معرفی و دانلود کتاب سفرنامه عشق

عکس جلد کتاب سفرنامه عشق
قیمت:
۸۲,۶۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سفرنامه عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سفرنامه عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سفرنامه عشق

سفرنامه عشق نوشته‌ی احمد محمدعلی خاکی شرحی است از آنچه نویسنده در سفر حج تمتع و مدینه‌ تجربه کرده است. نویسنده در این کتاب تمامی مواجهات عمیق عاطفی و احساسی خود را به رشته‌ی تحریر درآورده و توضیح می‌دهد که چطور این سفر با باقی سفر‌ها و چطور این مکان با باقی مکان‌ها برای او تفاوت داشته است.

درباره‌ی کتاب سفرنامه‌ی عشق

حج، تنها یک سفر نیست. هرچقدر هم که این سفر را با ویژگی‌هایی منحصربه‌فرد از دیگر سفرها متمایز کنیم، باز هم آن را تقلیل‌گرایانه توصیف کرده‌ایم. احمد محمدعلی خاکی در کتاب سفرنامه‌ی عشق ضمن روایت تجربه‌ی خود از زیارت خانه‌ی خدا، تلاش می‌کند تا همین موضوع را بیان کند. سفر حج برای مسلمانان بیش از یک مسافرت و سِیر است. زیارت‌ خانه‌ی خدا یکی از آداب اصلی و اساسی مسلمان بودن است که برای هر مسلمان بالغی واجب است حداقل یک‌بار آن را به انجام برساند. در دین اسلام تأکید بسیاری بر این سفر شده و نشان داده شده که چقدر به‌تمامی شئون فرهنگی و دینی مسلمانان پیوند خورده است. شاید بشود گفت سفر حج مهم‌ترین زمانی است که میان مسلمانان پیوندی هویتی و عمیق ایجاد می‌شود. در واقع، سفر حج آوردگاهی برای پیوند عمیق بین همه‌ی مسلمانان، جدا از همه‌ی اختلافات است. در این زمان مسلمانان با یکدیگر یکی شده و در برابر خدای یکتا تسلیم می‌شوند. نویسنده‌ی کتاب سفرنامه‌ی عشق عنوان می‌کند که در سفر حج خود را بیشتر از همیشه به خداوند نزدیک احساس کرده است.

گفتنی است که این سنت از زمان حضرت ابراهیم وجود داشته است و قرابت بسیاری از لحاظ نحوه‌ی برگزاری مناسک بین پیروان ابراهیم و مسلمانان وجود دارد. پس از فتح بزرگ مکه توسط مسلمانان، پیامبر اسلام بت‌ها را شکست، خانه‌ی خدا را از آن‌ها خالی کرد و بار دیگر دستور به برگزاری آئینی اصل به مسلمانان داد. احمد محمدعلی خاکی در کتاب سفرنامه‌ی عشق به این‌ موضوع اشاره می‌کند که تمامی آداب را چگونه انجام داده و چه تأثیری در او گذاشته است. او عقیده دارد که در سرزمین حج می‌توان حضور معبود را احساس کرد و خود را از تمامی وابستگی‌های دنیا جدا یافت. نویسنده با بیان تجربیاتش سعی دارد تا به مخاطب خاطرنشان کند که باید از تمامی لحظات و موقعیت‌ها استفاده کند و به خالق خود نزدیک‌تر شود.

نویسنده در کتاب سفرنامه‌ی عشق درباره‌ی سفر خود به مدینه و قدم گذاشتن در مسجدالنبی هم توضیحاتی می‌دهد. این مسجد در کنار مسجدالحرام، مسجدالاقصی و مسجد کوفه از مهم‌ترین مساجد مسلمانان است. علاوه بر آن، حرم پیامبر اسلام نیز سبب شده است تا هر مسلمانی به‌ قصد زیارت به این مکان قدم بگذارد. احمد محمدعلی خاکی توضیح می‌دهد که چطور هر قدم در این راه‌ها ارزشی معنوی برایش داشته است.

کتاب سفرنامه‌ی عشق را انتشارات مانیان منتشر کرده است.

کتاب سفرنامه‌ی عشق برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به دوستداران سفرنامه و کتاب‌های مذهبی و اسلامی توصیه و پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب سفرنامه عشق می‌خوانیم

از امروز برای اهل کاروان تا چند روزی آزادی اعلام کرده‌اند و جز اوقات مهم غذا و یک جلسه نامهم خسته کننده روزانه توجیهی، هر کس ماست خودش را کیسه می‌کند و چه زیباست آزادی، البته اگر راه استفاده‌ای برایش وجود داشته باشد. به‌غیر از اوقات گران‌بهای نماز که عموماً یک وعده با این جماعت به جماعت می‌خوانیم، شده‌ایم روز خواب و شب بیدار.

اینجا کمی دلمان به‌حال این بیچاره‌ها کاسبین مدینه می‌سوزد؛ از صبح تا شب هر از گاهی صدای اذان می‌آید؛ گاهی برای نمازهای واجب و بعضی برای نوافل، همش دارند درب مغازه‌ها را می‌بندند و باز می‌کنند و خدا کند حس ما غلط باشد ولی به‌نظر می‌رسد ترس از حکومت، بیشتر از این حس روحانی موجب نظم شده باشد.

از سوی دیگر، به همین اندازه هم دلمان به حال مردهای کاروان می‌سوزد که بیچاره‌ها مجبورند کادوهای خریداری شده و در حال خرید خانم‌هایشان را با خود به دیار خودمان ببرند. برای مثال، امروز در آسانسور به زن و شوهرِ خیلی پیری برخورد کردم که زمانه کمرشان را خم کرده بود و لاغر. به‌نظرم اراکی بودند؛ به اندازه وزن خودشان شاید هم بیشتر در این آسانسورِ فکستنی، پارچه تپانده بودند. معلوم نبود این چندمین خریدشان بود!

همچنین دلمان برای خانم‌ها هم سوخت که این قوم آل‌سعود، بر خلاف خودمان عجب مرد سالارند و در عبادتگاه عاشق اعظم هم، دست از عادتشان برنمی‌دارند و خانم‌ها فقط در یک ساعت معین و محدود حق ورود به حرم پیامبر را دارند. تازه در نظام نوبت‌گذاری عادلانه این‌ها، همیشه آخرین قرعه به نام ایرانی‌ها می‌خورد و بیچاره بعضی خانم‌های هم‌وطنِ زرنگ که مجبورند برای مدت کوتاهی ترک ملیت کنند و برای کمی بیشتر کسب فیض از حرم دوست، به صف دیگر ملیت‌ها بپیوندند. خانمی امروز به عیالم گفته بود در آستانه خروج از این دیار از خودم خجالت می‌کشم، برای این همه ترک ملیت کردن. البته ورود به بقیع هم دست کمی از این تبعیض ندارد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
سفرنامه عشق
قبل از سفر
مدینه و ورود
مدینه: روز دوم
مدینه: روز سوم
مدینه: روز چهارم
مدینه:‌ روز پنجم
مدینه شب و روز آخر - خداحافظی
هفتمین شب - احرام مسجد شجره
هشتمین روز، مکه - عمره تمتع
روز نهم و دهم - صحرای عرفات
شب دهم - وقوف مشعر
روز یازدهم - صحرای منا
وداع
وقایع الاتفاقیه
مسجدالحرام
آخرین دیدار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سفرنامه عشق
نویسنده
ناشر چاپینشر مانیان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات74
زبانفارسی
شابک978-622-3100-63-5
موضوع کتابکتاب‌های سفرنامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سفرنامه عشق

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سفرنامه عشق

برای دریافت کتاب سفرنامه عشق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.