معرفی و دانلود کتاب سلبریتی‌ اینترنتی: فهم شهرت آنلاین

عکس جلد کتاب سلبریتی‌ اینترنتی: فهم شهرت آنلاین
قیمت:
۴۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سلبریتی‌ اینترنتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سلبریتی‌ اینترنتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سلبریتی‌ اینترنتی: فهم شهرت آنلاین

کریستال آبیدین برای بررسی لایه‌های اجتماعی و فرهنگی جهان امروز، در کتاب سلبریتی‌ اینترنتی به سراغ جهانی رفته که به موازات جهان فیزیکی ما پدید آمده و اتفاقاً حضور پررنگی هم دارد: دنیای مجازی! ویژگی‌های شبکه‌ها و رسانه‌های مجازی، امکان جلب‌توجه و کسب شهرت با استفاده از پلتفرم‌های ارتباطات جمعی، نحوه‌ی پیدایش سلبریتی‌های اینتزنتی و تقابل آن‌ها با سلبریتی‌های سنتی، موضوعات محوری این کتاب را تشکیل می‌دهند.

درباره‌ی کتاب سلبریتی اینترنتی

در سال‌های اخیر، پیشرفت چشمگیر فناوری‌ها و تکنولوژی‌های نوین این امکان را در اختیار بشر قرار داده‌اند تا به‌راحتی بتواند شبکه‌ای از روابط گسترده را بدون نیاز به حضور فیزیکی افراد رقم بزند. امروزه انواع و اقسام شبکه‌های مجازی سر برآورده‌اند که هرکدام با سبک و سیاق خاص خود، امکان ارتباطات میان‌فردی را از راه دور میسر می‌کنند. به‌نظر می‌رسد، رسانه‌ها و ارتباطات مجازی رفته‌رفته به زندگی حقیقی و فیزیکی انسان‌ها هم وارد شده‌اند و تأثیرات منفی یا مثبتی را بر رفتارهای روزانه‌ی انسان‌ها بر جای گذاشته‌اند. در رابطه با این موضوع، مفاهیم تازه‌ای نیز مطرح شده‌اند که تا پیش از گسترش ارتباطات مجازی، یا به کار نمی‌رفتند یا اگر هم استفاده می‌شدند، هیچ معنایی با خود به همراه نداشتند. مفاهیمی مانند «سلبریتی» که حتماً تاکنون به گوشتان خورده و اصطلاح دیگری به نام «شهرت اینترنتی» که با شهرت مربوط به جهان واقعی، تفاوت‌های بسیاری دارد. برای آشنایی بیشتر با این حوزه و بررسی دقیق مسائل و معضلات آن، کتاب سلبریتی اینترنتی (Internet Celebrity)، نوشته‌ی کریستال آبیدین (Crystal Abidin) برایتان بسیار سودمند خواهد بود. ‌‌‌‌

شبکه‌های مجازی محدودیتی برای کاربران خود قائل نمی‌شوند. به این معنا که هر کسی، با هر فرهنگ، نژاد، شغل و سنی می‌تواند در آن‌ها حضور پیدا کند و برای رسیدن به مقاصد گوناگون از امکاناتشان بهره ببرد. سیاستمداران می‌توانند اهداف سیاسی خود را در فضای مجازی پی بگیرند، صاحبان کسب‌و‌کارها می‌توانند دایره‌ی مشتریان خود را گسترش بدهند و هنرپیشگان هم می‌توانند در چنین شبکه‌هایی، به‌طور مستقیم با طرفداران خود در ارتباط باشند. تمام این‌ها یعنی یک فرصت استثنایی در اختیار افراد قرار گرفته که با هر سطحی از تحصیلات، فرهنگ و یا درآمد بتوانند در رسانه‌های مجازی خودی نشان بدهند. در این بین، برخی از افراد ممکن است به دلایل گوناگون، شهرت قابل‌توجهی را در دنیای مجازی برای خودشان به ارمغان بیاورند؛ شهرتی که لزوماً همراه با محبوبیت نیست. بااین‌حال، می‌تواند پول‌ساز باشد و نوعی قدرت اجتماعی را برای فردی که از این نوع شهرت برخوردار است، به دنبال بیاورد.

کریستال آبیدین مطالب کتاب سلبریتی‌های اینترنتی را در ذیل بخش‌ها و عناوین متنوعی به نگارش درآورده. ابتدا کوشیده تا مفهوم شهرت اینترنتی یا آنلاین را به‌طور دقیق برای مخاطبان مشخص کند. از آن‌جایی که موضوع اصلی کتاب همین نوع از شهرت است، دانستن معنا و تعریف دقیق آن برای درک سایر مطالب این اثر ضرورت داد. در ادامه، تاریخچه‌ی شهرت اینترنتی، نحوه‌ی شکل‌گیری و گسترش آن بیان می‌شود. سپس سلبریتی‌های سنتی و انسان‌های معمولی‌ای که می‌توانند به‌عنوان سلبریتی شناخته شوند، مورد تحلیل قرار می‌گیرند. توجه داشته باشید که سلبریتی‌ها همان افراد دارای شهرت اینترنتی هستند. بنابراین، دو مفهوم سلبریتی و شهرت آنلاین، در ارتباط تنگاتنگ با یکدیگر قرار می‌گیرند.

در مرحله‌ی بعد انواع سلبریتی‌ها و ارتباط میان آن‌ها با مخاطبانشان بررسی می‌شوند. نحوه‌ی ورود یا عدم ورود سلبریتی‌های سنتی به فضای مجازی، از دیگر مباحث این بخش به شمار می‌آید. سپس نویسنده به سراغ مشخصه‌ها و ویژگی‌های شهرت اینترنتی رفته و آن‌ها را یکی‌یکی برای مخاطبان شرح می‌دهد. مشخصاتی مثل عجیب و استثنایی بودن که موجب می‌شوند توجه مخاطبان بیشتری به دارندگان این نوع شهرت جلب شود. رویارویی رسانه‌های سنتی با شهرت اینترنتی یکی دیگر از مباحث داغ این کتاب محسوب می‌شود‌. نحوه‌ی سودآوری و کسب ثروت از طریق شهرت اینترنتی، معرفی شخصیت‌ها و سلبریتی‌های میمی، امکان قرض دادن شهرت اینترنتی، وجود سانسور در پلتفرم‌های ارتباطات مجازی، ارتباط نفوذداران با سلبریتی‌های اینترنتی و... از موضوعات مهمی هستند که بدنه‌ی اصلی مطالب این اثر را تشکیل می‌دهند.

در پایان کتاب سلبریتی اینترنتی، مطالبی در زمینه‌ی صنعت نفوذداری و پیامدهای جهانی آن بیان شده‌اند که حقایق مهمی را در مورد ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جهان کنونی به شما نشان می‌دهند. کریستال آبیدین در سراسر کتاب سعی داشته تا از خطرات و آسیب‌های احتمالی پدیده‌ای با شما سخن بگوید که به عمیق‌ترین لایه‌های زندگی بشر نفوذ کرده اما هنوز هم آن‌طور که شایسته بوده، به لحاظ علمی مورد تحلیل و بررسی قرار نگرفته. برگردان این کتاب جامعه‌شناختی را احسان شاه‌قاسمی به عهده داشته و نشر سوره‌ی مهر نیز عهده‌دار چاپ و انتشار آن بوده‌.

نکوداشت‌های کتاب سلبریتی‌ اینترنتی

  • کریستال آبیدین مفیدترین کتاب ممکن را تألیف کرده است. اثری که درک ما را در مورد افراد مشهور در فضای مجازی گسترش می‌دهد. (گریم ترنر، دانشگاه کوئینزلند، استرالیا)

  • کتابی که مجموعه‌ی قابل‌توجهی از ایده‌ها و استدلال‌های جدید را عرضه می‌کند و از این طریق به مخاطبان یاری می‌رساند تا با یکی از پیامدهای رشد فناوری در عصر کنونی آشنا شوند. (کریس روژک، استاد جامعه‌شناسی در دانشگاه لندن، بریتانیا)

  • کتاب سلبریتی اینترنتی با ارائه‌ی نمونه‌های متعدد از کشورهای چین، سنگاپور، کره‌ی جنوبی، استرالیا، انگلستان، تایوان و اشاره به پلتفرم‌های گوناگون، از جمله اینستاگرام، فیس‌بوک، توییتر، یوتیوب و...، شهرت و محبوبیت را در جهان معاصر نشان می‌دهد. همچنین برای مخاطبان توضیح می‌دهد که شهرت در فضای مجازی چیست و چه تاریخچه‌ای دارد. (protoview.com)

  • می‌خواهید یک پدیده‌ی جهانی را که با استفاده از سرگرمی‌های نوظهور پدید آمده، مورد بررسی قرار دهید؟ قطعاً کتاب سلبریتی اینترنتی برای کمک به شما نوشته شده است. (دکتر ترزا ام. سنفت، دانشگاه مک‌کواری، استرالیا)

کتاب سلبریتی اینترنتی برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطبان کتاب‌های جامعه‌شناختی در صورتی که قصد داشته باشند تأثیر گسترش فناوری‌ها و تکنولوژی‌های نوین را بر رفتار جمعی انسان‌ها مورد بررسی قرار دهند، می‌توانند از کتاب سلبریتی اینترنتی به‌عنوان منبعی ارزشمند در این حوزه بهره ببرند.

در بخشی از کتاب سلبریتی‌ اینترنتی: فهم شهرت آنلاین می‌خوانیم

هر بار که یک ستاره شاهد مجازی به‌ناگهان از دل ناکجا پدیدار می‌شود و به سمت شهرت فوری هدایت می‌شود، ستون‌نویسان می‌نویسند چرخه کالایی شهرت و تجارت می‌تواند به او کمک کند تا از راه تبدیل شهرتش به پول آب‌باریکه‌ای برای خود درست کند، از دل این بدبختی درآید و حتی به وضع زندگی خود تکانی بدهد. چنین نگاهی این‌قدر رایج است که نظرهای یوتیوبی درباره مصاحبه اصلی و مصاحبه‌های پس از آن (امروز این نظرها پاک شده‌اند) این واقعیت را در نظر نمی‌گرفتند که طنز در گفت‌و‌شنودهای کف خیابان یک فرهنگ ارتباطی تلویحی میان سیاهپوستان است و طنز به‌طورکلی می‌تواند به‌عنوان راهبردی مقابله‌ای از سوی کسانی که پیوسته در فشارند به کار گرفته شود. درعوض، چندین نظرگذار گفته بودند که طنز دوباین کنشی حساب‌شده برای تولید «پانزده ثانیه شهرت» در تلویزیون بود. آن‌ها از دوباین انتقاد می‌کردند و می‌گفتند او از طرحی پیروی می‌کرده که از قهوه‌ای خوشگل کپی کرده بود و به دنبال به دست آوردن شهرت و هوادار بوده است.

ما باید در این ادعا شک کنیم که شهرت شاهد مجازی را می‌توان به یک بازگشت پایدار مالی تبدیل کرد. به محض اینکه باد کلیک‌های میلیونی خوابید و فلاش دوربین‌ها و مصاحبه‌های پیگیری تمام شد و به محض اینکه هیاهوی مجازی به درون بایگانی حافظه اینترنتی فروکش کرد، از کسی که باعث این شهرت مجازی شده چه به جا می‌ماند؟ بینندگان به‌ندرت از سرنوشت ستارگان مجازی پیشین درس می‌گیرند؛ منظور همان ستارگانی است که وقتی سیرک‌های رسانه‌ای خوب از شهرت فوری آن‌ها برای جلب بینندگان استفاده کردند و پول خوبی به جیب زدند و وقتی کاربران از آن‌ها برای خنده‌های اینترنتی استفاده کردند، آن‌ها را رها کردند. گرچه اقلیتی کوچک از ستارگان شاهد مجازی می‌توانند شهرت گذرای خود را به شهرتی نسبتاً گسترده، اما نه بلندمدت، بدل کنند که به آن‌ها کمک کند قراردادهای تبلیغ برای کالاها ببندند، بسیاری از آن‌ها با دانشی اندک یا در حد هیچ تلاش می‌کنند شهرت خود را به کالا بدل کنند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی
سپاس‌نامه
پیش‌گفتار
1. اصلاً شهرت اینترنتی چیست؟
تاریخی کوتاه از شهرت اینترنتی
سلبریتی‌های سنتی
آدم‌های معمولی به‌عنوان سلبریتی
سلبریتی‌های تلویزیون واقع‌نما
روابط سلبریتی‌ها با مخاطبان
سلبریتی خودت‌‌-انجام‌‌-‌بده
میکروسلبریتی‌ها
سلبریتی‌های اینترنتی
تکلیف سلبریتی‌های سنتی در اینترنت چه می‌شود؟
نتیجه‌گیری
2. کیفیت‌های شهرت اینترنتی
خاص‌بودگی
عجیب و غریب بودن
استثناگرایی
معمولی‌بودگی
نتیجه‌گیری
3. شهرت اینترنتی و رسانه‌های سنتی
ستارگان شاهد مجازی
پول درآوردن از مصائب
نباید بخندیم؟
چه کسی سود می‌برد؟
شخصیت‌های میمی
چهره سلبریتی‌های میمی
میم‌ها
سلبریتی‌های میمی
میم‌های بی‌میل
استعدادهای یافته و ساخته و پرداخته شده
کارخانه اِلِن
مهمانان مردم‌‌-‌آور
قرض دادن شهرت
وقتی قرض گرفتن برعکس عمل می‌کند
سانسور در پلتفرم‌های مختلف
میکروسلبریتی مسلح
زمینه و کنترل
یوتیوب‌بازان پاسخ می‌دهند
نتیجه‌گیری
4. از سلبریتی‌های اینترنتی تا نفوذداران
معماری صنعت نفوذداری
فروشگاه‌های وبلاگی، وبلاگ‌نویسی تجاری و نفوذداران
آژانس‌ها و مدیران نفوذداری
تولید درآمد
اقتصادهای سایه صنعت نفوذداری
هواداران رباتی & پاکسازی حساب‌ها
اسپم هشتگ & ممنوعیت سایه
پادهای اینستاگرامی & دک‌های توئیتری
پسایندهای جهانی صنعت نفوذداری
اقتصاد
قانونی بودن
فرهنگ
مسائل اجتماعی
تغییرات اخیر در صنعت نفوذداری
فرهنگ آرشیوی← فرهنگ زنده
مصرف خوشایند← زیبایی‌شناسی آماتور
شهرت پلتفرمی← نفوذ میان‌‌-‌پلتفرمی
اقتصاد توجه← اقتصاد عاطفه
سنجه‌های کمّی← اثر کیفی
نتیجه‌گیری
پس‌گفتار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سلبریتی‌ اینترنتی: فهم شهرت آنلاین
نویسنده
مترجماحسان شاه قاسمی
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات156
زبانفارسی
شابک978-600-03-3257-0
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سلبریتی‌ اینترنتی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سلبریتی‌ اینترنتی

برای دریافت کتاب سلبریتی‌ اینترنتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.