معرفی و دانلود کتاب رنگ عشق: بازنویسی داستان‌های عاشقانه دنیا

عکس جلد کتاب رنگ عشق: بازنویسی داستان‌های عاشقانه دنیا
قیمت:
۷۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رنگ عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رنگ عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رنگ عشق: بازنویسی داستان‌های عاشقانه دنیا

در کتاب رنگ عشق مخاطب مجموعه‌ای از حکایت‌ها و قصه‌های کوتاه خواندنی از سراسر جهان خواهید بود که جملگی به قلم بالو بابالولا، روزنامه‌نگار و نویسنده‌ی اهل بریتانیا، به زبان امروزی، بازنویسی شده‌اند. عشق، موضوع اصلی و خمیرمایه‌ی تمام داستان‌های حاضر در کتاب پیش روست. گفتنی است که کتاب رنگ عشق یکی از عناوین پرفروش ساندی تایمز به شمار می‌رود.

درباره کتاب رنگ عشق

هرچه گویم عشق را شرح و بیان
چون به عشق آیم خجل باشم از آن

بیت فوق که از کتاب شریف مثنوی، سروده‌ی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی نقل گردیده، به اعتباری، تمام آنچه را که در باب عشق گفتنی است، بیان نموده؛ و آن این‌که در باب عشق هیچ نمی‌توان گفت که حق مطلب را، ولو اندکی، ادا کند! با وجود این، شگفتی عشق چنان بی‌اندازه است که هیچ‌کس را تابِ مقاومت در برابر وسوسه‌ی سخن گفتن از آن نیست. چنین است که در تمامی فرهنگ‌ها، آری، بی‌اغراق در تمامی فرهنگ‌ها، عشق همواره چون رازی مقدس پدیدار گشته و اذهان را به خود معطوف داشته است. به راستی چیست این شور بی‌التیام که شاعران را مفتون و شیدا می‌سازد؛ متکلمان و عالمان دین را به تحیر وا می‌دارد؛ و فیلسوفانِ همواره سخن‌پرداز و لفّاظ را به بهت و خاموشی سوق می‌دهد؟...

در کتاب رنگ عشق (Love in Color) مخاطب مجموعه‌ای غنی از داستان‌ها و حکایت‌های عاشقانه خواهید بود که از دل فرهنگ‌های گوناگون بیرون کشیده شده و به زبان امروزین، بازنویسی گشته‌اند. خواندن این کتاب که به قلم توانای نویسنده‌ی اهل انگلستان، بالو بابالولا، پدید آمده، به سیر و سیاحتی در عالم بی‌کران، پرجذبه و شورانگیزِ عشق می‌مانَد؛ سیر و سیاحتی که بی‌گمان پس از اتمامِ آن، همان آدمی که پیشتر بوده‌اید، باقی نخواهید ماند.

در بخشی از مقدمه‌ی کتاب رنگ عشق، از قول نویسنده مطلبی را می‌خوانیم که بهتر از هر بیان دیگری، محتوای اثری را که در دست دارید، توضیح می‌دهد: «من در این کتاب این افتخار را داشتم که به کشف چیستی قدرت عشق بپردازم. قدرتی که در فرهنگ‌های مختلف، به طرق گوناگون بیان شده است. من در حالی که افسانه‌های عاشقانه را با پسند مردمان عصر جدید سازگار کرده‌ام، به بافت نسخه‌ی اصلی این افسانه‌ها احترام گذاشته‌ام. امیدوارم با انجام این مهم، هر آنچه را که درباره‌ی دوست داشتن خودمان و عشق ورزیدن به خود لازم است، از دل این افسانه‌ها بیرون کشیده باشم. مأموریت شخصی من این بوده که نشان دهم عشق و دوست داشتن چندین بُعد دارد: هم یک بعد همگانی و هم بعدی کاملاً شخصی. ابعادی که درست مانند وجود خود آدمی، متفاوت، متمایز و پیچیده‌اند.»

کتاب رنگ عشق نخستین بار در سال 2020 به انتشار رسید و خیلی زود به یکی از عناوین پرفروش ساندی تایمز بدل شد. ترجمه‌ی فارسی این اثر به همت مریم قنبری فراهم آمده و در اختیار شما مخاطبین گرامی قرار گرفته است. امید که با خواندن آن شیرینی شهد عشق را در کام خود احساس کنید.

نکوداشت‌های کتاب رنگ عشق

- سطر به سطرِ کتاب رنگ عشق همچون آهنگی زیبا است؛ موسیقی‌ای گوش‌نواز که هر داستانش یک ملودی‌ست که با دقت بسیار انتخاب شده است. (Kelechi Okafor)

- بالو بابالولا نویسنده‌ای بسیار بااستعداد است. خواندن کتاب رنگ عشق از او لذتی ژرف و ناگفتنی برای خواننده به ارمغان می‌آورد. هر داستان، هر صفحه، هر سطر این کتاب، مملو از کلمات شگفت‌آور و پرشور است. بابالولا برای هر داستان پیچ و تاب جدیدی می‌یابد. با این حال شما همواره این احساس را دارید که با مطالب بیان‌شده از پیش آشنایی داشته‌اید. پشت من با خواندن کتاب رنگ عشق بارها لرزیده است... (Dorothy Koomson)

- کتاب رنگ عشق اثری سرشار از شور و زندگی، و آکنده از شخصیت‌های جذاب است. همراهی با بالو بابالولا، این نویسنده‌ی زیرک و سخن‌شناس و شوخ‌طبع، کاری بس لذت‌بخش و شادی‌آور است. حس عاشقانه‌ای که بابالولا به مخاطب منتقل می‌کند در نوع خود نظیر و مانند ندارد. (Bethany Rutter)

- من عاشق تک‌تک کلماتی هستم که بالو بابالولا نوشته است. به ندرت کسی احساسات عاشقانه را این اندازه واضح و هنرمندانه ابراز کرده است. (Candice Carty Williams)

- خلاق، صمیمی و خودمانی، کنایه‌آمیز و پرمایه... اکتشافات مقاومت‌ناپذیر و وسوسه‌انگیز بابالولا از همان ابتدا شما را بر سر ذوق می‌آورد. عشق در کتاب رنگ عشق، به سان آزادی و شادی‌ای عمیق به تصویر کشیده شده است. (Jessie Burton)

کتاب رنگ عشق مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به ادبیات عاشقانه مخاطبین اصلی بالو بابالولا در کتاب رنگ عشق بوده‌اند.

با بالو بابالولا بیشتر آشنا شویم

بالو بابالولا (Bolu Babalola) زاده‌ی سال 1991 و اهل کشور انگلستان است. او که فارغ‌التحصیل دانشگاه لندن است، در سه حوزه‌ی روزنامه‌نگاری، داستان‌نویسی و فیلمنامه‌نویسی فعالیت دارد. مشهورترین اثر بالو بابالولا کتاب رنگ عشق است؛ اثری خواندنی که پس از انتشار در سال 2020 به سرعت به لیست پرفروش‌ترین عناوین ساندی تایمز راه یافت. «عسل و ادویه» نام یکی دیگر از آثار خواندنی این نویسنده‌ی رنگین‌پوستِ جوان است.

در بخشی از کتاب رنگ عشق می‌خوانیم

این اتفاق نباید می‌افتاد. سای‌کی می‌دید که چگونه سویا لاته رژیمی‌اش ریخت و روی نیم‌تنه سفیدرنگش پخش شد و به پوستش نفوذ کرد. او با حالتی به پایین نگاه کرد که انگار می‌توانست با اراده خودش آن لکه را پاک کند. او همین‌الان لباسی که برای ترفیع شغلی پوشیده بود را از بین برد. بعد از دو سال قهوه بردن، پاسخ دادن به تماس‌های آخر شب برای رفع اشکال کپی و گذاشتن شیاف ضد اضطراب در مقعد سگ سیاه پشمالوی بداخلاق پومرانی، سای‌کی با خود اندیشید که امروز همان روزی است که باید از ونوس لوسیوس رئیسش، مشاور (شکنجه‌گر) و ویراستار مجله مد الیمپوس، بخواهد که با اختیارات خودش شغل او را از دستیاری به ویراستاری ارتقا دهد. گرچه او به مدت دو سال به همه گفته بود که ویراستار مجله است، اما متوجه شده بود که سرانجام آماده است تا این دروغی که برای خاله‌ها، رقبای دوران دبیرستانش و مردانی سرهم کرده بود که در اپلیکیشن‌ام اف‌ای با آن‌ها قرار می‌گذاشت را به واقعیت تبدیل کند. او برای این روز مهم لباس مناسب پوشیده بود و امیدوار بود لباسش این پیام را برساند که «ونوس، نمی‌توانم کثافت‌های سگ تو را جمع کنم، دیگر به او خاویار نده.»

نیم‌تنه یقه‌اسکی و بدون آستینش را به این دلیل پوشیده بود که نشان دهد زنی فرهیخته و توانمند است و ترسی از نشان دادن زنانگی‌اش ندارد. اما حالا این لک قهوه فریاد می‌زد: احمقی که نمی‌توان برای ریختن نوشیدنی‌های گرم به او اعتماد کرد، چطور می‌تواند کارهای مهم صنعتی انجام دهد.

فهرست مطالب کتاب

در ستایش این کتاب
دربارۀ کتاب
مقدمه
اوشون
شهرزاد
سای‌کی
آتِم
یاآ
سیا
نِفِرتی‌تی
نالِلی
جینو
تیسبی
داستان‌های جدید
تیارا
آرین
آلاگومِجی
یادداشت نویسنده
منابعی که از آن‌ها الهام گرفته شده است
دربارۀ نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رنگ عشق: بازنویسی داستان‌های عاشقانه دنیا
نویسنده
مترجممریم قنبری
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات316
زبانفارسی
شابک978-622-98783-2-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رنگ عشق

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رنگ عشق

برای دریافت کتاب رنگ عشق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.