معرفی و دانلود کتاب دوباره اوج بگیر: برخاستن از میان طوفان‌های زندگی و کار

عکس جلد کتاب دوباره اوج بگیر: برخاستن از میان طوفان‌های زندگی و کار
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دوباره اوج بگیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دوباره اوج بگیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دوباره اوج بگیر: برخاستن از میان طوفان‌های زندگی و کار

کتاب دوباره اوج بگیر بر اساس تجربه‌ی آنی میهان، ابزارها و راهکارهایی را پیشنهاد می‌دهد که به ما کمک می‌کند از طوفان‌های زندگی به سلامت عبور کنیم و به ساحل امن و آرام برسیم. نویسنده به ما گوشزد می‌کند که طوفان‌ها تمام‌شدنی نیستند و از پی هم می‌آیند، اما این ما هستیم که می‌توانیم طوری با آن‌ها برخورد کنیم که از پیش قوی‌تر شویم.

درباره‌ی کتاب دوباره اوج بگیر

موضوع جالب درمورد طوفان‌ها این است که برنامه‌ریزی ندارند و ممکن است زمانی رخ دهند که هنوز از طوفان قبلی کاملاً رها نشده‌ایم. آن‌ها چند لایه دارند و گاه زمان وقوع طوفان بعدی مشخص نیست. وقتی پای از دست دادن شغل، خانه، سلامتی یا روابط در میان باشد، شاید بهبود یافتن از یک فقدان، سفری طولانی حتی به درازای عمر انسان باشد. به این فکر کنیم که ما چه اتفاقی را در زندگی خود طوفان تعبیر می‌کنیم؟ در گذشته چه طوفان‌هایی را پشت سر گذاشته‌ایم؟ هم‌اکنون در حال گذر از چه طوفان‌هایی هستیم؟ از طوفان‌های خود چه درس‌هایی آموخته‌ایم؟ با خود می‌گوییم ای کاش چه کاری را جور دیگری انجام می‌دادیم؟

بدیهی است که زندگی طوفان‌های زیاد و پی‌درپیِ زیادی به همراه دارد، اما چیزی که تعیین‌کننده است، نحوه‌ی واکنش ما به این طوفان‌هاست؛ اینکه غرق می‌شویم یا با توسل به شاخه‌ای هرچند باریک دوام می‌آوریم و نجات می‌یابیم؟ آنی میهان (Annie Meehan) با پشت‌سرگذاشتن تجربه‌ی طوفان‌های مرگباری مثل فقر، سوءاستفاده، طردشدگی و بی‌خانمانی، ابزارهایی را در اختیارمان می‌گذارد که ما را از طوفان‌زدگی نجات می‌دهند. این ابزارهای شش‌گانه از این قرارند: سکوت و سکون، زمان، پذیرش، روابط، ذهن‌آگاهی و در نهایت اوج گرفتن بر فراز طوفان. این جعبه‌ی کمک‌های اولیه‌ی ما به هنگام وقوع هر طوفان سهمگینی خواهد بود.

معرفی و دانلود کتاب دوباره اوج بگیر

طوفان می‌تواند یک اتفاق همه‌گیر و یک پاندمی باشد، مثل بیماری کرونا، یک انقلاب و یا یک تغییر بزرگ اجتماعی؛ درعین‌حال می‌تواند یک قصه‌ی شخصی باشد، مثل طلاق، مهاجرت یا ورشکستگی. این فقدان و آسیب هرچه که باشد، کتاب دوباره اوج بگیر (Choose to Soar) برای آن پاسخی دارد. باید به این فکر کنیم که این طوفان‌ها هستند که ما را انتخاب می‌کنند یا ما هستیم که طوفان‌ها را انتخاب می‌کنیم. شاید جلوگیری از وقوع چنین اتفاقاتی نشدنی باشد، اما ما می‌توانیم تصمیم بگیریم که این رویدادها تعیین‌کننده‌ی ادامه‌ی زندگیِ ما نباشند. همان‌طورکه کتاب دوباره اوج بگیر، در صفحه‌ی ابتدایی این‌طور بیان می‌کند: «زندگی حاصل انتخاب‌های ما است، انتخاب‌های هر روزه و بی‌پایان! امیدوارم انتخاب کنی که با انتخاب زندگی کنی، نه با شانس و نه با شرایط بیرونی... انتخاب کن که اوج بگیری»

وقتی طوفان‌ها بدون هشدار قبلی حمله می‌کنند، واکنش جنگ یا گریز ما فعال می‌شود. یا فرار می‌کنیم و یا میخ‌کوب می‌شویم. وقتی ناگهان با آسمانی سیاه و ابری روبرو می‌شویم (درحالی‌که چند لحظه قبل هوا آفتابی و روشن بود) ناگهان متحیر می‌مانیم. گاهی نیز ابرهای تیره را در دوردست می‌بینیم، اما آن‌قدر دچار استرس می‌شویم که فقط آرزو می‌کنیم ابرها قبل از رسیدن به ما، از هم بپاشند. در این صورت، بدون اینکه واکنشی نشان دهیم یا تصمیمی بگیریم، فقط منتظر می‌نشینیم تا طوفان کار خودش را بکند. این دقیقاً همان واکنشی است که آنی میهان ما را از انجامِ آن منع می‌کند. هرچقدر هم سخت، ما باید تلاش کنیم بر طوفان سوار شویم و بادبان خود را برافرازیم و خود را به ساحل امن برسانیم.

کتاب دوباره اوج بگیر همان همراه دل‌سوزی است که شجاعت لازم را به ما می‌دهد تا سکان‌دار کشتی خود در طوفان‌های پرتلاطم باشیم و از مواجهه با هر فقدان و رویداد ناگواری نترسیم. این کتاب به همت انتشارات فلسفه و با ترجمه‌ی شاهین غفاری منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب دوباره اوج بگیر

  • بسیاری از مباحث کتاب (بازگشت‌پذیری، رهبری، اختلاف، روابط، هیجانات) را می‌توان در دسته‌بندی هوش هیجانی قرار داد. به این کتاب رجوع و دانش خود در زمینه‌ی محرک‌های هیجانی ناخودآگاه را به آن اضافه خواهم کرد تا راهی برای تصمیم‌گیری در طوفان‌ها پیدا کنیم. (سیلویا دی جیستو)
  • طوفان‌های هر کس با دیگری متفاوت است. اما کتاب دوباره اوج بگیر گویی مستقیماً با خواننده صحبت می‌کند. من هم مشکلات خودم را دارم، اما این کتاب به من اجازه داد تا مشکلاتم را تصدیق و طوفان‌های زندگی‌ام را رده‌بندی کنم. قرار نیست همه‌چیز را تنها انجام دهیم. همه‌ی ما انتخاب‌هایی داریم و انسان‌هایی محتاج یکدیگریم. می‌توانیم با هم اوج بگیریم. (دیوید بلیک)
  • با آنکه داستان زندگی آنی میهان را می‌دانم اما نتوانستم کتاب را زمین بگذارم. جریان ترومای کودکی آنی میهان تا طوفان‌های امروزش، به من احساس امیدواری داد و کمکم کرد تا به معنای واقعی کلمه و بدون احساس شرمندگی، خودم باشم. راهنمایی آنی کمکم کرد تا انتخاب کنم که با الهام گرفتن از اقدامات او، به اوج‌های جدیدی صعود کنم. (کارن شفرد)

کتاب دوباره اوج بگیر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر طوفانی را پشت‌سر گذاشته‌اید یا در میانه‌ی طوفانی قرار دارید، مطمئن باشید که طوفان‌های بزرگ‌تری در راه است. این کتاب را به خودتان و تمام افراد طوفان‌زده‌ی دیگر هدیه کنید.

در بخشی از کتاب دوباره اوج بگیر: برخاستن از میان طوفان‌های زندگی و کار می‌خوانیم

اولین قدم برای افزایش پذیرش، مهربان بودن با خویش است. به بعضی وظایف نه بگویید و کمک‌ها را بپذیرید. پذیرش کمک، به این معنا نیست که ضعیف هستید. برای مثال، اگر با خود فکر می‌کنید "این شغلی که من انجام می‌دهم، کار سه نفر است نه یک نفر، پس یا باید درخواست کمک کنم یا آن را به شخص دیگری واگذار کنم"، نسبت به این ندای درونی پذیرش داشته باشید و برای انجام کارتان کمک بگیرید.

وقتی در حال گذر از یک طوفان هستید، اولویت‌بندی کارهایی که باید انجام شوند مشکل می‌شود. باید شناختتان نسبت به خود آن‌قدر خوب باشد که تشخیص دهید آیا از مشغول کردن خود به‌عنوان یک نوع راه فرار استفاده می‌کنید یا خیر! دوست خوب من راشل، چند طوفان کوچک را در طول دو هفته مانده به کریسمس، در خانه‌اش پشت سر می‌گذاشت. خواهرش یک واکنش حساسیت شدید نشان داده بود و مجبور شد چند بار به اورژانس مراجعه کند و در همین زمان با چند ضرب‌الاجل در محیط کارش روبرو بود. از طرفی میزبان مهمانی کریسمس بودند. راشل باید از خواهرانش می‌خواست که میزبانی را به عهده بگیرند یا آن را به زمان دیگری موکول می‌کرد.

اما در عوض، مثل بسیاری از زنان دنیا، هر شب تا دیروقت بیدار می‌ماند تا به کارهایش برسد. صبح روز مهمانی، زود از خواب بیدار شد تا نظافت کند و هدایا را بسته‌بندی. بعد به خرید رفت. در این گیرودار تصمیم گرفت دفتر کارش را رنگ کند. او به جای اینکه برای خود ارزش قائل شود و فقط کارهای ضروری را انجام دهد، کارهای اضافه هم روی دوش خود گذاشت. او تمام دفتر کارش را خودش رنگ زد و بیش از صد تخم‌مرغ رنگی برای مهمانی درست کرد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول- بخش اول: امید، سلامتی و شادمانی در میانه‌ی طوفان‌ها
فصل اول- بخش دوم: رده‌بندی طوفان‌ها
فصل اول- بخش سوم: تهیه‌ی جعبه‌ی کمک‌های اولیه‌ی طوفان
فصل دوم- بخش چهارم: هجوم ایان، چهارشنبه 28 سپتامبر 2022
فصل دوم- بخش پنجم: سکون، سکوت و گاهی اندوه
فصل دوم- بخش ششم: طوفان ایان، جمعه، 30 سپامبر
فصل دوم- بخش هفتم: زمان
فصل دوم- بخش هشتم: طوفان ایان، شنبه اول ‌اکتبر
فصل دوم- بخش نهم: پذیرش
فصل دوم- بخش دهم: فرشتگان نجات
فصل دوم- بخش یازدهم: روابط
فصل دوم- بخش دوازدهم: نور در تاریکی
فصل دوم- بخش سیزدهم: ذهن‌آگاهی و ذهنیت
فصل دوم- بخش چهاردهم: پس از طوفان
فصل سوم- بخش پانزدهم: عقاب در اوج
فصل سوم‌- سخن پایانی: امید
ستایش از کتاب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دوباره اوج بگیر: برخاستن از میان طوفان‌های زندگی و کار
نویسنده
مترجمشاهین غفاری
ناشر چاپی موسسه انتشارات فلسفه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات158
زبانفارسی
شابک978-622-7857-49-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دوباره اوج بگیر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دوباره اوج بگیر

برای دریافت کتاب دوباره اوج بگیر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.