرانی دارد که روزانه مشغول فعالیت هستند، اما درباره‌ی این افراد اطلاعاتی نداریم و نسبت‌شان را با کاری که انجام می‌دهند متوجه نمی‌شویم؛ این کتاب چشم ما را به روی این جهان ناشناخته باز می‌کند تا حرفه‌ها و شاغلان آن‌ها را از نمایی دیگر ببینیم.

کتاب خوشی‌ها و مصایب کار نوشته‌ی آلن دوباتن با ترجمه‌ی مهرناز مصباح از سوی نشر چشمه منتشر و به بازار کتاب عرضه شده است. این کتاب در سال 2009 برای نخستین بار منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب خوشی‌ها و مصایب کار

  • این کتاب مانند معجونی از آثار جوآن دیدیون، دیوید فاستر والاس و توماس مور است. نثر عمیق و متفکر دوباتن، راهنمایی قابل‌لمس برای یافتن راه‌های بهتر زندگی در عصر آشفته‌ی ما است. (نشریه‌ی سالن)
  • کار و محل کار به‌‌عنوان موضوع، یک ایده‌ی عالی برای کتاب است. این ایده به بهترین نحو در نوشته‌ی دوباتن نشان داده می‌شود. شوخ‌طبعی و مشاهده‌ی کنایه‌آمیز او در کتابی بدیع به نمایش گذاشته شده است. (ساندی تایمز)
  • رساله‌ی فلسفی جدید آلن دوباتن مانند یک سفر است. او نگاه شما را به جایی معطوف می‌کند که هرگز حتی به هنگام نگاه کردن هم به آن‌ها فکر نکرده‌اید. او تصورات شما را از زیبایی، عشق، کار و آنچه در ایجاد یک زندگی معنادار دخیل است وارونه می‌کند. این کتاب از نظر رویکرد، سبک و تخیل یک اثر پیشگامانه است. (سانفرانسیسکو کرونیکل)

کتاب خوشی‌ها و مصایب کار برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به کتاب‌های فلسفی و علوم اجتماعی انتخابی مناسب است؛ همچنین طیفی از علاقه‌مندان به کتاب‌های موفقیت و خودسازی نیز می‌توانند از این اثر بهره ببرند.

در بخشی از کتاب خوشی‌ها و مصایب کار می‌خوانیم

خستگی‌ناپذیری جریانات مجتمع لجستیک در شب بیشتر نمایان است، زمانی که ظهور ماه،‌ کارآمدی راهنمای سفر را به لحاظ آشکار شدن مسیرهای ستاره‌ای زیر سؤال می‌برد،‌ همان کاری که از چشم‌انداز ابدیت نوک مناره‌ی بلند و باریک کلیسایی که در اواخر قرن چهارده ساخته شده و از انتهای بزرگراه همچون نیزه‌ای کاملاً سیاه دیده می‌شود، انجام می‌دهد.

قدیم‌ها غروب برای نوع بشر زمانی بود که در آن محدودیت‌های جسمی‌شان را درک می‌کردند و در کنار یکدیگر چمباتمه می‌زدند تا ترس‌شان از ارواح و جادوگران را تسکین دهند. اما مرکز لجستیک چندان با ضعف انسان،‌ جهان ارواح، یا اولویت ریتم طبیعی سازگاری ندارد. نورافکن‌ها می‌آیند تا عقب‌نشینی خورشید را جبران کنند و منطقه را در آن نور شبانه‌ی نارنجی‌رنگ که از فرودگاه‌ها و تأسیسات نظامی می‌شناسیم‌شان غوطه‌ور کنند. کارگران در یک اقامتگاه مرکزی از اتوبوس پیاده می‌شوند و قبل از هفت ساعت می‌زنند. جایی که روزگاری زمینِ جو و گندم بوده است،‌ اکنون انبارها منتظر بارگیری چمن‌زن‌ها،‌ نیمکت‌های فرسوده، و مجموعه‌ای از کباب‌پزها هستند. موتورسوارانِ رهگذری را که نور خیره‌کننده‌ی حیاط را از لابه‌لای مه می‌بینند و در شگفتند که چه تدارکات گناه‌آلودی ممکن است در این ساعت مهیا باشد، باید بخشید.

فهرست مطالب کتاب

نظاره‌ی کشتی باربری
لجستیک
I: مرکز لجستیک
II: سفری لجستیکی
تولید بیسکویت
مشاوره‌ی شغلی
علوم موشکی
نقاشی
مهندسی برق
حساب‌داری
کارآفرینی
هوانوردی
سپاس‌گزاری عکس
گفتار مترجم
گفت‌وگوی اختصاصی با آلن دوباتن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خوشی‌ها و مصایب کار
نویسنده
مترجممهرناز مصباح
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات358
زبانفارسی
شابک978-600-229-229-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خوشی‌ها و مصایب کار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خوشی‌ها و مصایب کار

برای دریافت کتاب خوشی‌ها و مصایب کار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.