معرفی و دانلود کتاب دفترهای سالخوردگی 3: پس از فراغت‌های مدام: نیستی

عکس جلد کتاب دفترهای سالخوردگی 3: پس از فراغت‌های مدام: نیستی
قیمت:
۸,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دفترهای سالخوردگی 3: پس از فراغت‌های مدام: نیستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دفترهای سالخوردگی 3: پس از فراغت‌های مدام: نیستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دفترهای سالخوردگی 3: پس از فراغت‌های مدام: نیستی

و حرمان اندک‌اندک به نبودن بدل می‌شود... کتاب دفترهای سالخوردگی 3: پس از فراغت‌های مدام: نیستی، عنوان سومین کتاب از مجموعه اشعار احمدرضا احمدی شاعر پرآوازه‌ی دوران معاصر است که پس از دفتر دوم با نام حرمان منتشر شد. اثر حاضر مانند سایر کتاب‌های این مجموعه، اشعار سروده‌شده به سبک نیمایی یا شعر نو را در برمی‌گیرد. کتاب پیش رو دریچه‌ای به دنیای تازه‌ترین آثار احمدرضا احمدی است و خواننده را تا انتهای شب، به تماشای باران می‌برد.

درباره‌ی کتاب دفترهای سالخوردگی 3: پس از فراغت‌های مدام: نیستی

باید بمانیم، در بهارهای پنهان، لحظه به لحظه در دلهره‌های همیشه‌ی سرنوشت. گاهی در بیداری تا انتهای شب و گاه با فنجانی چای به تماشای سقوط برگ‌ها بنشینیم، در میان باران و تردید، در غروب سنگین پاییز عمر... احمدرضا احمدی شاعر کتاب دفترهای سالخوردگی 3: پس از فراغت‌های مدام: نیستی، ازجمله پرکارترین شاعران دوران معاصر به‌شمار می‌رود و چند دفتری را نیز برای دوران کهولت و پیری کنار گذاشته است. برای زمانی که فرقت تبدیل به فراغت می‌شود و نبودن دیگر نیازی به هیچ بهانه‌ای ندارد. کتاب دفترهای سالخوردگی 3: پس از فراغت‌های مدام: نیستی، عنوان سومین کتاب از مجموعه‌ی دفترهای سالخوردگی‌ست که هرچند از کهولت سخن می‌گوید، اما قلب شاعر هنوز جوان است و پس از گذر سالیان متمادی، سبک منحصر‌به‌فردش را حفظ کرده. احمدرضا احمدی در این مجموعه منظری نو از حال و هوای دنیای خود را پیش چشم خواننده به تصویر کشیده و عشق را در خاطرات گذشته مرور می‌کند. «دریا در میان خط‌ها»، «گندمزار»، «گیسوانش»، «کمی از حقیقت» و «سراسر پنجره»، عناوین برخی از شعرهایی‌ هستند که در این کتاب آن‌ها را خواهید خواند.

کتاب دفترهای سالخوردگی 3: پس از فراغت‌های مدام: نیستی توسط نشر چشمه چاپ شده و نسخه‌ی الکترونیک آن از طریق کتابراه در دسترس علاقه‌مندان به شعر معاصر ایران و آثار احمدرضا احمدی قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌ دفترهای سالخوردگی

مجموعه شعر دفترهای سالخوردگی شامل هفت کتاب از تازه‌ترین اشعار احمدرضا احمدی، شاعر پرآوازه‌ی دوران معاصر ایران است که در سبک نیمایی یا نو سروده شده‌اند. شعرهای این مجموعه مانند دیگر آثار احمدرضا احمدی حاوی مضامین فلسفی و اجتماعی هستند و البته شاعر عشق را نیز فراموش نکرده و از آن بسیار سخن گفته است؛ حتی در انزوای سالخوردگی.

کتاب دفترهای سالخوردگی 3: پس از فراغت‌های مدام: نیستی، مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به شعر و ادبیات معاصر ایران و دوستداران اشعار و قلم احمدرضا احمدی، از مطالعه‌ی کتاب دفترهای سالخوردگی 3: پس از فراغت‌های مدام: نیستی ، لذت خواهند برد.

با احمدرضا احمدی بیشتر آشنا شویم

احمدرضا احمدی شاعر، نمایشنامه‌نویس و نقاش ایرانی، در سال 1319 در کرمان چشم به جهان گشود. هنوز کودک بود که همراه با خانواده‌اش به تهران مهاجرت کرد و دوره‌ی دبیرستان را در مدرسه‌ی دارالفنون به پایان رساند. بیست ساله بود که سرودن شعر را آغاز کرد و اولین مجموعه شعرش را در سال 1340 به انتشار رساند. انتشار این مجموعه توجه بسیاری از شاعران و منتقدان آن دوره را به او جلب کرد. از احمدرضا احمدی به عنوان بنیان‌گذار موج نو شعر معاصر یاد می‌کنند و در سال 1343، به منظور گسترش این سبک هنری، همراه با بسیاری از چهره‌های شاخص آن دوران گروه ادبی «طرفه» را بنیان گذاشت.

همکاری او با کانون پرورش فکری به عنوان مدیر تولید موسیقی، ثمرات پرباری برای اهالی فرهنگ و هنر به ارمغان آورد و منجر به نشر آثاری جاودانه در شعر و موسیقی شد. دریافت تندیس مداد پرنده، انتخاب شدن به عنوان شاعر برگزیده‌ی جایزه‌ی ادبی بیژن جلالی، برخی از افتخارات او به‌شمار می‌روند. وی همچنین در سال 1388 نامزد دریافت جایزه‌ی هانس کریستین اندرسن شد. احمدرضا احمدی کارنامه‌ی هنری درخشان و پرکاری دارد. نگارش چندین مجموعه شعر، کتاب‌های شعر و قصه برای کودکان، رمان، شعرخوانی در آلبوم‌های موسیقی و همکاری با سینماگران گواهی بر این مدعاست. از میان آثار متعدد احمدرضا احمدی، می‌توان به کتاب‌هایی مانند «قافیه در باد گم می‌شود»، «ما روی زمین هستیم»، و «روزهای آخر پاییز بود» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب دفترهای سالخوردگی 3: پس از فراغت‌های مدام: نیستی می‌خوانیم

از سربالایی خیابان
در باران
بالا می‌رفتیم
حوادث
در کنار ما
در حال زادوولد
بودند
گل‌ها
دورتر از ما
از ماتم
و عزاداری
گریخته بودند
حالا
به سینه‌های ما
بودند

فهرست مطالب کتاب

ما مانده بودیم
بهارهای پنهان
لحظه‌به‌لحظه
در این خیابان
ناگهان
بازگشتی نیست
سوار مهتابی
زمان، شوق، گل‌های اطلسی
جعبه‌ی مدادرنگی
راهرو
گاهی در بیداری
گندمزار
ماه اسفند
روزی
اتفاقات
در باران
بدون قایق
خسوف و کسوف
پدر و پسرک
در سه رنگ
در نیویورک که بود
باور
گیسوانش
شک
تا انتهای شب
فنجان چای
باران و تردید
دود و حریق
دیگر از تو
در خیابان می‌ماندیم
بر شاخه‌ها
فرفره‌ها
عشق آینده‌ی مرگ
سقوط برگ‌ها
سقوط
کمی از حقیقت
خسته و خسته
اندکی
زنان
غروب سنگینی بود
سراسر پنجره
پرنده که مُرد
پایتخت‌های جهان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دفترهای سالخوردگی 3: پس از فراغت‌های مدام: نیستی
نویسنده
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۸۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات152
زبانفارسی
شابک978-964-362-827-7
موضوع کتابکتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دفترهای سالخوردگی 3: پس از فراغت‌های مدام: نیستی

برای دریافت کتاب دفترهای سالخوردگی 3: پس از فراغت‌های مدام: نیستی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.