معرفی و دانلود کتاب لذت مراقبه‌ی واقعی: کلمات دلگرم‌کننده برای ذهن‌های خسته و قلب‌های آزاد

عکس جلد کتاب لذت مراقبه‌ی واقعی: کلمات دلگرم‌کننده برای ذهن‌های خسته و قلب‌های آزاد
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب لذت مراقبه‌ی واقعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لذت مراقبه‌ی واقعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لذت مراقبه‌ی واقعی: کلمات دلگرم‌کننده برای ذهن‌های خسته و قلب‌های آزاد

جف فوستر در کتاب لذت مراقبه‌ی واقعی با تأکید بر اینکه انسان به‌جای فرار از مشکلات باید ارزش لحظه‌ی حال زندگی را درک کند و تجربیات فعلی‌اش را بپذیرد، تعریفی جدید از مدیتیشن ارائه می‌دهد. فوستر در این کتاب، از دوران افسردگی، ناامیدی و فروپاشی روانی‌اش می‌گوید و توضیح می‌دهد که چطور توانسته با مراقبه کردن خود را دوباره کشف کند، بپذیرد و از فکر خودکشی رها شود.

درباره‌ی کتاب لذت مراقبه‌ی واقعی

در منابع سنتی و کلاسیک، مراقبه همیشه به معنای تفکر در خود، رهایی از افکار منفی و بروز افکار مثبت و شاد است؛ اما گاهی نمی‌توان از افکار منفی به‌راحتی رها شد. افکار منفی گاهی چنان عمیق هستند که به‌آسانی نمی‌توان فراموش‌شان کرد. بعضی‌ اوقات نمی‌دانیم این تصورات از کجا ریشه می‌گیرند و دلیلشان چیست بلکه از وقتی یادمان هست با ما بوده‌اند و آزارمان داده‌اند. در این شرایط رها شدن از این افکار چنان ساده نیست. این اتفاقی است که برای جف فوستر (Jeff Foster) افتاد. دانشجوی اخترفیزیک دانشگاه کمبریج که حس می‌کرد کم‌کم به ته چاه افسردگی می‌رود. مشکل او خیلی ریشه‌دار بود و از کودکی همیشه احساسی بد و نفرت‌انگیز نسبت به خود داشت. این احساسات منفی همراه او بزرگ و بزرگ‌تر شد تا در میانه‌ی دهه‌ی بیست‌سالگی او را به افسردگی عمیق و فروپاشی روانی دچار کرد و به آستانه‌ی خودکشی کشاند.

فوستر یک سال در خانه ماند، سعی کرد به خود فکر کند و راهی برای نجات بیابد. راه رستگاری او مراقبه بود، اما نه مراقبه‌ای کلاسیک. او سعی نکرد از دست گذشته‌اش خلاص شود، یا خود را تغییر دهد. بلکه کاملاً برعکس، تلاش کرد خود را بپذیرد و این‌چنین رابطه‌اش را با خود و دنیا از نو تعریف کند. فوستر این ایده را در کتاب لذت مراقبه‌ی واقعی (The Joy of True Meditation) بازگو می‌کند و از اعتقاداتش در مورد مراقبه و رسیدن به آرامش و شادی می‌گوید.

برای جف فوستر مدیتیشن به معنای فرار از مشکلات نیست. او حتی مراقبه را معادل دست یافتن به یک وضعیت ذهنی خاص و ویژه هم نمی‌داند. برای او، خیلی ساده، مراقبه یعنی پذیرفتن زمان و تجربه‌ی فعلی. یعنی بپذیریم که واقعاً چه کسی هستیم و چه تجربیاتی را در زندگی پشت‌ِسر گذاشته‌ایم. از این نظر، تعریف او از مراقبه بسیار رادیکال و متفاوت از تعاریف کلاسیک است.

فوستر در کتاب لذت مراقبه‌ی واقعی به این نکته اشاره می‌کند که باید غم‌ها و شادی‌ها، رنج‌ها و دردها، اشتیاق‌ها و دل‌مردگی‌ها و هر احساسات خوب و بدی که در زندگی واقعی داشته‌ایم را بیابیم و در آغوش بگیریم. وقتی تمام حقیقت زندگی‌مان را بپذیریم، به این معناست که لحظه‌ی حال را پذیرفته‌ایم و داریم لحظه‌ی یگانه‌ی هستی را تجربه می‌کنیم. از نظر فوستر مراقبه‌ی واقعی یعنی همین. اینکه اجازه بدهیم، در این لحظه‌ی یگانه، هر چیزی در ما بجوشد، ظاهر شود و ما بدون قضاوت آن را بپذیریم. این‌چنین می‌توانیم روابطی براساس علاقه و اشتیاق شکل دهیم. او می‌گوید در لحظات تاریک زندگی شخصی‌اش همین شیوه بوده که نجاتش داده و به زندگی بازگردانده است. او در کتابش تمرین‌ها و تکنیک‌هایی پیشنهاد می‌دهد تا ما هم با استفاده از آن‌ها بتوانیم به شیوه‌ی او مدیتیشن کنیم.

کتاب لذت مراقبه‌ی واقعی، راهنمایی در ستایش خود واقعی و لحظات زندگی است. این اثر را مهرناز نوروزی برای نشر ترنگ ترجمه کرده است.

در نکوداشت کتاب لذت مراقبه‌ی واقعی

  • جدا از اینکه جف کیست، شاعر، عاشق و یا به عبارت دقیق‌تر، یک دیوانه، او در گوش‌ها و اذهان خسته‌ی ما کلمات دلگرم‌کننده‌ای نجوا می‌کند که بر قلب مبهوت و سرکشمان می‌نشیند. (کلی بویز، نویسنده‌ی کتاب تأثیرهای نقاط کور)

کتاب لذت مراقبه‌ی واقعی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب لذت مراقبه‌ی واقعی به علاقه‌مندان به مراقبه توصیه می‌شود. اگر می‌خواهید با تعریف جدیدی از مدیتیشن آشنا شوید، این اثر را مطالعه کنید.

با جف فوستر بیشتر آشنا شویم

جف فوستر (متولد 1980) سخنران و نویسنده‌ی انگلیسی است. او در دانشگاه کمبریج، اخترفیزیک می‌خوانْد، اما پس از فارغ‌التحصیلی دچار افسردگی شد و احساس ناامیدی می‌کرد. او مدت‌ها در رابطه با مسائل روحی تحقیق می‌کرد و به دنبال تسکینی برای افسردگی‌اش بود. سرانجام، در سال 2006، احساس بهتری پیدا کرد و توانست خود را نجات دهد. پس‌ از آن به نوشتن کتاب روی آورد و چندین کتاب در مورد خودسازی و مسائل معنوی نوشت. کتاب‌های «فراتر از بیداری»، «عمیق‌ترین پذیرش» و «تو هرگز نشکستی» ازجمله آثار او هستند.

در بخشی از کتاب لذت مراقبه‌ی واقعی: کلمات دلگرم‌کننده برای ذهن‌های خسته و قلب‌های آزاد می‌خوانیم

در حضور دوستی امین یا درمانگر، در حضور خدا، خودمان، کوه‌ها، وسعت اقیانوس‌ها یا حتی در کنار حیوان خانگی دوست‌داشتنی می‌توانیم شهامت بیابیم و اجازه دهیم که شخصیتمان در هم شکسته شود و از نو با پاره‌های رانده‌شده خویش ارتباط برقرار کنیم و این انرژی‌های سایه‌ای گسسته را در پرتو آگاهی بیرون بیاوریم. می‌توانیم ریسک احساس ناراحتی بیشتر، ترس بیشتر، بی‌مهری بیشتر و بی‌ارزشی و خشم و آشفتگی بیشتر از همیشه را بپذیریم. می‌توانیم ریسک دیدن خویش و در عوض دیده‌ شدن را بپذیریم. تصویری که از خویش ساخته‌ایم را از کف بدهیم. از مخفیگاه خویش بیرون بیاییم. پریشانی و آشوب سرکوب‌شده، آشفتگی، «بخش قربانی» ما و کودک گمشده اکنون می‌توانند به لحظه حال بازگردند و این بار، به‌ عوض دریافت شرم، قضاوت، تمسخر و پرخاش دقیقاً همان انرژی آن‌ها را آکنده از عشق، نفس و پذیرش و توجه کند.

تمام نیروی حیاتی گیرافتاده در درون این احساسات سرکوب‌شده می‌تواند از نو به بدنمان سرازیر شود، تمام خلاقیتِ خشم، اندوه، گناه، ترس و شادی اکنون می‌توانند به ما انرژی بدهند، الهام‌بخشمان باشند، به ما احساس کامل‌ بودن و قدرت و زندگی تازه دهند. انرژی‌هایی که پیش‌تر ما را تهدید به نابودی می‌کردند _ خشم، ترس، اندوه ژرف‌ترین و عجیب‌ترین و خلاقانه‌ترین خواسته‌های ما _ اکنون می‌توانند بزرگ‌ترین معلمان، دوستان و راهنمایان و خاستگاه شکوفایی و الهام شوند.

همچنان که روند شفا کامل می‌شود، شاید دیگر نتوانیم انتظارات تصویر ساخته‌شده «تمرین‌کننده معنوی خونسرد، آرام و خوددار» را برآورده کنیم. شاید فریاد بزنیم، بلرزیم، گریه کنیم، عرق کنیم، واژه‌های تازه و غافلگیرکننده‌ بگوییم و یا از فرط خستگی بر زمین بیفتیم و یا سجده قدردانی کنیم.

فهرست مطالب کتاب

درباره نویسنده
پیشگفتار
در باب مراقبه واقعی
1. معجزه تنفس
2. شفای راستین چگونه روی می‌دهد
3. از افسردگی تا استراحت عمیق
4. به انتظار برای فراوانی پایان ده
5. دست از تلاش برای اصلاح من بردار، در عوض دوستم بدار
6. اگر احساس اندوه می‌کنی...
7. آرام بگیر، تو انجام‌دهنده نیستی
8. قطع ارتباط با گذشته و نوشدن
9. نیمه دیگرت
10. سکوت میان ما
11. بهترین رهنمود خودیاری
12. در باب زیبایی
13. حتی زمانی که نمی‌توانیم خودمان را در آغوش بگیریم
14. زیباییِ نومیدی
15. من با تو نفس می‌کشم
16. زیبایی بی‌حسی
17. چرا تاکنون شفا نیافته‌ای
18. وقتی دوستی به پایان خط زندگی می‌رسد
19. برآشفتگی
20. یوگای رابطه
21. وقتی احساسات را پس می‌زنیم
22. پشتیبان نیرومند تو
23. همچون صخره قوی باش
24. هنگامی که عشق قلب تو را می‌شکافد
25. دیگر برای عشق گدایی نکن
26. امروز رها باش
27. در اعماق گل‌ولای روابط
28. درگاه تقدس
29. بودای سرکش
30. آتش را فروبنشان
31. پایان عصر نو
32. آهستگی و همدلی در دنیای سریع
33. گام برداشتن با سرور
34. شرح عشق
35. حلاوت بازگشایی قلب
36. توِ راستین
37. پایبندی عمیق‌تر عشق
38. تنهایی درمان ویژه خود را دارد
39. سخنی با وینسنت ونگوگ
40. آرامش درونِ آشفتگی
41. مسیرِ دلِ شکسته
42. سرسپردگی به دنیایی افروخته
43. چگونه با ترس مواجه شویم
44. جانان
45. می‌باید خود مجنونم را بیشتر شرح دهم
46. هجرت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لذت مراقبه‌ی واقعی: کلمات دلگرم‌کننده برای ذهن‌های خسته و قلب‌های آزاد
نویسنده
مترجممهرناز نوروزی
ناشر چاپینشر ترنگ
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-622-7741-31-5
موضوع کتابکتاب‌های انرژی درمانی، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب لذت مراقبه‌ی واقعی

امید اسفندیاری
۱۴۰۲/۶/۱۵
با سلام به کتابراه بخاطر این اثر ارزشمند و بینظیر من بخاطر امتیاز نظر مثبت نمیدم و از افرادی که اینکارو میکنند متنفرم چون خیانت به دیگرانه از کتاب خوب باید تعریف کرد و کتاب بد باید منصفانه نقد کرد تا راه خرید دیگران هموار بشه من اکثر کتابهای جف فوستر رو خوندم این کتاب شمارو با پستوهای تاریک وجودتون آشنا میکنه تا بهتر با خود واقعی تون کنار بیاین بهترین روشهای مراقبه رو به سادگی توضیح داده تهیه‌ کنید بخونید و لذت ببرید.
دلارام 0074
۱۴۰۲/۴/۳۱
بشدت بی ربط
+ بیشتر داستان گفته تا مراقبه
+تجربیات شخصی بوده ن بحث علمی
+ بازبون خودمونی گفته شده
+اصل داستان درمورد زندگی جف بوده ن آموزش مراقبه
+ این جور کتاب‌ها رو میخریم ک یه اطلاعاتی ب خواننده اضافه بشه در مورد مراقبه چگونگی مراقبه صحیح متاسفانه توی این کتاب همچین چیزی اشاره نشده یه وقتایی ک از تعریف کردن خسته میشه ‌ی مراقبه‌ای هم اون وسط میاره.
محمد حسن رحیمی
۱۴۰۲/۱۱/۵
کتاب خوبیه ولی آن طور که من انتظار داشتم تا در مورد مراقبه صحبت کنه و راههای مراقبه را تشریح کنه مورد نظر نبود ولی مباحث خوبی دارد ارزش خواندن را دارد
فریده مهرانی
۱۴۰۲/۵/۲۴
سلام
من این کتاب رو خریدم حتی چند صفحه هم مطالعه کردم ولی بقیه کتاب برام لود نمیشه و اجازه خرید مجدد رو هم نمی‌ده
در صورت امکان راهنماییم کنید
متشکرم
پگاه ناصرشریف
۱۴۰۲/۱۰/۱۱
این کتاب با نثری شیوا و دلنشین زندگی را برات معنا می‌کنه. از خواندنش حتما لذت خواهید برد. اما باید آرام و با توجه مطالعه کرد.
بهار
۱۴۰۲/۶/۳
کتابی فوق‌العاده بود من که خیلی خوشم اومد
سارا خورشیدوند
۱۴۰۲/۵/۱۷
جملاتی کوتاه و عمیق که بر جان مینشیند
یگانه نامداری
۱۴۰۲/۶/۳۱
بسیار عالی، من که دوستش داشتم.
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب لذت مراقبه‌ی واقعی

برای دریافت کتاب لذت مراقبه‌ی واقعی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.