معرفی و دانلود کتاب در پس کمان‌های رستوران مک دونالد

عکس جلد کتاب در پس کمان‌های رستوران مک دونالد
قیمت:
۹۹۹۰۰ ۴۹,۹۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در پس کمان‌های رستوران مک دونالد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در پس کمان‌های رستوران مک دونالد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در پس کمان‌های رستوران مک دونالد

کتاب در پس کمان‌های رستوران مک دونالد، به قلم جان اف. لاو، نوشته شده و رازهای ناشناخته‌ی مک دونالد، بزرگترین رستوران زنجیره‌ای جهان را برای شما افشا می‌کند. این کتاب تاریخچه‌ی شرکت مک دونالد و زندگی شخصی بنیانگذاران آن را برای شما شرح می‌دهد، از چالش‌ها و آسیب‌های مهمی که این شرکت با آن مواجه شد می‌گوید و تغییرات بنیادینی را که در سبک زندگی مردم و صنایع غذایی آمریکا ایجاد کرد، برمی‌شمارد.

درباره‌ی کتاب در پس کمان‌های رستوران مک دونالد

می‌گویند اگر تمام همبرگرهایی را که رستوران مک دونالد فروخته است، روی هم بچینید، از کره‌ی زمین تا ماه بالا می‌رود و اگر در خیابان‌های آمریکا سر بجنبانید، حتماً یک رستوران مک دونالد را در گوشه‌ای از آن می‌بینید. احتمالاً نام این رستوران زنجیره‌ای به گوشتان خورده است. اگر تا به حال از آن غذا نگرفته باشید، قطعاً تصویر آن را در فیلم‌ها و سریال‌ها دیده‌اید. این صحنه که ماشین‌ها وارد محوطه‌ی رستوران شوند، غذا را دریافت کنند و بروند، تصویر آشنایی است که با نام رستوران مک دونالد گره خورده. برای دریافت غذا در این رستوران لازم نیست از ماشین پیاده شوید، بلکه کنار پنجره‌ای می‌ایستید و شخصی که در قاب پنجره نشسته است، غذا را داغ و سریع تحویل شما می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب در پس کمان‌های رستوران مک دونالد

شرکت مک دونالد یکی از بزرگترین و مرموزترین شرکت‌های آمریکاست. تا سال‌ها، مدیران رده‌های مختلف این شرکت از مصاحبه با نشریات طفره می‌رفتند و از شرکت در برنامه‌های تلویزیونی اجتناب می‌کردند. کتاب در پس کمان‌های رستوران مک دونالد (McDonald's: Behind the Arches) به تألیف جان اف. لاو (John F Love) برای اولین بار مسائل درونی این شرکت را مطرح می‌کند و از رازهای آن پرده برمی‌دارد. این کتاب داستان شکل‌گیری رستوران مک دونالد توسط برادران مک دونالد را با جزئیات برایتان می‌گوید، زندگی شخصی ری کروک (Ray Kroc)، بنیانگذار بعدی این شرکت و نخستین کارآفرین مدرن آمریکا را روایت می‌کند و تاریخچه‌ای دقیق از مسیر رستوران زنجیره‌ای مک دونالد ارائه می‌دهد.

نوشتن کتاب در پس کمان‌های رستوران مک دونالد چهار سال و نیم طول کشید. نویسنده در طی این مدت با بیش از سیصد نفر در درون و بیرون از شرکت مصاحبه‌ای را ترتیب داد و گزارش‌های دقیقی را از برخی مدیران آن دریافت کرد. این کتاب در هفده فصل نوشته شده و داستان مک دونالد را از بدو تأسیس آن تا زمانی که به بزرگترین شرکت صنایع فست فود آمریکا تبدیل شد، روایت می‌کند. از آن‌جا که بخش مهمی از اطلاعات کتاب حاصل مصاحبه با دست‌اندرکاران مختلف در این شرکت است، داستان‌های شخصی افرادی که شرایط شرکت مک دونالد را نیز از نزدیک تجربه کرده‌اند، در آن ذکر شده است.

رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد تغییرات بزرگی در صنایع مختلف و حتی در سبک زندگی مردم جهان ایجاد کرده است. این شرکت عادات غذایی مردم آمریکا را تغییر داده و به بخش جدایی‌ناپذیر سبک زندگی آمریکایی یا بهتر بگوییم، به نمادی از مصرف‌گرایی آمریکایی تبدیل شده است. البته همه چیز به همین جا ختم نمی‌شود. این شرکت در عین محبوبیت گسترده‌ای که کسب کرد، با اعتراضات بسیاری نیز دست‌وپنجه نرم کرد. برای مثال می‌توان به اعتراضات دوستداران محیط زیست اشاره کرد که علیه مواد به کار رفته برای بسته‌بندی محصولات غذایی این شرکت دست به اعتراض زدند. این مواد برای محیط زیست بسیار مضر بود. از طرف دیگر عده‌ای نیز به ارزش غذایی پایین محصولات این شرکت اعتراض داشتند. شرح این اعتراضات و چالش‌های عمومی که رستوران مک دونالد با آن مواجه شد، در کتاب در پس کمان‌های رستوران مک دونالد به‌طور کامل بیان شده است. کتاب حاضر همچنین اطلاعاتی را از مدیریت و مسائل مالی گرفته تا داستان زمین‌ها و مسائل دامداری و کشاورزی این شرکت را نیز ارائه می‌دهد.

کتاب در پس کمان‌های رستوران مک دونالد را شیدا فروغی به فارسی برگردانده و انتشارات نسل نواندیش ذیل مجموعه کتاب‌های کسب و کار روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است.

نکوداشت‌های کتاب در پس کمان‌های رستوران مک دونالد

  • جان اف. لاو تاریخ پشت‌پرده‌ی مک دونالد، این امپراطوری سیری‌ناپذیر همبرگر، را بازنگری می‌کند و نسخه‌ای کاملاً جدید را از آن ارائه می‌دهد. (پابلیشرز ویکلی)
  • این کتاب یکی از اولین داستان‌های کارآفرینی موفق را روایت می‌کند؛ داستان شرکتی که رشد و توسعه‌ی آن هنوز که هنوزه بسیار چشمگیر ادامه دارد. (پادکست Inside Flap)
  • کتاب در پس کمان‌های رستوران مک دونالد فقط داستان ری کروک، بنیانگذار مک دونالد، نیست، بلکه از تمام افراد، سرمایه‌گذاران، تأمین‌کنندگان و حتی کارمندان اولیه‌ای می‌گوید که مک دونالد را به رتبه‌ی اول صنعت فست فود رساندند. تدابیر پیچیده‌ی مالی که برای موفقیت مک دونالد ضروری بود، تعهد شرکت به کیفیت و تمیزی کاملاً در این کتاب شفاف‌سازی می‌شود. (Library Journal)

کتاب در پس کمان‌های رستوران مک دونالد برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کسانی که به مطالعه‌ی داستان موفقیت کسب‌وکارهای بزرگ و کتاب‌های سرگذشتنامه علاقه دارند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب در پس کمان‌های رستوران مک دونالد می‌خوانیم

در پنجاه‌مایلی شرق لس‌آنجلس، در حاشیه‌ی کویر، سن برناردینو جایی جز محل تلاقی صنعت رستوران نیست. بااین‌حال، اصطلاح فست‌فود از آنجا نشئت گرفت و به‌سرعت در سراسر این تجارت گسترش یافت. درحالی‌که براساس افسانه‌ی رستوران مک‌دونالد، ری کراک اولین فردی بود که برادران را در رستوران درایو-این آن‌ها با حجم بالای مشتری کشف کرد، اما واقعیت این است در زمانی‌که کراک برادران را در ژوئن 1954 ملاقات کرد، رستوران درایو-این مک‌دونالد قبلاً به مدینه‌ی فاضله‌ی فرصت‌طلبان سراسر کشور تبدیل شده بود. هنگامی‌که امریکن رستورانت در جولای 1952، داستان مهمی درمورد موفقیت ایده‌ی فوق‌العاده‌ی رستوران مک‌دونالد روی جلدش چاپ کرد، دو برادر براساس شمارش دیک مک‌دونالد، در زیر بیش از سیصد نامه در ماه و سؤالات تلفنی غرق شدند. او یادآور می‌شود که «صاحبان رستوران‌های درایو-این و رستوران‌هایی که مشکلات مشابه ما را داشتند، می‌خواستند بدانند که امکان نسخه‌برداری از کارهای ما برایشان مقدور است یا نه. و یا اینکه اگر طرحی برای رفع مشکلات داریم، آن را از ما بخرند. به همین خاطر، افراد بسیاری به ملاقات من و مک می‌آمدند و به‌این‌ترتیب، بیشتر وقت ما صرف صحبت با آن‌ها می‌شد. بعد در اینجا بود که متوجه شدیم برای واگذاری حق امتیاز باید یک پیشکار داشته باشیم.»

اینکه کراک واگذاری حق امتیاز را به برادران مک‌دونالد پیشنهاد کرد نیز بخشی از آن باور غلط است. درواقع، برادران مک‌دونالد تقریباً دو سال پیش از آشنایی‌شان با او، صدور مجوز سیستم خدمات سریعشان را آغاز کرده بودند. آن‌ها حتی برای یافتن خریداران امتیاز و نماینده‌ی فروش، آگهی تمام‌صفحه‌ای در یک مجله‌ی تجاری چاپ کردند. خواندن آگهی حدود یک دقیقه زمان می‌برد: «این ممکن است مهم‌ترین شصت ثانیه‌ی زندگی‌تان باشد.»

فهرست مطالب کتاب

سپاس‌نامه
یادداشت مترجم
پیشگفتار: ناشناخته‌های شرکت [رستوران زنجیره‌ای] مک‌دونالد
فصل 1: بله، مک‌دونالدی هم هست
فصل 2: فروشنده
فصل 3: دِربی واگذاری حق امتیاز
فصل 4: مالک/ اپراتور
فصل 5: ترکیبی از شخصیت‌های مختلف
فصل 6: درست کردن همبرگر
فصل 7: درآمدزایی
فصل 8: خرید سهام
فصل 9: شرکا
فصل 10: تبدیل شرکت به سهامی عام [عرضه‌ی عمومی سهام]
فصل 11: رستوران‌های مک‌دونالد در بخش شرقی، رستوران‌های مک‌دونالد در بخش غربی
فصل 12: کارآمدترین سطح فعالیت [پیش به‌سوی هدف]
فصل 13: جادوی رسانه
فصل 14: «مک‌دونالدی کردن» تأمین‌کنندگان [مک‌دونالدیزه کردن تأمین‌کنندگان]
فصل 15: چالش عمومی
فصل 16: کنترل و نظارت
فصل 17: صدور فرهنگ
کلام آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در پس کمان‌های رستوران مک دونالد
نویسنده
مترجمشیدا فروغی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات568
زبانفارسی
شابک978-622-220-698-7
موضوع کتابکتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک
۹۹۹۰۰ ۴۹,۹۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب در پس کمان‌های رستوران مک دونالد

برای دریافت کتاب در پس کمان‌های رستوران مک دونالد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.