معرفی و دانلود کتاب صوتی هتل مارکوپولو

عکس جلد کتاب صوتی هتل مارکوپولو
قیمت:
۳۳,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هتل مارکوپولو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هتل مارکوپولو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هتل مارکوپولو

هر انسانی که دور از وطن خود زندگی می‌کند، شب‌ها قبل از خواب، با هجوم خاطرات به سرزمین مادری خود و خاطرات روشن و مبهمی که از آن دارد پرتاب می‌شود. کتاب صوتی هتل مارکوپولو، مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه خسرو دوامی با درون‌مایه‌ی مشترک مهاجرت و زندگی مهاجران است. این مجموعه داستان برنده‌ی جایزه‌ی ادبی مهرگان شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی هتل مارکوپولو

«اسم پارکینگ فرودگاه را سازمان ملل گذاشته بودیم. شاید آن‌جا تنها جایی بود که آمریکایی‌ها در اقلیت بودند. شب‌ها کوبایی‌ها دور هم جمع می‌شدند و می‌خواندند. همان‌جا هم بساط شطرنج و تخته و پوکر روس‌ها و لهستانی‌ها برقرار بود...» کتاب صوتی هتل مارکوپولو، به قلم خسرو دوامی داستان تجارب مشترک میان همه‌ی مهاجران است؛ داستان غم‌ها و تنهایی‌هایشان.

خسرو دوامی که خود تجربه‌ی مهاجرت از ایران را دارد، در کتاب صوتی هتل مارکوپولو داستان‌هایی بسیار باورپذیر و قابل‌لمس، با زوایایی جذاب و جزئیاتی قابل‌توجه خلق کرده است. این کتاب شامل یازده داستان کوتاه به نام‌های «هتل مارکوپولو»، «رودخانه‌ی تمبی»، «پارک»، «سپید»، «سیاوش»، «خرگوش»، «پله»، «شاهد»، «دیدار»، «مهتاب» و «آقای مشکاتی» است.

در داستان اول که هم‌نام کتاب است، از زندگی روزمره‌ی گروهی از مهاجران می‌شنویم که به‌عنوان راننده‌ی تاکسی فعالیت می‌کنند. هر کدام از آن‌ها به دلایلی متفاوت مهاجرت کرده‌اند. یکی سیاسی بوده و یکی به‌دنبال کار و زندگی بهتر آمده است. اما حالا همگی هم‌درد هستند و سرنوشت مشترکی دارند. خسرو دوامی در هر داستان از کتاب صوتی هتل مارکوپولو، جنبه‌های تلخ و شیرین و واقعیت‌های آسان و دشوار زندگی چنین افرادی را با قلم توانای خود به نمایش می‌گذارد.

کتاب صوتی هتل مارکوپولو را نشر صوتی رادیو گوشه با صدای اشکان عقیلی‌پور و براساس نسخه‌ی متنی چاپ‌شده توسط انتشارات نیلوفر، منتشر کرده است.

کتاب صوتی هتل مارکوپولو برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی هتل مارکوپولو برای علاقه‌مندان به داستان کوتاه و داستان‌های معاصر فارسی مناسب است. اگر به داستان‌هایی با مضامین اجتماعی، مانند مهاجرت، تنهایی، ملال و البته عشق علاقه دارید، این کتاب را از دست ندهید.

با خسرو دوامی بیشتر آشنا شویم

خسرو دوامی، نویسنده‌ی ایرانی، سال 1336 در تهران متولد شد. او در سال 1361 به آمریکا مهاجرات کرد و از آن زمان تاکنون در لس‌آنجلس زندگی می‌کند. خسرو دوامی به مجموعه‌ داستان‌هایش معروف است، اما در کنار آن به تألیف داستان بلند و مقاله و ترجمه نیز می‌پردازد. خسرو دوامی برای مدتی نیز جنگ ادبی «کتاب نیما» را منتشر می‌کرد.

مضمون تعداد زیادی از داستان‌های خسرو دوامی، مهاجرت و زندگی مهاجران در غربت است. «قصه‌های جنوب کالیفرنیا» یکی از آثار اوست. این کتاب مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه نویسندگان ایرانی ساکن جنوب کالیفرنیا است که به انتخاب خسرو دوامی گردآوری شده‌اند. «انجل لیدیز» و «پرسه» ازجمله دیگر آثار منتشرشده از خسرو دوامی هستند.

در بخشی از کتاب صوتی هتل مارکوپولو می‌شنویم

آقای مشکاتی عادت دارد یک‌شب‌درمیان گلدان‌های خانه را آب بدهد. مشکاتی آداب و عقاید خاص خودش را دارد. می‌گوید برگ‌های پلاسیده، چراغ‌های سوخته یا تابلوهای کج و خاک‌گرفته، گرچه نشانه‌ای از یک‌نواختی زندگی آدم‌هاست، ولی درخت‌های سرزنده و اثاثیه‌ی هماهنگ و هم‌رنگ هم بیش از آنکه نشانه‌ای از نشاط آدم‌های خانه باشد، دلیلی است بر تنهایی آن‌ها. برنامه‌ی روزانه‌ی آقای مشکاتی به‌جز روز تعطیل تقریباً ثابت است. رأس ساعت شش صبح، با زنگ ساعت بیدار می‌شود. در این ساعت افسانه‌خانم، همسر آقای مشکاتی، خواب است. مشکاتی معمولاً نیم‌ساعت توی تخت‌خواب غلت می‌زند و فکر می‌کند. ساعت شش‌ونیم تا هفت، دوش می‌گیرد و اصلاح می‌کند. ساعت هفت تا هفت‌ونیم روی مبل یله می‌شود و همان‌طور که قهوه‌اش را مزه‌مزه می‌کند، به تماشای اخبار تلویزیون می‌نشیند. ساعت هفت‌ونیم تا هشت، سگش، بهار را برای هواخوری و رفع حاجت به پارک نزدیک خانه می‌برد. ساعت هشت هم با فنجانی قهوه در دست از خانه خارج می‌شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
28 دقیقه
هتل مارکوپولو
34 دقیقه
رودخانه‌ی تِمبی
30 دقیقه
پارک
22 دقیقه
سپید
21 دقیقه
سیاوش
18 دقیقه
خرگوش - قسمت اول
26 دقیقه
خرگوش - قسمت دوم
15 دقیقه
پله
23 دقیقه
شاهد - قسمت اول
20 دقیقه
شاهد - قسمت دوم
15 دقیقه
دیدار
19 دقیقه
مهتاب - قسمت اول
24 دقیقه
مهتاب - قسمت دوم
23 دقیقه
مهتاب - قسمت سوم
24 دقیقه
آقای مشکاتی - قسمت اول
29 دقیقه
آقای مشکاتی - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هتل مارکوپولو
نویسنده
راویاشکان عقیلی پور
ناشر چاپیانتشارات نیلوفر
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۱۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هتل مارکوپولو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هتل مارکوپولو

برای دریافت کتاب صوتی هتل مارکوپولو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.