معرفی و دانلود کتاب سه پرسش

عکس جلد کتاب سه پرسش
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سه پرسش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سه پرسش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سه پرسش

شاید اگر به شما بگوییم با سه پرسش زندگیتان ازاین‌رو‌ به آن‌رو می‌شود، باور نکنید؛ اما دون میگوئل روئیز در کتاب سه پرسش، قصد دارد با طرح سه سؤال، انقلابی درونی در شما به وجود آورد. این نویسنده‌ی مکزیکی که یکی از نویسندگان پرفروش‌ حوزه‌ی خودشناسی و خودسازی است، راه رسیدن به زندگی سعادتمند را به شما نشان می‌دهد.

درباره‌ی کتاب سه پرسش

موضوعات و پرسش‌های گوناگونی ذهن بشر را به خود مشغول کرده است. سوالاتی از جمله «من که هستم؟»، «از کجا آمده‌ام؟»، «به کجا خواهم رفت؟»، «در زندگی چه وظیفه‌ای دارم؟» و مواردی از این دست، در طول سده‌ها و سالیان متعدد محور گفت‌وگو بوده است و پیامبران، فیلسوفان و دانشمندان، هرکدام جوابی به این سوالات حیاتی داده‌اند. با این وجود، ذهن بشر امروز نیز همچنان با این موضوعات درگیر است و متفکران گوناگون، هرکدام به نحوی این مسائل را واکاوی می‌کنند.

دون میگوئل روئیز (Don Miguel Ruiz) نیز با نوشتن کتاب سه پرسش (The three questions: how to discover and master the power within you)، پروژه‌ی خود را که با کتاب چهار میثاق آغاز شده بود، ادامه می‌دهد. این نویسنده‌ی تأثیرگذار که بازمانده‌ای از قبیله‌ی باستانی تولتک‌هاست، با استفاده از آموزه‌هایی که از اجداد خود به یادگار برده است، سه سوال مهم را مطرح می‌کند:

  • من کیستم؟
  • واقعیت چیست؟
  • چگونه می‌توانم عشق خود را ابراز کنم؟

در کتاب سه پرسش، با یک مربی معنوی به اعماق اندیشه‌ی مردم بومی آمریکا سفر خواهید کرد. این اثر مفید، آموزه‌هایی را در اختیار شما می‌گذارد که حاصل تجربه‌ی سالیان سال بشر بر روی زمین است. دون میگوئل روئیز با بررسی زوایا و خفایای وجود انسان، بهترین مسیر را برای غلبه‌ی او بر مشکلات، ترس‌ها و استرس‌ها کشف می‌کند؛ بنابراین پیام او، موجب انقلابی درونی در شما خواهد شد.

در هر مرحله‌ای از زندگی خود هستید، پرسیدن این سوالات از خودتان، امری ضروری است؛ زیرا تأمل بر آن‌ها، درهایی از بصیرت را به روی شما می‌گشاید و این نگرش تازه، موجب می‌شود که خود حقیقیتان را پیدا کنید. یگانگی و وحدت با جهان هستی، ایده‌ای است که از زمان قبیله‌ی تولتک تاکنون آرزوی بسیاری از افراد بوده است و دون میگوئل روئیز، شما را در رسیدن به این خواسته‌ی به‌ظاهر دور از دسترس، یاری می‌کند.

درباره‌ی تولتِک‌ها

هزاران سال پیش در جنوب سرزمین مکزیک، مردمانی زندگی می‌کردند که به تولتک‌ها مشهور بودند. تولتک‌ها به‌عنوان یک قوم یا یک نژاد توسط انسان‌شناسان شناخته شدند؛ اما در واقع، مردمانی بودند که با تشکیل یک جامعه به کشف و حفظ خرد معنوى و آیین‌هاى کهن اشتغال داشتند.

آن‌ها به‌عنوان استاد (ناوال) و شاگرد در تئوتى هواکان، شهر باستانى اهرام در خارج از مکزیکو سیتى که به «بشر خدا مى‌شود» مشهور است، گرد هم آمدند؛ اما پس از گذشت سال‌هاى طولانى، مجبور به پنهان کردن خرد باستانى و نگهدارى از آن در خفا شدند. فتح قاره‌ی آمریکا توسط اروپایى‌ها، به همراه سوءاستفاده‌ى افراطى تعدادى از شاگردان، این ضرورت را به وجود آورد که آن دانش را از کسانى که آمادگى استفاده‌ى عاقلانه از آن را نداشتند یا آن‌هایى که ممکن بود عمداً از آن خرد براى اهداف شخصى خود سوءاستفاده کنند، دور نگه دارند.

خوشبختانه، دانش پنهان تولتک توسط دودمان ناوال‌ها جمع‌آورى و نسل‌به‌نسل انتقال پیدا کرد. گرچه این دانش همچنان در طول صدها سال پنهان ماند، پیشگویان کهن پیشگویى می‌کردند که هرگاه بازگشت خرد به مردم ضرورى باشد، این خرد باز خواهد گشت. حالا، دون میگوئل روئیز (ناوالى از تبار ایگل نایت) این وظیفه را برعهده گرفته تا آموزه‌هاى قدرتمند تولتک را با ما در میان بگذارد.

خرد تولتک همچون تمام سنت‌هاى محرمانه‌ى موجود در سراسر جهان مقدس، از یکپارچگى ذاتى حقیقت برخاسته است. این مکتب گرچه یک مذهب نیست، به تمام استادان روحانى و معنوى که با علم خود انسان‌ها را آموزش داده‌اند، احترام مى‌گذارد. حکمت باستانی تولتک‌ها، به‌درستى راهى براى زندگى و به‌ویژه در دسترس قرار دادن شادکامى و عشق، پیش روی شما می‌گذارد.

جوایز و افتخارات کتاب سه پرسش

  • نشان افتخار طلای 2003 و 2004 از فلورانس
  • جایزه بهترین مترجم جشنواره فارابی سالِ 1391

نکوداشت‌های کتاب سه پرسش

  • درخشان و روشنگر. (Booklist)
  • کتابی در جهتِ تحقق انقلابِ درونی. (Spirituality & Health)

کتاب سه پرسش مناسب چه کسانی است؟

اگر شما نیز به دنبال یافتن آرامش و خوشبختی در زندگی خود هستید، مطالعه‌ی کتاب سه پرسش را از دست ندهید. آموزه‌های مردم بومی آمریکای باستان به شما کمک خواهد کرد.

با دون میگوئل روئیز بیشتر آشنا شویم

دون میگوئل روئیز یک مربی معنوی است که زندگی خود را صرف انتقال آموزه‌های تولتک‌ها به سایر مردم کرده است. علاوه بر این، او تجارب شخصی خود را با این دانش باستانی همراه کرد و معجونی شفادهنده از حکمت به وجود آورد. یکی از تجارب او به زمانی برمی‌گردد که در اثر تصادف خودرو، متوجه شد لحظه‌ای روح از تنش خارج شده و این تجربه‌ی نزدیک به مرگ، زندگی او را دگرگون کرد. دون میگوئل روئیز اکنون یکی از نویسندگان مشهور و پرفروش مجله‌های معتبر است و از دیگر آثار او می‌توان به «چهار میثاق»، «پنجمین پیمان» و «تسلط بر عشق‌ورزی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب سه پرسش می‌خوانیم

هنگامى که ذهن با تغییراتى ناگهانى روبه‌رو شود، به یک دوست و متحد تبدیل مى‌شود؛ حالا چه این تغییرات تأسف‌بار باشند، چه راضى‌کننده. وجود ما شامل همه‌ى وقایع و همه‌ى امکانات مى‌شود. هر تجربه بخشى از زیستن است. همه‌ى هیجانات پذیرفتنى و پسندیده هستند. نیازى نیست براى تأثیربخشى احساساتمان به تظاهر دست بزنیم یا نقش بازى کنیم. نیازى نیست براى پاسخ دادن به اتفاقات، آن‌گونه که آموخته‌ایم، برنامه‌ریزى ذهنى‌مان را دنبال کنیم. نیازى به پیروى از قوانین قدیمى نیست. هر زمان و در هر شرایط، مى‌توانیم به اتفاقاتى که تجربه مى‌کنیم، از منظر خودِ زندگى بنگریم.

مى‌توان گفت که قانون زندگى آفریدن است و هرگز از آفریدن دست برنمى‌دارد. دگرگونى ویژگى زندگى است. زندگى «من» ندارد. هرگز احساس قربانى بودن نمى‌کند و هرگز اهل انتقاد و سرزنش کردن نیست. در تصاویر ابدى‌اش هیچ قاضى و داورى وجود ندارد. زندگى قضاوت نمى‌کند. از منظر زندگى، نه جرمى وجود دارد و نه مجازاتى، و هر چه هست تنها دگرگونى است. انرژى تغییر مى‌یابد، اما هرگز از پا نمى‌ایستد. همه‌جا هست و بى‌پایان است و همواره وجود خواهد داشت. ما این را مى‌دانیم اما خود را به‌عنوان انرژى نمى‌شناسیم. ما خود را جدا از جهان و در نتیجه جدا از واقعیت مى‌دانیم.

ما در دنیایى از قوانین زندگى مى‌کنیم و کمتر به خارج از آن نگاهى مى‌اندازیم. هنگامى‌که مى‌خوابیم، آن قوانین بى‌معنا مى‌شوند، اما به‌محض اینکه ذهن بیدار شود، دوباره در آن دنیا گرفتار مى‌آییم. لحظه‌اى هست، پیش از اینکه چشم بگشاییم، که نمى‌دانیم کجاییم یا کیستیم. آن لحظه خیلى سریع مى‌گذرد، زیرا آموخته‌ایم که به‌طور خودکار دوباره خود را بازسازى کنیم. این کار را همواره انجام مى‌دهیم بى‌آنکه توجهى داشته باشیم. چشمانمان را مى‌گشاییم و به‌یاد مى‌آوریم: «من در خانه‌ام.» یا «به‌نظرم هنوز در هتلى در دِنور هستم... نه، امروز دوشنبه است، پس در دیتون هستم.»

پس از اینکه دریافتیم کجا هستیم، آنگاه قطعات کیستیم را کنار هم مى‌گذاریم که تعداد این قطعات کوچک زیاد است.

فهرست مطالب کتاب

1: سه مروارید
2: گشودنِ در
3: اولین مروارید
4: آواى من
5: یک ذهن، یک جامعه
6: ذهن در نقش دولت
7: قضاوت و قاضى
8: فرمانده ارشد
9: دومین مروارید
10: زندگى تحت استبداد
11: رهایى از زندان
12: سیاستمدار
13: آرامش و سلامت عقلى
از خودتان بپرسید: «عشق چیست؟»
14: سومین مروارید
15: عشق زندگى شما
16: عاشقان و معشوقان
17: عشق به نوع بشر
18: ترس و دانش
19: آرامش در زمان ما
سخن پایانى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سه پرسش
نویسنده
مترجمفرزام حبیبی اصفهانی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-600-340-177-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سه پرسش

eis razavi
۱۴۰۳/۱/۴
در خصوص این نویسنده و عارف سرخپوست در این کتاب و کتابهای دیگرش جنبه روان بودن و دقیق بودن مطالب ارایه شده که ازجای دیگری نوشته نشده و نویسنده تمام فراز و فرودها‌ی نوشته شده را خود تجربه کرده ونوشتن کتاب بعداز اجرا کردن رو خود و دریافت الهام و مکاشفه نوشته شده لاجرم چون از دل برامده بردل نیز نشته رو وباعث گسترش آگاهی خواننده میشود اگر دلش باز بگذارد و مغزش رو رها کند شاهد تحول بزرگی در رفتار و منش هایش خواهد بود
سما پوررضایی
۱۴۰۲/۲/۴
سلام کتاب خوبی بود و تقریبا خودشناسی رو کامل میکنه
Masoud Mohammadi
۱۴۰۱/۱۲/۵
لذت بردم و از اون دسته کتابهاست که خرد بهمراه دارد
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب سه پرسش

برای دریافت کتاب سه پرسش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.