معرفی و دانلود کتاب زندگی در نور: یوگا سفری به سوی خویشتن

عکس جلد کتاب زندگی در نور: یوگا سفری به سوی خویشتن
قیمت:
۵۶,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندگی در نور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندگی در نور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندگی در نور: یوگا سفری به سوی خویشتن

کتاب زندگی در نور، نوشته‌ی دیپاک چوپرا و سارا پلات فینگر، راهنمایی جامع برای تحقق خود، رسیدن به خوشبختی و یافتن تمامیت شخصی به کمک یوگاست. این کتاب، با بررسی 50 حالت یوگا، برنامه‌ای 30 روزه برای شکستن عادت‌ها و باورهای محدودکننده به شما ارائه می‌دهد که منجر به وحدت ذهن، بدن و روح خواهند شد.

درباره‌ی کتاب زندگی در نور

دیپاک چوپرا (Deepak Chopra) یکی از مهم‌ترین و چالش‌برانگیزترین چهره‌های پزشکی جایگزین و تفکر عصر جدید به‌شمار می‌رود. او پس از تمام کردن تحصیلات خود در رشته‌ی پزشکی در کشور هند، به آمریکا مهاجرت کرد و حتی تا مدتی رییس بیمارستان یادبود نیوانگلند در ایالت ماساچوست بود. اما آشنایی دیپاک چوپرا با ماهاریشی ماهش یوگی، یکی از سرشناس‌ترین افراد در جنبش مدیتیشن متعالی، باعث شد از کار خود در بیمارستان استعفا دهد و وقت خود را به بررسی رابطه‌ی بین ذهن، بدن و روح اختصاص دهد. دیپاک چوپرا، در طی سال‌ها، ایده‌های متفاوت و نویی در مورد سلامتی مطرح کرده که بحث‌های زیادی در بین متخصصان و متفکران حوزه‌های مختلف ایجاد کرده‌اند. کتاب زندگی در نور (Living in the Light: Yoga for Self-Realization) که دیپاک چوپرا آن را با همکاری سارا پلات فینگر (Sarah Platt-Finger) نوشته است، بخشی از ایده‌های این متفکر هندی‌تبار در رابطه با یوگا و سلامتی را در بر می‌گیرند.

کتاب زندگی در نور، با معرفی ایده‌ی رویال یوگا شروع می‌شود که از مهم‌ترین و اساسی‌ترین سنت‌های یوگاست. رویال یوگا که در زبان سانسکریت، «راجا یوگا» (به‌معنای یوگای والا) نامیده می‌شود، مسیری طولانی و درعین‌حال گسترده است که به یک تحول شخصی بزرگ می‌انجامد. از نظر دیپاک چوپرا و سارا پلات فینگر، با بهره‌گیری از سنت رویال یوگا، می‌توان از رویکردهای معمول نسبت به سلامتی و درمان فراتر رفت و به چیزی رسید که به‌کمک علم و دانشِ تجربی به دست نمی‌آید: پذیرش خودِ واقعی به‌عنوان موجودی با بی‌نهایت امکان، بدون هیچ نگرانی و تردید.

معرفی و دانلود کتاب زندگی در نور

دیپاک چوپرا و سارا پلات فینگر، در کتاب زندگی در نور، یک برنامه‌ی 30 روزه برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی و شتاب دادن به رشد شخصی ارائه داده‌اند که می‌توان از آن برای شکستن عادت‌ها و باورهای محدودکننده بهره گرفت. این برنامه، شامل 50 حالت یوگاست که برای همه‌ی افراد، با هر سطحی از مهارت در یوگا، مناسب هستند و در تصاویری که اختصاصاً برای این کتاب ترسیم شده‌اند، مورد بررسیِ دقیقی قرار گرفته‌اند.

یکی از دیگر جنبه‌های کتاب زندگی در نور، بررسی اتحاد بین ذهن، بدن و روح است. دیپاک چوپرا نشان می‌دهد کلیدِ اصلی زندگی در نور و دور کردن تمامی انواع جهل، درد و رنج، در ایجاد این اتحادِ متعالی‌ست و برای رسیدن به آن، به شما توصیه می‌کند از آگاهی و بدنِ خود شناختِ بیشتری کسب کنید و تکنیک‌های تنفسی را به کار بگیرید.

کتاب زندگی در نور، ایده‌های دیپاک چوپرا در مورد هوش اجتماعی و احساسی را نیز در بر می‌گیرد و نقش آن‌ها در رشد شخصی و تحقق خودِ واقعی را نشان می‌دهد. همانطور که دیپاک چوپرا می‌گوید، تعاملی که ما با دیگر افراد داریم، منعکس‌کننده‌ی حقایقی مهم درباره‌ی ماست و با تغییر این تعاملات، می‌توانیم بیشتر و بهتر خودِ واقعی‌مان را بروز دهیم.

این کتاب، توسط مهرناز نوروزی ترجمه شده و نشر ذهن‌آویز آن را منتشر کرده است.

کتاب زندگی در نور برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به یوگا و مدیتیشن متعالی علاقه‌مند هستید، خواندن کتاب زندگی در نور به شما توصیه می‌شود. از طرف دیگر، اگر به ایده‌های دیپاک چوپرا علاقه‌مندید، خواندن این کتاب می‌تواند برای شما لذت‌بخش باشد.

در بخشی از کتاب زندگی در نور: یوگا سفری به سوی خویشتن می‌خوانیم

در هفتۀ اول به خود اجتماعی پرداختیم، یعنی چگونه خود را به دنیا و مردم نشان می‌دهید. در هفتۀ دوم، به خود عاطفی می‌پردازیم که به شخصیت و محرمانه‌های شما مربوط می‌شود. فقط خود شما می‌دانید چه احساسی دارید و چه چیزی شما را خوشحال یا ناراحت می‌کند. سفر رویال یوگا در خصوص نزدیک شدن هرچه بیشتر به ضمیر راستینتان است. هر مرحله از راه، نور را بیشتر می‌کند و لایۀ دیگری از موانع ذهنی (وریتی‌ها) را که جلو نور را می‌گیرند، کنار می‌زند. این دو مرحله هرگز تغییر نمی‌کنند.

مرحلۀ دوم یوگا به شرح آموزه‌هایی می‌پردازد که به نام نیاماها شناخته می‌شوند. آن‌ها مکمل یاماها هستند؛ زیرا هر دو دربرگیرندۀ «زندگی راستین»اند؛ اما این پنج نیاما موشکافانه‌تر و بنیادی‌ترند. احساسات هرکس مجموعه‌ای از احساسات مثبت و منفی است و بستری را فراهم می‌کند تا فرد بتواند نور را از تاریکی تمیز دهد و این زمانی عملی می‌شود که ما هوش عاطفی خود را ارتقا دهیم. همۀ افراد هوش عاطفی دارند، اما معمولاً در سطحی نه‌چندان دور از دوران کودکی باقی‌مانده است. احساسات ما بدون هیچ کنترل آگاهانه‌ای می‌آیند و می‌روند.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول (به قلم دکتر دیپاک چوپرا)
رویال یوگا و نور زندگی
هفتۀ اول: هوش اجتماعی (مرحلۀ اول یوگا: یاماها)
هفتۀ دوم: هوش عاطفی (مرحلۀ دوم یوگا: نیاماها)
هفتۀ سوم: آوردن نور به بدن (سومین مرحلۀ یوگا: آسانا)
هفتۀ چهارم: انرژی حیاتی (چهارمین مرحلۀ یوگا: پرانایاما)
هفتۀ پنجم: ماندن در نور (پنجمین مرحلۀ یوگا: پراتی‌آهارا)
هفتۀ ششم: قدرت توجه (ششمین مرحلۀ یوگا: دهارانا، دهیانا، سامادی)
بخش دوم (به قلم سارا پلت فینگر)
سخن پایانی (نوشتۀ دیپاک چوپرا)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندگی در نور: یوگا سفری به سوی خویشتن
نویسنده،
مترجممهرناز نوروزی
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات232
زبانفارسی
شابک978-600-118-529-8
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زندگی در نور

منیره عباسی
۱۴۰۲/۱۲/۲۷
یکی از نویسندگان مورد علاقه من دیپاک چوپراست، قلمی بسیار شیوا که از عمق جان برمی آید. باید خواند عمل کرد وبا لحظه لحظه‌اش زندگی کرد.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب زندگی در نور

برای دریافت کتاب زندگی در نور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.