معرفی و دانلود کتاب صوتی دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد

عکس جلد کتاب صوتی دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد

کتاب صوتی دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد اثری عاشقانه نوشته‌ی آنا گاوالدا است. این مجموعه‌داستان سرگذشت افرادی را روایت می‌کند که طعم عشق را می‌چشند و زندگیشان بعد از این تجربه دگرگون می‌شود. اثر پیش‌رو یکی از پرفروش‌ترین کارهای نویسنده است و توانسته جایزه‌ی "Grand Prix RTL-Lire" را کسب کند.

درباره‌ی کتاب صوتی دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد

عشق و باز هم عشق! دیدن اسم آنا گاوالدا کافی است تا یاد این احساس پرشور، قدرتمند و شکست‌ناپذیر در خاطرتان زنده شود. فرقی ندارد از مهر مادر-فرزندی حرف می‌زنیم یا محبوبی که سال‌ها پیش رهایمان کرده، در هر صورت دلدادگی جزئی از تقدیر ماست و نویسنده‌ی کتاب صوتی دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد (I Wish Someone Were Waiting for Me Somewhere) هم این را خیلی خوب می‌داند.

این اثر که توسط انتشارات کتاب کوله پشتی چاپ شده، دارای دوازده داستان کوتاه پرکشش و متأثرکننده است. قصه‌ای که گاوالدا برای شروع کتابش انتخاب کرده یعنی «در حال‌وهوای سن‌ژرمن» به شکل طعنه‌آمیزی ما را به یاد فیلم «در حال‌وهوای عشق» می‌اندازد. در این اثر سینمایی معروف زن و مردی متأهل به هم دل می‌بازند اما قصه‌ی نویسنده رنگ‌وبوی دیگری دارد. دختری جوان و پسری جذاب بعد از یک ملاقات تصادفی برای وعده‌ای شام با هم قرار ملاقات می‌گذارند در حالی که هیچ‌کدام نقشه‌ای برای آینده ندارند.

داستان «سقط جنین» با محوریت عواطف مادرانه، شما را به درون افکار و احساسات زنی می‌برد که احتمالاً باردار است. او علاقه‌ای به این کودک ندارد، اما نمی‌تواند به تغییرات بدن خود بی‌تفاوت بماند. سپس در داستان «این مرد و زن» با زوجی میانسال ملاقات می‌کنیم. از ازدواج شخصیت‌های داستان مدت‌ها گذشته و برای تعطیلات راهی ویلای خانوادگی‌شان هستند، سفری کوتاه که آن‌ها را به تفکر درباره‌ی رابطه‌شان وامی‌دارد.

«اُپل تاچ» و «آمبر» نیز در ادامه‌ی داستان‌های قبل به عشق می‌پردازند، اما این‌بار به شکلی فردی و درونی. راوی اولی دختری تنهاست که معیارهایی سخت‌گیرانه برای روابط دارد و نمی‌تواند بر احساس پوچی خود غلبه کند. روایتگر دوم، نوازنده‌ای معروف است که کنسرت‌هایی بین‌المللی برگزار می‌کند و در یکی از تورهایش به دختری عکاس دل می‌بازد.

می‌توان گفت از این نقطه است که قصه‌های کتاب صوتی دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد از حالت رویایی و رومانتیک خود خارج می‌شوند. «مرخصی» با شرح رقابت تلخی میان دو برادر، «حقیقت روز» با نمایش وحشت آمیخته به عذابِ‌وجدان، «نخ بخیه» به‌وسیله‌ی درد تحقیر شدن راوی‌اش و «پسر کوچولو» با روایت سقوط اخلاقی مردی جوان قلب شما را به درد می‌آورند. شنیدن داستان‌هایی تلخ لذتبخش نیست اما چه کسی می‌تواند زشتی‌های دنیا را کتمان کند؟ زندگی در کنار بخشیدن لحظات شیرین خوشایند، گاه زندانبانی سختگیر است که تنها یک رفتار یا کلام اشتباه برای برافروختن خشمش کافی است. آنا گاوالدا با تألیف این داستان‌های کوتاه جنبه‌ای متفاوت از هنر قصه‌پردازی‌اش را بر ما آشکار ساخته، پس اگر از آثار او تنها کتاب «دوستش داشتم» را مطالعه کرده‌اید، خودتان را برای غافلگیری آماده سازید.

کتاب صوتی دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد با ترجمه‌ی سولماز واحدی کیا سپس به سراغ قصه‌ای از حسرت و فقدان می‌رود. شخصیت اصلی این داستان زندگی آرامی را کنار همسر و فرزندانش می‌گذراند اما بعضی روزها، پنهانی به عشق جوانی‌اش فکر می‌کند. خاطره‌ی دختری که قلبش را شکست هنوز برایش دردناک است و وقتی معشوق بعد از سال‌ها تلفن خانه‌اش را به زنگ درمی‌آورد، سردرگم می‌شود.

سپس به «تیک‌تاک» می‌رسیم، روایتی از عشق یک‌طرفه‌ی مردی جوان به همکارش که راهی برای ابراز علاقه‌اش نمی‌یابد. آخرین بخش مجموعه‌داستان دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد صحنه‌ای واقعی از زندگی نویسنده است. آنا گاوالدا از شامی دوستانه حرف می‌زند، از نظرات همسرش نسبت به او و کنایه‌های یارانی که قادر به درک او نیستند. گاوالدای مشهور، قصه‌پرداز عشق و یکی از شناخته‌شده‌ترین نویسندگان فرانسوی معاصر چگونه با چالش‌های زندگی‌اش کنار خواهد آمد؟ پاسخ این را در داستان «سرانجام» خواهید خواند.

جوایز کتاب دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد

  • ترجمه به ده‌ها زبان زنده دنیا
  • کسب جایزه Grand Prix RTL-Lire
  • اثر پرفروش در فرانسه و دیگر کشورهای جهان

در نکوداشت‌ کتاب دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد

  • داستان‌های این مجموعه به شما نشان می‌دهند که چگونه می‌توان زندگی را با استفاده از یک لحظه‌ی سرنوشت‌ساز، برای همیشه تغییر داد. (amazon)

کتاب صوتی دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد مناسب چه کسانی است؟

شنیدن این کتاب صوتی را به تمامی علاقه‌مندان داستان‌های عاشقانه پیشنهاد می‌کنیم. طرفداران داستان کوتاه از دیگر مخاطبان اثر حاضر هستند.

با آنا گاوالدا بیشتر آشنا شویم

او نویسنده‌ی پرافتخار فرانسوی است که عموماً به نوشتن رمان و داستان‌های کوتاه اشتغال دارد. جهان نوشته‌های او مملؤ از اتفاقات معمولی و روزمره هستند که نگاه بدیع وی، آن‌ها را به داستان‌هایی جذاب تبدیل کرده است. آثار گاوالدا جزو پرفروش‌های ادبیات فرانسه و جهان به‌شمار می‌روند و اقتباس‌های سینمایی متعددی نیز از رمان‌های او انجام گرفته است. از دیگر آثار آنا گاوالدا (Anna Gavalda) می‌توان به «من او را دوست داشتم»، «با هم بودن»، «گریز دلپذیر» و «پس پرده» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد می‌شنویم

نخستین‌بار در استودیو ضبط خیابان گیوم‌تل دیدمش. یک هفته به کار چسبیده بودیم و با همه داستان‌های نفرت‌انگیز پول سرمان را می‌بردند؛چون دیر کرده بودیم. آدم نمی‌تواند همه‌چیز را پیش‌بینی کند، نمی‌شد پیش‌بینی کرد آهنگ میکس بی‌نظیر ما برنده‌ی جایزه‌ی طلایی ایالات متحده شود و این‌قدر به مذاق خانه‌ی موسیقی وستُن‌های چاق خوش بیاید که ما را در ردیف نخست قرار دهند.

دکتر گفت: «خستگی، تغییر مکان و زمان خواب نمی‌تواند باعث این حال شما باشد.» بله روشن است. احمقانه است. تغییر مکان و زمان هیچ نقشی نداشت. طرف آمریکایی، چشمان‌اش برآمده‌تر از شکم‌اش بود و اهمیتی به این موضوع نمی‌داد. حال‌وهوای یک احمق را داشت با آن قراردادش برای ساخت دو آهنگ «رقص برای زنان فرانسوی». لحظات چندش‌آوری بود. چند هفته بود نور روز را ندیده بودم و جرات نمی‌کردم به صورتم دست بکشم. احساس می‌کردم صورتم ترک خواهد خورد، از هم خواهد شکافت یا چیزی شبیه به این... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
22 دقیقه
در حال‌وهوای سن‌ژرمن
27 دقیقه
سقط جنین
7 دقیقه
این مرد و زن
18 دقیقه
اپل تاچ
18 دقیقه
آمبر
28 دقیقه
مرخصی
21 دقیقه
حقیقت روز
13 دقیقه
نخ بخیه
25 دقیقه
پسر کوچولو
32 دقیقه
سال‌ها
44 دقیقه
تیک‌تاک
33 دقیقه
سرانجام

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد
نویسنده
مترجمسولماز واحدی کیا
راویمریم محبوب، حامد فعال، ایمان اصفهانی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۴۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد

📚الناز محمدی📚
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
بی مقدمه میرم سراغ داستاها: در حال و‌ هوای سن ژرمن؛ کتاب کاملا عشق، احساس، و‌ غرور رو‌ در افراد توصیف می کرد. با همه حس خواستن زن داستان، اصلا نمی فهمیدم که چرا نتونست به غرورش غلبه کنه و به پیشنهاد مردی که دوستش داشت جواب مثبت بده! حتی همین بس که ان ها برای دومین بار با هم تصادفی روبه رو شده و‌زن بودند، قصه باید می فهمید که این جا دیگه غرور معنایی نداره! سقط جنین؛ داستان خیلی ملموس و قابل درک بود، خیلی از خانم‌ها هستن که بارداری ناخواسته رو تجربه میکنن. در داستان همسر و فرزند زن هر دو‌ دوست داشتن بچه به دنیا بیاد، اما زن برای مشکلات بارداری، هزینه‌ها و موارد دیگه ناشکری میکرد و‌ بچه رو نمیخواست! نقطه عطف داستان هم زمانی بود که زن در عروسی از زبان عروس شنید که آرزو داره یک روزی بچه دار بشه! این مرد و‌ زن؛ زندگی هیچ وقت ان طوری نیست که نشون‌ میده! ما از زندگی‌هایی که می بینیم فقط ظاهرش رو میتونیم بفهمیم. اما در اصل میتونه خیلی متفاوت باشه! زرق و برق و ماشین گرون قیمت و تجملات و تفریحات آن چنانی، هیچ وقت نمیتونه تاثیر سردی و دوری قلب های یک زن و شوهر رو از بین ببره! واقعیت زندگی همان نبودن عشق و دلگرمی بین ان ها است!
سیمین شمس
۱۴۰۲/۱/۱۸
کتاب از چند مجموعه داستان تشکیل شده؛ با محوریت احساسات انسانی که در بعضی داستان‌ها میتوان از آن به عشق نام برد، نویسنده بخوبی احساسات شخصیت‌های محوری داستان را توصیف نموده است؛ غم، ناامیدی، امید، شادی، عشق..... از اینکه حال و هوای داستان‌ها بسیار با هم متفاوت است متعجب میشوید! گویی هر داستان از ذهن یک نویسنده متفاوت خلق شده است!! داستان مرخصی را که میشنوید تصور میکنید نویسنده مرد میباشد آنچنان که با مهارت درگیری‌های ذهنی یک سرباز را در چند روز مرخصی به تصویر میکشد، احساس او نسبت به برادرش، احساس او نسبت به دختر هم کلاسی دوران بچگی اش.... و داستان سن ژرمن را که میشنوید فضا بسیار زنانه می‌باشد! تصورات خام زنانه برای یافتن مردی که بتواند عشق زندگی او شود... در داستان نخ بخیه با یک پایان غیرقابل انتظار روبرو می‌شویم!! انتقام در کمال خونسردی..... اما جالبترین و عجیب‌ترین داستان این مجموعه همانا آخرین داستان به نام سرانجام میباشد: بخشی از زندگی خود نویسنده (خانم آنا گاوالدا) که به نوعی داستان نشر این کتاب را به تصویر میکشد که میتواند تخیلی یا واقعی باشد، با فضاسازی زنانه و پایانی غیر قابل انتظار!!!!
مجید محمدی
۱۴۰۱/۱۱/۲۰
کتاب خوبی نبود، یک مقدارش را گوش دادم و دیگر ادامه‌اش را گوش ندادم؛ شاید بیش‌تر گوش می‌دادم بهتر می‌شد ولی سه چهار فصلی که گوش دادم به نظرم سطحی و حوصله سر بر بود.
نسرین محمودیان
۱۴۰۱/۹/۱۹
داستانهای کوتاهش بد نیست ولی هیچ کششی برای ادامه داستانها در من ایجاد نکرد و باب سلیقه من نبود و بارها از شنیدن ادامه داستان منصرف شدم
حمیده امینی
۱۴۰۱/۹/۱۸
با سلیقه من اصلا مطابقت نداشت. آنقدری که وسطش منصرف شدم از شنیدن ادامه. در واقع از توضیحات که داده بودید انتظار بیشتری داشتم.
لی لی
۱۴۰۱/۱۱/۱۸
گویندگان عزیز این کتاب واقعا عالی بودند
و داستان‌های سالها، سقط جنین، تیک تاک رو هم خیلی دوست داشتم.
نوید عمادی
۱۴۰۱/۱۰/۱۷
بعضی از قسمت هایش ارزش شنیدن داشت. اما اثری ماندگار نبوده، بیشتر شبیه اولین کارهای یک نویسنده بزرگ
فاطمه نیک اندیش
۱۴۰۱/۹/۲۳
متن داستان خیلی ضعیف بود. و خیلی خواننده رو به خودش جذب نمیکنه.
رعنا ابوالقاسم
۱۴۰۲/۵/۷
مجموعه داستان‌های جالبی بودند بعضی گیراتر بعضی ضعیف ولی تجربه خوبی بود
حسین خواس
۱۴۰۱/۱۰/۱۳
اصلا آدم رو جذب نمی‌کنه داستان هاش
مریم رئیسیان
۱۴۰۲/۷/۱۴
خیلی خسته کننده و بی محتوا بود
صدف زند
۱۴۰۱/۱۱/۹
نظر خواصی ندارم بد نبود
مریم حاجی مهدی
۱۴۰۱/۱۱/۵
داستان کوتاه و دلپذیری بود دوستش داشتم
آناهیتا ضرغامی
۱۴۰۱/۱۰/۲۷
بد نبود. به منظرم کلیشه‌ای اومد.
مشاهده همه نظرات 14

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد

برای دریافت کتاب صوتی دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.