معرفی و دانلود کتاب رازهای مواجهه با افراد بدقلق

عکس جلد کتاب رازهای مواجهه با افراد بدقلق
قیمت:
۶۲,۴۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رازهای مواجهه با افراد بدقلق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رازهای مواجهه با افراد بدقلق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رازهای مواجهه با افراد بدقلق

کتاب رازهای مواجهه با افراد بدقلق نوشته‌ی دیوید براون مناسب کسانی است که در محل کارشان دچار مشکل هستند و نمی‌دانند چگونه با همکاران بدقلق خود برخورد کنند! بسیاری از افراد در چنین حالتی درمانده می‌شوند و هیچ فکری به ذهنشان نمی‌رسد. بعضی هم با دیگران صحبت می‌کنند تا راه‌حل مناسبی را پیدا کنند. این کتاب مانند یک دوست صمیمی، راه‌حل‌های کارآمد را برای این مشکل به شما نشان می‌دهد.

درباره‌ی کتاب رازهای مواجهه با افراد بدقلق

احتمالاً شما هم حداقل یک بار در زندگی‌تان تجربه‌ی برخورد با افراد بدقلق را داشته‌اید. افرادی که با شما و دیگر همکارانتان تفاوت دارند و همیشه با آن‌ها دچار مشکل یا تعارض می‌شوید. اتفاقاً این افراد آنقدرها هم که فکر می‌کنید بد نیستند. ممکن است بعضی از آن‌ها با مشکل کمال‌گرایی یا وسواس روبه‌رو باشند یا فقط شخصیتشان با شما متفاوت باشد. نکته‌ی مهمی که باید بدانیم این است که همه‌ی ما با یکدیگر فرق داریم و با شناخت همین تفاوت‌ها،‌ پیشرفت می‌کنیم. البته اگر فکر می‌کنید که دیگر نمی‌توانید چنین شخصیتی را تحمل کنید، بهتر است کتاب رازهای مواجهه با افراد بدقلق (Dealing with Difficult People Secrets) را بخوانید و بعد تصمیم بگیرید.

کتاب رازهای مواجهه با افراد بدقلق بیشتر برای کسانی کاربردی است که در محل کار با افراد بدقلق یا سرسخت مشکل دارند. دیوید براون (David Brown) در این کتاب چالش‌هایی را که دیگران در محیط کار با آن روبه‌رو می‌شوند، مطرح می‌کند. چالش‌هایی مانند حل تعارض، مکالمه‌های تنش‌زا، رفتار منفعلانه-پرخاشگرانه، صحبت با مدیران در مورد چنین افرادی و... . مطالب کتاب کاملاً بر اساس تحقیقات و تجربه‌های دیگران نوشته شده‌اند و به همین دلیل هنگام برخورد با افراد بدقلق، به‌خوبی به یاری شما می‌آیند.

دیوید براون سعی کرده است که همه‌ی جنبه‌های رفتار با افراد بدقلق را در این کتاب پوشش دهد و حتی در زمانی‌ که دیگر نمی‌توان مسئله را حل کرد، راه‌حل‌ها و اقدامات دیگری را پیشنهاد می‌کند. البته تکنیک‌های موجود در کتاب رازهای مواجهه با افراد بدقلق جادویی نیستند و نمی‌توانید یک‌شبه تغییری اساسی را به کمک آن‌ها ایجاد کنید. بنابراین لازمه‌ی خواندن کتاب حاضر و اثربخشی آن،‌ صبر و ممارست شما برای به‌کارگیری راهکارهاست.

شما می‌توانید از برخی نکات مطرح‌شده در کتاب رازهای مواجهه با افراد بدقلق در محیطی خارج از محل کار نیز استفاده ‌کنید. برای مثال نکاتی که در مورد نحوه‌ی برخورد با همکار منفعل-پرخاشگر گفته شده است،‌ ممکن است در رابطه با دوستان و خانواده نیز به کار رود. این کتاب کوتاه، علمی و کاربردی است و نکات کلی زیادی در آن بررسی شده‌اند. لازم است از تکنیک‌های موجود در آن استفاده کنید تا به نتیجه‌ی مطلوب برسید. دیوید براون با زبانی ساده و همه‌فهم، نکاتی را برای کاهش تنش و کشمکش میان شما و دیگران بیان می‌کند که اگر با دقت آن‌ها را بخوانید و اجرا کنید، تحولی شگرف در روابطتان صورت خواهد گرفت. انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی کتاب رازهای مواجهه با افراد بدقلق را با ترجمه‌ی علی اکبری منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه رازهای کسب و کارها متخصصان به همه می گویند

در هر جلد از مجموعه کتاب‌های رازهای کسب و کارها متخصصان به همه می‌گویند (Collins Business Secrets: The experts tell all) شیوه‌ی برخورد با یکی از چالش‌های فضای کاری، با کمک متخصصان همان حوزه مطرح شده است. کتاب‌های این مجموعه به خوانندگان کمک می‌کنند نکات و ترفندهایی را بیاموزند که کارشناسان متخصص برای رسیدن به‌ آن‌ها سال‌ها تجربه و تحقیق را پشت سر گذاشته‌اند. عناوین بعضی از کتاب‌های مجموعه رازهای کسب و کارها متخصصان به همه می‌گویند عبارتند از: «رازهای مدیریت تیم»، «رازهای قدرت ذهن»، «رازهای مصاحبه» و «رازهای فروش». انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی ترجمه‌‌ی فارسی این مجموعه را روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب رازهای مواجهه با افراد بدقلق برای چه کسانی مناسب است؟

هر فردی که در محل کار خود با افراد بدقلق ارتباط دارد و نمی‌داند چگونه باید با آن‌ها رفتار کند، لازم است کتاب رازهای مواجهه با افراد بدقلق را بخواند. همچنین اگر مدیر یک کسب‌وکار هستید و می‌خواهید با کارمندان بدقلق خود به‌ شیوه‌ای مؤثر برخورد کنید، این کتاب برای شما مناسب است. به‌طورکلی هر کسی که به حل تعارضات با دیگران علاقه دارد، بهتر است مطالعه‌ی این کتاب از دیوید براون را در برنامه‌ی خود قرار دهد.

با دیوید براون بیشتر آشنا شویم

دیوید براون روان‌درمانگر و مدیر انجمن مشاوره و روان‌درمانی همپشایر است. او سال‌ها معلم زبان انگلیسی بود و از سال 1990 تا 2001 در جایگاه مدیریت آکادمی زبان بین‌المللی بورنموث قرار داشت. او در رشته‌ی مهندسی مکانیک در دانشگاه لافبورو تحصیل کرده و دیپلم افتخار مدیریت دانشگاه آستون به او تعلق گرفته است. دیوید براون 20 سال است که به افراد زیادی برای پیشرفت کسب‌وکارشان مشاوره می‌دهد.

در بخشی از کتاب رازهای مواجهه با افراد بدقلق می‌خوانیم

ارتباط کنشی هدف‌مند است، بنابراین پیش از هر چیز باید تعریف درستی از آن داشته باشید تا جایی که این تعریف تبلور می‌یابد، ادامه دهید. روش پیشنهادی من این است:

  • شفاف‌سازی کنید: هنگامی که با افراد بدقلق سروکار دارید، مطمئن شوید که آن‌ها در مورد کیفیت احساس شما، انتظارات شما و نتایج عدم تغییرشان اطلاع کامل دارند. باید همواره بهانه‌هایی نظیر «من نمی‌دانستم» و «شما به من نگفته بودید» را از ایشان بگیرید.

  • سبک خود را انتخاب کنید: پژوهشگران چهار سبک اجتماعی مختلف و نحوه‌های برخورد و ارتباط با هر کدام را کشف کردند. محرک‌ها ارتباط را با هدف خاص خودشان می‌خواهند، افراد مهربان ارتباط را وسیله‌ای برای کمک به دیگران می‌دانند، تحلیلگران به دنبال حقایق هستند؛ و افراد متجلی خواستار هیجان هستند. رویکرد خود را با آن‌ها هماهنگ کنید.

  • گوش بدهید: قبل از صحبت کردن، سعی کنید آن‌ها و موقعیتشان را درک نمایید.

  • بزرگ شروع کنید: درست مثل اخبار رسانه‌ای، با سرتیتر آغاز کنید. پیش از آن که جزئیات را در اختیارشان بگذارید، کلیت داستان را به آنها بگویید

  • عامل میانجی خود را انتخاب کنید: آیا نامه‌ها و ایمیل‌هایتان به اصلاح نیاز دارند؟ آیا زبان بدنتان اهمیت دارد؟ آیا پیام آن‌قدر مهم است که باید به‌صورت حضوری بیان شود؟

  • زمان‌بندی را بررسی کنید: همیشه مقابله‌ی زودهنگام با مسائل بهتر از به تعویق‌انداختنشان است. ترس‌ها را در نطفه خفه کنید، به‌مراتب اشتباهات کوچک و دوره‌ای از یک افتضاح بزرگ بهتر هستند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: عوامل اصلی تغییر رفتار را درک کنید
1-1 دقیقاً منظورتان از بدقلق چیست؟
2-1 قبول کنید که همه‌ی ما متفاوت هستیم
3-1 مطمئن شوید که ارتباط دوسویه است
4-1 تغییر را مدیریت کنید
5-1 جسارت و قطعیت را درک کنید
6-1 علل اختلاف را پیدا کنید
فصل دوم: در آینه نگاه کنید
1-2 هوش عاطفی خود را ارتقا دهید
2-2 واکنش‌های خود را درک کنید
3-2 سطح اعتمادبه‌نفس خود را بررسی کنید
4-2 از خود بپرسید: «من در منظر دیگران چه طور به نظر می‌رسم؟»
فصل سوم: خودتان را جای دیگران بگذارید
1-3 اول کفش‌هایتان را از پا درآورید
2-3 منحصر باشید
3-3 از خودتان بپرسید: «چرا این افراد با من تفاوت دارند؟»
4-3 برخی از تفاوت‌ها را بپذیرید
5-3 بر روی عوامل انگیزشی تمرکز کنید
6-3 اعتماد ایجاد کنید
7-3 به فرهنگ‌های مختلف فضا بدهید
8-3 روابط را بر مبنای نیاز، اصلاح کنید
فصل چهارم: به بدقلق‌ها یک شانس دوباره بدهید
1-4 رهبری را به نمایش بگذارید
2-4 نتایج را به‌وضوح تعریف کنید
3-4 متغیرها و نقش‌ها را به‌وضوح شرح دهید
4-4 به فعالیت‌ها و نتایج صحیح پاداش بدهید
5-4 از رفتارهای درست و متناسب حمایت کنید
6-4 روابط هدفمند ایجاد کنید
فصل پنجم: در هر موقعیت از ابزار درست استفاده کنید
1-5 اطلاعات جمع‌آوری کنید
2-5 مسأله را تشخیص دهید
3-5 آیا مسأله‌ای مربوط به کار وجود دارد؟
4-5 یک قرارداد روانشناختی ایجاد کنید
5-5 از بازخوردهای شخص ثالث استفاده کنید
6-5 از بازخوردهای 360 درجه استفاده کنید
7-5 چارچوب مشترک ایجاد کنید
8-5 دیالوگ برقرار کنید
9-5 کشمکش را درک کنید
10-5 از ارزیابی روانسنجی استفاده کنید
فصل ششم: مهارتهای خود را ارتقا دهید
1-6 تصویر موفقیت را در ذهنتان خلق کنید
2-6 بازخوردهای کمک‌کننده ارائه کنید
3-6 دیگران را در ارائه‌ی بازخورد تشویق کنید
4-6 اهمیت زبان بدن را درک کنید
5-6 از جلسات نتیجه بگیرید
6-6 به جداول زمانی توجه داشته باشید
7-6 شخصی‌سازی کنید
8-6 اطلاعات را با اطرافیان خود به اشتراک بگذارید
9-6 به شکلی مؤثر شکایت کنید
10-6 از قدرت و نفوذ خود استفاده کنید
فصل هفتم: کشمکش‌ها را به شکلی مؤثر برطرف کنید
1-7 با هم یاد بگیرید
2-7 کیفیات خود را بررسی کنید
3-7 موقعیت را بررسی کنید
4-7 ببینید که آیا واقعاً مشکل از طرف مقابل است
5-7 با هم پیش بروید
6-7 بر روی تفاوت‌ها کار کنید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رازهای مواجهه با افراد بدقلق
نویسنده
مترجمعلی اکبری
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات153
زبانفارسی
شابک978-964-468-751-8
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رازهای مواجهه با افراد بدقلق

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رازهای مواجهه با افراد بدقلق

برای دریافت کتاب رازهای مواجهه با افراد بدقلق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.